|
Скачати 89.41 Kb.
|
Тема: Рівноважна ціна та її роль у ринковому саморегулюванні. Мета: Сформувати вміння виявляти, яким чином попит і пропозиція впливають на формування ціни в межах ринкової економічної системи; розуміти закон попиту і пропозиції . Навчитися розбирати зміни кривих попиту і пропозиції; визначати , яким чином формується рівноважна ціна Розвивативати вміння закріпляти вивчені категорії на практиці. Виховувати вміння усвідомленно ставитись до економічних процессів, що відбуваються в суспільстві. Тип уроку: урок формування та закріплення знань, вмінь та навичок. Обладнання: Підручник «Економіка» за ред. В.Т. Мельничук, Г.О. Ковальчук, В.О. Огнев'юк ; Підручник «Економіка» за ред. І.Ф. Радіонової, 2011; ІКТ: презентація згідно теми уроку. Структура уроку:
- що таке пропозиція? величина пропозиції? -нецінові чинники,що впливають на попит і пропозицію? -завдання на слайдах 8-11 3. Вивчення нового матеріалу: 1.) Ціна ринкової рівноваги: зміст. Це ціна,за якої кількість товару,запропонованого продавцями, збігається з кількістю товару,яку готові купити покупці. 2.) Графічне відображення рівноважної ціни.(слайд 9) 3.) Роль рівноважної ціни у ринковому саморегулюванні. Ціну ринкової рівноваги можна розраховувати, якщо ми маємо рівняння для функції попиту і пропозиції, тоді згідно рівності Qd=Qs ми зможемо розрахувати рівноважну ціну.(слайд 10-12) 4.)Причини та наслідки неринкового ціноутворення.(слайд 13) Коли ринкова ціна вища рівноважної, створюється надлишок, що приводить до незадоволеності продавців. Якщо встановлюється ціна нижча за рівноважну, покупці швидко розкуповують товар і виникає дефіцит. Ціни на ринку перебувають у постійному русі внаслідок змін у пропозиції або попиті товарів. За умов вільної конкуренції внаслідок дії законів ринкового ціноутворення ціна вирівнюється автоматично. Проте ринкове ціноутворення може бути порушене або діяльністю монополій, або втручанням держави. Держава вольовим порядком встановлює ціни «підлоги» або «стелі» з метою захисту споживача або виробника. 4.Закріплення вивченого матеріалу: гра «Ринкова ціна». 5. Домашнє завдання: опрацювати вивчений матеріал за підручником. 6. Підведення підсумків, виставлення оцінок. Література: Підручник «Економіка» за редакцією І.Ф.Радіонової, 2011 Підручник «Економіка» за ред. В.Т. Мельничук, Г.О. Ковальчук, В.О. Огнев'юк ; Підручник «Моя економіка» за редакцією Л.П.Крупської, 2001 Додаток: Проспект гри «Ринкова ціна». В ринковій економіці ціна на той чи інший вид товар формується під впливом багатьох різноманітних чинників, усю сукупність яких можна звести до двох основних понять: "попит" і "пропозиція". Гра проводиться для того, щоб ознайомити учнів з механізмом формування вільних ринкових цін на прикладі купівлі-продажу кількох видів різних товарів. Задачі гри: формування комунікативних навичок, вміння орієнтуватись в ринковій кон`юктурі, що швидко змінюється. Призначення гри: Гра проводиться з учнями, які починають вивчати курс «Основи економічних знань» та вже вивчили розділ «Ціна» для закреплення понять «попит» та «пропозиція». Загальні відомості про ігрову модель: Гра моделює ринкову торгівлю з вільними цінами, рівень яких залежить від співвідношення попиту і пропозиції на конкретний товар. Спрощення. В грі використовуються тільки кілька видів самих простих товарів, причому з обмеженням об’єму реалізації, а також обмежені грошові суми, якими володіють учасники. В грі не розглядаються процеси виробництва, зберігання товару,оподаткування та багато іншого, що не допомагає зрозуміти механізм формування ринкової ціни. Регламент гри. Гра з групою від 20 до 40 чоловік займає при попередній підготовці до 20–25 хвилин, підрахунок і аналіз результатів – от 15 до 20 хвилин. Планований результат. Розуміння учасниками суті ринкової ціни, тих механізмів, які впливають на її формування, зміна при певних умовах. Сценарій Характеристика моделі керуючої системи. В грі імітується діяльність кількох торгівельних точок, які реалізують харчові продукти в роздрібній торговлі. Склад та розподіл ролей, включаючи різницю рольових цілей. Для продажу товару даного виду з числа участників виділяються два чи три продавці так, щоб між ними мала місце конкуренція продавців. Інші учасники гри виступають в ролі покупців. Основними учасниками гри є саме покупці. Правила гри. Першочергова цільова установка учасникам: для продавців – продати якнайбільше товарі та отримати якнайбільшу грошову виручку, а для покупців – в прагненні закупити побільше товарів різноманітного асортименту по невисоким цінам, з тим, щоб краще використовувати свої грошові ресурси. Продавці повинні складати в процесі гри кошторис продажів,в якій фіксується кількість проданого та купленого товару. Складання кошторису необхідно, щоб продавець не міг продать більше товарів,ніж йому видано для продажу, а також для обліку та відстеження рівня цін на ринку кожного товару. Форми взаємодії гравців. Учасники взаємодіють, вступаючи один з одним в безпосередній контакт, намагаючись продати чи купити необхідний продукт. Дії гравців. У покупців є право вибору товарів по найкращій ціні, а також право домовлятись про зниження продажної ціни. Продавець має право підвищувати або знижувати ціну на свій товар, якщо число покупців дозволяє це зробити. База даних. Приблизний асортимент товарів та їх кількість на одного продавця (розрахований для групи в 30 чоловік) представлені в таблиці.
Обладнання гри. Для гри необхідні два основних документи: відомость продаж та покупний лист. Для гри вони готуються чистими. Відомість продаж – лист продавця (продавець Егоров). Наименування товару – картопля. Отримано товару – 50 кг.
Покупний лист – лист покупця (покупець Іванов) Всього отримано на покупку 450 монет.
Всього витрачено – 440 монет. Лишилось – 10 монет. Підпис покупця: Іванов Остання графа таблиці покупок «Вартість покупки в середніх цінах ринку»заповнюється в кінці гри. Проведення гри. Вступний етап. Керівник гри обирає від одного до п’яти різних видів товарів для продажу на ринку та повідомляє цей список учасникам. Кожному продавцеві пропонується певна кількість товарів. Кожному покупцеві пропонується певна сума «грошових знаків». Ця сума округлюється до десятків монет. Змінюючи її координатор може створювати або надлишок грошей або надлишок товарів і тим самим продемонструвати гравцям, що ринкова ціна залежить від співвідношення грошової та товарної маси. Власне гра. Продавці починають продавати свій товар, пропонуючи його покупцям за певною ціною, з якою покупець може погодитись чи ні. В процесі торгівлі покупці мають право звертатись до різних продавців, намагаючись купити необхідний товар за більш низькою ціною. Продавець повинен намагатися продати весь свій товар за максимальною ціною, звертаючи при цьому увагу на поведінку конкурентів. Якщо об’єднуються двоє чи більше продавців, це вважається проявом монополізації і може бути заборонено або підлягати штрафу, розмір якого визначається координатором гри. Задача покупця – купити як можна більше товарів що представлені на ринку Підсумки гри. Покупець завершує гру після закінчення закупки ним товару, а продавець – після закінчення продажів. Завершення торгів оголошує координатор. При підведенні підсумків гри підраховується сума виручки кожного продавця і сума закупок кожного покупця. Ці показники і є основними критеріями виявлення переможців серед продавців та покупців. При підведенні підсумків необхідно ураховувати і асортимент товарів, які придбав кожний покупець. |
1. Закон попиту передбачає, що Припустимо, що пропозиція товару X є абсолютно нееластичною. Якщо попит на цей товар зросте, то рівноважна ціна |
10 клас 18 варіант ІІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з... Попит на товари є абсолютно еластичним за ціною. Якщо пропонування товару зменшиться,то рівноважна ціна |
ТЕМИ ДОПОВІДЕЙ Сутність інфраструктури товарного ринку Сутність інфраструктури товарного ринку. (Роль та місце інфраструктури товарного ринку в ринковому процесі. Порівняльний аналіз особливостей... |
Коли ціну знизили, кількість відвідувачів збільшилась на 50%, а збір... Ціна на вход на стадіон 1 грн. 50 коп з чоловіка. Коли ціну знизили, кількість відвідувачів збільшилась на 50%, а збір на 25%. на... |
Вага Ціна (в грн.) |
Ціна та порядок сплати Послуг |
Ціна Активація доступу до Мережі |
Ціна Активація доступу до Мережі |
РЕЄСТР державних закупівель Номер і дата укладання договору про закупівлю(ціна, зазначена у договорі, зокрема, за одиницю товару, роботи і послуги) |
Найменування предмета закупівлі, кількість (обсяги) товарів, робіт і послуг Номер і дата укладання договору про закупівлю(ціна, зазначена у договорі, зокрема, за одиницю товару, роботи і послуги) |