ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів Економіка


Скачати 330.46 Kb.
Назва ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів Економіка
Сторінка 1/3
Дата 04.10.2013
Розмір 330.46 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
  1   2   3
ПРОГРАМА

для загальноосвітніх навчальних закладів




Економіка

10-11 класи
Профільний рівень

Пояснювальна записка

Програма «Економіка» для учнів 10, 11 класів розроблена за формою, запропонованою Міністерством освіти та науки України, і спрямована на реалізацію «Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» (Постанова Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 №24). Програма враховує багаторічний досвід викладання економіки в класах з поглибленим вивченням економіки та побажання щодо її покращання шкільних викладачів і учнів.
Основні цілі вивчення економіки у класах соціально-гуманітарного профілю навчання
Вивчення курсу «Економіка» у класах з суспільно – гуманітарним профілем навчання спрямоване на досягнення загальних для різних профілів та особливих цілей.

До загальних цілей, які реалізуються при вивченні економіки у класах усіх профілів навчання, належить таке:

  • засвоєння фундаментальних знань про економічне життя суспільства, а саме: основних економічних категорій, законів, закономірностей, тенденцій,

  • формування світогляду цивілізованої людини, що визнає такі загальнолюдські цінності, як свобода діяльності та вибору, право приватної власності, дотримання законності тощо,

  • сприяння розвитку навичок раціональної економічної поведінки людини як споживача, найманого працівника, виробника, платника податків, користувача суспільних благ тощо,

  • формування навичок самостійної роботи при виконанні практичних завдань

Особливими цілями вивчення економіки у класах суспільно – гуманітарного напрямку навчання є:

  • засвоєння спеціальних знань, пов’язаних з вибором майбутньої сфери діяльності та професії,

  • оволодіння деякими прийомами економічного аналізу,

  • підготовка до навчання у вищих навчальних закладах економічного, соціологічного, правового профілів.


Структура курсу
Програма курсу «Економіка» розрахована на 210 годин, які розподіляються по 105 годин у 10-му та 11-му класах. Навчальні години кожного року, у свою чергу, розподіляються на власне вивчення матеріалу (включно з проведенням практичних робіт), на лабораторні заняття та резервний час.

Структура курсу підпорядкована певній логіці, яка спирається на основні принципи пізнання, а саме:

  • рух від простого до складного,

  • поєднання історичного і логічного,

  • перевірку достовірності отриманих знань.

  • навчання у процесі діяльності

Курс «Економіки» охоплює 7 розділів, які складаються з 34 тем і за роками навчання розподіляються у такий спосіб:


10 клас

Розділ 1. Фундаментальні поняття економіки (5 тем)

Розділ 2. Фундаментальні процеси та явища ринкової економіки (7 тем)


11 клас

Розділ 3. Теорія і практика підприємницької діяльності (4 теми)

Розділ 4. Національна економіка і роль уряду у її функціонуванні (5 тем)

Розділ 5. . Світова економіка та інтеграційні процеси (3 теми)


У 10-му класі учень, передусім, має засвоїти зміст фундаментальних явищ, які властиві будь-якій економіці. Це – виробничі ресурси, продукт, виробництво, потреби, споживач, виробник, економічна ефективність, економічний кругообіг та економічна система тощо. Далі він знайомиться з процесами та явищами, які властиві ринковій економіці, а саме: попитом, пропозицією, ціною, еластичністю попиту та пропозиції, ринковими доходами, формами грошей та елементами ринкової інфраструктури.

Матеріал 11-го класу присвячений підприємництву та різним аспектам діяльності підприємства. Учень не лише знайомиться з основними функціями, які виконує підприємець, а й вивчає особливості підприємств за різних форм власності, організаційних та ринкових структур, усвідомлює роль уряду в організації підприємницької діяльності. У 11-му класі предметом вивчення також стає національна економіка та світове господарство. Розкриваються закономірності функціонування національної економіки як цілого, роль уряду у забезпеченні цієї цілісності та інструменти урядового впливу на економіку. При вивченні форм міжнародних економічних відносин та етапів економічної інтеграції країн формується уявлення про цілісність світового господарства та місце у ньому вітчизняної економіки. Учень знайомиться з основними тенденціями змін у міжнародних економічних відносинах, змістом глобалізаційних процесів та їх впливом на національну економіку.
Особливості оцінювання знань при вивченні «Економіки» у класах шкіл соціально – гуманітарного профілю
Враховуючи мету вивчення курсу «Економіки», його структуру та профіль навчання, при формуванні підсумкової оцінки доцільно враховувати не лише рівень теоретичних знань, а й набуті навички. Формами перевірки теоретичних знань можуть бути:

  • усні відповіді за заданою темою,

  • реферати та есе за заданою або обраною темою,

  • відповіді на тестові завдання різних рівнів складності,

  • аргументи при обговоренні актуальних економічних проблем

Перевірка набутих навичок може здійснюватися у процесі:

  • вирішення задач різних рівнів складності,

  • оцінки результатів дослідження певних економічних процесів або явищ,

  • обґрунтування конкретних економічних рішень при виконання лабораторних або практичних завдань



Зв’язки з іншими дисциплінами
Викладання економіки у класах шкіл соціально – гуманітарного профілю передбачає те, що вчитель спирається на знання та навички, здобуті учнями при вивченні таких шкільних дисциплін, як:

  • всесвітня та вітчизняна історія,

  • географія,

  • математика,

  • правознавство

  • екологія

  • технології


Тематика практичних робіт
Лабораторні роботи покликані активізувати зацікавленість учнів у вивченні курсу, а їх виконання є втіленням принципу: «навчатися виконуючи». Лабораторні роботи з економіки відрізняються від практичних робіт, які також активізують учнів. Відмінність між ними полягає у тому, що при виконанні лабораторних робіт учень не лише щось розраховує чи аналізує, а й самостійно збирає інформацію або творчо використовує реальну первинну інформацію, надану вчителем.

План виконання лабораторної роботи розробляється вчителем і пропонується учню перед початком роботи.

Підсумки лабораторних робіт оприлюднюються у класі і оцінюються вчителем.

Лабораторні роботи можуть виконуватись окремим учнем або групою учнів у позашкільний час.

На аналіз виконаної лабораторної роботи і підведення підсумків у класі відводиться 1 година.

Тематика лабораторних робіт відповідає змісту розділів програми, що вивчаються, відповідно, у 10-му та 11-му класах

Теми практичних робіт у 10-му класі

  1. Оцінка корисності конкретного споживчого блага

  2. Структура споживання родин з різним рівнем доходів

  3. Визначення альтернативної вартості навчання

  4. Оцінка еластичності попиту за ціною для конкретного товару

  5. Послуги, які надає банк (страхова компанія)

Теми практичних робіт у 11-му класі

  1. Визначення особистої здатності до підприємництва

  2. Оцінка структури витрат та ціни конкретного продукту за методом «витрати плюс»

  3. Розробка бізнес – плану проекту з створення конкретного продукту (послуги)

  4. Дослідження залежності між темпом економічного зростання та рівнем безробіття в Україні

  5. Аналіз зв’язку між рівнем інфляції та рівнем безробіття в Україні та інших країнах

  6. Визначення тенденції змін у структурі надходжень до державного бюджету України.

  7. Аналіз та порівняння торгового і платіжного балансу різних країн
  1   2   3

Схожі:

Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів
Програма розроблена відповідно до Державних стандартів освітньої галузі “Технології” і базового навчального плану загальноосвітніх...
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим...
України від 16. 11. 2000 №1717 “Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання”,...
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Географія. Економіка....
Вивчення географії у 2012-2013 навчальному році буде здійснюватись за збірниками програм
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи
Програма з української літератури для 5—9 класів загальноосвітніх навчальних закладів розроблена відповідно до Державного стандарту...
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи
Програма з української літератури для 5—9 класів загальноосвітніх навчальних закладів розроблена відповідно до Державного стандарту...
Програма для 8 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Людина і світ професій: Програма для 8 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів //І. Д. Бех (науковий консультант), О. В....
ПРОГРАМА І НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ для загальноосвітніх навчальних...
Програма призначена для 10-11 класів історичного профілю загальноосвітніх навчальних закладів В її основу покладено вимоги Закону...
ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів Історія України
Дана програма з історії України призначається для 10-12 класів історичного профілю загальноосвітніх навчальних закладів. В її основу...
ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів Технології
Програма «Технології» (рівень стандарту) призначена для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. На оволодіння програмою...
Навчальна програма для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програма розрахована на вивчення інформатики в 10–11 класах старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів в обсязі 1 години...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка