ТА СПОРТУ


Скачати 0.78 Mb.
Назва ТА СПОРТУ
Сторінка 1/8
Дата 19.03.2013
Розмір 0.78 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ


ЗАПОРОРІЗЬКИЙ ІНСТИТУТ ЕКОНОМІКИ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

з дисципліни «КОМЕРЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ»

для студентів денної форми коледжу напряму:

5.03050702 «Комерційна діяльність»


Запоріжжя

2012

ВСТУП
Розвиток ринкових відносин, зміни в інституціональній структурі економіки України створили нове середовище для здійснення комерційних зусиль сучасних підприємств, як у виробничій, так і в невиробничій сферах.

Зростання потреб бізнесменів в адаптації до умов господарювання в умовах ринкових відносин викликало необхідність засвоєння всебічних знань практики ринку й комерції.

Важливою ланкою ринку є організація, спосіб діяльності якої визначає обличчя національної економіки, що ґрунтується на принципах вільного підприємництва. Це вимагає від працівників глибоких та систематичних знань конкретних ситуацій, що виникають на споживчому ринку, вміння ці ситуації ефективно розв'язувати.

Метою вивчення курсу комерційної діяльності є питання сутності й основних завдань комерційної діяльності, правові основи комерційної діяльності, роздержавлення, основних організаційно-правових форм господарювання. Розробка пропозицій щодо раціоналізації керування торгівлею, вирішення проблем підвищення ефективності організації технологічних процесів і обслуговування покупців не можливо без широкого використання пакету законодавчих актів, що формують юридичну базу застосування різних форм власності.

Основні завдання дисципліни:

  • надання студентам знань з проблем комерційної діяльності;

  • набування вмінь та навичок ведення комерційного процесу;

  • озброєння студентів методично систематизованим об'ємом необхідних знань в області комерції для успішного здійснення професійної діяльності;

  • ознайомлення з особливостями ведення комерційної діяльності торговельних підприємств в сучасних економічних умовах.

Предмет вивчення – комерційні процеси, що здійснюються в оптових та роздрібних організаціях сфери товарного обігу.

Студенти повинні знати:

Поняття та терміни: комерційна діяльність, товари, підприємство, товарообіг, фінансові й посередницькі інститути, суб'єкти комерційної діяльності, структура комерційних служб, маркетинг, функції комерційних служб підприємства, планування, матеріально-технічні ресурси, ринкові відносини, господарські зв'язки і вибір потенційного постачальника, планування матеріально-технічного забезпечення, умови постачання матеріальних ресурсів, розрахунки з постачальниками, банки, сегментація ринку, ризики, лізинг, оренда, лізингова угода, лізингодавець, лізингоотримувач, оперативний лізинг, прибуток, доходи, витрати, рентабельність, податки, економічна ефективність комерційної діяльності.

Студенти повинні вміти:

  • вирішувати практичні завдання, що пов’язані з функціонуванням комерційної діяльності;

  • вести активний пошук товарів постачальників, включаючи виробників товарів, за найбільш низькими цінами з урахуванням торгівельного попиту;

  • реалізовувати товари, використовуючи сучасні методи продажу та переконливу рекламу;

  • використовувати принципи комерційної роботи до покупців і постачальників; успішно здійснювати комерційну діяльність в нових економічних умовах.


ЗМІСТ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ
Тема 1. Сутність, мета і завдання комерційної діяльності підприємства


  1. Комерційна діяльність промислового підприємства.

  2. Види, етапи та принципи комерційної діяльності. Планування комерційної діяльності.

  3. Процес, склад та види планування.

  4. Класифікаційна структура планування.




  1. Ключові терміни та поняття

Комерція — торгівля, торговельна діяльність; будь-яка доцільна господарська діяльність, що має на меті створення прибутку.

Підприємництво — це діяльність, яка спрямована на отримання доходів, прибутку; організація, що має за мету виробництво і поставку товарів на ринок для здійснення купівлі-продажу товарів, робіт, послуг.

Комерційна діяльність — це комплекс операцій із забезпечення процесу закупівлі й збуту на основі взаємодії господарюючих суб'єктів з метою отримання ними прибутку.

Бізнес - будь-який вид діяльності і окремої спеціалізації; загальні принципи і технологічні особливості ведення справи; виробництво матеріальних благ, їх обміну і реалізації; діяльність, яка дає прибуток; характер і рід зайнятості людей тощо.

Бізнесмен – це комерсант, ділок.

Підприємництво – це сукупність суб'єктів господарської діяльності, що виробляють, закуповують і реалізують (обслуговують) новостворені та наявні матеріальні блага безвідносно до конкретної галузі (виробничої чи невиробничої), а також обраної форми власності (державна, недержавна, кооперативна, інші).

Комерційні процеси – процеси, пов'язані з купівлею і продажем товарів. До них відносяться і організаційно-господарські процеси, безпосередньо не пов'язані з актами купівлі-продажу, але що забезпечують безперервність їх здійснення (вивчення потреб, укладення договорів купівлі-продажу, реклама тощо).

Технологічні процеси – процеси, пов'язані з рухом товару у товарообігу (транспортування, зберігання, розфасовування, підсортування).


  1. Дайте відповіді на запитання:


1. Розкрийте суть і зміст комерційної діяльності.

2. На яких принципах ґрунтується комерційна діяльність?

3. Хто може бути суб'єктом комерційної діяльності?

4. Назвіть осіб, яким заборонено займатися комерційною діяльністю.

5. Яке місце і роль товарів і послуг взаємодії елементів ринку?

6. Наведіть комерційну класифікацію товарів.

7. Які вимоги ставляться до послуг як об'єктів комерційної діяльності?

8. Дайте характеристику особливих об'єктів комерційної діяльності

(нерухомість, оренда, результати інтелектуальної праці).

9. Прокоментуйте основні вимоги до об'єктів комерційної діяльності.

10. На які види поділяються господарські товариства?


  1. Законспектуйте наступні питання:


1. Види, етапи та принципи комерційної діяльності.

2. Процес, склад та види планування комерційної діяльності.



  1. Теми рефератів:


1. Ринок товарів і послуг як сфера комерційної діяльності підприємств.

2. Фактори, що впливають на формування і розвиток комерційної діяльності.

3. Характер і зміст процесів, що відбуваються на ринку посередни­цьких послуг.

4. Роль і завдання розвитку комерційного посередництва на сучас­ному етапі.

5. Методологічні основи комерційної діяльності підприємства.
1.5. Література:


  1. Осипова Л. В., Синяева И. М. Основы коммерческой деятель­ности. — М.: ЮНИТИ, 2000.- 171 с.

  2. Панкратов Ф. Г., Серьогіна Т. К. Комерційна справа: Навч. посіб. для вузів. — Рівне: Вертекс, 2001. — 352 с.

  3. Половцева Ф. П. Коммерческая деятельность: Учебник. — М.: ИНФРА-М, 2009.- 248 с.



Тема 2. Суб’єкти комерційної діяльності на ринку товарів і послуг

1. Мотиви комерційної діяльності

2. Групи мотивів

3. Суб’єкти комерційної діяльності
2.1. Ключові терміни та поняття
б’єкти комерційної діяльності це організації, які на основі юридичне відокремленого майна в межах своєї компетенції безпосередньо проводять комерційну діяльність з метою отримання прибутку.

Комерційними організаціями визнаються юридичні особи, які переслідують вилучення прибутку як основну мету своєї діяльності.

Некомерційні організації не ставлять собі за мету отримання прибутку і розподіл його між учасниками.

Акціонерне товариство — товариство, статутний капітал якого (згідно з ДК) розділений на певне число акцій.

Холдинг - це акціонерна компанія, що використовує свій капітал для придбання акцій інших компаній.

Мотивація – це процес спонукання себе та інших до діяльності   для досягнення особистої мети  або мети організації.


  1. Дайте відповіді на запитання:


1. На які види поділяються акціонерні товариства?

2. Які види підприємств відносяться до державних?

3. Які підприємства відносяться до категорії малих в роздрібній торгівлі?

4. Які підприємства відносяться до малих в оптовій торгівлі?

5. Чим відрізняються об'єднання підприємств від господарських товариств?

6. У чому відмінні риси товариства з обмеженою відповідальністю?

7.У чому відмінні риси товариства з додатковою відповідальністю?

8. У чому відмінні риси «повного товариства»?

9. Які переваги мають приватні підприємства?

10. Які недоліки мають приватні підприємства?

11. Які переваги мають господарські товариства?

12. Які недоліки мають господарські товариства?

13. Які переваги мають акціонерні товариства?

14. Які недоліки мають акціонерні товариства?


  1. Законспектуйте наступні питання




  1. Суб’єкти комерційної діяльності

  2. Групи мотивів

Групи мотивів
Відповідно до основних груп потреб можна виділити декілька груп мотивів:

1. мотиви, що формуються на основі матеріального існування. Вони пов'язані з оплатою праці;

2. мотиви, що формуються на основі потреб соціального існування: соціальний статус, престиж праці, можливість просування,

3. мотиви, що формуються на основі духовного і інтелектуального розвитку: можливість самореалізації людини;

4. особлива група мотивів, яка пов'язана не із задоволенням потреб, а з побоюванням втратити наявні можливості їх задоволення.


Error: Reference source not foundСхема 2.1 – Організаційно-правові форми підприємницької діяльності.



2.4. Теми рефератів
1. Сутність, порядок формування та регулювання комерційних зв'язків у торговельній і посередницькій діяльності.

2. Комерційні зв'язки у сфері товарного обігу і послуг.

  1. Загальні принципи договірних відносин і контрактної політики в комерційній діяльності.

  2. Товарно-асортиментна політика, її складові.

  3. Принципи підбору і встановлення товарного асортименту з урахуванням потреб ринку.




  1. Література:




  1. Дашков Л.П., Памбухчиянц В.К. Коммерция и технология торговли.9-е изд.: Учебник. – М.: Дашков и К, 2008. – 696 с.

  2. Виноградська А.М. Технологія комерційного підприємництва. Навчальний посібник рекомендовано МОН України. ЦУЛ, 2006. –784 с.

  3. Панкратов Ф. Г., Серьогіна Т. К. Комерційна справа: Навч. посіб. для вузів. — Рівне: Вертекс, 2001. — 352 с.


Тема 3. Дослідження ринку товарів і послуг:


  1. Поняття товарного ринку.

  2. Ступінь локалізації, перспективність, види та питома вага ринку.

  3. Класифікація ринків. Дослідження ринку товарів і послуг.

  4. Натуральні та вартісні групи.

  5. Неметричні системи одиниць виміру. Співставлення одиниць виміру за метричною системою.


3.1. Ключові терміни та поняття
Ринок – механізм формування та руху відтворювальних процесів, форма зв’язку виробництва і споживання, а також різних видів комерційно-господарської діяльності за допомогою купівлі-продажу товарів, капіталів, робочої сили, технологій, інформації тощо.

Регульований ринок – коли держава прагне яким-небудь чином пом’якшити удари ринку по інтересах окремих членів суспільства.

Товарний ринок – це сфера товарного обміну, де за допомогою купівлі-продажу товарів реалізуються суспільні потреби.

Потреба – це необхідність у товарах, що визначається економічним і соціальним рівнем людей, а також культурними, географічними, історичними й іншими чинниками.

Обмін – акт отримання одержуваного продукту.

Потенціал ринку – обсяг ринку, темпи зростання, граничний рівень попиту.

Ціна – це вартість товару і витрати на його просування до покупця, виражені в грошах.

Потенційний ринок – це сукупність споживачів, що виявляють деяку цікавість до певного продукту.

Доступний ринок – це група споживачів, що мають інтерес, засоби та доступ до певного продукту.

Освоєний ринок – це сукупність споживачів, що вже купили якийсь продукт.

Сегментування ринку - це класифікація споживачів виробленої продукції на групи, які однаково реагують на той самий набір спонукальних ознак до покупки.


  1. 3.2. Дайте відповіді на запитання




  1. Що таке товарний ринок?

  2. Як класифікуються ринки?

  3. Які показники використовуються при дослідженні ринку товарів і послуг?

  4. Назвіть мотиви комерційної діяльності.

  5. Назвіть суб’єкти комерційної діяльності.

  6. Хто не допускається до здійснення комерційної діяльності?

7. Які умови функціонування вільного ринку?

8. Перерахуйте головні ознаки ринку товарів.

9. Опишіть основні елементи моделі товарного ринку і їх взаємозалежність.

10. Що таке попит?
3.3 Законспектуйте наступні питання

1. Класифікація ринків

2. Поняття товарного ринку.
3.4. Теми рефератів:

1. Визначення кон'юнктури товарного ринку.

2. Поєднання попиту і пропозиції в комерційній діяль­ності. Сукупна пропозиція і сукупний попит.

3. Кон'юнктурні характеристики товару на ринку.

4. Формування платоспроможного попиту на продукцію і послуги.

5. Комерційно-посередницька діяльність у сфері товарного обігу.

  1   2   3   4   5   6   7   8

Схожі:

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ...
«МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ» для випускників заочної форми навчання
На засіданні колегії управління сім’ї, молоді та спорту облдержадміністрації...
Під головуванням начальника управління сім’ї, молоді та спорту облдержадміністрації Світлани Миколаївни Гресь відбулось чергове засідання...
Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня
Роботу виконано і Дніпропетровському державному інституті фізичної культури і спорту, Міністерство України у справах сім’ї, молоді...
ПОЛОЖЕННЯ про I Спортивні ігри України з зимових видів спорту 2012...
Проведення змагань I Спортивних ігор України з зимових видів спорту 2012 року здійснює Комітет з фізичного виховання та спорту МОНМС...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 10. 06. 2011 №572 "Про Типові навчальні плани початкової школи", рішення...
МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 р. № 638, рішення колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від...
РАЙОННА ПРОГРАМА розвитку фізичної культури і спорту в Добровеличківському...
Закону України „Про фізичну культуру і спорт”, Указу Президента України від 2 серпня 2006 року №667 „Про національний план дій щодо...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Відповідно до плану роботи відділу освіти на 2013 -2014 н р., з метою розвитку військово-прикладних видів спорту, залучення молоді...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
Відповідно до плану роботи управління освіти, молоді та спорту на 2014 рік, з метою національно-культурного і духовного розвитку...
Міністерству освіти і науки, молоді та спорту
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту, а також в інших випадках, прямо передбачених законодавством
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка