До проекту рішення виконкому Кременчуцької міської ради „Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”


Скачати 91.21 Kb.
Назва До проекту рішення виконкому Кременчуцької міської ради „Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”
Дата 28.03.2013
Розмір 91.21 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Економіка > Документи
Аналіз

регуляторного впливу

до проекту рішення виконкому Кременчуцької міської ради „Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”.

Регуляторний орган - виконавчий комітет Кременчуцької міської ради

Розробник регуляторного акта - Управління житлово-комунального господарства Кременчуцької міської ради

Коло суб'єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта

  • житлово-експлуатаційні підприємства всіх організаційно-правових форм, що надають послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій на території міста Кременчука


1. ОПИС ПРОБЛЕМИ
Здійснений Управлінням житлово-комунального господарства міської ради аналіз результатів діяльності Комунальних госпрозрахункових житлово-експлуатаційних підприємств міста (КГЖЕП «Молодіжне», «Автозаводське», «»Центральне», «Придніпровське», «»Краківське») за 2007 рік показав наступне.

Розмір плати за утримання будинків на території міста був затверджений рішенням виконкому міської ради від 30.05.2005 року № 452 „Про затвердження тарифів комунальним госпрозрахунковим житлово-експлуатаційним підприємствам на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення міста Кременчука” в 2005році і становить 50% від його фактичної собівартості. .

Затверджений виконавчим комітетом розмір плати за утримання будинків та прибудинкових територій не покриває витрати, що здійснюють житлово-експлуатаційні підприємства міста у процесі надання споживачам вказаних послуг. Це призвело до того, що підприємства перебувають у складному фінансовому становищі.

У 2005 році підприємства працювали на спрощеній системи оподаткування, тому у розрахунках тарифів був включений єдиний податок у розмірі 5%. І коли з січня 2007 року підприємства перейшли на загальну систему оподаткування, було прийняте рішення не про підвищення тарифів на різницю у ставках податків (на 15%), а в тому числі. А наразі із тих самих сум виключається сума податку у розмірі 20% ПДВ, тому із абсолютних величин суми доходу на витратну частину залишається менша сума, а самі витрати постійно збільшуються. Додаткове податкове навантаження на кожне підприємство складає по 150-173,9 тис.грн., що призводить до негативного результату їх діяльності

Хочеться звернути увагу на те, що такий стан речей не відповідає вимогам ринкових відносин, так як підприємства є залежними від розміру затвердженних тарифів без можливості коригування доходної частини у зв'язку із значними коливаннями у бік збільшення факторів, що впливають на збільшення збитковості.

Як результат, у підприємств відсутні обігові кошти, які вкрай необхідні на закупівлю матеріалів, необхідних для здійснення робіт по утриманню житлових будинків.

Так, при затвердженні тарифів на утримання будинків та прибудинкових територій у 2005 році приймався у розрахунках тариф на електроенергію у розмірі 15,6 коп., а до сьогодні він зріс на 50% і вже його розмір становить 24,36 коп., що призвело до збільшення щомісячних витрат по підприємствам від 50,0 до 61,5 тис.грн.., хоча ці кошти можна було б використати на ремонт житлового фонду.

Також постійно збільшується рівень мінімальної заробітної плати, що встановлюється законодавчими актами, які повинні виконуватися, внаслідок чого і підприємства — постачальники збільшують вартість матеріалів та робіт.

Під час затвердження тарифів останньою приймалася мінімальна заробітна плата у розмірі 332,00 грн., з того часу вона повинна була підвищуватися ще п'ять разів (з 01.01.2006 р. - 350,00 грн., з 01.07.2006 р. - 375,00 грн., з 01.12.2006р. - 400,00 грн., з 01.04.2007 р. - 420,00 грн., з 01.07.2007 р. - 440,00 грн.), а з 01.10.2007 року при обрахунку заробітної плати повинна прийматися законодавчо встановлена мінімальна заробітна плата 460,00 грн. із застосуванням галузевих коефіцієнтів, що майже на 85% збільшує витрати підприємства за статтями на оплату праці та нарахуваннями на ФОП. Встановлення тарифної ставки робітника першого розряду у розмірі 120% мінімальної заробітної плати встановленої законом, передбачені Генеральною та Галузевими угодами на 2007-2009 роки, не застосовуються в зв'язку з фінансовими труднощами на підприємствах.

До того ж, у червні 2007 року була прийнята Галузева угода між Міністерством з питань житлово-комунального господарства України та ЦК профспілки працівників житлово-комунального господарства за реєстр.№ 51 від 27.06.2007 року, яка передбачає обов'язкове застосування вимог щодо оплати праці працівників, тобто з 01.07.2007 року підприємства повинні застосовувати тарифну ставку робітника І розряду на рівні не менше 120% мінімальної заробітної плати, підвищити робітникам коефіцієнти по підгалузям, міжпосадові коефіцієнти, що призведе до стрімкого підвищення рівня заробітної плати, а значить і до збільшення витрат підприємства за статтями „Витрат на оплату праці" та „Відрахування на соціальні заходи", що, звісно, вплине на збільшення збитковості. Наразі, щоб виконати вимоги Галузевої угоди на 2007-2009 роки, підприємствам щомісячно з липня 2007 року необхідно винайти додаткових коштів близько 150 тис.грн. кожному, що при діючих тарифах є казковою цифрою.

Значно погіршився стан основних засобів житлово-експлуатаційних підприємств.

В результаті якість послуг по утриманню та експлуатації будинків є дуже низькою і викликає справедливі скарги мешканців багатоквартирних будинків. На протязі 2006 року від мешканцій надійшло майже 4,5 тис.звернень, а протягом 2007 року число їх сягнуло близько 2,5 тис. Платіжна дисципліна споживачів послуг є дуже низькою.

Фінансування робіт по капітальному ремонту житлового фонду із міського бюджету в цілому не вирішує проблеми. Це призводить не тільки до погіршення технічного стану будинків, але і до збільшення обсягів робіт по їх утриманню та подорожчання вартості таких робіт.

Тож бачимо, що затверджені у 2005 році тарифи не відповідають реаліям сьогодення і настав час перегляду розміру плати за утримання будинків та прибудинкової території.
2. ЦІЛІ РЕГУЛЮВАННЯ
Прийняття даного рішення має на меті:

  • визначити перелік послуг та їх вартість для кожного будинку відповідно до
    вимог діючого законодавства;

  • привести тарифи на послуги по утриманню будинків і споруд та прибудинкових
    територій на території міста до рівня економічно обґрунтованих;

  • досягнення беззбиткової діяльності житлово-експлуатаційних підприємств
    відповідно до вимог Господарського кодексу України та статті 31 закону
    України „Про житлово-комунальні послуги";

  • стримування зносу основних засобів підприємств;

  • покращення стану житлового фонду, який обслуговують житлово-
    експлуатаційні підприємства;

  • підвищення якості послуг та зменшення кількості скарг від споживачів.


3. АЛЬТЕРНАТИВИ
Існує три альтернативи вирішення проблем, що виникли на момент підготовки проекту регуляторного акта.

1. Збереження існуючого стану, тобто без зміни існуючих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

За цієї умови:

  • фінансовий стан житлово-експлуатаційних підприємств буде і надалі різко погіршуватись;

  • основні засоби підприємств будуть і надалі зношуватися;

  • знижуватимуться споживчі характеристики житлового фонду, що потребуватиме в подальшому більших коштів на його утримання та відновлення;

  • потреба в коштах на здійснення капітального ремонту житлового фонду збільшуватиметься;

  • якість послуг, що отримують споживачі, буде різко знижуватися і кількість звернень до органів місцевого самоврядування від них буде збільшуватися.


2. Збереження діючих тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та
прибудинкових територій та надання дотацій із міського бюджету на покриття
різниці між тарифами та економічно обґрунтованими витратами, що здійснюють
житлово-експлуатаційні підприємства у процесі надання послуг.

За цієї умови будуть необхідні значні кошти із міського бюджету близько 42 млн. грн..,що для міського бюджету є нереальним.

3. Часткове підвищення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та
прибудинкових територій.

Дана альтернатива можлива, але є неприйнятною з наступних міркувань:

  • фінансовий стан підприємств не покращиться;

  • надалі існуватиме потреба надання дотацій із міського бюджету на покриття різниці між тарифами та економічно обгрунтованими витратами на послуги;

  • якість послуг не зазнає суттєвого покращення;

  • стан житлового фонду буде і надалі погіршуватися.


4. МЕХАНІЗМИ РОЗВ'ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ
В результаті прийняття регуляторного акта будуть застосовані наступні механізми:

- на кожний будинок буде чітко встановлено перелік послуг по його утриманню
залежно від технічного стану та наявності відповідного обладнання (наявність
ліфта, внутрішньо будинкових мереж, розмір прибудинкової території, обладнання
прибудинкової території, інше);

- буде чітко визначена вартість послуг для кожного будинку;

для споживачів буде забезпечена прозорість та доступність переліку і вартості
послуг на кожному будинку;

  • буде забезпечена можливість обрахунку коштів, що надходять від споживачів по
    кожному будинку.


5. Очікувані результати прийняття регуляторного акту за методом аналізу вигод та витрат є:


Сфери впливу

Вид впливу

інтереси громадян

поліпшення якості надання послуг

інтереси суб’єктів господарювання

отримання якісних послуг

інтереси держави

зменшення до мінімуму дотаційних виплат з місцевого бюджету

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

Збільшення податкових зобов’язань

на 20%


Збільшення податкового кредиту на 20%

Інтереси суб’єктів господарювання

Гарантоване надання послуг та поліпшення якості послуг

Збільшення витрат на 50%

Інтереси громадян

Гарантоване надання послуг та поліпшення якості послуг

Збільшення витрат на 50%


В результаті прийняття регуляторного очікується:

- встановлення чіткого переліку послуг, що мають надавати житлово-експлуатаційні підприємства міста по утриманню будинків і споруд та прибудинкових територій;

- послуги будуть надаватися підприємствами тільки за наявності відповідних джерел покриття витрат;

- фінансовий стан підприємств покращиться, що дасть можливість своєчасної закупівлі матеріалів та розрахунків із постачальниками робіт, товарів і послуг згідно укладених договорів;

- стан житлового фонду та прибудинкових територій буде покращуватися;

у споживачів з'явиться реальна можливість контролю за кількістю та якістю послуг на кожному конкретному будинку;

- з'явиться можливість аналізу надходжень від споживачів за надані послуги по
кожному будинку;

- кількість скарг від споживачів знизиться.
7. ОБГРУНТУВАННЯ СТРОКУ ДІЇ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

Термін дії регуляторного акта не встановлюється.

Він буде обумовлюватися впливом зовнішніх показників ( вартість енергоносіїв, індекс інфляції, вартість матеріалів і послуг для житлово-експлуатаційних підприємств, розмір мінімальної заробітної плати, зміни діючого законодавства, в тому числі і податкового).

На термін дії також будуть мати вплив розміри та періодичність бюджетного фінансування на заходи із капітального ремонту будинків, коштів на благоустрій прибудинкових територій, сплата коштів на покриття субсидій та пільг споживачам.

Термін дії регуляторного акта буде залежати від платіжної дисципліни споживачів по виставлених рахунках.
8. ПОКАЗНИКИ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ДІЇ РЕГУЛЯТОРНОГО АКТА

Показниками результативності дії регуляторного акта визначаються наступні:

  • показники прибутковості чи збитковості житлово-експлуатаційних підприємств, що надають послуги по утриманню будинків і споруд та прибудинкових територій;

  • рівень відшкодування тарифами витрат на послуги, що надаються по кожному будинку;

  • кредиторська заборгованість житлово-експлуатаційних підприємств, в тому числі за енергоносії, з оплати праці, за розрахунками з бюджетом;

  • якість надання послуг щодо санітарно-технічного стану будинків та прибудинкових територій, стану внутрішньобудинкових систем;

  • кількість скарг споживачів, що надходять до житлово-експлуатаційних підприємств та до органів місцевого самоврядування;

  • стан оплати споживачами виставлених рахунків.


9. ЗАХОДИ ПО ВІДСТЕЖЕННЮ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ

Відстеження результативності покладається на управління житлово-комунального господарства.

Базове відстеження результативності акта проводиться до набрання чинності регуляторного акта або окремих його положень.

Повторне відстеження результативності акта буде проведено через рік після набрання ним чинності.

Періодичне відстеження результативності акта проводитиметься через три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження, в разі, якщо даний регуляторний акт не буде відмінено до зазначеного періоду.


Заступник міського голови М.М.Порицький

Схожі:

До аналізу регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету...
Кременчуцької міської ради «Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»
ЗВІТ про відстеження результативності дії регуляторного акту «Про...
«Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»
ЗВІТ про відстеження результативності дії регуляторного акту «Про...
«Про затвердження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»
Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання...

ТОВ «Керуюча компанія «ДомКом Нікополь»
Дповідно до діючої на той час постанови Кабінету Міністрів України від 12. 07. 2005р. №560 «Про затвердження Порядку формування тарифів...
Про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій
Невідкладною частиною договору є копія рішення органу місцевого самоврядування про затвердження тарифів на послуги, що додаються...
Про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій
Невідкладною частиною договору є копія рішення органу місцевого самоврядування про затвердження тарифів на послуги, що додаються...
Про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій
Невідкладною частиною договору є копія рішення органу місцевого самоврядування про затвердження тарифів на послуги, що додаються...
Про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій
Невідкладною частиною договору є копія рішення органу місцевого самоврядування про затвердження тарифів на послуги, що додаються...
Нарахування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд
Споживач, підприємствами і організаціями, які виконують роботи з утримання житлових будинків і прибудинкових територій комунальної,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка