|
Скачати 56.83 Kb.
|
ОЦІНКА СОЦІАЛЬНОЇ СПРЯМОВАННОСТІ БЮДЖЕТУ м. БЕРДЯНСЬК Микола Васильчик Академія управління та інформаційних технологій „АРІУ” Вирішення проблем соціального блоку, зокрема підвищення платіжної спрямованості та рівня життя населення, поліпшення усіх аспектів соціального захисту людей – це ті пріоритети, на яких має зосереджуватися діяльність всіх виконавчих органів місцевого самоврядування, в тому числі і м. Бердянська. Життєвий рівень народу значною мірою визначається розміром реальних доходів громадян, тривалістю та умовами життя, кількісним і якісним складом послуг, які населення одержує через мережу соціально-культурних та побутових закладів, рівнем зайнятості, станом довкілля тощо. Місцеві бюджети є головним інструментом реалізації регіональної політики та вирішення таких важливих завдань, як структурна перебудова економіки, вирівнювання економічного розвитку регіонів та ефективності територіального поділу праці, розвиток місцевого господарства, здійснення житлового будівництва, благоустрій міст, проведення природоохоронних заходів та ін. [1]. У видатковій частині бюджету враховується утримання діючої мережі установ соціально-курортної сфери, фінансування пільг, субсидій, допомоги сім’ям з дітьми та малозабезпеченим сім’ям за рахунок субвенцій з Державного бюджету України, видатки на виконання власних повноважень органів місцевої влади відповідно до програм, затверджених міською радою. Розрахункові обсяги видатків місцевого бюджету визначаються окремо по кожній галузі, виходячи з загальних ресурсів зведеного і місцевого бюджетів та першочерговості соціальних видатків. Розрахунковий обсяг видатків обчислюється відповідно до розмежування видів видатків бюджету між державним та місцевим бюджетом, визначеного у гл.14 Бюджетного кодексу України. Ці розрахунки здійснюються на основі єдиних нормативів бюджетної забезпеченості з розрахунку на душу населення (державне управління, охорона здоров’я, культура та мистецтво, фізична культура і спорт, соціальні програми стосовно сім’ї, жінок, молоді та дітей), на дитину або учня – освіта, отримувача соціальних послуг – соціальний захист та соціальне забезпечення [2]. Для визначення ступеня соціальної спрямованості бюджету м. Бердянськ (Запорізька обл.) проведемо порівняльний аналіз структури видаткової частини за 2003-2005 рр. (табл.1). Таблиця 1 Видатки загального та спеціального фондів, (тис. грн.) [3, 4]
На основі коригування розміру видатків бюджету м. Бердянська на темпи інфляції (112,3% в 2004 р. і 110,3% в 2005 р. [5]) можна зробити наступні висновки. Саме на соціальний захист у 2003 р. було спрямовано 15705,71 тис. грн., в 2004 р. - 13532,79 тис. грн. і 15789,40 тис. грн. у 2005 р. (в цінах 2005 р.). Тобто у 2004 р. скорочення витрат на соціальний захист становило 14%, а 2005р. спостерігалось зростання на 16%. Взагалі соціальні витрати бюджету м. Бердянська (сума витрат за статтями 1-6 і 9) в 2003-2005 рр. становили 54565,38 тис. грн., 51863,94 тис. грн. і 61213,80 тис. грн. відповідно (в цінах 2005 р.). З цих розрахунків видно, що витрати на соціальну сферу в 2004 р. в порівнянні з 2003 р. скоротилися на 5%. Проте в 2005 р. зросла соціальна спрямованість міського бюджету (приріст витрат становив 18%). Зменшення витрат на соціальний захист в 2004 р. в порівнянні з 2003 р. частково пояснюється тим, що бюджет у 2004 р. був менше за бюджет 2003 р. (68352,47 тис. грн. і 70997,53 тис. грн. відповідно). Проте аналіз структури витратної частини бюджету м. Бердянськ свідчить про те, що бюджети 2003-2004 рр. можна в меншому ступні назвати соціально спрямованими, ніж бюджет 2003 р., тому що частка загальних соціальних витрат у 2003 р. становила 76,9%, в 2004 р. вона зменшилась до 75,9%, а в 2005 р. трохи зросла (76,4%), проте все одно була менше за частку 2003 р. Зменшення соціальної спрямованості бюджету міста ще не є негативним фактором, якби збільшувалась частка витрат на проведення реформ в економіці міста. Аналіз витратної частини бюджету м. Бердянськ свідчить про те, що додаткові кошти спрямовуються не на реформування і реструктуризацію економіки, а на фінансування органів місцевого самоуправління (приріст витрат за цією статтею в порівняльних цінах в 2004 р. склав 12%, а в 2005 р. 19%). Це свідчить про необхідність в майбутньому удосконалення процесу формування бюджету м. Бердянська. Список використаних джерел та літератури
|
Тис грн., до спеціального фонду 21731,6 тис грн. Відсоток виконання... За І півріччя 2012 року до бюджету міста надійшло доходів з урахуванням трансфертів у сумі 169679,9 тис грн., в тому числі до загального... |
ДОХОДИ Надходження до загального фонду склали 50 314,0 тис грн. (101,9%), до спеціального онду – 4 847,1 тис грн. (101,7%) |
ДОХОДИ Надходження до загального фонду склали 61 652,3 тис грн. (102,8%), до спеціального фонду – 2 146,5 тис грн. (93,8%) |
Інформація про виконання бюджету міста за 9 місяців 2012 року За 9 місяців 2012 року до бюджету міста надійшло доходів з урахуванням трансфертів у сумі 277206,5 тис грн., в тому числі до загального... |
Н. П. Кучер Про виконання бюджету міста Тернополя за 9 місяців 2011 року Розглянувши підсумки виконання бюджету міста за 9 місяців 2011 року, виконавчий комітет міської ради відмічає, що до бюджету мобілізовано... |
РОЗПОРЯДЖЕННЯ За даними районного відділу статистики заборгованість із виплати заробітної плати по підприємствах району станом на 1 січня 2006... |
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ НІКОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Мунального господарства на поточний ремонт внутрішньоквартальних територій – 190,0 тис грн, відділу освіти і науки на придбання мийних... |
ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСТЬ НОВОУШИЦЬКА РАЙОННА РАДА ШОСТЕ СКЛИКАННЯ Затвердити звіт про виконання загального фонду районного бюджету за 9 місяців 2011 року по доходах у сумі 58287,9 тис грн. (додаток... |
Виконання плану доходів загального фонду міського бюджету (без врахування... Виконання плану доходів загального фонду міського бюджету (без врахування міжбюджетних трансфертів) складає 99,9 (при плані надходжень... |
Інформація щодо виконання міського бюджету за 1 півріччя 2013 року Рівень виконання плану доходів загального фонду міського бюджету (без врахування міжбюджетних трансфертів) складає 102,5 (при плані... |