Intel® навчання для майбутнього
План навчального проекту
Примітка: Набирайте текст в полі для відповіді. Клацніть мишею на тексті-інструкції і починайте набирати свій текст
Автор навчального проекту:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові:
|
Цимбал Катерина Миколаївна
|
Місце роботи /Назва навчального закладу:
|
Вінницький державний університет імені Михайла Коцюбинського
Інститут магістратури, аспірантури і докторантури.
Спеціальність «Хмія».
|
Місце проживання автора проекту:
|
Вінницька область, Липовецький район, смт. Турбів, вулиця Садова 9, квартира 6.
|
Відомості про тренінг:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів):
|
Кобися Алла Петрівна
|
Місце проведення тренінгу:
|
Вінницький державний університет імені Михайла Коцюбинського
|
Дати проведення тренінгу:
|
30.09.2013 – 26.12 2013
|
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту?
|
Так Ні
|
Опис проекту
|
Назва проекту:
|
Ілюзія чистоти
|
Основні питання:
|
Ключове питання:
|
Наскільки близько небезпека?
|
Тематичні питання:
|
Чи можуть синтетичні миючі засоби бути безпечними?
Чи є внутрішній світ у миючого засобу?
Що шепче нам історія миття?
|
Змістові питання:
|
1.1. Що таке ПАР?
1.2. Чи впливають ПАР на людину і природу?
1.3. Чи небезпечні порошкоподібні миючі засоби?
1.4. Які преваги і недоліки використання СЗМ?
1.5. Як правильно обрати СМЗ?
2.1. З якої сировини виготовляють СЗМ?
2.2. Які речовини використовують у вигляді добавок до СЗМ?
2.3. Чому мило не використовують для прання у твердій воді?
2.4. Які існують правила безпечного поводження з СМЗ?
2.5. Яку роль виконують фосфати у пральному порошку?
3.1. Що використовували наші предки замість прального порошку?
3.2. Чим мили посуд до появи СМЗ?
3.3. Як можна позбутися різних плям, не використовуючи магазинні плямовивідні засоби?
3.4. Коли виникли перші СМЗ?
3.5. Звідки до нас прийшли СЗМ?
|
Стислий опис:
|
Навчальний проект з предмету хімія «Ілюзія чистоти» розроблено відповідно до програми Міністерства освіти і науки України рівеня стандарту для учнів 11 класу. Проект передбачає опрацювання теми шляхом творчого підходу вчителя та учнів,охоплює знання з таких навчальних дисциплін: хімія, біологія, екологія, інформатика. З метою розкриття ключового та тематичних питань учні розробляють веб-сайт, публікацію та презентацію. Учні будуть розподілені на три групи: «Хіміки», «Історики», «Екологи», кожна з яких буде виконувати свої завдання. У проекті «Ілюзія чистоти» учні проаналізують хімічний склад синтетичних миючих засобів, навчаться правильно обирати безпечні засоби для дому, досліджуватимуть вплив компонентів синтетичних миючих засобів на навколишнє природне середовище, наприкінці роботи учні оформляють отримані результати у вигляді веб-сайту. В ході проведення проекту учні будуть розкривати поняття теми як миючі засоби, поверхнево активні речовини, фосфати, сульфати, ензими, оптичні відбілювачі, ознайомляться з природніми засобами чищення та прання. Обдаровані діти виконуватимуть творче завдання.
Дане дослідження проводитиметься шляхом експерименту, пошуку інформації, а також її аналізу та синтезу.
|
Навчальні предмет(и):відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект
|
Основи економіки
Українська мова і література
Зарубіжна література
Музика, образотворче мистецтво
Інформатика
Всесвітня історія
Іноземна мова
|
Людина і суспільство/Основи філософії
Я і Україна/Довкілля/ Природознавство
Фізика, астрономія
Математика
Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ
Біологія
|
Географія
Хімія
Історія України
Основи правознавства
Трудове навчання
Екологія:
Інше:
інше:
|
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект
|
1–4
5-7
Інше:
|
8-9
10-11
Інше:
|
Державні освітні стандарти та навчальні програми:
|
Освітня галузь «Хімія» 11 клас.
Тема: Загальні правила поводження з побутовими хімікатами. Мило, його склад, мийна дія. Синтетичні мийні засоби.
Учень висловлює судження:
про значення синтетичних методів добування органічних речовин;
Учень дотримується правил безпечного поводження з синтетичними мийними засобами, розчинниками, іншими побутовими хімікатами.
Освітня галузь «Біологія» 10 клас.
Розділ І. Молекулярний рівень організації живої природи
Тема 1. Неорганічні речовини.
Елементний склад організмів.
Класифікація хімічних елементів за їх кількістю в організмах: макроелементи, мікроелементи.
Роль неорганічних речовин (води, кисню, мінеральних солей) у життєдіяльності організмів.
Учень (учениця):
називає:
- органогенні елементи;
характеризує:
- біологічну роль найважливіших для організму людини хімічних елементів;
- роль води, кисню, мінеральних солей в існуванні живих систем різного рівня;
- вікові зміни кількості води в клітинах;
- поняття: гідрофільність, гідрофобність;
пояснює:
- причини ендемічних та екологічних захворювань людини;
- необхідність контролю хімічного складу води та їжі людини;
- норми вживання води людиною в різних умовах навколишнього середовища;
- потребу квотування промислових викидів країнами світу;
застосовує знання:
- для профілактики захворювань людини, що виникають через нестачу або надлишок деяких хімічних елементів;
робить висновки:
- про єдність елементного складу тіл живої і неживої природи;
- про відмінності між живою та неживою природою, які пов’язані з різним кількісним співвідношенням хімічних елементів.
Тема 2. Органічні речовини
Органічні речовини, що входять до складу організмів, їх різноманітність та біологічне значення.
Будова, властивості, роль у життєдіяльності організмів малих органічних молекул: ліпідів, моноcахаридів, амінокислот нуклеотидів.
Будова, властивості, роль в життєдіяльності організмів макромолекул (біополімерів): полісахаридів, білків, нуклеїнових кислот. Принципи дії
ферментів, їх роль у життєдіяльності організмів.
Учень (учениця):
називає:
- органічні речовини, що входять до складу організмів;
наводить приклади:
- застосування ферментів у господарської діяльності людини;
характеризує:
- будову, властивості та біологічну роль ліпідів (жирів, фосфоліпідів, стероїдів);
- будову, властивості та біологічну роль моносахаридів (рибози, дезоксирибози, глюкози);
- будову, властивості та біологічну роль амінокислот і нуклеотидів;
- будову, властивості та функції полісахаридів, білків і нуклеїнових кислот;
- структурні рівні організації білків;
- молекулярний рівень організації життя;
- пояснює:
- роль АТФ в життєдіяльності організмів;
- роль нуклеїнових кислот у спадковості та мінливості організмів;
спостерігає та описує:
- властивості органічних молекул;
- дію ферментів;
- розв’язує:
- елементарні вправи з молекулярної біології (моделювання реплікації, транскрипції);
дотримує правил:
- техніки безпеки при виконанні лабораторних і практичних робіт;
- використання різних хімічних речовин, які можуть впливати на життєдіяльність людини в побуті, у виробничий діяльності;
робить висновок:
- про єдність хімічного складу організмів
Освітня галузь «Екологія» 11 клас.
Тема 2. Природа і людина: системний підхід
Властивості складних систем. Біосфера, основні положення вчення В.І.Вернадського про біосферу. Еволюція уявлень про роль і місце природи у житті суспільства.
Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини у природі. Історичні етапи взаємодії суспільства і природи та їх екологічні особливості.
Масштаби і наслідки антропогенного впливу на природне середовище на сучасному етапі.
Учень:
розуміє сутність складних систем;
роль живої природи в організації біосфери; місце природи у житті суспільства; рушійну силу людського розуму у формуванні ноосфери; місце людини у природі;
досліджує особливості основних етапів взаємодії суспільства і природи;
аналізує наслідки змін і перетворень природних процесів і компонентів природи антропогенною діяльністю.
Тема 3. Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень.
Категорія „забруднення”. Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища. Види забруднень та їх вплив на компоненти природи, живі організми. Стійкість природних компонентів, геосистем до антропогенних забруднень. Форми стійкості геосистем. Стійкість природних і антропогенізованих геосистем.
Учень:
знає джерела, види забруднень навколишнього середовища, їх негативний вплив на живі організми та здоров’я людей;
розуміє взаємопоєднаність таких категорій як „забруднення середовища” і „стійкість геосистем”;
пояснює залежність стійкості геосистем від біорізноманіття, біомаси і біопродуктивності;
Освітня галузь «Інформатика» 11 клас.
Тема: Текстовий процесор
Учень:
пояснює:
правила стильового оформлення документів різних типів;
поняття шаблону документа;
використовує:
різні режими перегляду документа;
майстер створення документів;
стилі символів та абзаців для форматування тексту й визначення схеми документа;
шаблони документів;
інструменти для креслення й настроювання властивостей таблиць у текстовому документі;
схему документа для перегляду його змісту та навігації ним;
вміє:
створювати нумеровані й марковані списки;
імпортувати зображення в текстовий документ;
створювати в текстовому документі таблиці довільного рівня складності;
вставляти в документ зображення та настроювати їхні властивості;
настроювати параметри сторінок та створювати колонтитули;
створювати зміст документа в автоматичному режимі;
роздруковувати документ на принтері.
Тема: Комп’ютерні презентації та публікації. Створення й показ слайдових презентацій
Учень
пояснює:
поняття та призначення комп’ютерних презентацій;
правила вибору стильового оформлення слайдів презентації;
принципи дизайну слайдів презентації;
порівнює:
властивості слайдових та потокових презентацій;
описує:
призначення й можливості програмних засобів, призначених для створення презентацій;
спосіб застосування ефектів анімації до процесу змінення слайдів та об’єктів на слайдах;
способи показу презентацій у різних програмних середовищах;
вміє:
створювати презентацію за допомогою майстра, з шаблону, на базі іншої презентації та з пустих слайдів;
розробляти структуру презентації;
добирати стильове оформлення презентації та дизайн слайдів;
додавати до слайдів текст і зображення та настроювати їх параметри;
додавати до об’єктів на слайдах анімаційні ефекти;
настроювати анімаційні ефекти змінення слайдів;
зберігати презентацію в різних форматах і відтворювати її як у середовищі програми розробки презентацій, так і за допомогою інших засобів.
Тема: Основи створення комп’ютерних публікацій
Учень
пояснює:
поняття комп’ютерної публікації;
поняття шаблону публікації та її структури;
особливості роботи з графічними об’єктами під час створення публікацій
наводить приклади:
публікацій різного типу;
основних складових публікації;
програмних засобів створення комп’ютерних публікацій;
вміє:
створювати публікацію на основі шаблону;
виконувати основні операції над об’єктами в середовищі підготовки комп’ютерних публікацій;
створювати зв’язки між об’єктами публікації;
зберігати публікації на зовнішніх носіях даних;
роздруковувати публікації.
Тема: Автоматизованестворення й публікація веб-ресурсів
Учень
пояснює:
поняття та особливості сайтів різних типів: статичних веб-сайтів, веб-спільнот, інтернет-магазинів, порталів, блогів;
відмінності між веб-сторінками типу домашньої, веб-каталогу, форуму, чату, сторінкоюрозділу веб-сайту;
поняття блогу;
дизайн та правила оформлення веб-сторінок;
Поняттях остингу;
призначення та типии сервісів Веб 2.0;
призначення та особливост і функціонування веб-спільнот;
описує:
процес створення веб-сайтів;
процесс створення блогу й публікації повідомлень;
формати зображень, відео- та аудіокліпів, що публікуються на веб-сторінках;
вміє:
засобами безкоштовного сервера створювати статичні веб-сторінки різних типів, добирати їх оформлення;
засобами безкоштовного веб-сервера створювати вміст веб-сайту й оновлювати його;
створювати й адмініструвати блог;
розміщувати на веб-сторінках зображення й текст, настроювати параметри їхнього розташування,відображення та відтворення; створювати гіперпосилання на основі текстових фрагментів і зображень.
|
Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
|
Діяльність учнів:
|
Проект спрямований на поглиблення роботи над темою: «Синтетичні миючі засоби» із залученнями новітніх методів та форм роботи.
Вчительська презентація допомагає учням отримати загальні початкові уявлення про майбутню роботу над проектом, сприяє зацікавленню учнів у подальшій діяльності, формуванню мотивіції. Побудова проекту на основі діяльності трьох динамічних груп допоможе зміцнити навички роботи в колективі, а також полегшить роботу і зменшить час її виконання. Робота в групах дозволяє кожному учню приймати активну участь у виконанні завдання, привчає їх формувати і виражати власну думку, розвиває вміння слухати інших та приймати рішення, комунікативні вміння, власне мислення, робити висновки, які формуються з кількох точок зору.
Результатом роботи є заповнення організаційної діаграми: «Класифікація ПАР». Завдання виконується з метою ознайомлення учнів з хімічним складом синтетичних миючих засобів та кращого розуміння їхньої мийної дії.
Результатом роботи є кругова схема: «Шляхи надходження СМЗ у організм людини». Завдання виконується з метою усвідомлення шляхів надходження синтетичних речовин до організму людини.
Результатом роботи є ієрархічна схема « Вплив СМЗ на гідросферу». Вивчаючи дане питання, учні усвідомлюють шкідливий вплив синтетичних миючих засобів на водні ресурси Землі.
Результат – виконання тестів з випадаючою відповіддю «Обери правильну відповідь: перевага чи недолік». Учні розвивають аналітичне мислення, шляхом диференціювання понять за певними вказаними категоріями.
Результат роботи – анкета опитування, відсоткові кругові діаграми, складені за результатами опитування по кожному питанню в програмі Excel. Розробляючи питання для опитування, учні систематизують свої знання. Опитування допомагає визначити розуміння та ставлення до проблеми негативного впливу впливу синтетичних речовин на довкілля.
Результат роботи – таблиця в програмі Excel «Небезпека прального порошку». При вивченні даного матеріалу учні аналізують можливі негативні наслідки використання порошкоподібних миючих засобів.
Результат роботи – горизонтальна ієрархічна схема «Вплив ПАР на організм людини». Досліджуючи вплив ПАРів на організм людини учні мають змогу переконатися, що хімічні властивості речовини визначаються її хімічним складом.
Презентуючи свою роботу, учні розвивають мовленнєві навички, вчаться чітко висловлювати свої думки та поводитись перед аудиторією.
Результати роботи оформити у вигляді простої радіальної діаграми « Порівняння мила та СМЗ». Завдання виконується з метою ознайомлення учнів з хімічним складом синтетичних миючих засобів, виділити умови ефективності використання кожного з них та кращого розуміння їхньої мийної дії.
Результатом виконання завдання є лабораторний дослід «Альтернативні миючі засоби», у ході виконання досліду учні пересвідчуються у ефективності використання альтернативних миючих засобів, порівнюють результати їхньої дії з синтетичними.
Результати роботи оформити у вигляді таблиці, та кругових діаграм створених в програмі Excel. У ході виконання досліду учні набувають і закріплюють вміння визначати значення рН середовища розчинів, ознайомлюються з природою будови і властивостями синтетичних хімічних речовин.
Результатом роботи є таблиця «Склад порошків у %» та кругові діаграми окремо для кожного порошку «Компонентний склад», виконані у програмі Excel. Учні вчаться досліджувати етикетки та маркування миючих засобів, ознайомлюються з компонентним складом порошків, робити висновки про схожість складу порошків різних марок.
Результатом роботи є лабораторна робота «Реакції з сильними кислотами». Виконання лабораторної роботи сприяє розвитку в учнів практичних вмінь і навичок поводження з хімічними реактивами, удосконалює техніку проведення хімічного експерименту, формує знання учнів про хімічні властивості синтетичних миючих засобів.
Результатом роботи є заповнення організаційної діаграми « Види ПАР». У процесі виконання даного завдання учні дізнаються принципи дії поверхнево активних речовин на забруднення, види миючих засобів, на основі ПАР.
Результатом виконання завдання є лабораторний дослід «Обміння реакції», у ході якого учні спостерігають реакції обміну між компонентами моючого засобу та виданих їм для досліду солей.
Працюючи над веб-сайтом учні вдосконалюють свої вміння роботи з персональним комп’ютером, вміння створювати веб-сайт, виділяти головне з отриманої інформації, естетично оформляти результати своєї роботи.
Результат роботи – анкета опитування, відсоткові кругові діаграми, складені за результатами опитування по кожному питанню в програмі Excel. Розробляючи питання для опитування, учні систематизують свої знання. Опитування допомагає визначити розуміння дії та ставлення споживачів до альтернативних миючих засобів
Результатом роботи є ієрархічна схема «альтернатива порошку», у ході виконання завдання учні досліджують історію миючих засобів та визначають альтернативні миючі засоби, розвивають вміння аналізувати та синтезувати отриману інформацію.
Результат виконання завдання – оформлення горизонтальної ієрархічної схеми: «Мило для шкіри». У процесі виконання завдання учні знайомляться із правильним підбором миючого засобу для кожного типу шкіри, вчаться аналізувати, робити висновки та розвивають логічне мислення.
Результатом роботи є таблиця «Види шампуню». Учні знайомляться з можливими компонентами шампуню, їхніми перевагами і недоліками, вчаться робити висновки, розвивають логічне мислення.
Результатом роботи є порівняльна розгалуджена діаграма «Сучасні та історичні засоби», метою виконання завдання є дослідження історичних засобів для миття, розвиток уявлення про мийну дію засобів, активізація аналітичного мислення.
Результатом виконання завдання є створення повідомлення описового характеру, в я кому учні досліджують методи та речовини, за допомогою яких у давнину здійснювалося прання та миття.
Результатом роботи є виконані тести, у ході виконання тестів учні узагальнюють та систематизують вивчений матеріал, проявляють свої знання з даною теми, аналізують інформацію.
Працюючи над порадником та газетою учні узагальнюють отримані знання, вдосконалюють вміння зацікавлювати людей своєю роботою, розвивають навички роботи з Microsoft Office Word, Microsoft Office Publisher
|
І етап.
Ознайомлення з темою і метою навчального проекту. Учні ознайомлюються з презентацією вчителя, ключовими та тематичними питаннями, поставленими завданнями, обирають тему учнівського міні-проекту для дослідження, встановлюють шляхи та терміни його реалізації.
ІІ етап.
Робота в групах:
1 група «Екологи» досліджує питання: «Чи можуть синтетичні миючі засоби бути безпечними?», виконуючі наступні завдання:
Класифікувати і зобразити схематично види поверхнево активних речовин за хімічним складом, вивчивши інформацію в поданих інформаційних джерелах.
Проаналізувати і розпізнати, яким чином синтетичні миючі засоби можуть проникати в організм людини, на основі даної літератури.
Створити схему «Вплив синтетичних миючих засобів на гідросферу» і проаналізувати вплив синтетичних миючих засобів на навколишнє природне середовище, опрацювавши подані літературні джерела.
Виділити та проаналізувати інформацію про переваги і недоліки використання синтетичних миючих засобів у побуті, для здоров’я людини та відносно шкоди навколишньому природному середовищу, використавши подані інформаційні джерела.
Спланувати та організувати опитування споживачів стосовно впливу синтетичних миючих засобів на довкілля.
Проаналізуйте відео «Пральний порошок». Складіть таблицю: « Небезпека прального порошку»
Диференціюйте та проаналізуйте негативний вплив компонентів миючих засобів на організм людини. Складіть схему «Вплив ПАР на організм людини»
Результатом роботи групи є презентація «Людина і екологія»
2 група «Хіміки» досліджує питання « Чи є внутрішній світ у СМЗ?», виконуючи наступні завдання:
Порівняти мийну дію мила і СМЗ, виділити умови ефективного використання кожного з них, опрацювавши подану літературу.
Зробити висновок стосовно мийної дії альтернативних миючих засобів, виконавши лабораторний дослід «Альтернативні миючі засоби» довести на практиці їх ефективність.
Встановити значення рН засобів для миття посуду, та створити кругові діаграми водневого показника засобів, виконавши лабораторний дослід за поданою інструкцією.
Проаналізувати склад порошків для прання: «Rex», «Gala», «Лотос» та створити діаграму їхнього компонентного складу.
Проаналізувати наявність вмісту фосфатів у складі СМЗ на основі виконання лабораторного досліду: «Реакції з сильними кислотами» за поданною інструкцією.
Проаналізуйте відео «Миючий засіб для посуду», складіть на основі нього схему «Види ПАР» .
Дослідіть проходження обмінних реакцій між розчинами солей та СМЗ, виконавши дослід « Обмінні реакції», за поданою інструкцією.
Результатом роботи групи є веб-сайт «СМЗ у побуті»
3 Група «Історики» досліджує питання « Що шепче нам історія миття?», виконуючи наступні завдання:
Спланувати та організувати опитування споживачів «Альтернативні миючі засоби», результати оформити у вигляді кругової діаграми.
Проаналізувати подану літературу і визначити аналоги сучасним миючим засобам.
Встановити відповідність між типом шкіри та видом мила, яке підходить до нього.
Проаналізувати відео «Як вибрати шампунь?». Скласти таблицю класифікації шампуню «Види шампуню».
Порівняти СМЗ та історичні засоби за споживацькими характеристиками, та проаналізувати ефективність кожного з них.
Описати перші миючі засоби для прання, оцінити їх ефективність.
Опрацювати подану літературу та ознайомитися із засобами миття, які існували у давні часи, вибрати правильну відповідь у тестах з елементами прапорець.
Результатом роботи групи є міні-посібник «Господині на замітку»
Протягом усього проекту учні випускають газету «Ілюзія безпеки», газета виходить у публікацію раз на тиждень, відповідальні за випуск – кожна група по черзі.
ІІІ етап
Учні представляють результати своїх досліджень презентуючи результати своєї роботи та показують розроблені презентацію, публікацію та веб-сайт, на тематичному вечорі «Цікава хімія».
|
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:
|
3 тижні.
|
Вхідні знання та навички:
|
Учні повинні вміти спілкуватися і працювати у групах, мати попередній досвід роботи з різними графічними можливостями роботи у програмі Word та навички самостійної роботи з першоджерелами і в мережі Інтернет, мати попередній досвід роботи щодо створення мультимедійних презентацій та веб-сайтів, знати основні оболонки Землі, середовища існування живих організмів, прояви впливу діяльності людини на навколишнє природне середовище, знати основні класи органічних та неорганічних речовин, вміти складати рівняння реакції обміну, визначати рН розчинів за допомогою універсального індикаторного папірця, вміти писати формули органічних речовин за їх назвою, володіти комунікативними вміннями для роботи у групах та проведення опитування.
|
Матеріали та ресурси:
|
Обладнання (відмітити необхідні прилади):
|
Фотоапарат
Принтер
Цифровий фотоапарат
Програвач DVD-дисків
Засоби для зв’язку з Інтернетом
|
Лазерний диск
Відеокамера
Проектор
Сканер
Телевізор
|
Комп’ютер(и)
Відеомагнітофон
Обладнання для проведення відеоконференцій
Інше:
|
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):
|
Бази даних
Табличний процесор
Видавничі системи
Програми для підтримки роботи з електронною поштою
Енциклопедія на компакт-диску
|
Програми опрацювання зображень
Веб-браузер для перегляду веб-сайтів
Програми для створення мультимедійних презентацій
|
Програми для створення веб-сайтів
Текстовий редактор
Програми для створення публікацій
Архіватори
Інше:
|
Друковані матеріали:
|
М.Г. Проданчук, І.В. Мудрий, А.А. Калашніков Поверхнево-активніречовини: токсиколого-гігієнічні та мікробіологічні аспекти.
О.А. Бобылева, В.Г. Герасимова, С.В. Сноз, В.Ф. Шилина. Вопросы безопасности для здоровья человека товаров бытовой химии при проведении государственной санитарно-эпидемиологической экспертизы.
І. Р. Коваленко Хімія в побуті / За ред. Коваленка І.Р.
Муратова К.В., Пиріков О.В., Рибаченко В.І. Сучасні тенденції розвитку українського ринку мийних засобів
Шубин А.А. Маркетинг синтетических моющих средств: Монография.
Деева О. Рынок синтетических моющих средств.
-
Жук Ю.Т., Жук В.А., Кисляк Н.К., Кушнір М.К., Орлова Н.Ю.. Салашинський М.А. Теоретичні основи товарознавства.
|
Додаткове приладдя та витратні матеріали:
|
Папір для друку публікацій, оціночних форм. Мультимедійний проектор для демонстрації презентацій, хімічні реактиви та хімічний посуд для проведення досліду.
|
Ресурси Інтернету:
|
http://ekomag.te.ua
http://ecoclubua.com/2010/07/safe-cleaning
http://spojivach.info/mae-znatu/1270-accepted-from-a-to-z.htm
http://www.eco-live.com.ua
http://www.ecotrend.com.ua/ukrain/statti/descript.php?id=5
http://www.ecotrend.com.ua
|
Інше:
|
Запросити на зустріч хіміка-технолога з підприємства «Невская косметика», відвідати музей води в Києві.
|
Диференціація навчання:
|
Обдаровані учні:
Більш поглиблене дослідження теми, поширений пошук додаткової інформації в бібліотеках, забезпечення учнів необхідними матеріалами, перевірка на грамотність матеріалів, що входитимуть до презентацій, публікацій та веб-сайту.
|
Оцінювання знань та вмінь учнів:
|
Для зручнішого оцінювання учнів розроблено різні форми оцінювання: оцінювання веб-сайту, оцінювання звітної презентації та оцінювання публікацій. Основна увага звертається на:
змістовність відповідно до загальної теми;
оформлення: кольорова гама, розміщення матеріалу, наявність ілюстрацій, назва / емблема; грамотність виконання.
Оцінювання учнів є диференційованим та різнорівневим, кожне завдання оцінюється певною кількість балів, окреме оцінювання має презентація, веб-сайт, публікація та газета. Журнал оцінювання учнів має електронну форму, кожен учень має можливість отримати бали на кожному етапі і за кожне виконане завдання, оцінювання ведеться протягом усього проекту і є цілком прозорим
|
Ключові слова:
|
Синтетичні миючі засоби, мила, естери вищих жирних кислот, порошкоподібні засоби, рН середовище, поверхнево активні речовини, луги, полярність, водневий зв'язок, фосфати, сульфати лаурилсульфат натрію, гідроліз, окисно-відновні реакції, ферменти, білки, жири, Етилендіамінотетраацетат, оптичні підбілювачі.
|
©2007Intel. Всі права захищені
|