ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології


Скачати 58.41 Kb.
НазваІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології
Дата05.11.2013
Розмір58.41 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології

9 клас

Завдання Групи А

Виберіть одну правильну відповідь. (1 бал)

1. Лордоз – це …

А) бокові викривлення хребта;

Б) викривлення хребта у поперековому відділі вперед;

В) викривлення хребта у грудному відділі назад;

Г) сплющення склепіння стопи.

2. Заросток це -….

А) спеціалізований орган у мохів; Б) гаметофітне покоління у плаунів;

В) молодий спорофіт папоротеподібних ; Г) частина насінини квіткових рослин

3. Серце пуголовка за будовою відповідає серцю:

А) молюска; Б) риби; В) плазуна; Г) дорослого земноводного

4. Паразит , який спричиняє у людини підвищення температури тіла, біль у м’язах, , набрякання обличчя – це…

А) аскарида людська; Б) гострик; В) трихінела; Г) галова нематода.

5. Простим епітелієм є :

А) нейроглія; Б) багатоядерний епітелій;

В) перехідний епітелій; Г) багатошаровий епітелій.

6. У рослин родини Лілейні квітка має формулу:

А) Ч4П4Т2+4М1 Б) Ч0П(5)Т5М1 В) О3+3Т3+3М1 Г) Ч(5)П(5)Т5М1

7. У членистоногих порожнина тіла:

А) первинна; Б) вторинна; В) змішана; Г) відсутня.

8. Широкі м’язи розташовані:

А) на голові; Б) на тулубі; В) на верхніх кінцівках; Г) на нижніх кінцівках.

9. Кіль відсутній у ..

А) пінгвінів; Б) летючих мишей; В) колібрі; Г) ківі.

10. Для розмноження та розвитку плазунів характерно:

А) запліднення зовнішнє, розвиток непрямий у воді;

Б) запліднення внутрішнє, розвиток прямий у яйці;

В) запліднення внутрішнє, розвиток непрямий , у яйці;

Г) запліднення внутрішнє, розвиток непрямий , у воді.

11.Волокнистий хрящ утворює :

А) суглобові поверхні кісток Б) вушну раковину

В) надгортанник; Г) міжхребцеві диски.

12. Урожай пшениці може бути пошкоджений паразитичними грибами:

А) фітофторою; Б) трутовиками; В) цвілевими грибами; Г) сажкою.

13. До Хрящових риб належать:

А) риба-місяць; Б) риба –молот; В) риба-голка; Г) летюча риба.

14. До трубчастих кісток скелета належать:

А) фаланги пальців; Б) ребра; В) променева ; Г) хребці.

15. Явище, коли один вид поселяється в житлі іншого і живиться його послідом, або залишками їжі – це …

А) паразитизм; Б) мутуалізм; В) коменсалізм; Г) конкуренція.

16. Аглютеніни містяться у :

А) еритроцитах; Б) тромбоцитах; В) лейкоцитах; Г) плазмі .

17. В зоні всмоктування коренів містяться:

А) кореневий чохлик; Б) клітини , що активно діляться;

В) кореневі волоски; Г) додаткові бруньки .

18. Виберіть правильне судження:

А) зуби у акули є похідними луски; Б) шкіра птахів взагалі позбавлена залоз;

В) вібриси – це змінені кігті ссавців.

Г) панцир черепахи побудований з хітину.

19. Територію, у межах якої поширені особини виду, називають;

А) екосистема; Б) біоценоз; В) угрупування; Г) ареал.

20. Тонічні скорочення м’язів живота забезпечують:

А) дихальні рухи; Б) просування їжі по кишечнику;

В) утримують внутрішні органи у певному положенні;

Г) забезпечують згинання і розгинання тіла.

Завдання Групи Б

Виберіть одну або декілька правильних відповідей ( 2 бали)

1. Для рослин –епіфітів характерні ознаки:

А) ростуть на ґрунті; Б) мають додаткові корені ;

В) утворюють повітряні корені; Г) ростуть на стовбурах дерев;

Д) корені використовують для фотосинтезу;

Є) корені використовують для поглинання вологи і дихання.
2. Кутикула рослин :

А) захищає від пошкодження комахами; Б) захищає корінь; В) накопичує вологу;

Г) захищає листок від надмірного випаровування ; Д) слугує зовнішнім скелетом; Є) активно приймає участь у фотосинтезі.

3. Водними листостебловими рослинами є:

А) латаття біле; Б) фукус; В) сальвінія;

Г) азола; Д) опунція; Є) моршанція.

4. До ряду Окунеподібні належать:

А) судак; Б) щука; В) тунець; Г) скумбрія; Д) тюлька; Є) форель.

5. Ссавці пристосувались до вживання рослинної їжі завдяки тому що:

А) добре розвинуті всі види зубів; Б) кишечник короткий; В) кишечник довгий;

Г) шлунок може бути багатокамерним; Д) розвинені різці та кутні зуби з плоскою поверхнею; Є) у шлунку мешкають симбіотичні бактерії

6. Єхидну відносять до класу Ссавців тому що:

А) тіло покрито волосяним покривом; Б) живуть у норах; В) на пальцях є рогові утворення - кігті; Г) мають добре розвинутий нюх і зір; Д) розмножуються відкладаючи яйця; Є) мають молочні залози; Ж) тіло вкрито голками-видозміненими лусками.

7. До ряду Хижі належать:

А) лемур Б) кулан В) опосум Г) панда Д) калан Є) корсак Ж) сайгак.

8. Спільними ознаками представників типів Хордові та Молюски є:

А) трубчаста нервова система; Б) замкнена кровоносна система;

В) розкиданно-вузлова нервова система; Г) дихальна система може бути представлена як легенями, так і зябрами; Д) наскрізна травна система.
9. До ряду Лускокрилі належать:

А) совка синя; Б) плавунець; В) коник; Г) павличе око; Д) ґедзь ; Є) адмірал.

10. Отруйною твариною є:

А) гавіал; Б) жовтопуз; В) мінога; Г) цианея; Д) ефа; Є) тридактна; Ж) каракурт.

11. До м’язів верхніх кінцівок належать:

А) зубчастий; Б) трицепс; В) кравецький; Г) литковий Д) грудино-ключично-сосковидний; Є) дельтовидний; Ж) коловий; З) півсухожилковий.

12. Виберіть правильні твердження:

А) щеплення – це введення в організм лікувальної сироватки

Б) фагоцити і Т-лімфоцити забезпечують гуморальний імунітет;

В) активний імунітет діє багато років;

Г) гепарин сприяє зсіданню крові;

Д) фібринолізін сприяє розсмоктуванню тромбів;

Є) люди з І групою крові є універсальними реципієнтами.

13. В процесі еволюції людини її скелет набув таких відмінностей:

А) збільшився лицьовий відділ; Б) більш рухливий плечовий суглоб;

В) тазовий пояс набув чашовидної форми; Г) з’явилися три вигини хребта;

Д) краще розвинуті нігті на передніх кінцівках; Є) всі кістки руки і їх з’єднання з п’ястком дуже рухливі.

14. Лізосоми виконують функції:

А) клітинного дихання; Б) зберігання спадкової інформації; В) розмноження;

Г) перетравлення; Д) руйнування старих органел;

Є) накопичення поживних речовин.

15. У фізично тренованих людей втома м’язів розвивається повільніше тому, що: А) їхні зв’язки еластичніші; Б) їхні м’язи мають більше волокон;

В) до їхніх м’язів надходить більше кисню; Г) їхні м’язи стійкіші до втоми
Завдання групи В.

Встановіть відповідність.
1. Нижче наведено назви певних рядів комах:

а) Блохи; д) Воші; б) Двокрилі; е) Прямокрилі; в) Перетинчастокрилі;

ж) Твердокрилі; г) Лускокрилі;

Вкажіть, у представників яких рядів зустрічаються ротові апарати наступних типів:

1.) гризучий; б в г е ж 2.) сисний; г 3.) лижучий. б

4.) гризучо-лижучий; в 5.) колючо-сисний; а б д
2. Встановіть відповідність між характеристикою м’язової тканини та її видом.


Вид тканини

Характеристика

  1. гладенька; А,Д,Є,Ж

  2. посмугована. Б,В,Г

А) утворює середній шар стінки кровоносних судин;

Б) складається з багатоядерних клітин-волокон;

В) забезпечує зміну розміру зіниці;

Г) утворює скелетні мязи;

Д) скорочується повільно;

Є) має веретеноподібні клітини;

Ж) інервуєсься автономною нервовою системою



3. Установіть відповідність між назвою рослини та родиною до якої вона належить.

1) Бобові; Б,Д,З 2) Складноцвітні; В,Г, Ж 3) Злакові; А,Є

А) очерет південний; Б) люцерна посівна; В) волошка лучна; Г) оман високий Д) буркун лікарський; Є) цукрова тростина. Ж) топінамбур; З) баклажан синій.
4. Встановіть відповідність між переліком кісток і їх типом зєднання:

А) ребра та грудина; Б) ліктьова та променева ; В) потилична та тімянна; Г) лопатка та ключиця; Д) лобкові кістки; Є) хребці грудного відділу; Ж) сіднича та підвздошна

1) рухоме; Б,Г 2) напіврухоме; А,Д,Є 3) нерухоме. В,Ж
5. Розгляньте зображених на малюнках тварин . Встановіть відповідність між твариною та особливостями її дихання
АБ В Г

Д Є Ж
Особливості будови: 1) трахейне; 2) зяброве; 3) легеневе.
Теоретичні питання


  1. Як пристосувалися Ссавці до існування в сильно посушливих умовах? Наведіть приклади тварин і вкажіть види їх пристосувань.

  2. «Дводомність» (роздільностатевість) широко розповсюджена у тварин. Чому ця система виявилась більш відповідною для тварин , ніж для квіткових рослин?

Схожі:

ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з педагогіки і психології
Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації від 10. 09. 2012 р. №78 ІІ етап Всеукраїнської...
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології
А гороху посівного; Б горіха грецького; В кокосової пальми; Г сейшельської пальми
III-й етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології з екологією Черкаси 2009
Палеоботаніки часто знаходять не повні рештки рослин, а окремі шматочки листків стебел коренів
Міський етап Всеукраїнської олімпіади з біології
...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії серед учнів 8-11 класів.  Шкільна та районна учнівські олімпіади пройшли організовано...
Міський етап Всеукраїнської олімпіади з біології 2012-2013 н р. 9 клас
Як добувають кисень з води морські організми? Які в них виробилися пристосування дихальних систем?
Міський етап Всеукраїнської олімпіади з біології 2012/2013 8 клас
Які особливості будови сфагнових мохів вам відомі? Що таке торф і як він утворюється?
Переможці III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології, 2016 рік
Ватутінська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 ім. М. Ф. Ватутіна Ватутінської міської ради
Міський етап Всеукраїнської олімпіади з біології 2012-2013 н р. 10 клас
...
Міський етап Всеукраїнської олімпіади з біології 2012-2013 н р. 11 клас
Вкажіть ймовірність появи потомства з генотипом аасс, при схрещуванні АаСс ×АаСс
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка