|
Скачати 55.59 Kb.
|
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології 8 клас Завдання Групи А Виберіть одну правильну відповідь. (1 бал) 1. Вперше побачив і описав клітину : А) К.А.Тімірязєв; Б) Аристотель; В) Р. Гук; Г) А.Флемінг. 2.У якої рослини найбільший у світі плід? А) гороху посівного; Б) горіха грецького; В) кокосової пальми; Г) сейшельської пальми. 3. Гриб що має одноклітинну , розгалужену грибницю без перегородок та кулясті спорангії це -… А) аспергіл; Б) пеніцил; В) мукор; Г) синтрихіум. 4. Проміжні клітини Гідри виконують функції: А) захист від хижаків; Б) захоплення і перетравлення їжі; В) регенерації; Г) сприйняття подразнення з навколишнього середовища. 5. Який антисептик-окисник накопичується у морській капусті? А) Магній; Б) Іод; В) Нікель; Г) Молібден. 6. Зібрання насінних зачатків в яких розміщуються нуцелуси (мегаспорангії) це –…. А) шишка; Б) сорус; В) спорангій; Г) стробіл. 7. Планула це - …. А) личинка що вкрита війками; Б) назва медузи; В) назва клітини; Г) орган тіла кишковопорожнинних. 8. Який орган у кактусів виконує функцію фотосинтезу? А) дуже потовщений листок; Б) потовщене стебло; В) надземна бульба; Г) видозмінені листки. 9. Насінину без ендосперму має: А) кукурудза; Б) пшениця; В) квасоля; Г) гречка 10. Першими наземними рослинами були: А) Мохи; Б) Риніофіти; В) Наземні водорості; Г) Плауни. 11. Паразит , який вражає шкіру людини: А) малярійний плазмодій; Б) лямблія; В) трипаносома; Г) лейшманія. 12. Продихи листків наземних рослин розташовані : А) на верхньому боці листка; Б) уздовж жилок; В) на всій поверхні листка; Г) з нижнього боку листка. 13. Суцвіття колос мають рослини: А) жито та ячмінь; Б) осока та вербена; В) кала та рогіз; Г) подорожник та кукурудза. 14. Ризоїди у мохів слугують для: А) розмноження; Б) кріплення у ґрунті ; В) поглинання речовин; Г) кріплення у ґрунті і поглинання речовин. 15.Тичинкові нитки зростаються між собою у представників родин: А)Айстрові та Пасльонові; Б) Капустяні та Лілійні; В) Злакові та Айстрові; Г) Розові та Бобові 16. Мікориза це - … А) симбіоз гриба і водорості; Б) захворювання рослин спричинене паразитичним грибом; В) сімбіоз коренів квіткової рослини і гриба; Г) спосіб розмноження лишайників. 17. Тканина в якій переважає міжклітинна речовина це-.. А) м’язова; Б) сполучна; В) нервова; Г) епітеліальна. 18.Організм, який не має черепашки, джгутиків, клітинного рота, порошиці, пелікули – це: а) амеба протей; б) евглена зелена; в) інфузорія-туфелька; г) трипаносома. 19. Які рослини мають зрослопелюстковий віночок: А) яблуня домашня; Б) береза бородавчаста; В) жито посівне; Г) дурман звичайний 20. Лишайники –це організми що живляться… А) гетеротрофно; Б) автотрофно; В) міксотрофно; Г) хемотрофно. Завдання групи Б Виберіть одну або більше правильних відповідей. (2 бали) 1. У яких рослин утворюється плід ягода? А) картопля; Б) помідори; В) аґрус; Г) полуниця: Д) шипшина; Є) вишня. 2. Спільними ознаками Губок та Кишковопорожнинних є: А) багатоклітинність; Б) наявність жалких клітин; В) білатеральна симетрія; Г) наявність нервової системи; Д) здатність до статевого розмноження; Є) утворення спікул. 3. Процес зневоднення рослин супроводжується: А) посиленням випаровування води; Б) закриттям продихів; В) послабленням дихання; Г) посиленням фотосинтезу; Д) зниженням тургору; Є) 4. Оберіть представників голонасінних рослин: А) Араукарія звичайна; Б) Сальвінія плаваюча; В) Гінкго дволопатеве; Г) Ефедра двоколоса,; Д) Лавр благородний; Є) 5. Радіолярії відрізняються від Форамініфер тим що : А) мають черепашку що утворена з органічної речовини; Б) містять Кремній; В) містять Кальцій; Г) несправжні ніжки здатні утворювати ловильну сітку; Д) мають внутрішньоклітинний скелет; Є) утворюють вапнякові породи. 6. Як рослина може реагувати на інтенсивність освітлення? Г) рухами судин; Д) рухами продихів. А) зміною забарвлення листків; Б) рухами органів; В) переміщенням хлоропластів у клітинах; 7. Для представників родини Хрестоцвітих (Капустяних) характерні плоди: А) біб; Б) стручок; В) стручечок; Г) горішок; Д) ягода. 8. Реакція на подразнення у кишковопорожнинних відбувається: А) за участю проміжних клітин; Б) у вигляді таксисів; В) у вигляді рефлексів через нервову систему; Г) збудження передається в усіх напрямках; Д) збудження передається у певному напрямку. 9. До представників родини Лілійні належать: А) віхалка розлога ; Б) чорнобривці; В) фізаліс звичайний; Г) Д) Є) 10. Оберіть види рослин, у яких дорослий гаметофіт (заросток) і дорослий спорофіт ведуть трофічно незалежний один від одного спосіб життя: А) плаун булавовидний; Б) зелений мох зозулин льон; В) ялина звичайна; Г) хвощ польовий; Д) чоловіча папороть. 11. Які види рослин з наведених нижче належать до родини Злакових? А) ехінацея пурпурова; Б) еспарцет посівний; В) любка двулиста; Г) цукрова тростина; Д) сорго ; Є) дзвоники розлогі. 12. Хвойні здатні переносити сильні морози завдяки тому що : А) мають товсту кору; Б) хвоя вкрита товстою кутикулою; В) продихи занурені глибоко в тканину листка, що знижує випаровування води та переохолодженню; Г) містять смоляні ходи, що заповнені смолами і ефірними оліями. Д) на зиму скидають хвою. 13. До анемогамних рослин відносяться: А) Береза; Б) Гречка; Г) Ячмінь; Д) Тополя; Е) Конюшина. 14. До ціанобактерій належать: А) спіруліна Б) навікула; В) ульва Г) анабена; Д) носток; 15. Скоротливі вакуолі тіла найпростіших забезпечують: А) перетравлювання їжі; Б) виведення надлишків води; В) виведення неперетравлених решток; Г) регулювання внутрішньоклітинного тиску; Д) захист від ворогів. Завдання групи В Встановіть відповідність
І. Накипні; Б ІІ. Листуваті; В ,Д ІІІ. Кущисті; А,Г,Є А) Кладонія; Б) Графіс; В) Ксанторія настінна; Г) Цетрарія; Д) Пельтігера; Є) Уснея 2. Випишіть літери якими позначені ознаки характерні для: І. Політриха; А, Б,В,Д ІІ. Сфагнума. Б,В,Г,Є А) ризоїди; Б) листки; В) стебло; Г) водоносні клітини; Д) дводомні рослини; Є) утворення торфу. 3. У яких з перерахованих рослин квітки: І. Двостатеві; А,Г,Є ІІ. Маточкові; Б,В,Д ІІІ. Тичинкові. Б,В,Д А) Вишня; Б) Верба; В) Огірок; Г)Яблуня; Д) Кукурудза; Є) Горох. 4. Розгляньте зображення суцвіть та підпишіть їх назви. Установіть відповідність між типом суцвіття і назвою рослини. 1.2. 3. 4. 5. А) Ромашка аптечна Б) Осока розлога; В) Кукурудза кормова; Г) Конюшина альпійська, Д) Груша дика; 5. Установіть співвідношення між збудником і захворюванням що він викликає: 1) клавіцепс пурпуровий; Г ; 2) ахоріон; А; 3) трипаносома; Є; 4) малярійний плазмодій; Б ; 5) фітофтора; В; 6) А) ураження шкіри, волосся та нігтів; Б) ураження печінки та еритроцитів ; В) чорна гниль кортопі Г) «ріжки» жита Д) Є) «сонна хвороба» Теоретичні завдання. Дайте повну розгорнуту відповідь .
|
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології Паразит, який спричиняє у людини підвищення температури тіла, біль у м’язах,, набрякання обличчя – це… |
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з педагогіки і психології Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької обласної державної адміністрації від 10. 09. 2012 р. №78 ІІ етап Всеукраїнської... |
III-й етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології з екологією Черкаси 2009 Палеоботаніки часто знаходять не повні рештки рослин, а окремі шматочки листків стебел коренів |
Міський етап Всеукраїнської олімпіади з біології ... |
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ... Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії серед учнів 8-11 класів. Шкільна та районна учнівські олімпіади пройшли організовано... |
Міський етап Всеукраїнської олімпіади з біології 2012-2013 н р. 9 клас Як добувають кисень з води морські організми? Які в них виробилися пристосування дихальних систем? |
Міський етап Всеукраїнської олімпіади з біології 2012/2013 8 клас Які особливості будови сфагнових мохів вам відомі? Що таке торф і як він утворюється? |
Переможці III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології, 2016 рік Ватутінська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 ім. М. Ф. Ватутіна Ватутінської міської ради |
Міський етап Всеукраїнської олімпіади з біології 2012-2013 н р. 10 клас ... |
Міський етап Всеукраїнської олімпіади з біології 2012-2013 н р. 11 клас Вкажіть ймовірність появи потомства з генотипом аасс, при схрещуванні АаСс ×АаСс |