Тема Підсумкове заняття. Як визначити якісний продукт (споживча культура)


Скачати 88.33 Kb.
Назва Тема Підсумкове заняття. Як визначити якісний продукт (споживча культура)
Дата 03.11.2013
Розмір 88.33 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Федірко Н.І. для 3-4 класів
Тема Підсумкове заняття. Як визначити якісний продукт (споживча культура).

Перебіг заняття

І. Оголошення теми і мети заняття.

ІІ. Актуалізація раніше отриманих знань.

- Слово учителя.

У повсякденному харчуванні обов’язково мають бути: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, клітковина, вода.

- Повідомлення учнів.

1 учень. Для дітей перш за все необхідне споживання повноцінного білка. Адже це основний будівельний матеріал для організму. В разі його нестачі виникає гальмування росту. Необхідно пам’ятати, що саме в продуктах тваринного походження білки є повноцінними. Дуже корисним для організму дітей та підлітків є біле м’ясо птахів (грудинка), як джерело легкозасвоюваного повноцінного білка, що практично не містить жиру. Телятина та нежирна свинина відіграє важливу роль у кровотворенні (зокрема, його вживання рекомендують при недокрів’ї як джерело заліза). Джерелом білка є також яйця, риба, молоко, сир, картопля, свіжа капуста, гречана, рисова, вівсяна крупа.

2 учень. Жири – теж частинка тіла людини. Після травлення їх організм відкладає „про запас” – під шкірою та навколо життєво важливих органів, таких як серце, печінка і нирки. Вони захищають нас від холоду і запобігають пошкодженню внутрішніх органів і кісток. Тому деяка кількість підшкірного жиру дуже необхідна для підтримання здоров’я. Найбільш необхідні для організму жири знаходяться в молоці, вершковому маслі, сметані, кефірі, йогуртах, яєчному жовтку, жирній рибі (оселедець, скумбрія, сардини), нерафінованій олії. Ці жири знижують рівень холестерину в крові, зменшують ризик виникнення серцево-судинних захворювань.

3 учень. Корисність вуглеводів для організму в тому, що вони сприяють нормалізації процесів травлення, дають відчуття ситості на тривалий час, а деякі швидко втамовують голод (фрукти, мед, цукор). Вуглеводи дуже калорійні. Їх надлишок у раціоні може привести до ожиріння (особливо в дитячому віці).

4 учень. У здоровому харчуванні ніяк не обійтись без води. Вона не вважається поживною речовиною, але виконує життєво необхідні функції: сприяє обміну речовин, виводить токсичні відходи. Організм дитини шкільного віку потребує 1,5 – 2л рідини. Корисно також випивати склянку – півтори джерельної води. За нестачі води в організмі людина відчуває спрагу, з’являється млявість, знижується тиск крові. Якщо без їжі можна прожити більше місяця, то без води - лише кілька днів.

5 учень. Ключовими компонентами здорового раціону є вітаміни і мінерали. Вони також містяться у їжі і є важливим джерелом протеїну, вуглеводів та жирів. Вітаміни й мінерали легко руйнуються у процесі обробки їжі, тому так важливо щодня їсти хоча б трохи сирих овочів і фруктів.

Учитель. Той, хто дбає про своє здоров’я, має дотримуватись трьох принципів здорового харчування: помірність, різноманітність, збалансованість.

- Бесіда (по правилах споживання їжі)

Учитель. Здоров’я залежить і від того, як швидко ви їсте і наскільки ретельно пережовуєте їжу. Давайте згадаємо правила:

- не поспішайте, їжте безшумно, не плямкайте;

- жуйте з закритим ротом;

- не їжте зайвого, навіть якщо дуже смачно;

- в тарілку кладіть рівно стільки, скільки зможете з’їсти;

- з’їдайте все, що поклали до тарілки;

- не їжте солодкого, коли не з’їсте першої та другої страви;

- навчіться правильно користуватися ложкою, виделкою, ножем;

- приберіть після себе, подякуйте за обід.

Учитель. Ще одна важлива порада, якої потрібно дотримуватись під час їжі – не розмовляти. Адже дуже небезпечно, коли їжа може потрапити в дихальне горло (гортань), або навіть в легені. Щоб видалити її звідти, необхідна термінова операція.
- Розповідь учителя про харчові добавки

- Останнім часом, читаючи склад продукту на упаковці, дедалі частіше натрапляємо на речовини, позначені літерою Е та цифровим кодом. Це так звані харчові добавки, які не є обов’язковими компонентами продуктів. Проте їх використовують з метою:

- збереження поживних властивостей харчових продуктів;

- надання харчовим продуктам більш привабливого вигляду;

- збільшення терміну зберігання харчових продуктів;

- полегшення технології обробки продовольчої сировини;

- здешевлення готової продукції.

Кількість харчових добавок, які використовують у харчовому виробництві більшості країн світу досягає 500 найменувань: у США перевищує 1500, у країнах ЄС досягає 1200, у Росії – 415, в Україні – 221.

Візьмемо для прикладу безалкогольні напої, які так полюбляють діти. Практично всі вони виготовляються з використанням синтетичних підсолоджувачів. Чому? Для виробника це полегшує технологічну обробку продовольчої сировини та здешевлює і скорочує технологічний процес. Один із найпопулярніших підсолоджувачів – аспартам у 180 – 200 разів солодший від цукру, але безконтрольне споживання цієї речовини може призвести до накопичення її в організмі, що викликає стомлюваність, депресію, порушення зору, пам’яті. До речі, за висновками медиків, діти повинні споживати лише натуральні цукри.

Крім того, небезпечні речовини містяться і в іншій продукції, яку обожнюють діти. Скажімо, жувальна гумка. У наш час реклама жувальної гумки зав’язла в зубах більше, ніж сама жуйка. З телеекрану закликають нас жувати, без утоми нормалізуючи свій кислотно-лужний баланс. Але чи є корисною жуйка? Щодо кислотно-лужного балансу, то його нормалізує тільки та жуйка, котра без цукру. А без цукру – означає із цукрозамінниками: ксилітом, сорбітом, аспартамом. Велику кількість добавок містять і деякі види морозива. Не слід захоплюватися і картопляними чіпсами, зерновими пластівцями та хрусткими хлібцями, бісквітами та крекерами, в яких багато акриламіду, що вважається канцерогенним та мутаційним і стимулює утворення ракових клітин.

ІІІ. Закріплення і підсумок заняття.

1. Вікторина “Що ви знаєте про вітаміни?”

- Що в перекладі з латині означає вітамін? (vita – „життя”)

- Які ви знаєте 2 основних джерела вітамінів для людей? (Продукти харчування рослинного походження і тваринного походження – вітаміни А,D)

- Яку кількість вітамінів відомо на сьогоднішній день? (Близько 50 )

- Який із вітамінів називають вітаміном росту? (Вітамін А)

- За відсутності в їжі якого вітаміна у дітей раннього віку виникає рахіт? (Вітаміну D)

- Чим проявляється нестача в організмі того чи іншого вітаміну? (Зниження працездатності, погіршення апетиту, поява дратівливості, апатія)

- На який вітамін особливо багатий риб’ячий жир? (Вітамін D)

- Які з продуктів найбільш багаті на вітамін А? (Вершкове масло, печінка, яєчний жовток, нирки)

2. Літературна вікторина „Які з вітамінів є в продукті - розгадці?”

- Чим пригощала Лисичка свого приятеля Журавля? (Каша – вітамін В)

- Без чого борщ не сядеш їсти? (Без хліба – вітамін В)

- Що так старанно тягли із землі дід, баба, внучка, собака, кіт, мишка? (Ріпку – вітамін С)

- Що приготувала Машенька для того, щоб потрапити додому? (Пиріжки – вітамін В)

- Яка улюблена страва Карлсона? (Варення – вітамін С)

- Що полюбляє кіт Матроскін? (Молоко –вітаміни А, D)

- Скажіть, в якій казці всі герої – овочі і фрукти? („Пригоди Цибуліно” – вітамін С)

- Що знесла курочка Ряба? (Яйце – вітаміни А, D)

- Що Лисичка скидала з воза? (Рибу – вітаміни А, D)

- Яке слово зайве: морква, буряк, картопля, яблуко, редис, цибуля? (Яблуко – вітамін С)

3. Конкурс «Відгадай загадку»

- У зеленій сиджу коморі, а коса моя надворі? (Морква)

- Без рук, без ніг, а по тичині в’ється. (Горох)

- Зелена шийка, червона шапочка. (Суниця)

-. Не вогонь, а обпікає. (Кропива)

- На городі молода пишні коси розпліта,

- У зеленую хустинку золоті хова зернинки. (Кукурудза)

- Сидить баба серед літа в сто сорочок вдіта. (Капуста)

- Стоїть на ганку в червонім кафтанку, а хто її зрушить, той плакати мусить.

(Цибуля)

- Що то за голова, що лиш зуби й борода? (Часник)

4. Конкурс « Розгадай кросворд»
Бібліотекар. Діти, ви любите відгадувати загадки? Якщо так, то це дуже добре, бо у наступному конкурсі вам потрібно відгадати загадки і розгадати кросворд. Перед вами на дошці два кросворди (для кожної команди свій кросворд). Члени команд по черзі виходять до дошки, слухають питання, дають відповідь і записують її у клітинки кросворду. (Максимальна кількість балів – 5)
1.
2. О К У Л Я Р И
3. П О В І Т Р Я
4. М О Р К В А
5. Ї Д А Л Ь Н Я
6. С І Р Н И К И
Питання до І кросворду

1.

2.

О

К

У

Л

Я

Р

И
3.

П

О

В

І

Т

Р

Я
4.

М

О

Р

К

В

А


5.

Д

А

Л

Ь

Н

Я
6.

С

І

Р

Н

И

К

И

1. Відгадайте слово-підказку: До кого ми

звертаємося, якщо захворіли? (Лікар).

2. Два скельця, три дужки – на ніс і на вушка. (Окуляри).
3. Куди ступиш – всюди маєш, хоч не бачиш – споживаєш. (Повітря).
4. Сидить панна на дворі, а коса її на дворі. (Морква).
5. Ходять туди діти часто
Споживати їжу вчасно.
Це не клас і не читальня.
Смачно пахне у ……. (Їдальні).
6. Дерев’яні хлопці у малій коробці
Полягали спати. Не треба чіпати!
Бо вони, як граються, то вогнем займаються. (Сірники).
Питання до ІІ кросворду
1.
2. Б Л И С К А В К А
3. В Е Л О С И П Е Д
4. В О Г О Н Ь
5. Б Е Р Е З А
6. С В І Т Л О Ф О Р
1. Відгадайте слово-підказку. Чим треба займатися, щоб стати сильним, здоровим, витривалим, мати гарну статуру? (Спорт).
2. Нерозлийвода із братом – виступаємо у двох.
Я йому підсвічу сцену, він співає: «Ух» та «Ох»! (Блискавка).
3. Ухоплю його за роги, розжену колеса-ноги,
Ріжки знизу покручу й по дорозі полечу. (Велосипед).
4. Лісом він котився з ревом, їв траву, кущі, дерева.
А коли напивсь води – стих і згаснув назавжди. (Вогонь).
5. Я біла і тендітна, зелені маю коси.
І навесні п’ють люди мої цілющі сльози. (Береза).
6. Всім перехожим я моргаю, щоб пильно глянули на мене.
Очей же я аж троє маю: червоне, жовте і зелене. (Світлофор).

5. Гра «Передай другу» (Учні, кидаючи м’яч, загадують загадки, розгадками яких корисні для харчування дітей продукти)
Золотое решето, черных домиков полно. (Подсолнух)

Сидит дет во сто шуб одет, кто его раздевает, тот слезу проливает. ( Лук)

Без окон, без дверей - полна горница людей. (Огурец)

Что копали из земли, жарили, варили, что в золе мы испекли, ели, да хвалили. (Картошка)

Сам алый сахарный, кафтан зеленый бархатный. (Арбуз)

Бусы красные висят из кустов на нас глядят. Очень любят бусы эти дети, птицы и медведи. (Малина)

Красна девица сидит в темнице, а коса на улице. (Морковь)

Была зеленой, маленькой, потом я стала аленькой, на солнце почернела и вот теперь я спелая. (Вишня)

В огороде вырастаю, а когда я созреваю, варят из меня томат, в щи кладут и так едят. (Помидор)

Вырастает он в земле, убирается к зиме, головой на лук похож. (Чеснок)

Две сестры летом зелены, к осени одна краснеет, а другая - чернеет. (Смородина)

Красна мышка с белым хвостом, в норке сидит под зеленым листом. (Редиска)

На жарком солнышке подсох и рвется из стручков ... (Горох)

Уродилась я на славу, голова бела, кудрява, кто любит щи - меня ищи. (Капуста)

Синий мундир, желтая подкладка, а в середине сладко. (Слива)

Овощ, который не могла вытащить целая сім’я. (Репка)

Яркий, сладкий, налитой, весь в обложке золотой. (апельсин)

Схожі:

Урок 3 клас Абетка харчування. Математика. Тема: Молоко та його родина
Молоко – рідкісний, створений самою природою харчовий продукт. У глибоку давнину цей унікальний продукт лікарі називали «еліксиром...
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з гуманітарної підготовки з працівниками...
Тема №6 “Службовий етикет і культура поведінки працівника МНС України на службі та у побуті
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим...
Тема: : Психологічна етика та культура поведінки працівників при виконання службових обов’язків
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим...
Тема: ”Психологічна етика та культура поведінки працівників при виконанні службових обов’язків.”
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки
Тема №6 “Службовий етикет і культура поведінки працівника МНС України на службі та у побуті
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки
Тема №6 “Службовий етикет і культура поведінки працівника МНС України у на службі та в побуті
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки
Тема №6 “Службовий етикет і культура поведінки працівника МНС України на службі та у побуті
ЛЕКЦІЯ 2-3
Отже, культура мовлення — це й культура мислення та культура суспільних (соціальних) і духовних стосунків людини
ЗАВДАННЯ
Охарактеризуйте поняття: «культура», «матеріальна культура», «духовна культура». Назвіть види духовної культури
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття з гуманітарної підготовки
Тема №9: Культура спілкування в професійній діяльності персоналу МНС України. Шляхи розв‘язання між особистих конфліктів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка