|
Скачати 30.54 Kb.
|
План-конспект уроку з трудового навчання Тема: Остаточна обробка виробу. Мета: навчальна: формування знань про процес та прийоми оздоблення; виховна: виховання любові до праці; розвиваюча: розвивання естетичного смаку. Хід уроку I. Організаційна частина II. Актуалізація знань учнів III. Викладення нового матеріалу Морилками називають цілу лінійку розчинів для забарвлення|фарбування| дерева. Випускається морилка також і у вигляді порошку, який необхідно розводити водою, спиртом або іншими розчинниками. Залежно від призначення, морилки випускаються трьох видів: прозорі, напівпрозорі|просвічуваність|, і непрозорі. Чим менш прозорий розчин, тим більше морилка не схильна до обезбарвлення|знебарвлювати|. По вигляду|виду| рідини-основи морилки ділять на водо-| і органічно розчинні|. Як же відбувається|походить| процес забарвлення|фарбування|? Завдяки чому морилка виділяє в структурі дерева одні деталі і приховує інші? Відповідь проста: завдяки різнорідності структури деревини. Глянете|поглянете| на поперечний зріз дерева. У нім можна побачити кільця, звані камбієм і промені, що відходять від серцевини. Залежно від породи дерева, ці риси|межі| можуть бути або яскраво вираженими|виказувати|, або бути зовсім непомітними неозброєному оку. І всі вони мають різну щільність, а значить – і проникність для фарби|барви|. Чим вище щільність – тим менш глибоко проникає фарбувальний розчин в дерево. Морилка просочує своїми фарбувальними речовинами волокна деревини, після чого рідина-розчинник випаровується. На деревині з'являється|появляється| т.з. негативний малюнок морення|. Існує і інший процес, при якому морилка протягом довгого часу взаємодіє з|із| дубильними речовинами деревини. Такий вид забарвлення|фарбування| називають таким, що труїть|цькує|. Сучасна промисловість випускає безліч морилок, призначених як для забарвлення|фарбування| внутрішніх приміщень|помешкань|, так і для зовнішніх робіт. Ви можете вибрати морилку потрібного вам кольору|цвіту|, або отримати|одержувати| необхідний відтінок шляхом змішування або повторного нанесення розчину на дерев'яну поверхню. У будь-якому випадку|в будь-якому разі|, перед вживанням|застосуванням| слід уважно ознайомитися з|із| інструкцією по вживанню|застосуванню|, оскільки різного виду морилки наносяться|завдають| по-різному і мають різні терміни висихання. Крім того, можна вибрати морилку, що поєднує|сполучає| в собі фарбувальні речовини, протипожежне просочення і фунгіциди – отрути, що запобігають появі комах і мікроорганізмів. Інколи|іноді| унаслідок|внаслідок| вживання|застосування| морилки дерево декілька тускніє|тьмяніє|. Це виникає через те, що при нанесенні фарби|барви| на дерево волокна можуть шершавиться| і впливати на кут|куток| віддзеркалення|відбиття| світла. Цей недолік|нестача| легко виправляється нанесенням лаку. Щ ітки С пособи нанесення лаку або фарби на поверхню металу за допомогою пензля Є декілька спільних|загальних| правил, застосовних при виборі і використанні всіх видів морилок. Перед нанесенням морилки дерев'яні поверхні слід ретельно очищати|очищувати|, щоб|аби| найдрібніші частки|частинки| не перешкоджали вбиранню. Техніка нанесення морилки на горизонтальні поверхні передбачає триразове нанесення розчину: уздовж|вздовж| волокон, потім - упоперек, і на закінчення – знову уподовж|вздовж|. При фарбуванні вертикальних поверхонь розчин кладуть зверху – вниз. Після|потім| висихання і вбирання розчину дерево обробляють дрібним|мілким| наждачним папером і очищають|очищують| від пилу. Плями морилки, що потрапили на відкриті|відчиняти| ділянки шкіри або на одяг, погано виводяться, тому при роботі з|із| розчином необхідно використовувати рукавички і спецодяг. Вибираючи морилку, необхідно струсити банку, щоб|аби| перемішати в розчині пігмент, і оглянути зворотну сторону кришки. По відтінку на ній можна скласти (приблизно) думку про насиченість морилки. Довіряти представленим|уявляти| в магазині зразкам|взірцям| не стоїть, оскільки вам невідомо, до якої породи деревини вони належать і скільки шарів морилки покладено. Придбану|набуту| морилку краще випробувати на невеликій ділянці поверхні, щоб|аби| отримати|одержувати| повне|цілковите| уявлення про те, як вона вбирається і який відтінок додасть|надаватиме| дереву. IV. Практична робота. Після завершення ваших виробів ви повинні оздобити. V. Аналіз роботи усього класу VІ. Підсумок уроку |
План-конспект з трудового навчання. Тема заняття: Виготовлення виробу Теоретичні відомості: Добір матеріалів для виготовлення виробу, визначення їх кількості. Добір гачків. Послідовність виготовлення... |
Уроку з трудового навчання Тема: Економічне обґрунтування виробу Розробка будь-яких технічних рішень пов'язана з визначеними витратами, що здійснюються на всіх стадіях процесу «дослідження – виробництво... |
Уроку з трудового навчання Тема: Економічне обґрунтування виробу Розробка будь-яких технічних рішень пов'язана з визначеними витратами, що здійснюються на всіх стадіях процесу «дослідження – виробництво... |
УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ Тема програми: Механічна кулінарна обробка овочів та грибів ... |
План-конспект уроку трудового навчання Т Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз |
16 годин кожен. Їх вивчення відбувається за окремо розробленими програмами.... Особливістю сучасного уроку трудового навчання є навчання учнів не лише конкретним трудовим операціям але й підготовка їх до життя,... |
Методичні рекомендації до структур окремих типів уроків трудового... Виникає питання: як за 45 хвилин встигнути виконати весь обсяг відповідного навчального матеріалу. Перш за все, необхідно відійти... |
Уроку з трудового навчання Тема: Захист проекту Мета: навчальна: формування в учнів знань about процес захисту розроблених творчих виробів |
Класифікація проектів з трудового навчання Навчальні проекти, що виконуються школярами на уроках трудового навчання, можна класифікувати за такими ознаками |
План проведення тижня трудового навчання Виставка найкращих робіт, виготовлених на уроках трудового навчання й у позакласний час учнями 5-11 кл |