ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
29 березня 2012 року № 384
(у редакції наказу Міністерства освіти і науки України
від 05 червня 2013 року № 683)
Форма № Н-3.04
Національний банк України
Університет банківської справи
Львівський інститут банківської справи
Кафедра суспільних дисциплін
“ЗАТВЕРДЖУЮ”
Завідувач кафедри
________________________________
“______”_______________20___
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
“Психологія підприємницької діяльності”
для студентів напрямів підготовки
6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібернетика», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці»
Львівський інститут банківської справи Університету банківської справи Національного банку України, факультети:
фінансово-економічний,
банківської справи та інформаційних технологій,
перепідготовки та підвищення кваліфікації
2013 – 2014 рік
Робоча програма з дисципліни «Психологія підприємницької діяльності» для студентів напряму підготовки 0305 «Економіка та підприємництво», за спеціальністю 6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібернетика», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці»
"31" серпня 2012 року - 15 с.
Розробник: Скринник З.Е., доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри суспільних дисциплін ЛІБС УБС НБУ
Робочу програму схвалено на засіданні кафедри суспільних дисциплін
Протокол від "28 серпня" 2013 року, № 1
Завідувач кафедри
"_______________" 2013 року
___________
|
Скринник З.Е.
|
|
Скринник З.Е., 2013 рік
ЛІБС УБС НБУ, 2013 рік
|
|
Опис навчальної дисципліни
Найменування показників
|
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
денна форма навчання
|
заочна форма навчання
|
Кількість кредитів 2
|
Галузь знань
(шифр і назва)
0305 – «Економіка і підприємництво»
|
Вибіркова
|
Напрям підготовки
підготовки 6.030508 «Фінанси і кредит», 6.030509 «Облік і аудит», 6.030502 «Економічна кібернетика», 6.030505 «Управління персоналом та економіка праці»
|
Модулів - 1
|
Спеціальність (професійне спрямування)
|
Рік підготовки:
|
Змістових модулів - 1
|
1-й
|
1-й
|
Індивідуальне науково-дослідне завдання
«Робота з першоджерелами з психології підприємницької діяльності»
|
Семестр 1-й
|
Загальна кількість годин - 144
|
Лекції
|
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 4
самостійної роботи
студента – 4
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень:
бакалавр
|
36 год.
|
6 год.
|
Практичні, семінарські
|
год. 36
|
2год.
|
Лабораторні
|
год. -
|
год. -
|
Самостійна робота
|
год. 72
|
136год.
|
Індивідуальні завдання: год. -
|
Вид контролю: ПМК
|
Примітка.
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:
для денної форми навчання – 1 : 1
для заочної форми навчання – 1 : 17
|
2. Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета вивчення дисципліни «Психологія підприємницької діяльності» - підготовка студентів до професійної діяльності з керівництва людьми, відносинами та взаємодією між ними в системі ділового спілкування в умовах ринкової системи господарювання.
Завдання: сформувати теоретичні знання та розуміння і виробити практичні навички з ефективної взаємодії з діловими партнерами та працівниками, з керівництва колективом працівників, з координації та організації їх діяльності, запобігання та управління конфліктами, ефективного використання людських ресурсів для досягнення цілей підприємницької діяльності раціональним, гуманним, економічним і правовим шляхом. Формування вмінь і навичок використання психологічних знань про людину для аналізу конкретних життєвих ситуацій, для підвищення ефективності діяльності майбутнього фахівця.
Психологія підприємницької діяльності – міждисциплінарний науково-практичний напрям, предметом якого є психологічні явища в підприємницькій діяльності, зокрема психологічні чинники, що зумовлюють ефективність такої діяльності. До них належать:
Пошук та активізація особистісних резервів персоналу, оцінка та добір працівників відповідно до їх особистісних якостей;
Оцінка та поліпшення соціально-психологічного клімату, згуртування працівників навколо цілей організації, включно з удосконаленням стилю ту культури ділових стосунків у колективі та з клієнтами;
Психологічне забезпечення довгострокових цілей організації, включаючи розробку кадрової політики і створення дійових механізмів управління організацією як соціотехнічною системою.
|
3. Програма навчальної дисципліни
Тема 1. ПСИХОЛОГІЯ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: ПРЕДМЕТ, МЕТОДИ. ЗМІСТ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ РОБОТИ МЕНЕДЖЕРА
4 год.
Предмет і завдання курсу «Психологія підприємництва».
Атрибути підприємця
Особистісні якості, що сприяють і перешкоджають успіху в бізнесі
Стратегії особистості в бізнесі
Психологічні аспекти прийняття рішень. Специфіка та функції прийняття рішення в діяльності підприємця
Професіограма менеджера
Тема 2. ПСИХІКА ТА ПСИХІЧНІ ЯВИЩА
4 год.
1. Поняття про психіку людини
2. Психологічні властивості людини:
а) пам’ять,
б) емоції,
в) сенсомоторні реакції,
г) увага,
д) мислення,
е) воля.
Тема 3.ТЕОРІЯ ОСОБИСТОСТІ ТА МІЖОСОБИСТІСНА СУМІСНІСТЬ
4 год.
Людина,індивідуальність особистість як предмет прикладної психології.
Темперамент, його роль у діяльності людини.
Проблема міжособистісної сумісності.
Характер, його вплив на ділову співпрацю.
Типологія особистості
Трансактний аналіз спілкування
Соціально-психологічні функції менеджера
Тема 4.СПРИЙНЯТТЯ І РОЗУМІННЯ У ДІЛОВІЙ КОМУНІКАЦІЇ
4 год
Зміст та ефективність міжособистісного сприйняття. Механізми сприйняття у спілкуванні.
Типові схеми формування першого враження
Особливості сприйняття за умов постійного спілкування
Самоподача у спілкуванні. Імідж.
Рольові та маніпулятивні класифікації
Тема 5. БАРЄРИ В ДІЛОВІЙ КОМУНІКАЦІЇ
2 год.
1. Логічний бар'єр
2. Стилістичний бар'єр
3. Семантичний і лінгвістичний бар'єри
4. Стилі слухання й зворотний зв'язок у міжособистісному спілкуванні
5. Класифікація типів учасників спілкування
Тема 6. Обдарованість та інноваційне мислення в бізнесі: успішні молоді українці (заняття з застосуванням кейсового методу).
4 год.
Тема 7. СТРАТЕГІЇ І ТАКТИКИ ВПЛИВУ ТА МАНІПУЛЮВАННЯ
4 год.
Основні стратегії впливу на людину
Засоби і механізми маніпулятивного впливу
Маніпуляції у спілкуванні
Розпізнання маніпуляції та захист від неї
Тема 8. УПРАВЛІННЯ КОНФЛІКТНИМИ СИТУАЦІЯМИ
6 год.
Поняття та типологія конфліктогенів. Правила безконфліктної поведінки.
Формула конфлікту. Типологія конфліктів.
Дії в конфліктній ситуації.
Конфліктні особистості
Основні правила переконання
Стратегія поведінки у конфліктній ситуації.
Модель «відхід»
Модель «придушення»
Модель «виграти – програти»
Модель «компроміс»
Модель «виграти – виграти»
Тема 9. ПОНЯТТЯ ПСИХОТЕРАПІЇ, ЇЇ РІЗНОВИДИ
4 год.
Емоції та їх вплив на діяльність людини
Неврози та психологічні кризи
Стрес та мінімізація стресу
Різновиди психотерапії
|
|