Методичне об’єднання вчителів-логопедів дошкільних навчальних закладів м. Хмельницького


Скачати 49.25 Kb.
Назва Методичне об’єднання вчителів-логопедів дошкільних навчальних закладів м. Хмельницького
Дата 15.12.2013
Розмір 49.25 Kb.
Тип План-конспект
bibl.com.ua > Астрономія > План-конспект
Методичне об’єднання вчителів-логопедів

дошкільних навчальних закладів м. Хмельницького

Практичне використання елементів системи ТРВЗ

в роботі з дітьми-логопатами

План-конспект заняття «Осіння казка»

Попович Інна Юріївна,

Стойко Наталія Миколаївна

вчителі-логопеди дошкільного

навчального закладу № 23 «Вогник»

2013 рік

План-конспект заняття «Осіння казка»

з дітьми старшого дошкільного віку, що мають вади мовлення

\

Мета заняття:

Закріплювати у дітей системне бачення навколишнього світу. Вчити дошкільників логічно обгрунтовувати свої вимисли. Вчити знаходити пряму аналогію за кольором, формою. Вправляти у складанні описових розповідей, використовуючи прийоми емпатії. Заохочувати дітей до висловлювань, стимулювати розумову і творчу активність.

Розвивати творчу особистість дошкільника, мовленнєве дихання, зв’язне мовлення, пам'ять, мислення, уяву, фантазію.

Виховувати інтерес до довкілля.
Матеріали: предметні картинки, сюжетні картини «Осінь», посібники «Хом’якові турботи», «Я - листочок», лото-ігри «Де чий плід?», «Де чий листочок?», листочки, картки до дидактичної гри «Хто де живе?», магнітна дошка, дерев’яний кубик, червона кулька, картки-розмальовки «Хом’ячок», оповідання В.О.Сухомлинського «Хом’якові турботи», загадка про осінь.
Хід заняття:


  1. Відгадування загадки:

Жовте листя летить,

Під ногами шелестить,

Сонце вже не припікає.

І коли ж таке буває? (Осінь)

  1. Вправа «Дерева».

Вчитель-логопед: «В осінньому лісі нас привітно зустрічають стрункі розлогі дерева».

Діти відпрацьовують правильну поставу: п’ятки разом, носки - нарізно, плечі розправлені, живіт підтягнутий, голова – прямо. Руки зігнуті, долоні на рівні голови, пальці широко розставлені.

Робота над мовним диханням і силою голосу: одночасно вдих ротом і носом. На видиху спочатку вимовляти тихим голосом «Слабкий вітерець», потім голосно: «Сильний вітерець».

  1. Гра-імітація «Я - листочок».

Вчитель-логопед разом з дітьми: «Спав у бруньочці листочок. Навесні з маленької бруньки з’явився на світ маленький листочок. Був він невеличким, блискучим і дуже цікавим. Влітку листочок підріс, став зеленішим і темнішим. Він шумів на вітрі і вмивався росою та дощем. А коли була гроза і гримів грім, то листочок боявся і тремтів.

Та ось надійшла осінь. І зелений листочок раптом став змінювати свій колір. Спочатку пожовк його краєчок, а потім весь став жовтим-жовтим, наче золотим. Листочок подивився довкола і побачив, що поруч із ним висить таке саме золотаве листячко. А одного дня раптом сталося диво: листочок відчув, що він відривається від гілочки. Потік вітру підхопив і поніс його, кружляючи у веселому таночку. Політав-політав листочок та й опустився на матірку-землю. А потім позіхнув і солодко заснув».

  1. Мовленнєва гра «З якого дерева листочок?».

Вчитель-логопед показує картинку дерева, а діти називають листок, утворюючи присвійні прикметники: дуб – дубовий; береза – березовий; осика – осиковий; клен – кленовий тощо.

  1. Лото «Де чий листочок?», «Де чий плід?»

Діти закривають на лото пусті клітинки розрізаними картками з відповідним зображенням дерев та кущів (плід каштану – каштан, кетяг калини – калина, плід груші – груша, плід вишні – вишня, плід яблука – яблуня).

Діти закривають на лото пусті клітинки розрізаними картками з відповідним зображенням дерев і кущів (березовий листочок – береза, кленовий листочок – клен, листочок вільхи – вільха, листочок липи – липа, листочок каштана - каштан).

  1. Дихальна вправа «Листячко летить-летить».

Вчитель-логопед роздає дітям осіннє листя, діти повільно набирають повітря через ніс і з силою видихають його через рот, щоб листочки розлетілися.

  • Діти, як гадаєте, про що може шепотіти осіннє листячко?

  1. Дидактична гра «Знайди за кольором та властивостями».

На дошці зображена гілочка з листочками. Діти прикріпляють на листочки предметні картинки схожі за кольором та властивостями даного предмету.

  1. Мовленнєва вправа «Розфарбуй предмет словами».

Дітям пропонується червона кулька та запитання: «Що це?» (кулька), «Яка кулька?» (червона, легка, повітряна, весела тощо).

  1. Пальчикова гімнастика «Осіннє листячко».

У осики лист кругленький, (діти показують двома кистями кружечок)

Лис березовий – гостренький, (з’єднують кінчиками великі та вказівні пальці рук)

Як овал – листок дубовий, (малюють хвилястими рухами вказівних пальців обох рук контури дубового листка)

Різблений листок – кленовий, (кладуть долоню на долоню, переплівши пальці обох рук)

Лист осиковий – жовтавий,

Лист берізки – золотавий,

Лист із клена – червоненький,

А дубовий лист – руденький. (діти на другу половину тексту показують всі листочки, про які йдеться мова).

  1. Творча вправа «Розкажи за схемою».

Діти складають розповідь за оповіданням В.О.Сухомлинського «Хом’якові турботи» за допомогою малюнків-символів.

Запинання до дітей:

  • Де живе хом’ячок?

  • Який у нього кожушок?

  • Як хом’ячок готується до зими?

  • За допомогою чого, хом’ячок переносить зернятка?

  • Де хом’ячок шукає собі їжу?

  • Чи багато зусиль йому потрібно, щоб знайти зернятка?

  • Як трудиться хом’ячок?

  • Скільки їжі він заготовив?

  • Чому йому тепер не страшна зима?

  • В якому вигляді люди споживають зерно?

Творче завдання «Якби я був хом’ячком, про що би я мріяв?»

  1. Дидактична гра «Хто де живе?»

Діти отримують конверти із геометричними фігурами. Завдання: викласти незвичайних чоловічків і поселити їх у відповідний будиночок, схожий чимось на нього самого.

  1. Творча гра «Хто ким був-буде?».

Запитання:

  • Ким був листочок?

  • Ким було деревце?

  • Ким буде жолудь?

  • Ким буде маленький хом’ячок?

  • Ким був кубик?

  • Ким буде каштан?

  1. Пластичний етюд.

Ми листочки осінні,

На деревах висіли,

Подув вітер (ш-ш-ш) –

Полетіли.

І на землю тихо сіли.

Діти присідаючи на килим, під листочками знаходять картки-розмальовки «Хом’ячок».


Схожі:

ПЛАН проведення обласного (регіонального) семінару вихователів-методистів...
Проблема. Моделі впровадження Програми розвитку дитини дошкільного віку в практику роботи дошкільних навчальних закладів
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення обласного огляду-конкурсу...
У огляді-конкурсі приймають участь працівники психологічних служб, які працюють в дошкільних навчальних закладах області та представляють...
МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО...
МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ АНГЛІЙСЬКОЇ...
МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО...
МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ АНГЛІЙСЬКОЇ...
Про хід впровадження та результати обласних програм моніторингу якості...
Шегеди А. Ф. щодо ходу впровадження та результатів обласних програм моніторингу якості освіти дошкільних і загальноосвітніх навчальних...
Методичне об’єднання вихователів дошкільних груп спеціалізованого...

Методичне об’єднання вихователів дошкільних груп спеціалізованого...

Аналіз впливу регуляторного акта : Проекту рішення виконавчого комітету...
Ру, перебування та відрахування дітей в дошкільних навчальних закладах міста є надзвичайно актуальною. Шляхом державного регулювання...
Методичне об’єднання вчителів початкових класів спеціалізованого...

Методичне об’єднання вчителів початкових класів спеціалізованого...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка