|
Скачати 49.25 Kb.
|
Методичне об’єднання вчителів-логопедів дошкільних навчальних закладів м. Хмельницького Практичне використання елементів системи ТРВЗ в роботі з дітьми-логопатами План-конспект заняття «Осіння казка» Попович Інна Юріївна, Стойко Наталія Миколаївна вчителі-логопеди дошкільного навчального закладу № 23 «Вогник» 2013 рік План-конспект заняття «Осіння казка» з дітьми старшого дошкільного віку, що мають вади мовлення \ Мета заняття: Закріплювати у дітей системне бачення навколишнього світу. Вчити дошкільників логічно обгрунтовувати свої вимисли. Вчити знаходити пряму аналогію за кольором, формою. Вправляти у складанні описових розповідей, використовуючи прийоми емпатії. Заохочувати дітей до висловлювань, стимулювати розумову і творчу активність. Розвивати творчу особистість дошкільника, мовленнєве дихання, зв’язне мовлення, пам'ять, мислення, уяву, фантазію. Виховувати інтерес до довкілля. Матеріали: предметні картинки, сюжетні картини «Осінь», посібники «Хом’якові турботи», «Я - листочок», лото-ігри «Де чий плід?», «Де чий листочок?», листочки, картки до дидактичної гри «Хто де живе?», магнітна дошка, дерев’яний кубик, червона кулька, картки-розмальовки «Хом’ячок», оповідання В.О.Сухомлинського «Хом’якові турботи», загадка про осінь. Хід заняття:
Жовте листя летить, Під ногами шелестить, Сонце вже не припікає. І коли ж таке буває? (Осінь)
Вчитель-логопед: «В осінньому лісі нас привітно зустрічають стрункі розлогі дерева». Діти відпрацьовують правильну поставу: п’ятки разом, носки - нарізно, плечі розправлені, живіт підтягнутий, голова – прямо. Руки зігнуті, долоні на рівні голови, пальці широко розставлені. Робота над мовним диханням і силою голосу: одночасно вдих ротом і носом. На видиху спочатку вимовляти тихим голосом «Слабкий вітерець», потім голосно: «Сильний вітерець».
Вчитель-логопед разом з дітьми: «Спав у бруньочці листочок. Навесні з маленької бруньки з’явився на світ маленький листочок. Був він невеличким, блискучим і дуже цікавим. Влітку листочок підріс, став зеленішим і темнішим. Він шумів на вітрі і вмивався росою та дощем. А коли була гроза і гримів грім, то листочок боявся і тремтів. Та ось надійшла осінь. І зелений листочок раптом став змінювати свій колір. Спочатку пожовк його краєчок, а потім весь став жовтим-жовтим, наче золотим. Листочок подивився довкола і побачив, що поруч із ним висить таке саме золотаве листячко. А одного дня раптом сталося диво: листочок відчув, що він відривається від гілочки. Потік вітру підхопив і поніс його, кружляючи у веселому таночку. Політав-політав листочок та й опустився на матірку-землю. А потім позіхнув і солодко заснув».
Вчитель-логопед показує картинку дерева, а діти називають листок, утворюючи присвійні прикметники: дуб – дубовий; береза – березовий; осика – осиковий; клен – кленовий тощо.
Діти закривають на лото пусті клітинки розрізаними картками з відповідним зображенням дерев та кущів (плід каштану – каштан, кетяг калини – калина, плід груші – груша, плід вишні – вишня, плід яблука – яблуня). Діти закривають на лото пусті клітинки розрізаними картками з відповідним зображенням дерев і кущів (березовий листочок – береза, кленовий листочок – клен, листочок вільхи – вільха, листочок липи – липа, листочок каштана - каштан).
Вчитель-логопед роздає дітям осіннє листя, діти повільно набирають повітря через ніс і з силою видихають його через рот, щоб листочки розлетілися.
На дошці зображена гілочка з листочками. Діти прикріпляють на листочки предметні картинки схожі за кольором та властивостями даного предмету.
Дітям пропонується червона кулька та запитання: «Що це?» (кулька), «Яка кулька?» (червона, легка, повітряна, весела тощо).
У осики лист кругленький, (діти показують двома кистями кружечок) Лис березовий – гостренький, (з’єднують кінчиками великі та вказівні пальці рук) Як овал – листок дубовий, (малюють хвилястими рухами вказівних пальців обох рук контури дубового листка) Різблений листок – кленовий, (кладуть долоню на долоню, переплівши пальці обох рук) Лист осиковий – жовтавий, Лист берізки – золотавий, Лист із клена – червоненький, А дубовий лист – руденький. (діти на другу половину тексту показують всі листочки, про які йдеться мова).
Діти складають розповідь за оповіданням В.О.Сухомлинського «Хом’якові турботи» за допомогою малюнків-символів. Запинання до дітей:
Творче завдання «Якби я був хом’ячком, про що би я мріяв?»
Діти отримують конверти із геометричними фігурами. Завдання: викласти незвичайних чоловічків і поселити їх у відповідний будиночок, схожий чимось на нього самого.
Запитання:
Ми листочки осінні, На деревах висіли, Подув вітер (ш-ш-ш) – Полетіли. І на землю тихо сіли. Діти присідаючи на килим, під листочками знаходять картки-розмальовки «Хом’ячок». |
ПЛАН проведення обласного (регіонального) семінару вихователів-методистів... Проблема. Моделі впровадження Програми розвитку дитини дошкільного віку в практику роботи дошкільних навчальних закладів |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо проведення обласного огляду-конкурсу... У огляді-конкурсі приймають участь працівники психологічних служб, які працюють в дошкільних навчальних закладах області та представляють... |
МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО... МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ АНГЛІЙСЬКОЇ... |
МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО... МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ АНГЛІЙСЬКОЇ... |
Про хід впровадження та результати обласних програм моніторингу якості... Шегеди А. Ф. щодо ходу впровадження та результатів обласних програм моніторингу якості освіти дошкільних і загальноосвітніх навчальних... |
Методичне об’єднання вихователів дошкільних груп спеціалізованого... |
Методичне об’єднання вихователів дошкільних груп спеціалізованого... |
Аналіз впливу регуляторного акта : Проекту рішення виконавчого комітету... Ру, перебування та відрахування дітей в дошкільних навчальних закладах міста є надзвичайно актуальною. Шляхом державного регулювання... |
Методичне об’єднання вчителів початкових класів спеціалізованого... |
Методичне об’єднання вчителів початкових класів спеціалізованого... |