Зелене диво Землі рослини. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей


Скачати 92.08 Kb.
НазваЗелене диво Землі рослини. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей
Дата06.11.2013
Розмір92.08 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Тема. Зелене диво Землі - рослини. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей.

Мета: продовжити формувати поняття «нежива та жива природа», уявлення про царства живої природи, значення рослин на Землі, про види рослин; продовжити виробляти навички дослідницької роботи та спостереження; розвивати логічне мислення, виховувати естетичні почуття.

Обладнання: електронна презентація в Power Point, відеофайл «Рослини-зелене диво Землі» ( читати в програмі Gom Player – додається на диску), тести, картки для самооцінки, гербарії, підручник (Бібік Н.М., Коваль Н.С. «Я і Україна» 3клас), запис мелодії «В гостях у казки».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань з елементами інноваційних технологій

Вид уроку: урок-казка

Хід уроку


І. Організація класу

1.Фізкультхвилинка-привітання

Добридень, сонце золоте!

Добридень, небо голубе!

Добридень, дерева високі-високі!

Добридень, трави низенькі-низенькі!

Добридень, вітри, що дерева

Колишуть, гойдають,

Що листочки з них зривають.

Добридень моїй землі!

Добридень тобі й мені.

2. Фенологічні спостереження

- Яка зараз пора року?

-Які суттєві ознаки зими?

- Який місяць?

- Що ви можете сказати про тривалість дня? Ночі?

- Як змінився колір неба?

-Чи є вітер?

- Чи випали опади?

- Яка температура повітря?

ІІ. Актуалізація опорних знань (звучить мелодія «В гостях у казки»)

  • Сьогодні ми вирушимо на прогулянку до казки. А до якої ?Ви дізнаєтесь, відгадавши пісеньку головного героя:

Я по засіку метений,

Я на яйцях спечений,

Я від діда утік,

Я від баби утік

І від тебе утечу!

- То до якої казки ми вирушаємо?

-Отже, ми відправляємось у казкову подорож до сучасної казки «Колобок».

Але перед дорогою потрібно приготуватись: пригадати раніше вивчений матеріал та виконати ряд завдань.

  1. Гра «Дешифрувальник»



АБВ

ГҐДЕ

єжз

ІЇИЙК

лмн

ОПР

СТУ

ФХЦ

ЧШЩ

ЬЮЯ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10


— Відгадайте слово, яке завітало до нас на урок.

Підказка: слово складається з семи букв;

дуб, калина, кульбаба – це ….

Шифр:6675454 . (За таблицею учні розгадують слово «Рослини».)

-До якої природи, живої чи неживої , належать рослини?

- Які ознаки живих організмів ви знаєте? (народжуються, ростуть, живляться, дихають, розмножуються, відмирають)

2. Розгляньте ланцюжок живлення






  • Якщо прибрати колосок, то що буде їсти мишка?

  • А, якщо не буде мишки, чи зможе існувати лисичка? Чому?

  • То чи можна було б існувати на Землі без рослин? ( без рослин не було б життя).

ІІІ. Повідомлення теми уроку та визначення очікуваних результатів

-Отже, ми починаємо знайомитись із цікавим та великим розділом «Рослини». Тема нашого уроку: Зелене диво землі - рослини. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей.

-Виходячи із теми уроку, скажіть, будь ласка, що ви очікуєте одержати від сьогоднішнього уроку?

(Дізнатись про:

  • різноманітність живих організмів;

  • значення рослин;

  • види рослин;

  • навчитись розрізняти рослини;

  • любити і берегти живу природу.)

Записати на плакаті «Очікувані результати».

-А, щоб вам цікавіше було працювати, ми відправляємось у казкову подорож.

Ви зустрінетесь з багатьма героями. Будете виконувати різноманітні завдання

та самостійно оцінювати свої відповіді у картці самооцінки, яка лежить у кожного з вас на парті.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Рослини – живі організми. (Слайд 1)

Жив на світі Колобок,

Дуже гарний парубок.

В школу кожен день ходив,

Знав багато, дещо вмів.

Ось і зараз поспішає,

Часу зайвого не має.

А назустріч Вовк іде,

Щось під ніс собі гуде.

- Колобок! Привіт, послухай.

-Ой! Ніколи мені тебе слухать.

До лісової школи поспішаю.

Зовсім часу я не маю.
- Візьми і мене з собою, я теж хочу навчатись!

- Візьму, якщо ти виконаєш моє завдання.

Завдання: (Слайд 2 або відеофайл) проглянь відеофайл і склади опорну схему «Живі організми».

-Давайте допоможемо Вовкові!

Робота в парах : скласти опорну схему «Живі організми».

Презентація відповідей. Самооцінка.

-Усі живі організми вчені поділили на 5 царств.

Живі організми

Тварини

Дроб’янки

Віруси

Гриби

Рослини

Між цими царствами існує тісний взаємозв’язок.

  1. Значення рослин (Слайд 3)

-От пішло їх до лісової школи вже двоє. Ідуть вони, поспішають.

Тут Ведмідь з лісу чвалає.

-Круглий! Сірий! Я вас вітаю.

Все в турботах, все в ділах.

У вас не життя, а жах.

Ну ходім в кіно, кафе…

-Ми не можем – час летить!

Скоро дзвоник продзвенить-

І запізнимося вмить.

- Візьміть і мене з собою, я теж хочу навчатись!

-Візьмемо, якщо ти виконаєш наше завдання.

Завдання: (Слайди 4-9 або відеофайл) проглянь відеофайл і дай відповідь на запитання:

- Яке значення мають рослини ?

-Давайте допоможемо Ведмедику!

Робота в парах : скласти опорну схему «Значення рослин».

Презентація відповідей. Самооцінка.

Окраса Ліки

життя ЗНАЧЕННЯ

РОСЛИН
Продукти Одяг Свіже

харчування повітря



  1. Як розрізняють рослини (Слайд 10)

-От пішло їх до лісової школи вже троє.

Ідуть вони, поспішають.

А тут Заєць шкандибає,

Косим поглядом вітає.

- Ой! Кругленька голова!

Чи ти в школу поспішаєш?

Що ти в школі тій забув?

Ти про кайф в житті не чув?

- Відчепись! Часу не гай!

І нам , ледащо, не заважай.

Ти за розум вже берись,

З нами йди до школи.

Не барись!

- Візьміть і мене з собою, я теж хочу навчатись!

-Візьмемо, якщо ти виконаєш наше завдання.

Завдання: (Слайди 11-13)

1 група:робота з текстом підручника (с. 106-107). Опрацюй текст і дай відповідь на запитання:

- Як розрізняють рослини ?

2 група: робота з гербарієм. Розглянути різні рослини, порівняти їх. Зробити висновок.

-Давайте допоможемо Зайчику!

Презентація відповідей, перегляд відеофайла. Самооцінка.

Фізкультхвилинка

V. Осмислення і застосування набутих знань (Слайд 14)

-От пішло їх до лісової школи вже четверо.

Ідуть вони, поспішають…

Тут на зустріч йде Лисиця –

легковажная дівиця.

- Круглий, ну ти – клас!

-Що за розкладам у нас?

-У нас першим – фізкультура.

-Жартівник же ти, в натурі!

Я питаю, йдем куди?

- Ти – туди, а ми – до школи.

-Таємницю відкриваю:

Я місця чудові знаю.

Ми з вами в школу не йдем.

Класно час на дискотеці проведем.

- Гарно каже, але нам не цікаво!

Ми поспішаємо – у нас справи.

А тобі теж пора за розум братись,

Та до школи відправлятись,

Ума-розуму набиратись!

- Візьміть і мене з собою, я буду навчатись!

-Візьмемо, якщо ти виконаєш наше завдання. Ми хочемо переконатися, що ти дійсно хочеш ходити до школи, старатися.

-Діти, давайте допоможемо Лисичці!

Завдання 1 (Слайд 15)

Зєднати прислівя і приказки та пояснити значення рослин за цими прислівями.
Рослинність - мов червона калина.

Пишна та красива, Землі окраса.

Завдання 2 (Слайд 16)

-Яка рослина зайва? Чому?
Буряк, цибуля, квасоля, помідор, ялина.

Картопля, береза, огірки, дині, гарбузи.

Калина, шипшина, ліщина, кульбаба, бузок.

Самооцінка.

VІ. Підсумок уроку ( Слайд 17)

Ось , нарешті, прийшли наші герої до лісової школи. А там їх зустріла Мудра Сова. Вона була дуже задоволена тим, що і Ведмедик, і Лисичка, і Зайчик, і Вовчик вирішили ходити до школи, але дуже вимогливий учитель, і тому наказала всім виконати тест, щоб перевірити чи гарно діти та звірята працювали протягом подорожі. (Слайди 18, 19)

Тест

  1. Усі живі організми вчені поділили на…

а) 5 царств;

б) 6 царств;

в) 4 царства.

2. Рослини заселяють…

а) грунт, воду;

б) воду, повітря;

в) грунт, воду, повітря.

3. Назвіть рослин одного виду.

а) береза, дуб, липа;

б) ромашка лікарська, ромашка без’язичкова, ромашка непахуча;

в) ожина, калина, терен, бузок.

4. Виберіть із наведених тверджень вірні:

а) рослини поглинають кисень із повітря;

б) рослини виділяють кисень у повітря;

в) рослини не поглинають і не виділяють кисень.

5. Рослини різняться зовнішнім виглядом, будовою, умовами проживання і тривалістю життя, розмірами.

а) так;

б) ні.

6. Рослини одного виду…

а) подібні між собою;

б) відрізняються одна від одної;

в) можуть бути схожими, а можуть відрізнятися.
Взаємоперевірка (Слайд 20).

- Що нового дізнались на уроці? Що було найцікавішим?

Ви протягом уроку самі себе оцінювали, а тепер підсумуйте всі одержані бали.

Ось і закінчилась наша подорож у казку. Чи сподобалась вона вам?

А Мудра Сова вам бажає (Слайд 21)

Твердо на своєму стій!

Звабам «НІ!» сказати вмій!

Спорт і праця допоможуть.

Лінь пускати в дім не можна!

День змістовний і цікавий,

Ритм дають хороші справи.

Наполегливість і сила

Злет дають як справжні крила.

Тож вперед! Крокуй сміливо!

Життя стане справжнім дивом!

VІІ. Домашнє завдання (на вибір)

  • Прочитати та переказати текст у підручнику (с. 105-107).

  • Скласти розповідь «Що мені дають рослини».

  • Скласти кросворд «Рослини»




Схожі:

ТЕМА: Зелене диво Землі рослини. Різноманітність живих організмів
Усі живі організми вчені поділили на 5 царств: рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси. Хоча царства різні, між ними існує тісний...
Розмноження квіткових рослин
Сьогодні ми з вами будемо вивчати найпоширенішу на Землі, найбільшу за кількістю видів, найгарнішу групу рослин, що мають велике...
Урок у 7 класі Тема: Різноманітність голонасінних рослин. Роль голонасінних...
Мета: ознайомити учнів із багатоманітністю хвойних рослин, розкрити їх значення в природі та житті людини
Значення голонасінних у природі та житті людини
Мета: Продовжити формувати знання учнів про голонасінні рослини; показати значення голонасінних у природі та житті людини; розвивати...
Программа «Росток» МЕТА
...
Розробка уроку з біології «Різноманітність ракоподібних. Їх значення...
Завдання : що треба робити для покращення пам'яті ? (обговорення відповіді у вигляді гри " Мікрофон " )
Тема Гриби Загальна характеристика грибів. Різноманітність грибів
Гриби – це одна з найбільших у природі груп організмів. Їх вивченням займається спеціальна наука – мікологія ( від грец. «мікос»...
ТЕМА. Харчування людини, живлення тварин і рослин
«живлення» та «харчування»; з’ясувати значення поживних речовин для підтримки нормальної життєдіяльності живих організмів, створивши...
Розробка уроку з предмету
«дерева», «кущі», «трав'янисті рослини»; ознайомити з функ­ціональним призначенням органів рослин, показати пристосування рослин...
Тема : Повітря навколо нас. Значення повітря для людей, тварин, рослин
Мета: розширити й поглибити уявлення дітей про значення і місцезнаходження повітря на Землі, про властивості повітря, формувати вміння...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка