Малювання композиції «Сніг іде»


Скачати 102.6 Kb.
Назва Малювання композиції «Сніг іде»
Дата 10.02.2014
Розмір 102.6 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Комунальний заклад

«Кочетоцька загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів» Харківської обласної ради


Урок образотворчого мистецтва

Малювання композиції «Сніг іде»


Клас: 3

Тема: Малювання композиції «Сніг іде»

Дата : 17.12.2013

Вчитель: Рой Н.В

Мета:провести бесіду про красу зимової природи; поглиблювати знання про виражальні засоби живопису; розвивати поняття про теплу і холодну гами кольорів, образне мислення, звернути увагу дітей на те, як художники в своїх роботах зображують зимовий пейзаж, його елементи; пояснити учням важливість підбору кольо­ру як засобу вираження настрою в природі; вчити передавати глиби­ну простору, зображувати сніг за допомогою аерографії; розвивати у дітей композиційні навички, зо­рову пам'ять, асоціативно-образне мислення, уяву, фантазію, почуття гармонії і краси; виховувати охай­ність, самостійність, любов до при­роди.

Обладнання: олівці, альбомні ар­куші, фарби, пензлики, зубні щітки, склянки з водою, репродукції кар­тин (М. Глущенко «Зимовий день», М. Кримов «Зимовий день»), ілю­страції до теми, презентація до уроку, , покриття для парт.

Хід уроку І.

Організаційний момент

Учитель.

Холодно зараз в лісах і лугах

Холодно зайчикам, лисам, птахам

Тепло і затишно в класі у нас

Доброго дня, вітаємо Вас.

Щоб урок наш був успішним потрібно працювати разом. Давайте пригадаємо правила які нам допоможуть на уроці.

( правила діти читають з презентації до уроку)

-посмішка і настрій – головне;

–думати, не спати,

- слухати – і встигати

- один одному допомагати;
– щоб правильно зрозуміти, варто питання вголос проговорити;
–менше говори: “Я!”, бо всі ми - одна сім’я;

  • усі за одного, - один за всіх,

  • то і у справі чекає успіх.

Сьогодні зима подарувала нам чудовий і радісний день. Як май­стерно вона працювала у природі. Ви йшли до школи, що помітили цікаво­го довкола?

Діти. Земля відпочиває під сні­гом, дерева без листя, не помітно птахів, під ногами порипує сніг, в по­вітрі відчувається подих зимового ві­тру, мороз пощипує ніс та щоки...

Учитель. А вам, напевно, хо­тілося б багато-багато снігових кучугур? Тоді давайте ми в класі створимо зиму: кожному на парту покладемо сніжинку, на дошку теж почепимо кілька. Ну що, настрій поліпшав? Тоді пропоную вам зі­грати в сніжки: кому я кину сніжку, той одним або двома словами від­повідає на моє запитання. Згода?

II. Мотивація навчальної ді­яльності

Гра «Сніжки».

(Учитель по черзі кидає сніжку—новорічну ялинкову прикра­су, запитуючи, учні відповідають.)

Учитель. Тобі подобається зима?

Дитина. Так.

Учитель. А чому тобі подобаєть­ся ця пора року?

Дитина. Можна грати в сніжки, кататися на ковзанах, їздити на сан­чатах...

Учитель. Як ти думаєш, а поети люблять зиму?

Дитина. Так.

Учитель. Чому?

Дитина. Вони пишуть красиві вірші.

Учитель. А художники люблять зиму?

Дитина. Думаю, що так.

Учитель. Чому ти так думаєш?

Дипшна. Вони її малюють.

Учитель. А тобі подобається ма­лювати?

Дитина. Дуже подобається.

Учитель. Діти, а чому ми люби­мо малювати і вчимося гарно зобра­жати все, що бачимо?

Дитина. Щоб розвивати свій кругозір, вчимося бачити прекрасне, берегти і любити природу, стаємо до­брішими, щирими, розвиваємо і вдо­сконалюємо природні задатки..

Учитель. Дякую за ваші відпові­ді, я цікаво пограла в сніжки.

У природи немає пога­ної погоди, а тому кожна пора року особлива та приваблива по-своєму.

Так, зима нам приносить не лише хуртовини та люті морози, а й гарні, погожі дні.

Сніжинки зачаровують погляд легким, витон­ченим таночком морозяного мис­тецтва. Сніг виблискує різними ко­льорами, неначе коштовне каміння. Митеці за допомогою своїх спе­цифічних засобів передають красу при­роди. Для художника — це фарби, для композитора — це звуки, а для письменника — це слово.

Давайте ми уявимо що, ми письменники і спробуємо передати красу за допомогою слова.

Гра «Додай словечко»

Якщо ви постараєтеся, то у вас вийде чудо­вий вірш про зиму.

Зима! Зима!

Усякий знає — Вона холодною... (Буває.)

Летять, кружляють, як пушинки,

Легкі білесенькі... (Сніжинки.)

От випав сніг. Яка обнова!

Зима і радісна, й... (Чудова)

Міста чистенькі, білі села

— Зима і радісна, й... (Весела)

Мороз у лід озера кута

— Зима тоді, всі кажуть... (Люта.)

Вона буває і серйозна:

Суха, і вітряна, й... (Морозна)

А як насуне хмара сива

Зима по-своєму... (Красива)

І особлива, і чарівна,

Як королівна чи... (Царівна)

А вранці іній — от обнова!

Яка зима тоді... (Казкова)

Гілок під інеєм не видно,

Тоді вона, звичайно... (Срібна)

Зима, скажу вам, дуже гарна,

То сонячна, то часом... (Хмарна)

Насунуть хмари звідусіль,

І закружляє... (Заметіль.)

І не завадило б кожуха

Така буває... (Завірюха)

Та все одно зима прекрасна.

Вся біла, срібна, світла... (Ясна)

Яка ж зима? Яка вона?

Вона весела і... (Сумна)

Молодці! У вас вийшов чудовий вірш! Так якою ж буває зима? Хто запам’ятав?

(слайд № )

111. Повідомлення теми і мети уроку. Метод зацікавлення

(Звучить звукозапис голосу Діда Мороза)

Дід Мороз. Еге, гей! Стривайте, я чув, ви про зиму говорили, про сніг,метіль і хуртовини... А мене забули запросити?

Учитель:- А ти хто такий?

Ха-ха-ха-ха! Я — Дід Мороз, Червоний Ніс,

Подарунки вам приніс.

Хочу вас я попрохати:

Білу зиму намалювати,

Зимнє небо, поле, річку,

Може ще й зимову нічку

Сад весь в інеї стоїть,

На гілках мороз тріщить,

Сніг кружляє,

Позаносив,у лісах ялинки всі,

У казковім наче сні,

Сплять деревця білі-білі.

А морози й заметіль,

Снігову метуть кружіль.

Намалюйте всі будь-ласка

«Сніг іде»- і в цьому казка!

А за це вам в подарунок

Я залишив свій пакунок.

Хто найкраще намалює,

Хай мішечок розпакує!

Учитель..Як ви, дітки, чули, Дід Мороз дав нам завдання на сьогод­нішній урок. Сьогодні на уроці ми будемо художниками і малюватимемо пре­красну пору року — зиму та її прекрасне явище снігопад.(тема уроку на дошці і слайді).

Друзі, ми з вами вирушаємо у світ зимової краси і див. Будемо вчитися ма­лювати зимовий пейзаж, добирати кольори, щоб передавати стан і на­стрій природи, глибину її простору,ознайомимося з новою технікою графіки — аерографією.

IV. Актуалізація опорних знань

Учитель. Для того щоб потра­пити у зимову казку, вам потрібно показати свої знання.

Допоможи працівнику музею:розташуй картини за жанрами.

V. Робота з демонстраційним матеріалом

Учитель. Подібно до того, як звуки в музиці народжують мелодію (радісну, ніжну, спокійну, тривожну, урочисту), так усі кольори, їх гармонійне поєднання в живописному творі створюють колорит, який підкреслює певний настрій, емоції та почуття. Тому за характером колорит може бути спокійний або напружений, яскравий або стриманий. У колориті можуть переважати певна кольорова гама (тепла або холодна) та тональність (світла або темна). Художники-живописці працюють різними фарбами, обираючи різноманітні матеріали та техніки, які дозволяють краще реалізувати творчий задум. Як ви думаєте, який колір вважають головним кольором зими?

- Чому? Я бачу, що всі згодні з тим, що зима білого кольору.

- Чи можна назвати її безбарвною? Якщо ні – доведіть!

- Які кольори, крім білого, можна зустріти у зимовій природі?

А зараз пропоную відвідати картинну галерею, де розміщені репродукції картин ві­домих художників. Зверніть увагу на кольори використані художниками. Вони завжди уважно стежать за природою і все ,що помічають передають у своїх творах.

Ось картина українського художника Миколи Глущенка «Зимовий день». (слайд)

  • Яке враження справляє на вас ця картина?

  • Що ви відчуваєте?

  • Яка частина доби зображена?

  • З чого видно, що це ясний сонячний день?

Сніг, що лежить на осонні, має теплий і ніжний, жовтувато – рожевий відтінок. Водночас тіні від дерев на снігу – дуже холодні, синьо та бузково – блакитні. Небо чистого та яскравого кольору, на його холодному тлі осяяні сонцем стовбури й гілля дерев сприймаються м’якими тепло – рожевими силуетами. Саме за допомогою фарб художник зумів створити яскравий, радісний і світлий образ зимового лісу.

На другій картині М. Кримова «Зимовий день» теж зображено зиму.(слайд)

  • Як ви вважаєте, яку частину доби зобразив художник?

Так. Це зображено надвечір’я. Низьке сонце ледь освітлює пейзаж. Це ранні зимові сутінки. Усе, що вкрите білим снігом, набуло густо – блакитного відтінку. Небо темніше за тоном від землі. На його тлі темними холодними силуетами сприймаються дерева. Від дерев і будівель простяглися довгі тіні. Від полотна так і віє холодом! Воно має м’який холодний колорит, збагачений гамою блакитних, синіх, фіолетових відтінків фарб. І це теж дуже гарно.

  • Які почуття, який настрій викликає в тебе цей холодний пейзаж?

  • Ви очевидно вже переконалися в тому, що білий сніг насправді має багато кольорів.

Учитель. Зверніть увагу, яка па­дає тінь від різних предметів.

Вона за­лежить від того, де перебуває джерело освітлення.

(Учитель показує напрям тіні.)

Учитель. Тепер ви бачите, як за допомогою фарб, їх різних відтінків можна показати яскравий, радісний, світлий день, і, навпаки, похмурий, а також різну пору доби. На картині Глущенка зображений день, а на кар­тині Кримова—надвечір'я.

Отже, діти, які кольори ми під­беремо для нашого зимового пейзажу? (Світлі, яскраві, «загадкові»...)А які фарби можна використати для снігу? (Сині, фіолетові, бла­китні, білі...)

-А ось як я змогла передати зиму в свої роботах.

-Дивлячись на цей спектр кольорів снігу , чи можна зиму вважати безбарвною порою року?

Гамма кольрів (слайд)

Фізкультхвилинка (відео)

  • Давайте щоб ми з вами не змерзли пригадаємо теплі мотиви літа ,відпочинемо.

(фізкультхвилинка «райдуга»)

Підготовка до практичної діяльності учнів

Учитель. Скільки красивого довкола зимою: блискучі буруль­ки, ажурні сніжинки, великі сніго­ві замети.
Кожна людина сприймає цю пору року по-своєму. Для когось вона холодна, сувора снігова коро­лева, що хоче всіх заморозити. А для когось — добра чарівниця, яка принесла із собою веселощі, зимо­ві розваги, новорічні свята, пода­рунки. А тому, під­бираючи кольори, прислухайтеся до свого серця і настрою, бо всі художники не тільки сприймають красу очима, а й відчувають її ду­шею, в картину вкладають усе своє вміння і талант.

Поетапне виконання ма­люнка вчителем

Малювати можна не лише олівцями чи фарбами.Ось таку цікаву композицію легко створити за допомогою зубної щітки. Ця техніка називається -набризкуванням, або аерографією(запис на дошці.)

Учитель. Для того щоб нама­лювати композицію, потрібно спо­чатку закомпонувати те, що хочемо зобразити:

1. відмічаємо на аркуші уявну лінію — горизонт;

  1. щоб малюнок був привабли­вим, цю лінію малюємо хвилясто- подібною, як кучугури снігу;

  2. дві прямі лінії допоможуть намалювати дерева різної товщи­ни. Зверху ці лінії повинні зійтися в одну точку — це верхівка дерев.

Тонкий високий стовбур — беріз­кА,(схема 1) товстий — клен, дуб, ясен;(схема 2)

гілки малюємо з обох боків стов­бура. У берізки вони

тоненькі і звисають до­долу;кущик має ба­гато тонких стебел.Його можна зобразити у

вигляді кривих, розгалужених лі­ній, що виходять з однієї точки; (схема 3)

  1. ялиночка — зимова красуня. Її можна намалювати різними спо­собами. За допомогою трикутни­ків, накладаючи їх один на одно­го. А ми уявимо, що три дівчинки тримають у руках скакалки. Для цього легенько проводимо пря­му лінію, ставимо на ній рівно­мірно чотири точки. Від верхньої точки проводимо в різні сторони лінії — дуги, як руки дівчинки- першокласниці, від другої точки — дівчинки-четвертокласниці, від третьої—дев'ятикласниці. Дома­льовуємо скакалки, які вони трима­ють у руках. Ялиночка готова;(схема 4)

  2. Малюючи пейзаж, враховуйте перспективні скорочення предметів. Ті з них ,що розміщуються на задньому плані малюємо маленькі за розмірами і менш виразними.За допомогою кольору спробуйте передати настрій , стан природи.

  3. Не забудьте показати тінь, яка падає від дерев і кущів залежно від того, де розміщене со­нечко. Що далі від дерева, то тінь тонша.

  4. Потім намалюємо сніг за до­помогою техніки аерографії. Для цього на палітрі розмішуємо фарбу білого кольору густоти сметани (не надто рідка, не густа). Під малюнок стелимо газетку, вмочуємо кінчик зубної щітки у фарбу, піднімаємо над малюнком і швидко вказівним

  5. пальцем струшуємо зі щітки рівно­мірно по малюнку фарбу (вчитель демонструє, як це зробити)',

  6. учні повторюють рухи вчите­ля, використовуючи спочатку щіт­ку без фарби, а потім на окремому аркуші пробують із фарбою.

(Вчитель слідкує за роботою учнів, показує, як краще зробити. Ті, у кого виходить зобразити сніг, починають малювати на альбомних аркушах.)

- Перед роботою давайте нагадаємо правила.

Практична діяльність учнів

Повторення техніки безпеки

  1. фарбу набирай обережно.

  2. не забрудни одяг

  3. користуйся серветкою

  4. якщо хочеш замінити колір фарби, помий пензлик.

  5. малюнок виконуй старанно ,охайно.

Учитель.

Учитель вмикає повільну му­зику,відеокліпи зими.)

-Для того щоб ви відчули особливий, холодний ,морозний та водночас казковий образ зимової природи, який будете створювати у своїй роботі,буде звучати музика.

Підсумок уроку

  • Перегляд дитячих робіт учи­телем.

  • Виставка малюнків на дошці.

(Створення «експертної гру­пи» для оцінювання пейзажів. Під час роботи оцінюю сніжинками кожну роботу .На виставку виставляю роботи з синіми сніжинками)

На уроці сьогодні ми створювали зимову красу за домопогою нової техніки.Якої? Вчилися передавати настрій зимової природи.Чи впоралися ми з завданням Діда Мороза? Тож відкриємо пакунок.(нагороджую дітей всих за працю під аплодисменти.)

Слайд

Я ба­жаю усім вам:

Розвивайте свій талант:

Вирізайте і малюйте,

Вишивайте і ліпіть,

Знаменитістю своєю

Світ широкий звеселіть!..

слайд




Вчитель 3 класу Рой Н.В

Схожі:

Тема. Малювання композиції «Чарівні птахи»
Мета. Ознайомити учнів з елементарними поняттями про залежність форми і декоративного оздоблення виробів. Розвивати фантазію, творчу...
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень...
Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися  зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з...
Огляд середовища програми CorelDraw. Збереження й відкриття зображень...
Навчальна. Ознайомитися з середовищем програми CorelDraw, навчитися  зберігати й відкривати зображеня у CorelDraw, ознайомитися з...
Тем : Створення композиції оздоблення виробів: торта, тістечок,печива. Мета
Мета: Засвоєння знань учнів про вироби, композиції; формування вмінь аналізувати вироби; розвивати логічне та абстрактне мислення,...
2. Малювання прямокутників і еліпсів
Лінія малює ліні під будь-яким кутом. Переконаєтеся в цьому, побудувавши декілька ліній. Для побудови лінії під кутом кратним 450...
Які з пар чисел є розв’язками рівнянь з двома змінними?
Альбом для малювання і 3 зошити разом коштують 4 грн. 35 коп. Альбом дорожчий від зошитів на 1 грн. 65 коп. Скільки коштує альбом...
Урок образотворчого мистецтва по темі «Прикладна діяльність. Створення...
Тема: Прикладна діяльність. Створення декоративної композиції «Дерево життя» в техніці петриківського розпису
"Я вражений красою. Дивний цвіт…" На столах – композиції з квітів....
К. Білокур та інших художників, дитячими малюнками, витинанками, вишивками, аплікаціями на тему "Я вражений красою. Дивний цвіт…"...
Конспект уроку з образотворчого мистецтва у 6 класі на тему: «Пейзажний...
Назва проекту: Пейзажний живопис (вплив світла на колір, кольорово-повітряна перспектива). С. Васильківський “Діти ловлять снігура”....
Сценарій літературно-музичної композиції «Відродження» до річниці...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка