Урок образотворчого мистецтва по темі «Прикладна діяльність. Створення декоративної композиції «Дерево життя»


Скачати 43.64 Kb.
Назва Урок образотворчого мистецтва по темі «Прикладна діяльність. Створення декоративної композиції «Дерево життя»
Дата 28.04.2013
Розмір 43.64 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Головне управління освіти Черкаської облдержадміністрації

Черкаський обласний інститут післядипломної освіти

Урок образотворчого мистецтва по темі «Прикладна діяльність. Створення декоративної композиції «Дерево життя» в техніці петриківського розпису.»

5 клас

Підготувала вчитель Мартинівський НВК

Канівського району Черкаської області

образотворчого мистецтва Козир В. М.

М. Черкаси

2011

Розділ І. Мова образотворчого мистецтва.
Тема: Прикладна діяльність. Створення декоративної композиції «Дерево життя» в техніці петриківського розпису.
Мета:

1. Ознайомити учнів із виражальними можливостями петриківського розпису.

2. Поглибити уміння учнів у створенні образів на основі природних форм за мотивами петриківського розпису.

3. Поглибити композиційні навички учнів, розвивати асоціативно-образне мислення на основі сприйняття кольору.

Обладнання:

матеріали для учнів: гуаш, пензлі, папір, альбом,

зоровий ряд: зразки творів традиційних художніх декоративних зображень дерева життя в орнаментах вишитих і тканих рушників, килимів, витинанок, писанок, посуду, в оздобленнях одягу, зразки композицій робіт майстрів декоративного розпису, дитячі роботи минулих років.

Тип уроку: комбінований.

Методи і засоби роботи: бесіда, практична робота на базі засвоєного матеріалу

Словник термінів:

«Дерево життя – символ всесвіту», його ображення, символ росту, гармонії безсмертя, невичерпних життєвих сил, вічного оновлення та відродження. Дерево членується по вертикалі на три частини, до кожної з яких прив’язані певні істоти:

  • нижня – коріння (підземний світ), де є змії, риби, водоплавні птахи й тварини, бо низ дерева – не лише підземний світ, але й море, річка, взагалі вода;

  • середня – стовбур (земний світ), де співіснують великі істоти – люди, тварини, бики, коні, олені, вовки, ведмеді

  • верхня – крона (небесний світ), де селяться птахи і бджоли, тут розташовуються також небесні світила.

«Розпис» - сюжетні і декоративні орнаментовані композиції, виконані фарбами.

«Декоративно – ужиткове мистецтво» – мистецтво створення ужиткових речей, які мають художню цінність.

«Стилізація» - узагальнене зображення природних форм.
План уроку:
І. Організаційна частина (1 хв)

ІІ. Актуалізація опорних знань (2 хв)

ІІІ. Активізація уваги учнів (3 хв)

ІV. Подання нового матеріалу (15 хв)

V. Практична діяльність учнів (20 хв)

VI. Аналіз дитячих робіт (2 хв)

VII. Підсумок уроку (1-2 хв).
Хід уроку:

І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань

  • В яких казках ви зустрічалися із «Деревом життя», «Світовим деревом»?

  • А які дерева улюблені українцями є символами життя?

ІІІ. Активізація уваги учнів

(оголошення теми і мети уроку)

На уроці ми ознайомимося з виражальними можливостями декоративного розпису; поглибимо уміння у створенні образів на основі природних форм за мотивами петриківського розпису; поглибимо композиційні навички на основі сприйняття кольору.
ІV. Подання нового матеріалу

1. Слово вчителя.

Давня людина жила в єдності з природою. Особливо важливими для неї були тварини і рослини. Людина вважала їх символами життя і здоров’я, урожаю і щастя, носіями магічної сили і оберегами її життя.

В будові всесвіту кожній тварині, рослині відводилось своє місце. Так виник образ дерева життя, який є уособленням єдності всього існуючого.

В Україні зображення дерева життя знаходять в орнаменті вишитих і тканих рушників, килимів, витинанок, писанок, посуду і в оздобленні одягу.

Світовим деревом українців найчастіше є дуб, явір, верба, липа, калина.

- Поглянь на роботи майстрів

  • М. Приймаченко «Дерево життя».

  • Х. Білоус. Витинанка. «Півники-друзі»

  • М. Пікуш. Панно «Дерево життя».

  • М. Муха. Панно декоративне.

  • Н. Юренене. Панно «У природі»

- Визнач у яких техніках та з яких матеріалів вони виконані.

- Як це впливає на узагальнення природних форм, які увійшли в композицію?

(Це узагальнення природних форм називається «стилізацією»)

- Зверни на колірне рішення і розташування елементів у роботах.

- Пригадай які ти знаєш казки, обрядові пісні про дерево життя.

2. Постановка практичної роботи

- Спробуй самостійно створити композицію «Дерево життя» з елементами петриківського розпису. Спочатку треба замалювати з натури рослини, яка тобі сподобалась. Потім зображення стилізувати, тобто декоративно спростити, узагальнити форму і колір.

- Подумай і визнач, які символи рослинного та тваринного та тваринного світу будуть розташовані в кожній частині дерева життя.
V. Практична діяльність учнів

Після розгляду дитячих робіт минулих літ самостійно створюємо свій художній образ «Дерева життя»

- Природні форми зображуй стилізовано.

VI. Аналіз дитячих робіт

(Фронтальна демонстрація завершених робіт)

VII. Підсумок уроку.

  • В єдності із чим жила давня людина? (Давня людина жила в єдності з природою)

  • Що особливо важливим було для неї? (Особливо важливим було для неї тварини і рослини)

  • Чим вважала їх людина? (Людина їх вважала символами життя і здоров’я, урожаю і щастя, носіями магічної сили і оберегами її життя)

  • Як виник образ «Дерево життя»?

  • Які дерева є світовим символом українців (дуб, явір, верба, липа, калина тощо)?



Домашнє завдання: завершити роботу в кольорі




Схожі:

В’язівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Урок з образотворчого мистецтва по темі
«Види декоративно-ужиткового мистецтва: килимарство, ткацтво, розпис, лозоплетіння, флористика, різьба по дереву, ковальство, гончарство...
Макіївський навчально-виховний комплекс №49 «Надія» Сценарій уроку...
ТЕМА. Архітектура як вид мистецтва. Виконання композиції на тему : «Вулиці рідного міста»
Методичні рекомендації керівникам гуртків образотворчого та декоративно-ужиткового...
Діти, закінчивши студію образотворчого чи декоративно-ужиткового мистецтва в позашкільному навчальному закладі, на все життя зберігають...
Список носіїв перспективного передового досвіду з образотворчого мистецтва
Чикаленко Раїса Володимирівна – вчитель-методист образотворчого мистецтва Руськополянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів...
Тема: Подорож до країни образотворчого мистецтва
Мета: виховувати інтерес до образотворчого мистецтва; познайомити з життям та творчістю видатних художників; розвивати образне мислення;...
Урок з образотворчого мистецтва у 5-му класі на тему: «Витинанка. Види витинанок»
Ознайомити учнів з різноманітними формами декоративно-прикладного ужиткового мистецтва, розповсюдженого в Україні
Половець Д. С. вчитель образотворчого мистецтва спеціаліст І категорії...
Тема. Закони композиції. Загальні пропорції, масштаб, єдність та співвідношення частин з цілим. Особливості передачі образу людини,...
Параметри аналізу занять з образотворчої діяльності
Створення уявлення про особливості образотворчого мистецтва, як візуального, відрізняти його від іншого
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
«Про проведення ІІ етапу обласної учнівської олімпіади з образотворчого мистецтва у 2012 році» та з метою пошуку, підтримки і розвитку...
РОЗВИТОК КРЕАТИВНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ПІД ЧАС ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
Проблема розвитку творчих здібностей нині надзвичайно актуальна. Швидкі темпи науково-технічного розвитку нашого суспільства, динамічність...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка