Тема уроку


Назва Тема уроку
Дата 21.12.2013
Розмір 85 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Предмет: Я і Україна. Природознавство

Тема уроку: Родючість – основна властивість ґрунту. Значення ґрунту в природі і для життя людей. Охорона ґрунту

Мета уроку: дати уявлення про значення ґрунту в природі і цінність його для людей, про шляхи забруднення і руйнування ґрунту, про охорону і збереження ґрунту;

формувати вміння робити висновки, встановлювати взаємозв'язки і залежності в природі;

виховувати бережливе ставлення до землі, праг­нення охороняти і шанувати землю.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали:

Обладнання:

1 вчительський ноутбук, 19 шт. дитячих нетбуків, вай - фай – роутер,

2.ППЗ «Природознавство», 3 клас.
Демонстраційний матеріал

1.Картка « Охороняй ґрунт»

2. Зображення рослин, тварин, людей.

3. Модель рефлексії « Захист ґрунту та підвищення його родючості»

Клас: 3

Навчальний заклад: Лежинський навчально – виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад»


ХІД УРОКУ

I.Організація класу до уроку.

ІІ.Підсумок спостережень за природою

  1. Повідомлення синоптика.

1 – й: Погода минулого тижня не виправдала наших очікувань, адже ми так втомилися від дощів і з надією чекали ще тепла. Останні дні осені схожі на останні подихи – з сонячними днями та слабкими вранішніми морозами.

2 – й : За народним календарем 21 листопада – Михайла – він неодмінно має сповістити про зиму. За цим днем завбачували весну. Листопад відчиняє ворота зимі. Та, незважаючи на примхи погоди, осінь все ж таки відчувається в усьому: і в лагідному дотику сонячних променів, і в особливому, тільки осені притаманному, запаху.

1 – й: Зібрано врожай, заготовлено запаси на зиму. Листопад, падолист, напівзимник. Це місяць, для якого в знадобі і віз, і сани. Отож, перш , ніж вийти з дому , одягніться по сезону.

Не забудьте й про пташок - зазирніть до годівничок.

2 – й : Підгорніть виноградну лозу, трояндову красоту. Перекопайте садочок, щоб навесні був гарний куточок.

1 – й: - А навіщо перекопувати ґрунт?

2 – й : Від догляду за ґрунтом в саду значною мірою залежить ріст дерев, вступ  їх у пору плодоношення,  врожайність та якість плодів.

1 – й: Під час перекопування верхній шар ґрунту кладуть на низ, щоб глибше загорнути добрива. Осінній обробіток створює кращі умови для нагромадження вологи, а також є важливим заходом боротьби з бур'янами. Крім того, у перекопаному восени ґрунті гине багато шкідників і збудників хвороб.

2. Виступ спостерігачів за природою.

Наша група спостерігачів працювала протягом трьох тижнів над довготривалим експериментом.

За мету ми поставили : виявити який ґрунт більш родючий – чорнозем, піщаний ґрунт, глинистий.

Для цього ми використали три ємкості зі зразками вище названих ґрунтів.

Посадили по три квасолини в кожен. Поливали по мірі потреби, рихлили, стежили за температурним і світловим режимом. Через 8 днів у ємкості з чорноземом з′явилася перша рослинка - бур′янець. Що свідчить – цей тип ґрунту сприяє росту рослин . А на 13 день спостережень у піщаному ґрунті з'явився перший зелений паросток квасолини.

Експеримент триває.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Індивідуальне опитування. Тестова перевірка знань учнів ( 5 хв)

З метою перевірки засвоєного матеріалу по темі «ґрунт» виконайте тестові завдання. Увага на монітор. У вас 5 хвилин – 12 запитань. Стежте за часом. Успіхів.

1. Верхній пухкий шар землі, на якому ростуть рослини – це…

* глина

*каміння

*ґрунт

*пісок

2. До складу ґрунту входить:

* повітря

*вода

*мінеральні солі

*комахи

*пісок і глина

3. Перегній утворюється:

*при повільному перегниванні решток рослин і тварин

*при обвітрені ґрунту

* при повільному перегниванні решток пластмаси та заліза

4. Основна властивість ґрунту:

*родючість

*неродючість

5. Яку речовину можна виявити, вкинувши грудочку ґрунту у воду?

*пісок

*перегній

*повітря

6. Яку речовину можна виявити, якщо нагріти ґрунт на вогні, тримаючи над ним холодне скло?

*воду

*перегній

*повітря

7. Те, що утворилось з перегною під дією бактерій - це…

*ґрунт

*мінеральні солі

8.Від чого залежить родючість ґрунту?

*від кількості перегною

* від кількості мінеральних добрив

9. Поживні речовини потрібні для

* росту і розвитку рослин

* для домівки тварин

10. Процес утворення ґрунту :

* складний і тривалий

* простий і швидкий

11. ґрунт набуває темного кольору від вмісту в ньому:

* перегною

*мінеральних солей

12. Найродючіший ґрунт це:

*чорнозем

*глинистий

*піщаний.

Оцінка. Аналіз відповідей.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів та робота над темою уроку.

В Україні багато родючих чорноземів.

- Чи можна сказати, що Україна — багата країна?

( Наша країна дуже багата. Є в народі вислів, що ґрунт дорожчий за золото. Без золота можна прожити, а без землі – ні. Бо вона наша годувальниця.)

- Чи можна постійно брати натомість нічого не віддавати, не створювати, не берегти? Доведіть на прикладах.

( Налили води у склянку – випили її. Через деякий час знову хочеться пити, але з порожньої склянки не нап'єшся. Так і в природі. Якщо будемо нею лише користуватися, то скоро буде як у вірші про зайчика і ялинку «ніде буде і сховатися», отож ми повинні природу берегти, примножувати її.)

1. Демонстрація ППЗ «Природознавство, 3 клас». Використання ґрунту:



2. Бесіда з елементами розповіді з метою формування уявлення про значення ґрунту.

ґрунт можна порівняти з тоненькою плівкою, яка вкриває земну поверхню. Але без цієї плівки не було б ні рослин, що живуть на суші, ні тварин, ні людей. (асоціативні кущі та ланцюг взаємозв’язку на дошці з’являються після відповідей учнів)

3. Проблема:

  • Для чого ґрунт рослинам?

( на дошці з′являються 2 зображення:

1 – зображення рослини, 2 – твердження на запитання)


Закріплюються корінням

Вбирають воду

Поживні речовини та мінеральні солі

  • Що дає ґрунт тваринам?





Є домівкою

Живляться рослинами, що виросли в ґрунті


  • Чи потрібний ґрунт людям?


Продукти харчування

Одяг

Житло

(На дошці з′являється ланцюг Додаток 1)

Експерти: Ми стверджуємо : ґрунт має важливе значення для рослин, тварин та людей. Але

процес ґрунтоутворення складний і тривалий. Тому ґрунт потрібно охороняти.

4.Демонстрація ППЗ «Природознавство, 3 клас». Охорона ґрунту






ІV. Закріплення нового матеріалу

Робота в групах:

1група

Робота з текстом підручника (С. 103—104) заповнення таблиці:

Руйнування ґрунтів

Захист ґрунтів людиною

Зниження родючості

Внесення перегною, добрив

Засуха

Полив , снігозатримання

Дощі й талі води

Висаджування дерев та кущів

Вітри та бурі

Лісозахисні смуги

Використання людиною

Неродючі ґрунти


2група

Робота з текстом підручника (С. 103—104) та зошитом с. 37.

Завдання 3

  • внесення перегною, мінеральних добрив

  • полив рослин

  • снігозатримання

  • висаджування дерев, кущів


3група

Робота з Інтернет ресурсами ( Як захищати ґрунти.)

http://yak-prosto.com/yak-zahishati-grunt-na-polyah/ (Додаток 2, інструкція)
V. Рефлексія.

Щоб закріпити знання і підтвердити почуте ми створимо на дошці модель «Як захистити ґрунт і підвищити його родючість»











  • Я вважаю, що для захисту ґрунту та його родючості необхідне сонце, бо без тепла і світла не може існувати все живе на Землі.

  • На мою думку необхідний дощик, полив – без води немає життя.

  • Я обираю трактори для вспушування ґрунту та внесення мінеральних добрив

  • Я вважаю, що без сонечка – комашки, яка з'їдає велику кількість попільниці, листковертки ми також не обійдемось.

  • А травневий жук, він бореться із личинками шкідників ґрунту.

  • Ще ми не забудемо про черв'ячка – він розпушувач ґрунту.

  • Корінці рослин перетворюються на перегній.

  • Насадимо лісосмуги для захисту ґрунтів від вітрів.

  • На мою думку, ми не можемо не згадати про ЛЮДИНУ, адже вона є частиною природи.

А ще, діти, великої шкоди завдають ґрунтам аварії на підприємствах.

Наше завдання – зберегти для майбутніх поколінь землю квітучою та родючою.

Домашнє завдання

1. Опрацювати статтю підручника «Охорона ґрунту» (С. 103—104).

2. Для 1 та 3 груп виконання завдання 3 у зошиті на С. 36.

3. Напишіть лист – звернення до своїх ровесників щодо охорони навколишнього середовища.

Схожі:

УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
УРОК 13 Тема уроку
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка