Тема : Повітря навколо нас. Значення повітря для людей, тварин, рослин


Скачати 58.03 Kb.
НазваТема : Повітря навколо нас. Значення повітря для людей, тварин, рослин
Дата03.01.2014
Розмір58.03 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Я і Україна

Тема: Повітря навколо нас. Значення повітря для людей, тварин, рослин.

Мета: розширити й поглибити уявлення дітей про значення і місцезнаходження повітря на Землі, про властивості повітря, формувати вміння виконувати досліди, спостерігати за ходом і результатами досліду;

-розвивати пізнавальну сферу учнів, процеси аналізу та синтезу, практичні навички роботи на уроці, спостережливість, уміння робити висновки, формувати інформаційно-комунікативну компетентність, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;

-виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природи, здатність до спілкування в процесі самостійної діяльності, любов і бережливе ставлення до природних багатств, розвивати прагнення зберігати багатства Землі, сприяти розвиткові екологічного виховання.

Обладнання: дитячі надувні іграшки, повітряні кульки, склянка з водою, грудка землі,крейда, цукор, шприц, дрібні клаптики паперу, ілюстрації.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.

1.Організаційна частина.

Урок розпочинаємо ми з вами.

Займемося сьогодні

Серйозними ділами.

Розкриємо віконце

В чудовий світ природи.

Тож часу не втрачаємо,

Зручненько сідаємо

І до роботи приступаємо.

2.Нервово-психологічний настрій.

- встановлення хвилини мовчання(дати можливість учням заспокоїтись від нервового збудження і зосередити увагу на вчителеві)

ІІ.Основний етап.

1.Підготовча частина (підготовка до сприйняття нового матеріалу, актуалізація)

А)Бюро погоди.

Черговий учень - синоптик. Він розповідає по схемі:

  1. Дата.

  2. Пора року.

  3. Стан неба.

  4. Опади.

  5. Вітер.

-Давайте згадаємо, яку тему ми вивчали на минулому уроці.(Водойми)

а)Назвати водойми(океан, річка, болото, озеро, водохранилище, канал, море, джерело, струмки).

б)Назвати штучні водойми(канал, водосховище, ставок).

в)Назвати природні водойми(море, річка, океан, болото, озеро, струмок).

Б)Гра «Так» чи «Ні» (+ - справжні висловлювання,- помилкові висловлювання)

1.Вода - рідина білого кольору(-)

2.Вода - розчинник(+)

3.Вода безбарвна рідина(+)

4.Вода не має запаху(+)

5.Вода - прозора рідина(+)

6.При нагріванні вода розширюється(+)

7.Вода має запах(-)

8.Вода є всюди: в морях, океанах, ґрунті, повітрі. (+)

9.Вода може бути лише в двох станах. (-)

10.Вода стає твердою при 0 °С. (+)

11.Життя на Землі можливе без води. (-)

12.Вода входить до складу всіх живих організмів. (+)

13.Водойми бувають природні і штучні. (+)

-Молодці, ми з вами згадали відомості про водойми .

2.Повідомлення теми уроку.

-Дізнатися, про що буде іти мова на нашому уроці ми зможемо, розгадавши загадку:

Таке велике, що займає увесь світ,

Таке маленьке, що в щілину зайде. (повітря)

(П В О І Я Р Т)

Методика „Мозкова атака”

  • Чим ми дихаємо?

  • Що є необхідним для існування людини?

  • Що важливіше для живих організмів: їжа, вода чи повітря?


-Пам’ятаєте, ми вже говорили про те скільки людина може прожити без води та їжі?Давайте згадаєм(Без їжі людина може прожити від 30 до 40 днів.Але нормально вона буде почуватися лише до 16 дня, вживаючи при цьому прісну воду. Без води-3 дні.Це в кращому випадку, якщо у людини міцне здоров’я). А як ви думаєте, скільки часу людина може обходитися без повітря?(Кілька хвилин).

- Так що ж важливіше для живих організмів?(Повітря).
-Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що таке повітря та які його властивості.

ІІІ. Формуючий етап.

  1. Розповідь з елементами практичної роботи про властивості повітря.

-Наша планета Земля оточена повітрям. Ми живемо на дні глибокого повітряного океану, назва якого – Атмосфера.

Довідкове бюро

Пові́тря – природна суміш газів, з яких складається атмосфера Землі.

Атмосфера - це газова оболонка Землі.

- Отже, повітря – це те, що нас оточує, але ми його не бачимо. Ми його відчуваємо тільки тоді, коли дує вітер на нас. Вітер – це рухоме повітря. У нього немає певної форми, воно розповсюджується у всіх напрямках. Зараз ми знаходимось у класі: сидимо, відповідаємо, слухаємо.

- Ми постійно говоримо: «Повітря, повітря ...» А ви бачили повітря?
(Йде дискусія, якщо учні говорять «так», тоді вчитель просить показати його, дати на нього подивитися. Якщо «ні», тоді може його немає? Діти міркують, доводять і приходять до висновку: а чим ми дихаємо, ми дихаємо, а значить, живемо, і навпаки).
- Так, дійсно, повітря навколо нас, але ми його не бачимо. А подивитися так хочеться! І допоможуть нам у цьому - досліди!

2. Знайомство з властивостями повітря. Практична робота

Групова робота

- Як же дізнатися, що повітря дійсно існує? Що повітря не пусте місце?

Проведемо такі досліди.

Дослід 1

Візьміть у руки зошит і помахайте ним перед обличчям. Що ви відчули?

-Ми відчули дотик, що ніби щось холодне доторкнулося до нас. Але зошит до обличчя ми не прикладали. Отже, між зошитом і обличчям існує якесь тіло. Це і є повітря. Рух повітря – вітер.

-Візьміть клаптики паперу. А тепер змахніть зошитом над долоньками.Що сталося? (клаптики злетіли з долоньки)

-Чому? Та тому що ми зошитом сколихнули повітря. А повітря, в свою чергу, папірці, і вони злетіли.

Висновок: повітря прозоре, рухається(вивішуються на дошку властивості)

Дослід 2

-Якщо ми візьмемо медичний шприц без голки, закриємо отвір рукою і спробуємо натиснути на поршень, він не зможе рухатися, йому буде заважати повітря, яке вміщене у нього.

Фізкультхвилинка

Добре те, що сонце світить (підіймають руки вгору).

Добре те, що віє вітер (зображують хитання дерев).

Добре те, що цей ось ліс (присідають)

Разом з нами ріс і ріс (підіймаються на носочки, потягуючись

угору, як дерева).

Хай живуть у ньому в мирі (крокують)

Всі птахи і різні звірі (плескають у долоні).

-А ось наші допитливі учні спеціально для вас підготували повідомлення. Уважно послухайте ...

1 учень: Якщо довго надувати повітряну кульку, вона лусне, тому що повітря буде сильно розширювати його зсередини.

2 учень: Коли парашут опускається, повітря під ним розпирає купол, підтримуючи його, так що зниження відбувається плавно.

1 учень: Повітря, яке затрималося в речах, зберігає тепло. Бавовняний одяг зберігає тепло, тому що шерсть складається з волокон, що затримують багато повітря.

2 учень: Птахи розпушують своє пір'я взимку, щоб захопити ними повітря і зберегти тепло.

1 учень: При вдиху в правій легені повітря більше, ніж у лівій.

Дослід3

Візьмемо грудочку землі(крейди,солі, цукру) і зануримо її у склянку з водою.

- Що ви побачили? (звідти виходять бульбашки)

- Так, ті бульбашки і є повітря. Його витиснула вода з тих речовин, які ми клали у склянку, і тепер повітря виходить бульбашками.

Дослід 4

-Повітря може займати місце, його можна стиснути. Надуємо повітряні кульки або візьмемо резинові іграшки. Покладемо у воду.

-Що ви бачите? (вони плавають)

Висновок: речі, наповнені повітрям не тонуть (вивішується властивість на дошку).

-Пригадайте свій відпочинок влітку, коли ви одягаєте круги, лягаєте на надувні матраци і плаваєте, не боячись, що можете потонути.

У мене в руках повітряна кулька. Я розв'яжу ниточку. Що ви почули? Так, шипіння. Отже, у ній містилося повітря. Воно всередині усіх порожнистих предметів на Землі, також і в органах людського тіла.

Висновок: повітря заповнює всі порожнини(властивість вивішується на дошку).

-Отже, повітря має такі властивості: воно прозоре,рухається, без кольору, без запаху, легше від води, заповнює всі порожнини, знаходиться у ґрунті, крейді, цукрі.

2.Перегляд відеоматеріалу.

ІV. Заключний етап.

1. Гра «Так – ні»

  1. Повітря належить до неживої природи. (Так)

  2. Без повітря людина проживе кілька часів. (Ні)

  3. Повітря – газоподібне тіло. (Так)

  4. Повітря немає навколо нас. (Ні)

  5. Повітря заповнює всі порожнини ( Так)

  6. Шар повітря навколо Землі називають атмосферою. (Так)

  7. Повітря затримує тепло. (Так)

2.Підведення підсумків.


Прозоре






Рухається

Безбарвне




Легше від води

Не має запаху



Заповнює всі порожнини

Схожі:

Золота рибка Сценарій вистави на екологічну тематику Діючі особи: М
М: Чисте гірське повітря! Купуйте живу воду! Остання жива вода на землі! Парасольки від кислотних дощів – для всіх і для кожного!...
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №75 Запорізької...
Тема: Повітря. Властивості повітря (пружне, розширюється при нагріванні, стискується при охолодженні, погано проводить тепло)
Тема: Вологість повітря. Хмарність. Мета
«вологість повітря», «хмарність»; розвивати уміння і навички учнів розпізнавати форми хмар, візуально визначати міру хмарності; сформувати...
3 Закон дозволяє складати рівняння реакцій і здійснювати за ними розрахунки
На думку Ломоносова, метали, що нагріваються, з’єднуються з корпускулами повітря, при цьому металева зола в посудині стає важчою,...
КОНВЕНЦІЯ ПРО ТРАНСКОРДОННЕ ЗАБРУДНЕННЯ ПОВІТРЯ НА ВЕЛИКІ ВІДСТАНІ
Протокол про довгострокове фінансування Спільної програми спостереження й оцінки поширення забруднювачів повітря на великі відстані...
Вогняне повітря (історія відкриття кисню)
Уважно вивчав старі хімічні книги, про які навіть досвідчені аптекарі казали, що розібратися в них дуже складно. А господар аптеки...
Зелене диво Землі рослини. Різноманітність живих організмів. Значення...
Тема. Зелене диво Землі рослини. Різноманітність живих організмів. Значення рослин у природі та житті людей
ЛЕКЦІЯ Природні загрози. Характер їхніх проявів та дії на людей,...

Розмноження квіткових рослин
Сьогодні ми з вами будемо вивчати найпоширенішу на Землі, найбільшу за кількістю видів, найгарнішу групу рослин, що мають велике...
ХІМІЯ СТАРОВИНИ
Приблизно з 1500 до 350 до н е для виробництва барвників використали перегонку, а метали виплавляли з руд, змішуючи їх з деревним...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка