Номера


Скачати 424.51 Kb.
Назва Номера
Сторінка 1/4
Дата 13.03.2013
Розмір 424.51 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
  1   2   3   4

«БІЛОЧКА» "БІЛОЧКА"




d:\мои документи\фото\діти на городі 2011\p1010071.jpg









В роботі засідання брала участь

методист міськуо

Надія Скрипак.


6

ЖОВТЕНЬ

2011 р.



Тема номера:

«Сучасний погляд на організацію

трудової діяльності дошкільників»




Вітаємо з Днем дошкільника!

Вихователь- це той, хто творить чудеса, будує храм людських душ!

Якби я не була вихователем, я б не могла...

...залишатися молодою душею;

...бачити світ очима дитини;

...не відчувала б змін у житті;

...не була б такою щасливою;

...не відчувала б музику квітів, слова;

...не відчувала б тепла людських сердець;

...не бачила б сонечка в дитячих очах;

...не отримувала б насолоди від життя!






Щоквартальний

практичний журнал ДНЗ №6 "Білочка"

для педагогів і батьків
№6, жовтень 2011 р.

Сподіваємось, педагоги не лише самі скористаються матеріалами тематичного номера, а й запропонують батькам своїх вихованців.
Читайте, обговорюйте, діліться з редакцією своїми думками та знахідками. Кращі з них обов’язково знайдуть місце на сторінках журналу.
Головний редактор

Віра Капиця
Редакційна колегія:

Ірина Шахрай, Катерина Голосієнко, Світлана Семенюк, Оксана Нерубайська

Відповідальний секретар:

Галина Кротович
Редактори відділів:

Інна Десятник, Ірина Селюк,

Анжела Гнатюк
Музичний редактор:

Оксана Нерубайська

Комп'ютерна верстка:

Галина Кротович
Адреса редакції:

Дошкільний навчальний заклад №6

пров. К.Маркса, 30/а

м. Шепетівка

тел. 4-04-01
Електронна адреса редакції:

dnz6_sh@i.ua

Сайт ДНЗ: www.dnz6.ucoz.net

Видавництво "Твердий горішок"

2011 рік

Передрук і копіювання матеріалів журналу нинішнього та прийдешніх років за згодою.



11 жовтня 2011 року у дошкільному навчальному закладі №6 «Білочка» відбулася тематична година спілкування для вихователів дошкільних навчальних закладів міста на тему: «Сучасний погляд на організацію трудової діяльності дошкільників»

Акценти на важливості даної проблеми розставила методист з питань дошкільної освіти міськуо Надія Скрипак

061.jpg

Існує думка: «Хто не вчиться, не ділиться своїм надбанням – не розвивається». Сьогодні ми розкриваємо свій погляд на дуже актуальну проблему трудового виховання, бо розуміємо, що обговорення ідей, обмін досвідом об’єднують людей зі спільними інтересами. І надіємось, що наше, хоч і скромне професійне видання даного журналу стане цікавим для інших педагогів-дошкільників. А раптом хтось прочитає і перейметься нашою ідеєю і це дасть йому поштовх, шлях, хай не такий як у нас, але у своєму напрямку. Не завжди є нагода побувати в іншому ДНЗ, проте наш журнал може відіграти роль гостьового обміну. Ми запрошуємо вас до співпраці, до можливості спілкуватися професійною «дошкільною» мовою, звіряти свої погляди з іншими, у чомусь утвердитись, від чогось відмовитись. Тому таким важливим є правильний вибір інформації для дітей про трудову діяльність дорослих та методика її подання відповідно до потреб та запитів дошкільника. Залишаючись актуальною протягом усієї історії розвитку людства, проблема трудового виховання дітей потребує сучасних підходів до свого вирішення.

На нашу думку, в дошкільному дитинстві трудове виховання насамперед слід розглядати з точки зору його впливу на духовне зростання особистості. Для дорослої людини праця є особливим видом діяльності, спрямованим на створення матеріального продукту, отримання суспільно значущих результатів. Для дитини, через її вікові особливості, таке завдання ще непосильне. Так, дитина може прибрати за собою, навести лад у кімнаті, виростити квітку, випрати носовичок тощо, але дорослій людині все це зробити легше і результат праці, без сумніву, буде кращим.

В умовах сучасного буття кожної родини, коли темп життя постійно прискорюється, значна частина дорослих, як батьків дітей дошкільного віку, так, на жаль, і педагогів, довільно чи мимовільно усувають дитину від посильної трудової діяльності. В результаті, після завершення періоду дошкільного дитинства, часто отримуємо інтелектуально розвинену і фізично міцну дитину, яка лишається «маленькою» протягом усього періоду навчання у початковій школі: не вміє самостійно обслужити себе — одягнутися, скласти портфель, утримувати його вміст у чистоті, спланувати власну діяльність тощо.

Виховуючи маленьку дитину, дорослі мають усвідомити, що у дошкільному дитинстві праця виступає могутнім виховним засобом формування особистості. Саме завдяки посильній трудовій діяльності розвиваються не просто фізичні сили дитини, а формується вправність у застосуванні власних сил і можливостей у повсякденному житті, закладаються моральні якості: повага до праці, працелюбність, відповідальність, чесність тощо, гартується організм, відбувається моделювання можливого розвитку завдяки виокремленню з усього розмаїття життя ціннісних орієнтирів.

Саме це спонукало педагогів нашого закладу до розв’язання даної проблеми на свій лад, по сучасному. Творчі педагоги, а це Десятник І.В., Селюк І.М., Гнатюк А.Д., Шахрай І.А., Семенюк С.В., Голосієнко К.П. знають, як повести дітей у світ краси, у світ праці. Для наслідування використовують досвід помічників вихователів Чорноус О.П., Федорів О.П., Захуцька О.Б., Гунько Т.В., Гуменюк Л.В., Кешкентій Г.С., які є дійсним взірцем в трудовому вихованні.

Погодьтесь, що горизонти, побачені дитиною в дошкільному дитинстві, стають у дорослому віці сенсом життя. Якщо розкрити перед дитиною красу, тобто моральну цінність праці — вона прагнутиме до неї. Якщо ж з дитинства привчити до отримання задоволень за рахунок інших, то в дорослому житті людина шукатиме саме такого способу життя і вбачатиме його сенс лише в насолоді.

Велику роль в трудовому вихованні ми відводимо праці в природі, адже наш дошкільний начальний заклад еколого-природничого напрямку з впровадженням спадщиниВ.Сухомлинського. Тому свої заняття «Школи радості» під голубим небом ми проводимо на дослідницькому дитячому полі, в саду, в теплицях, на зеленій травичці під молодими яблуньками і грушами, на численних квітниках, в зоні відпочинку біля водограю і таким чином відкриваємо «віконечко у світ краси рідної природи»

Тому, на нашу думку, основне завдання трудового виховання дітей дошкільного віку полягає у формуванні у них стійкого переконання, що праця є прекрасною життєвою необхідністю людини, а її результат — цінністю.


Тематична година спілкування:

" Сучасний погляд на організацію трудової діяльності дошкільників"
d:\мои рисунки\овочі і фрукти\89beaf6b615c.gif

«Правильно поставленим трудове

виховання можна вважати лише тоді,

коли діти братимуться за працю

так само охоче, як за гру».

О.Усова

План проведення:

Науково-теоретична частина:

Література:

  1. Трудове виховання дітей як педагогічна проблема сучасності.

  2. Базова програма «Я у Світі» про трудове виховання дошкільників.

  • молодший дошкільний вік;

  • старший дошкільний вік.

  1. Види дитячої праці та їх вплив на розвиток особистості в дошкільному віці.

  2. Умови організації трудової діяльності дітей.

  3. Методи трудового виховання.

  4. Форми організації праці дітей в умовах дошкільного закладу і сім’ї.

  5. Ознайомлення дітей із професіями.




  1. Базова програма розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі»

  2. Г.Бєлєнька «Зростання дошкільників в праці», Київ, «Шкільний світ», 2010р.

  3. Г.Бєлєнька «Трудове виховання дітей дошкільного віку як педагогічна проблема сучасності», ж-л «Вихователь-методист дошкільного закладу» №1, 2010р.

  4. Г.Бєлєнька «Види дитячої праці та їх вплив на розвиток особистості в дошкільному віці», ж-л «Вихователь-методист дошкільного закладу» №1, 2010р.

  5. Г.Бєлєнька «Базова програма «Я у Світі» про трудове виховання дітей молодшого дошкільного віку», ж-л «Вихователь-методист дошкільного закладу» №10, 2010р.

  6. Г.Бєлєнька «Базова програма «Я у Світі» про трудове виховання дітей старшого дошкільного віку», ж-л «Вихователь-методист дошкільного закладу» №12, 2010р.

  7. С.Лещенко «Виховання самостійності та працелюбності у дошкільників у процесі виконання трудових доручень» ж-л «Вихователь-методист дошкільного закладу» №1, 2010р.

  8. Л.Погорєлова «Створення умов для реалізації трудового виховання дітей в дитячому садку», ж-л «Вихователь-методист дошкільного закладу» №10, 2010р.

Практична частина:

  1. Перегляд фрагменту організованої трудової діяльності дітей старшого дошкільного віку.

  2. Перегляд відеозапису дитячої праці в ДНЗ.

  3. Відкритий мікрофон «Роль вихователя у вихованні працелюбності дітей дошкільного віку»









Офіційний відділ
Витяг з методичних рекомендацій «Про організовану та самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі» d:\мои рисунки\овочі і фрукти\89beaf6b615c.gif


Організована трудова діяльність дошкільників має велике розвивально-виховне значення впродовж усього дошкільного дитинства, хоча суспільної значущості набуває значно пізніше – у дорослому віці. Праця як вид діяльності приваблює дошкільників завдяки  таким чинникам: прагнення до самостійності, про яке дитина заявляє вже на 3 році життя, та інтерес до життя і праці дорослих, схильність  до наслідування і згодом - досягнення продуктивного результату діяльності.

Саме  організована  трудова діяльність дітей дошкільного віку здатна забезпечити формування у них елементарної готовності до праці, яка виявляється у позитивному ставленні до дорученої або самостійно обраної справи, інтересі до неї, зацікавленості в успішному виконанні. Даний аспект особливо актуальний у зв’язку із підготовкою дошкільників до систематичного шкільного навчання й упровадженням обов’язкової дошкільної освіти дітей  5-6 (7) - річного віку.

При організації цього виду діяльності у дошкільному навчальному закладі педагог має враховувати її специфіку. Дитяча праця тісно пов’язана  з грою: вона виникає з гри, мотивується певними ігровими потребами, далі розгортається у межах предметно-практичної діяльності й спершу зосереджена на процесі, а не на результаті. Поступово, по мірі систематичного залучення дітей до різних видів  трудової діяльності не лише через гру, а й спеціальні  організаційні форми праця відокремлюється від гри, набуває самостійного значення. Вона стає першим випробуванням сил, вправлянням у практичному діянні, де відбувається розуміння значущості праці для близьких та оточуючих людей, усвідомлення відносин відповідальної взаємозалежності й обов’язковості підпорядкування загальноприйнятим нормам,  формується працелюбність, відчуття радості від корисності власної праці, а також є можливості для емпатійних проявів, виявлення ініціативи, наполегливості, самовладання тощо.

Організація трудової діяльності у дошкільному навчальному закладі спрямовується на вирішення низки завдань пізнавального, соціально-морального, емоційно-ціннісного, мовленнєвого, фізичного, креативного розвитку: ознайомлення із працею дорослих; формування уявлень про соціальну значущість праці; виховання на цій основі інтересу й поваги до праці інших людей, бажання  долучатися до посильної трудової діяльності;  формування мотиваційної готовності до трудових зусиль; формування елементарних трудових умінь і навичок; стимулювання до творчого застосування здобутих знань та умінь у реальних життєвих ситуаціях; збагачення досвіду соціальної комунікації у процесі організованої і самостійної трудової діяльності; вдосконалення життєво важливих рухів, розвиток фізичних якостей та ін.

З метою розв’язання поставлених освітніх завдань педагоги дошкільного навчального закладу планомірно залучають дітей до різних видів праці:

- самообслуговування;

- господарсько-побутова;

- праця у природі;

- ручна (художня) праця.

Зазначені види організованої трудової діяльності реалізуються у таких організаційних формах освітньої роботи:

-     трудові доручення;

-     чергування;

-     колективна праця.

Доручення  використовуються на кожному віковому етапі в усіх видах праці, протягом усього дня. Вони, як правило, надходять від дорослого, різноманітні за складністю  (прості, складні),  способом організації дітей (індивідуальні або спільні),  часом виконання (короткотривалі, епізодичні, довготривалі).  Вихователь пропонує дітям різні за змістом доручення: пов’язані з іграми, організацією занять і побутових процесів, виконанням окремих прохань дорослих або дітей.

Чергування як більш складна форма організації праці у порівнянні з дорученнями запроваджуються з 5-го року життя. З урахуванням вікових та індивідуальних можливостей діти поступово залучаються до чергувань у куточку живої природи, по заняттях, в їдальні, ігрових осередках та ін. На початковому етапі чергування організуються як праця дітей поруч за визначеним педагогом


  1   2   3   4

Схожі:

Номера

Про присвоєння ідентифікаційного номера

Прайс-лист вартості одного номера за одну добу перебування в санаторії...

Додаток №1 від р
Внесення або вилучення свого номера телефону зі списків абонентів довідково-інформаційної служби та телефонного довідника. 
РЕГЛАМЕНТ Проведення Всеукраїнської Юнацької Баскетбольної Ліги (ВЮБЛ)
Організація, що приймає тур, зобов'язана забронювати номера в готелі відповідно до попередньої заявки команди-гостю
Кафедра Охорони праці
Контрольна робота складається з теоретичних питань і задачі. Номера питань і задачі студент знаходить по таблиці вихідних данних
Порядок виконання
Після виконання МКР створені проекти мають бути збережені у підпапці власного прізвища українськими літерами та номера варіанту (наприклад,...
ПОВІДОМЛЕННЯ фізичної особи, яка через релігійні переконання відмовляється...
Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків
Номера]
Експерти переконані: харчі почнуть дешевшати вже восени, адже цього року очікується рекордно високий врожай. Згідно з інформацією...
Про розгляд звернення СМП «Магістр» з питання присвоєння адресного номера
Розглянувши звернення спільного малого підприємства «Магістр», керуючись Законами України "Про основи містобудування", "Про планування...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка