Завдання ІІІ (обласного) етапу ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика


Скачати 102.14 Kb.
Назва Завдання ІІІ (обласного) етапу ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика
Дата 29.04.2013
Розмір 102.14 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Спорт > Конкурс
Черкаський обласний інститут післядипломної

освіти педагогічних працівників
Завдання

ІІІ (обласного) етапу

ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика

(для учнів 5-го класу)
17.12.2011р.

І рівень

1. Доберіть по два прислів’я до поданих слів.

Камінь, ложка, перо, гроші, книга, шапка. 6 балів
2. Утворіть фразеологізми, вибравши із дужок потрібне слово. Запишіть їхнє значення. Складіть три речення, ввівши в них фразеологізми (на вибір).

Розбити (чашку, глек, голову). Ловити (мишей, мух, гав).

Дати (дриза, хліба, книжку). Гнути (спину, кирпу, носа)

Кусати (лікті, хліб, Калиту). Пекти (картоплю, раків, хліб).

Заглядати у (ворота, рота, словник). Наламати (хмизу, лози, дров).

Давати (хліба, гарбуза, здачі). Сісти в (калошу, автомобіль, калюжу)

Крутиться на (каруселі, язиці, стільці). Варити (в’юнів, воду, борщ).

7 балів
3. Запишіть слова в три колонки: а) в яких кількість голосних і приголосних звуків збігається; б) в яких голосних звуків більше, ніж приголосних; в) в яких голосних звуків менше, ніж приголосних.

Абетка, яма, джміль, арифметика, олімпіада, від’їжджий, чотирнадцятиповерховий, мокасини, ера, дільниця, арія, улиття. 4 бали
ІІ рівень
4. Складіть міні-текст «Ранок у лісі» (8 – 10 речень). Введіть у кожне речення групи прикметників:

1. Сонячний, теплий, тихий, погідний.

2. Лагідне, золоте, яскраве, усміхнене.

3. Замріяні, сонні, різнобарвні, стрункі.

Закінчіть текст прислів’ям. Визначте стиль, до якого належить складений текст. 10 балів
5. Складіть фантастичне оповідання «Сон різдвяної ночі». 12 балів

Загальна кількість балів 39

Примітка: Питання висвітлено на 50% – мінус 5 балів.

Завдання

ІІІ (обласного) етапу

ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика

(для учнів 6-го класу)

17.12.2011р.

І рівень
1. Спишіть, розкриваючи дужки та вибираючи з них прикметник-означення до незмінюваного іменника. Два словосполучення введіть у речення.

(Балакуче, балакучий) какаду; (вертлявий, вертляве) шимпанзе; (смачний, смачне) капучіно; (спортивний, спортивне) кімоно; (багатолюдний, багатолюдне) Токіо; (зелений, зелене) Борнео; (сонячний, сонячне) Тбілісі; (повноводе, повновода) Міссурі. 5 балів
2. Доберіть слова для опису зовнішності вашої подруги (друга).

  • Обличчя – ...

  • Посмішка – ...

  • Руки – ...

  • Статура – ...

  • Душа – ... 5 балів


3. Запишіть речення, слова в дужках замініть фразеологізмами. Поясніть значення вжитих фразеологізмів.

Не можна так, щоб дитина (нічого не робила).

Ні, Катре, ти – моя подруга, і мені дуже боляче буде, коли ти (відставатимеш).

Виявилося, що Микола (усе вміє робити).

Але ж не можна отак, (раптом)?

Новина впала (несподівано). 5 балів
4. До поданих слів доберіть фразеологізми.
Зненацька, покарати, заважати, прибіднюватися, збагачуватися, схильний до крадіжки, не мати прямих родинних зв’язків, улесливо звеличувати, зчинити сум’яття, відмовити, змужніти, нісенітниці. 4 бали
ІІ рівень
5. Складіть казку «У країні префіксів», у якій би кожний префікс розповів про свій правопис. 12 балів

6. Опишіть (8 – 10 речень), яким ви уявляєте життя на землі, де панує лише правда. 8 балів

Загальна кількість балів 39

Примітка: Питання висвітлено на 50% – мінус 5 балів.

Завдання

ІІІ (обласного) етапу

ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика

(для учнів 7-го класу)

17.12.2011р.
І рівень
1. Перекладіть текст українською мовою.

Четыре дома на высоком яру – это и есть посёлок Шипичиха. Чуть в стороне, в устье реки Шипичихи, стоит ещё один дом. В нём живёт объездчик.

Посёлок получил название от речки, а почему так именуется речка, даже объездчик толком не знает. Может быть, потому что в устье всё лето колышется белая подушка пены и шипит она так, будто под ней спрятались рассерженные гуси. А может, потому что по склонам гор, между которыми она петляет, расселился ежистый шиповник (За В. Астаф’євим). 3 бали
2. Від поданих у дужках імен утворіть чоловічі та жіночі імена по батькові і поставте їх у формі кличного відмінка.

Степан, Марія (Кіндрат); Олег, Лілія (Віталій); Олександр, Тетяна (Василь); Данило, Мирослава (Михайло); Денис, Юлія (Юрій); Станіслав, Катерина (Мефодій). 6 балів
3. Пригадайте і запишіть 6 речень із відомих поезій, у яких використано неозначену форму дієслова. 6 балів
4. Від поданих слів утворіть по 4 нових (спільнокореневих) слова. Два розберіть за будовою:

  • зміна – …;

  • село – …;

  • праця – …;

  • місто – ... 5 балів


ІІ рівень
5. Напишіть твір-мініатюру з теми: «Значення мистецтва в житті людини». 12 балів
6. Опишіть (8 – 10 речень), яким ви уявляєте життя на землі, де панує лише правда. 8 балів


Загальна кількість балів 40

Примітка: Питання висвітлено на 50% – мінус 5 балів.

Завдання

ІІІ (обласного) етапу

ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика

(для учнів 8-го класу)

17.12.2011р.

І рівень
1. Запишіть подані іменники в родовому, давальному й орудному відмінках.

Яєчня, вівця, річ, груша, сутінь, жовч, стаття, контроль, рід, гай, Ігор, Анатолій. 4 бали
2. Із наведених значень виберіть те, яке відповідає фразеологізмові.
Мафусаїлів вік – щасливий вік, страдницький вік, довгий вік, нещасний вік, короткий вік.

Пісня над піснями – визначна пісня, популярна пісня, любовна пісня, сумовита пісня, весела пісня.

Голіафська сила – руйнівна сила, мала сила, творча сила, всепереможна сила, величезна сила.

Єгипетська робота – високооплачувана робота, тривала робота, малооплачувана робота, тяжка робота, приємна робота.

Камінь спотикання – допомога, основа, пересторога, орієнтир, перепона.

Цариця Савська – красива жінка, гарна господиня, добра жінка, розумна жінка, заможна жінка.

Альфа й омега – розум і недоумкуватість, початок і кінець чогось, багатство й бідність, освіченість і невігластво, чесність і брехливість.

Манна небесна – вказівка до подальших дій, засторога від небезпеки, довгоочікувана милість, несподівано одержані життєві блага, великий прибуток.

Умивати руки – брати на себе відповідальність, перекладати відповідальність на інших, каятися в чомусь скоєному, ухилятися від відповідальності, відроджуватися після занепаду.

Наріжний камінь – якісний будівельний матеріал, ненадійна основа, серйозне випробування, підвалини якоїсь справи, початок відродження. 5 балів
3. Відредагуйте лист Максима до редакції. Дайте йому поради щодо культури мовлення.

Здоровенькі були, редакція моєї любимої газети!

Пише вам Максим Зеленський із 7-А класу. Я мрію стати журналістом. Мона я буду писати до вашої газети? Зара у нас канікули, врем’я багато. Тре щось робити інтєрєсне. Мині одинацять років. Я занімаюсь легкою атлетикою. У мої тренері ще десіть хлопців занімаюця. Нам харашо в секції. Цуї зими будуть змагання. Може мині повезе.

Буду закінчувати своє письмо.

З прівєтом Максім.

6 балів
4. До поданих іншомовних слів доберіть українські відповідники. Поясніть, чому потрібно надавати перевагу в мовленні: іншомовному слову чи українському?

Симптом, патогенний, октаедр, тираж, контур, локальний, апелювати, репродукувати, фіксувати, пролонгувати, лімітувати, уніформа. 6 балів

ІІ рівень

5. Прочитайте зразок учнівського етюду. Створіть два етюди з розмовним або художнім забарвленням, використовуючи в кожному тільки одну частину мови.

Зразок:

Дивно, сумно і чарівно,

Страхітливо, неймовірно,

Весело, шалено, стрімко,

гарно й одночасно гірко.

Небезпечно і бурхливо,

Непотрібно і важливо,

Незбагненно й невідомо,

І цікаво, і чудово.

8 балів
6. Напишіть твір на тему: «Кожне слово – немовби виплекана народом-дивотворцем квітка з неповторним ароматом, неповторними барвами» (З журналу). 12 балів


Загальна кількість балів 41

Примітка: Питання висвітлено на 50% – мінус 5 балів.

Завдання

ІІІ (обласного) етапу

ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика

(для учнів 9-го класу)

17.12.2011р.

І рівень

1. Із наведеними біблійними фразеологізмами складіть по два речення, вживаючи їх як власне фразеологізми (перше речення) і звичайні словосполучення (друге речення).

Наріжний камінь; голос волаючого в пустелі; брат піднявся на брата; випити чашу до дна; будувати на піску; влити нове вино в старі міхи; замість хліба дати камінь; відділяти зерно від полови. 8 балів
2. Утворіть прикметники від поданих географічних назв.

Кременчук, Запоріжжя, Бахмач, Париж, Острог, Цюрих, Дрогобич, Гаага, Гамбург, Рига, Кагарлик, Прага, Запоріжжя, Устюг, Люксембург, Збараж.

4 бали
3. Складіть речення з прямою мовою, використовуючи наведені слова автора.

а) Мовила тітка, по-змовницьки підморгнувши мені.

б) Випалив Федько, пригальмувавши велосипед біля мене.

в)Назаров стукнув кулаком по столу і зарепетував.

г) Тихо зізнався батько, знічено похиливши голову, і додав.

ґ) Процідив Кирило крізь зуби і, відвернувшись, прошепотів.

д) Потиснув Семен руку товаришеві й зацікавлено запитав.

3 бали
4. До поданих іншомовних слів доберіть українські відповідники. Поясніть чому потрібно надавати перевагу в мовленні іншомовному слову чи українському?

Симптом, патогенний, октаедр, тираж, контур, локальний, апелювати, репродукувати, фіксувати, пролонгувати, лімітувати, уніформа. 6 балів

ІІ рівень
5. Поясніть, як пов’язані мова і мовлення? Чи залежить багатство мовлення від багатства мови? 8 балів
6. У формі твору підтримайте або спростуйте думку М. Хоросницької: «В серці ніжну і погідну збережу я мову рідну». 12 балів


Загальна кількість балів 41


Примітка: Питання висвітлено на 50% – мінус 5 балів.

Завдання

ІІІ (обласного) етапу

ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика

(для учнів 10-го класу)

17.12.2011р.
І рівень
1. Поясніть, як пов’язані мова і мовлення? Чи залежить багатство мовлення від багатства мови? 8 балів
2. Поясніть правопис слів: сестри-однолітки, закручений, полудень, кузні, скоро-скоренько, молодесенький, навколо, швидко-швидко, тук-тук, соломяний, невже. 6 балів
3. Із наведеними біблійними фразеологізмами складіть по два речення, вживаючи їх як власне фразеологізми (перше речення) і звичайні словосполучення (друге речення).

Час збирати каміння; брат піднявся на брата; фіговий листок; жне, де не сіяв; чисті й нечисті; білі шати; вогненні слова; вкласти пальці в рани.

8 балів
ІІ рівень
4. Наскільки сильний вплив сучасних мас-медіа на суспільство? Відповідь побудуйте у формі роздуму (теза – доказ - висновок) та проілюструйте покликаннями (прикладами) на конкретні телепередачі або веб-сайти.

10 балів

5. У формі твору підтримайте або спростуйте думку О. Сербенської: «Мова – тіло нашої думки». 12 балів

Загальна кількість балів 44

Примітка: Питання висвітлено на 50% – мінус 5 балів.


Завдання

ІІІ (обласного) етапу

ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика

(для учнів 11-го класу)

17.12.2011р.
І рівень

1. Поясніть правопис слів: сестри-однолітки, закручений, полудень, кузні, скоро-скоренько, молодесенький, навколо, швидко-швидко, соломяний, тук-тук, невже. 6 балів
2. Визначте рід іменників, доберіть до них означення. Складіть чотири речення (на вибір).

Капрі, Сочі, Суми, Колорадо, Конго, Перу, Сан-Франциско, Сибір, Ромни, Міссурі, Кіліманджаро, Лубни. 8 балів
3. Із наведеними біблійними фразеологізмами складіть по два речення, вживаючи їх як власне фразеологізми (перше речення) і звичайні словосполучення (друге речення).

Ловці людей; мандрівка по пустелі; маслинова гілка; струсити порох із ніг своїх; побити камінням; плоть і кров; страшний суд; вогненні слова; соляний стовп. 9 балів
ІІ рівень
4. Наскільки сильний вплив сучасних мас-медіа на суспільство? Відповідь побудуйте у формі роздуму (теза – доказ – висновок) та проілюструйте покликаннями (прикладами) на конкретні телепередачі або веб-сайти. 10 балів
5. Прочитайте уривок із надісланого на адресу одного з телеканалів листа. Якою мірою ви згодні з його автором? Напишіть йому відповідь від імені головного редактора телеканалу.

Мене, як шанувальника української мови, зачіпає за живе відведення їй «почесного» статусу «солов’їної». На мій погляд, визнання за нашою мовою такого «почесного» місця є насправді її приниженням. Для української мови більше, на моє глибоке переконання, підходить формула «НЕО – 3» неосяжна, неоціненна, неозора. Безумовно, це моя суб’єктивна* оцінка, я її нікому не нав’язую.

Михайло Фалага, м. Ірпінь

Суб’єктивний – тут: такий, що відбиває думки однієї людини; особистий.

12 балів

Загальна кількість балів 44

Примітка: Питання висвітлено на 50% – мінус 5 балів.

Схожі:

Завдання ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика
Складіть і запишіть лист (обсягом одна сторінка) вашому однолітку про неповторність і красу природи України взимку. Не забувайте...
НАКАЗ
Петра Яцика, з метою сприяння утвердженню статусу української мови як державної, піднесення її престижу, виховання у молодого покоління...
НАКА З
Х Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика” серед учнів 3-11 класів, студентів вищих навчальних закладів І-ІV рівнів...
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2015/2016 навчальному році, з метою підвищення якості знань з української...
Результати участі учнів у районних та обласних конкурсах з української...
Міжнародного конкурсу знавців рідної мови ім. Петра Яцика ІІІ етап
Завдання обласного етапу ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу...
На мою долоньку впала сніжна зірочка. Я злякався (злякалася), що вона розтане, і обережно підняв (підняла) її пуховою рукавичкою
Завдання обласного етапу Міжнародного конкурсу з українознавства
Творчість якого письменника поклала початок розвитку української літератури на Буковині: (1 б)
I етап IX Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика
У формі роздуму продовж висловлювання (обсяг – 1 стор.), дотримуючи публіцистичного стилю
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Х Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика (далі Конкурс) серед учнів ПТНЗ області на базі ДПТНЗ „Житомирський професійний...
Завдання обласного етапу Міжнародного конкурсу з українознавства
Людина енергійна, в якої можуть виникати сильні емоції, різкі зміни настрою, приступи дратівливості. Вона часто ризикує. Який тип...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка