Завдання ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика


Скачати 93.17 Kb.
Назва Завдання ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика
Дата 31.03.2013
Розмір 93.17 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Історія > Конкурс
Завдання

ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 5-го класу)
1. Складіть і запишіть лист (обсягом одна сторінка) вашому однолітку про неповторність і красу природи України взимку. Не забувайте використати епітети, метафори, порівняння.

12 балів
2. Дібрати 15 слів так, щоб кожне наступне починалося останнім складом попереднього.

Алея – 5 балів
3. Перепишіть вірш, укажіть у дужках після кожного речення його вид за метою висловлювання та емоційним забарвленням. Доберіть 6 епітетів до слова земля.

Дивосвіт

Дивосвіт, дивосвіт…

Хто придумав оцей світ?

Землю красну отаку

у зеленому вінку?

Всі ці квіти, і ліси,

і пташині голоси?

Ліс, і річка, і поля –

Це ж усе моя земля! Любов Забашта

3 бали
4. Використовуючи подані нижче сполуки слів, складіть речення. Підкресліть у них головні й другорядні члени.

Читацький щоденник, сьоме небо, казки вчать, виникла давно. 3 бали
5. Запропонуйте своєму приятелю з-за кордону, який вивчає українську мову, шість варіантів поширених звертань до незнайомої людини. 3 бали
6. У поданих реченнях укажіть слова, що порушують стиль. Виправте невідповідність або усуньте зайві слова, запишіть правильно.

1. У реченні є головні і не дуже головні, тобто другорядні, члени речення. 2. Оленко, позич олівця, бо мій не функціонує. 3. Сергійку, полий зелені насадження на балконі. 4. Ти вже анулював бабусин пиріг? 4 бали
Загальна кількість балів 30

Завдання

ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 6-го класу)
1. Завтра, 19 грудня, відзначається свято Миколая. Його ще називають Зимовим Спасом. За повір’ям, цього дня приходить справжня зима, а з нею й Дід Мороз. У формі твору напишіть, що вам відомо про це свято. Як відзначається воно у вашій родині? 12 балів
2. Визначте спосіб творення поданих слів.

Жовтогарячий, навчально-виховний, літературознавчий, світловий, листопад, зелень, узбережжя, горбок, швидкоплинність, вуглепостачальник, лють, хліб-сіль. 4 бали
3. Доберіть синоніми до фразеологізмів:

Слинку ковтати, гнути спину, гострити зуби, кривити душею. 4 бали
4. Назвіть 10 літературних творів (можна кінофільмів), у найменуваннях яких фігурують числівники, уведіть їх у три речення. 5 балів
5. Напишіть діалог «Чи є важливим питання культури мовлення?», використовуючи подані нижче речення:

Слово – лікує, слово – ранить.

Уміння слухати – талант ввічливої людини.

Бути ввічливим і коректним – важливо!

Культура мовлення – характерна особливість інтелігентної людини.

4 бали
6. Складіть чотири каламбури з поданими омонімами.

Зразок:

Грицю вже не до коси: виплив човен з-за коси, в нім русявих дві коси (О. Різниченко).
Такса, шах, бал, вихор.
4 бали
7. Запропонуйте своєму приятелю з-за кордону, який вивчає українську мову, шість варіантів поширених звертань до незнайомої людини. 3 бали

Загальна кількість балів 36

Завдання

ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 7-го класу)
1. Прочитайте уривок із вірша В. Крищенка «Родина». Викладіть свої думки (у письмовій формі) щодо значення родини в житті людини.

Може, в житті хтось принаду підкине

У чарівничих звабливих очах.

Тільки родина, як зірка єдина.

Твій порятунок, надійний причал.

Ні, не шукай в своїм серці причину,

Якщо зневіра тебе обпече...

Тільки родина у прикру годину

Схилить надію тобі на плече...

12 балів
2. Новий рік споконвіку відзначали родиною. Дуже шанували українці своїх близьких. Спробуйте назвати імена всіх своїх найближчих родичів. Поставте їх у родовому, давальному й кличному відмінках.

6 балів
3. Подані нижче сполучення слів перетворіть на дієприкметникові звороти, уведіть їх у три речення.

Зібрати зошити, списати в сусіда вправу, швидко прикрасити ялинку, вишити рушник, скосити траву вранці, вкрити снігом. 6 балів
4. Пригадайте і запишіть 4 речення з відомих поезій, у яких використано неозначену форму дієслова. 4 бали
5. Розкрийте зміст кожного з фразеологізмів. Вкажіть у них дієслова, визначте час, особу, число, рід дієслів. Два фразеологізми введіть до самостійно складених речень.

З очей іскри полетіли, не сходить з язика, було за царя Гороха, як рак свисне, як Бог на душу покладе, стріляний горобець. 5 балів
6. Складіть діалог «Якому із засобів спілкування – листу, телефону чи Інтернету – ти надаєш перевагу?» 5 балів
7. Запишіть повністю скорочення: ООН, млн, кг, млрд, н.е., комп., ВМС, хв, ДАІ, год., км, мм. 4 бали

Загальна кількість балів 42
Завдання

ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 8-го класу)
1. Напишіть свої роздуми з приводу слів героя твору «Маленький принц» А. де Сент-Екзюпері: «Лише серце бачить. Найголовнішого очима не побачиш».

12 балів
2. Упорядкуйте текст та запишіть його. Визначте, до якого стилю він належить. Доведіть свою думку.

Не хочу борщу хочу каші репетував Миколка розмащуючи по веснянкуватих щічках сльози перемішані з вуличним пилом то їж кашу а де вона он у казані на плиті стоїть відгукнулась мати витираючи руки від мильної піни що переливалася в ночвах зараз насиплю не хочу каші не хочу каші скрикнув Миколка й знову зайшовся плачем а ти ж казав що хочеш бо я думав що в тебе каші немає.

5 балів

3. Допишіть фразеологізми. Розкрийте їх зміст.

Ні шити ... Краще з розумним загубити...

Хочеться рибку з’їсти ... Пізня пташка очі продирає...

Гарній дівці... Коваль коня кує...

6 балів

4. Укладіть короткі словникові статті до поданих слів: віншувати, віншування, віншувальник 3 бали
5. Утворіть прикметники та запишіть їх словами.

70 весел, 3 ядра, 1000000 голосів, 785 кілометрів 2 бали
6. Укладіть із дванадцяти слів етнокультурознавчий словник «Різдвяні атрибути». 3 бали
7. Поясніть, що таке текст, з’ясуйте його ознаки. Складіть невеличкий текст на цікаву для вас тему. 7 балів

Загальна кількість балів 38

Завдання

ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 9-го класу)
1. Напишіть твір-роздум на одну з поданих тем. У тексті твору використайте складносурядні та складнопідрядні речення, прикладки, вставні слова.

  • Найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим (Г. Тютюнник).

  • Вимушене добро – не добро (І. Тургенєв). 12 балів

2. З’ясуйте специфіку такого різновиду офіційно-ділових паперів, як реферат. Запропонуйте 5 тем учнівських рефератів з української мови. 4 бали
3. У якому з уривків, узятих із творів Лесі Українки, вжито фразеологізми? Випишіть їх, розкрийте значення.
Править хтось малим човенцем,

Стиха весла підіймає,

І здається, що з весельця

Щире золото спадає.
Дорога довга. Чагарі, долини,

на небі палкому ніде ні хмарини,

ми йдемо, спочинку ні хвилини.
Та що се ти мені байки плетеш,

На глум здіймаєш чи смієшся в вічі?

Нема ніде нічого, а вона

Якогось дуба смаленого править

Та обіцяє груші на вербі! 5 балів
4. Складіть і запишіть діалог між продавцем квіткового магазину та покупцем, який хоче придбати букет квітів для своєї мами. Дотримуйтеся при цьому мовного етикету, у репліках уживайте складнопідрядні речення з підрядними означальними. 8 балів
5. Допишіть пари слів так, щоб друге слово відрізнялося від першого лише одним першим звуком.

Джаз – ...; джміль – ...; дзень – ...; дзявкати – ...; льон – ...; їсти – ... . 3 бали

6. Відредагуйте речення.

1. Мій товариш дуже занедужав грипом. 2. На протязі двох неділь ми не бачилися із подругою. 3. Самий щасливий день у моєму житті це переможна гра по футболу з командою «Спартак». 4. Без хороших знаннів дуже важко знайти своє місто в житті. 5. Оксана завжди приймала активну участь у шкільних міроприємствах. 6. Від розлуки із рідним краєм його серце стискалося біллю і розпачем. 6 балів
7. Утворіть іменники від поданих прикметників: глибокий, убогий, безлюдний, теплий, пишний, а також утворіть збірні іменники від таких слів: жінки, офіцери, татари, картопля, птахи, варити, шити, брати, сад, студент.

5 балів
Загальна кількість балів 43

Завдання

ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 10-го класу)
1. У формі есе висловте власні міркування на тему: Шкільна форма – це примусовість чи засіб внутрішньої та зовнішньої самоорганізації учня? 12 балів
2. Провідміняйте числівники. Складіть по одному реченню, використавши кожний із поданих числівників у непрямому відмінку.

103, 585, 1449. 6 балів
3. З’ясуйте специфіку такого різновиду офіційно-ділових паперів, як реферат. Запропонуйте 5 тем учнівських рефератів з української мови.

4 бали
4. Історія становлення сучасної правописної системи була досить складною і тривалою. Напишіть, що вам відомо про правописи ХІХ – ХХ ст.? Етапи становлення правописної системи ХХ ст. представте із зазначенням основних дат. Числівники запишіть словами у різних (можливих) відмінках.

6 балів
5. Відредагуйте текст.

Сьогодні, на відстані майже століття від часу смерті Пантелеймона Куліша, осмислюячи вагу і значущість його багатограної праці для України, для розвитку її культури чітко бачимо здобутки його діяльності, як поета, драматурга, критика. Куліш був просвітитель віривши в єдність України, не приймав будь якого насильства, що і відбилось у його творі «Чорна рада». 5 балів
6. Поясніть значення фразеологізмів. Складіть із кожним із них речення.

З копита; тонкого ладу; коли б тільки й лиха; від маківки до п’ят; мати в тямці; на короткій нозі. 6 балів
7. Розберіть подані слова за будовою. Укажіть слова, від яких вони утворилися, та способи словотворення.

Винищувач, одвіку, здивовано, зловживати, настільки, прохання, солідарність, жонатий, будильник, відвести. 5 балів
Загальна кількість балів 44


Завдання

ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 11-го класу)
1. У вигляді публіцистичного тексту викладіть свої думки з приводу таких слів Михайла Гориня: «Наша історія – це історія віковічної боротьби українського народу за своє місце під сонцем. У цих змаганнях українство мало дві зброї – шаблю й слово. Коли ворог вибивав із наших рук шаблю, тоді на зміну їй приходило слово. Іноді таке могутнє і гаряче, що було дужче за легіони військ...»

12 балів

2. Розберіть подані слова за будовою. Укажіть слова, від яких вони утворилися, та способи словотворення.

Винищувач, одвіку, здивовано, зловживати, настільки, прохання, солідарність, жонатий, будильник, відвести. 5 балів
3. Запишіть 8 фразеологізмів із життя акторів, музикантів. Два фразеологізми введіть у речення. 4 бали
4. Провідміняйте числівники. Складіть по одному реченню, використавши кожний із поданих числівників у непрямому відмінку.

103, 585, 1449. 6 балів
5. Складіть рекламу про свою улюблену телепередачу. 8 балів
6. Відредагуйте текст.

Сьогодні, на відстані майже століття від часу смерті Пантелеймона Куліша, осмислюячи вагу і значущість його багатограної праці для України, для розвитку її культури чітко бачимо здобутки його діяльності, як поета, драматурга, критика. Куліш був просвітитель віривши в єдність України, не приймав будь якого насильства, що і відбилось у його творі «Чорна рада».

5 балів
7. Історія становлення сучасної правописної системи була досить складною і тривалою. Напишіть, що вам відомо про правописи ХІХ – ХХ ст.? Етапи становлення правописної системи ХХ ст. представте із зазначенням основних дат. Числівники запишіть словами у різних (можливих) відмінках.

6 балів
Загальна кількість балів 46

Схожі:

Завдання ІІІ (обласного) етапу ХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені П. Яцика
Утворіть фразеологізми, вибравши із дужок потрібне слово. Запишіть їхнє значення. Складіть три речення, ввівши в них фразеологізми...
НАКАЗ
Петра Яцика, з метою сприяння утвердженню статусу української мови як державної, піднесення її престижу, виховання у молодого покоління...
Результати участі учнів у районних та обласних конкурсах з української...
Міжнародного конкурсу знавців рідної мови ім. Петра Яцика ІІІ етап
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2015/2016 навчальному році, з метою підвищення якості знань з української...
НАКА З
Х Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика” серед учнів 3-11 класів, студентів вищих навчальних закладів І-ІV рівнів...
I етап IX Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика
У формі роздуму продовж висловлювання (обсяг – 1 стор.), дотримуючи публіцистичного стилю
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ
Х Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика (далі Конкурс) серед учнів ПТНЗ області на базі ДПТНЗ „Житомирський професійний...
Завдання обласного етапу Міжнародного конкурсу з українознавства
Творчість якого письменника поклала початок розвитку української літератури на Буковині: (1 б)
Завдання обласного етапу ІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу...
На мою долоньку впала сніжна зірочка. Я злякався (злякалася), що вона розтане, і обережно підняв (підняла) її пуховою рукавичкою
Завдання ІІІ (заключного) етапу регіонального конкурсу з історії України серед учнів
Феодальна земельна власність і пов’язані з нею права на залежних селян – це
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка