Дитина прийшла до школи. Її серце переповнене радістю, надією, сподіванням. Як зберегти цю надію?


Скачати 94.45 Kb.
НазваДитина прийшла до школи. Її серце переповнене радістю, надією, сподіванням. Як зберегти цю надію?
Дата11.02.2014
Розмір94.45 Kb.
ТипВопрос
bibl.com.ua > Право > Вопрос

Дитина прийшла до школи. Її серце переповнене радістю, надією, сподіванням. Як зберегти цю надію? Як підтримати інтерес, а навчання зробити цікавим? А головне, щоб дитина зберегла отриману інформацію, набула певних знань.

Досвід показує, що без інтересу, подиву, радості навчання у початкових класах неможливе. Опановуючи новий матеріал, діти швидко стомлюються і праця стає неефективною. Засобом, за допомогою якого можна зацікавити учнів, є казкові ситуації. Адже учні молодших класів дуже люблять вигадувати і фантазувати, можливо тому і захоплюються різними незвичними фантастичними історіями. Використання такої методики дає можливість навчатися у більш легкій, невимушеній формі. Вона сприяє розвитку у дітей спостережливості, уваги, вчить порівнювати, аналізувати, робити висновки, узагальнювати. А головне, підвищує цікавість дітей до вивчення предмета.

Учитель може запропонувати учням такі види роботи:

- казка (розповідь учителя) ;

- казка з елементами бесіди;

- казка з елементами ейдетики;

- казка з логічним завданням;

- створюємо казку разом.

Ось приклади деяких казкових ситуацій, які я створила і використовую при викладанні нового матеріалу на своїх уроках.

2 клас

Музика.

Знайомство з мешканцями нотного стану
Вид роботи: казка (розповідь учителя)


Сьогодні ми познайомимось з мешканцями одного п’ятиповерхового будинку. Будинок цей незвичний. Щоб потрапити до нього, треба мати скрипічний ключ. Та і мешканці в ньому живуть незвичайні – це ноти.

На лавочці під будинком (на допоміжній лінійці) сидить дідусь – це нота До (добра, дорога, доброзичлива людина).

На сходинках під першим поверхом нас зустрічає нота Ре. У її кімнаті уже який рік підряд робиться ремонт. От вона і думає: може їй просто переїхати в іншу квартиру?

На першому поверсі живе нота Мі. Найбільше вона любить мімозу і помідори.

Між першим і другим поверхом зупинилась нота Фа. Це великий фантазер. От і зараз він придумав якусь фантастичну історію. Тільки ще не вирішив, кому її розповісти.

На другому поверсі живе нота Соль. З ранку до вечора вона виконує вправи з сольфеджіо.

А допомагає їй нота Ля, яка дуже любить співати. Вона так захопилася співом

( ля – ля – ля ), що зупинилася між другим і третім поверхом, і зовсім забула, куди йшла.

А на третьому поверсі живе поважна нота Сі. Це сімейна людина. Вона має сім діточок. І всіх дуже любить.

От поки що і всі мешканці. Далі будинок поки ще не заселився.

3 клас

Природознавство.

Кругообіг води в природі.
Вид роботи: створюємо казку разом.

-Здогадайтесь, що у мене заховано в конверті?

(Діти задають питання типу: „ Воно належить до живої, чи неживої природи?”, „ Воно тверде?” і т.д.)

- В моєму конверті заховалась Краплинка. Сьогодні ми разом з Краплинкою відправимось в подорож. Як ви думаєте, а яке ім’я у нашої героїні? (Діти вибирають найцікавішу пропозицію).

І так. Жила – була Краплинка. Де? (на небі, на хмаринці)

А що вона там робила? (Відповіді дітей)

А ще вона дуже любила дивитися на Землю, спостерігати за квітами, деревами, річками.

Одного разу їй стало дуже сумно. І вона вирішила ... (стрибнути вниз)

Куди вона потрапила? Де побувала? (відповіді дітей)

Дуже вона стомилася. Вирішила відпочити. Сонечко краплинку лоскотало, пригрівало, палко цілувало.

Як ви думаєте, що сталося з краплинкою? (вона перетворилася в пару). Вона стала легкою, прозорою. І піднялася знову в небо.

Пригадайте, коли ви відправляєтесь у довгу мандрівку, про що, або про кого ви згадуєте? (про маму, татка, рідну хатину). От і наша краплинка мерщій полинула до своєї хмаринки.

- Хмарко, добрий день! Я знову тут,

Адже йде по колу мій маршрут!

Вона заспокоїлась, охолола і знову перетворилась у ... (краплинку)

Так наша краплинка мандрувала аж до зими. А взимку мороз перетворив її у ... (сніжинку). І впала на землю зірочка – сніжинка. Але знову ... (діти продовжують розповідь).

Так і мандрує наша краплинка ще й досі.

3 клас

Українська мова

Спільнокореневі слова
Вид роботи: казка з логічним навантаженням.

В одному чарівному саду росли незвичайні дерева. На їх гілках росли не листки, не яблука, не груші, а слова. Всі ці слова мали своє призначення . Одні давали імена предметам.

- На які вони відповідали питання?

Інші всім розповідали який цей предмет: гарний, непривабливий, малий, великийназивали його ознаки.

- На які питання відповідали ці слова?

Призначення третіх – називати дію, яку виконував предмет.

- На які питання відповідали ці слова ?

Вони були різні за характером, але були схожі зовні. Адже росли вони на одному дереві. І у них був спільний корінь.

Одного разу прилетів у сад Вітер - пустунець. Він почав бавитися з листочками – словами. А коли полетів, з’ясувалось, що всі листочки переплутались.

Допоможіть словам знайти своїх „братів” і „сестер”.

(Діти виконують завдання )

  • За якими ознаками ви розділили слова ?

  • Що вам допомогло ?

  • На що звертали увагу ?



З клас

Математика

Правила ділення і множення
Вид роботи: казка з елементами ейдетики.

Метод: Образне мислення – слова перетворюються на діючих героїв.



Героями нашої казки будуть цифри і букви.

Сьогодні я розповім вам незвичайну казку. Це було дуже - дуже давно в чарівній країні Цифрляндії. Вирішили якось Одиниця і Нулик позмагатися з жителькою Буквляндії Змінулькою.



Історія наша незвичайна то і змагання були незвичайними. Перше змагання називалося „Множення” Одиниця викликала на поєдинок А перемогла зла А. Так і записали: У змаганні по множенню між Одиницею і А перемогла Змінулька.

1 х а = а

Потім Змінулька викликала на поєдинок Одиницю і знову перемогла.

а х 1=а

Потім були змагання з „ Ділення”. Але і тут Одиниця не здобула перемоги.

1 : а = а

а : 1 = а

Одиниця дуже засмутилася. Адже із чотирьох змагань вона жодного разу не виграла.

Тоді настала черга Нулика. Він дуже переживав. Йому було жаль своєї подружки Одиниці. А ще йому дуже кортіло отримати перемогу. Адже він хлопчик. Тому він прикладав всі свої зусилля. А це йому допомогло. В першому змаганні він отримав перемогу.

0 х а = 0

Змінулька була вражена . І тому вона ще раз викликала Нулик на поєдинок. Але Нулик знову переміг.

а х 0 = 0

Потім настали змагання з „Ділення”

Коли Нулик викликав на поєдинок Змінульку, вона вже не була такою впевненою. І Нулик знову переміг.

0 : а = 0

Змінулька зрозуміла що вона переможена .І тому не стала викликати Нулик на наступний поєдинок. Так і залишилось, що Нулик приймав участь тільки в трьох поєдинках.


3 клас

Математика

Міри маси
Вид роботи: казка з елементами ейдетики.

Метод: Образне мислення - слова перетворюються на діючих героїв.



Зустрілись якось четверо силачів: Грам-чик, Кілограм-чик, Центнер і Тонна.

Кожний із них мав свою емблему, якою дуже пишався. Грам-чик (г), Кілограм-чик (кг), Центнер (ц), Тонна (т). І стали вони вихвалятись один перед одним.

- Я ,- сказав Кілограм-чик, - зможу підняти 1000 таких як Грам-чик.

І записав на дошці, використовуючи емблеми.

1 кг – 1000 г

- А я – сказав Центнер, - зможу підняти 100, але таких як Кілограм-чик.

І також записав :

1ц – 100 кг

Але тут зайшов найбільший силач Тонна і промовив:

  • А я зможу підняти лише 10, але таких як Центнер.

І записав:

1 т – 10 ц

Всі зааплодували.

І лише Грам-чик сидів у куточку і захоплено слухав. Адже він ще лише навчався і нічим не міг похвалитися.

3 клас

Укр. мова

Написання „не” з дієсловами.
Вид роботи: казка з елементами ейдетики.

Прийом «Уяви, щоб запам’ятати».


Це було дуже давно. Жили – були чесні, роботящі, безвідмовні слова. Якщо хтось у них щось попросить, вони з радістю виконували : копали, малювали, ходили, спали, їли, читали, жаліли.

- Ви здогадалися з якої частини мови ці слова? (Це дієслова)

Їх всі дуже любили. Але це не сподобалось злій чаклунці, яку звали Лінь. Вона викликала свого вірного помічника Не і наказала йому зробити так, щоб ці слова – дієслова залишились без друзів.

І від тоді почалось щось неймовірне. Як тільки хтось попросить слова заспівати, або прочитати, або розповісти, вискакувало Не і кричало: ”Не, не, не!” Всі лякалися і тікали . Дуже засмутились слова – дієслова. Вирішили вони попросити допомоги у Граматики – цариці країни слів. Обурена правителька наказала вигнати Не з своєї країни. Не злякалося, почало плакати, благати. Простила його Граматика. Але заборонила забіяці ображати слова – дієслова. В наказі так і записала:


Не торкати; не чіплятися; не хвататися; не наближатися; не братися



Відтоді Не лише іноді підходить до слів – дієслів, але близько не наближається. Боїться розгнівати царицю.

То щоб не порушувати закон, ми також Не з дієсловами будемо писати окремо.

3 клас

Математика

Міри довжини
Вид роботи: казка з елементами ейдетики.

Метод: Образне мислення - слова перетворюються на діючих героїв.



Жив на світі маленький хлопчик Мілі. Він дуже любив ходити, подорожувати. Але в нього були маленькі кроки. І ходив він занадто повільно. Пішов Мілі до Гнома (а вам відомо, що Гноми вміють чаклувати) і попросив, щоб той його збільшив.

Гном погодився. Збільшив Мілі в 10 разів.

- Тепер ти будеш не Мілі, а Санті. В твоєму кроці поміщається рівно 10 кроків Мілі.

А собі в книгу, щоб не забутись, записав

1см – 10 мм

Довго, чи мало подорожував Санті, але вирішив, що Гном його не достатньо збільшив. Пішов він знову до чародія.

- Добре, - сказав Гном, - я тебе ще збільшу в 10 разів. Тепер твоє ім’я буде Деці. І в одному твоєму кроці будуть поміщатись 10 кроків Санті, або 100 кроків Мілі.

І знову собі дописав

1дм – 10 см – 100 мм

Але й цього виявилось замало. Збільшив Гном Деці ще в 10 разів.

  • Твоє ім’я відтепер буде Метр. І в твоєму кроці поміщається 10 кроків Деці, або 100 кроків Санті.

В книзі ж помітив

1 м – 10 дм – 100 см

Та коли Метр прийшов до Гнома четвертий раз , він так обурився і розхвилювався, що помилково збільшив Метр в 1000 разів і став він Кілометром.

В одному його кроці поміщалось 1000 кроків Метра.

1км – 1000 м

Кажуть і досі він ходить по світу, вимірює довжини доріг.

4 клас

Українська мова.

Частини мови. Іменник.

Вид роботи: казка з елементами бесіди.



Колись, дуже давно, було на світі велетенське царство слів. Правила ним цариця Граматика. Слова постійно працювали, метушилися, бігали то на промову, то в пісню, то в казку. Кожне займало своє місце. В царстві панували спокій, мир, доброта.

Та ось одного разу над царством пролетіла чорна хмара. Вона розсіяла заздрість, злобу, грубість. Всі слова почали сперечатись, переконувати, що саме вони найважливіші, потрібні людям. Але велика цариця Граматика не могла допустити ворожнечі в своєму царстві, адже всі слова важливі і потрібні людям. Вона скликала всіх мешканців і наказала вишикуватись у такому порядку: перші повинні стати слова, що дають імена всім предметам; другими мали стати слова, які описують, характеризують предмет, вказують на його ознаки…

Велика правителька поділила всі слова на 10 держав. І це був справедливий поділ.

  • Наведіть приклади слів першої держави.

  • Пригадайте, на які питання відповідають слова цієї держави ? (хто? або що?)

Цю державу цариця назвала «Іменник».

Ми сьогодні поговоримо саме про цю державу, про іменники.

Слова цієї держави шикувалися найдовше. А знаєте чому? Тому, що іменник – найчисельніша частина мови. Близько 70 000 слів (половина всіх слів).

Схожі:

Чи готова дитина до школи ?
Чи готова дитина до школи? (Комплекс методик для індивідуального обстеження рівня підготовленості дітей до школи). Укладачі: Волошенко...
Мотиваційна готовність дітей до школи
Дитина скоро піде до школи Як зробити так, щоб навчання дитини було не просто відвідуванням дошкільного закладу, а дійсно продуктивною...
Завідувачка лабораторії «Культурно-виховуюче середовище сучасної...
О. М. Коберника. В центрі уваги Авторської школи О. А. Захаренка завжди знаходилася дитина з її проблемами, інтересами, прагненнями....
Урок позакласного читання в 2 класі Тема: ДО НАС КАЗКА ПРИЙШЛА Вчитель: Маринич Л. П
У руці у мене телеграми. Вранці, йдучи до школи, я зустріла листоношу, який віддав мені їх. Ці телеграми надіслані вам. Зараз треба...
Урок компаративного аналізу сонета Франческо Петрарки та поезії Володимира Сосюри
Обладнання. Мультимедійна дошка, збірки матеріалів до уроку, схеми оцінювання «Чисте серце», порівняльні таблиці-схеми, схема «Сенс...
Книга суспільна власність і наш обов’язок зберегти її. 23 Методичні...
Автори – упорядники: Собчук Т. В. – завідуюча бібліотекою, загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 ім. М. П. Бажана Уманської...
«Ваша дитина – гімназист»! Тренінгове заняття батьківського університету
Основна мета створення і діяльності батьківського університету педагогічна освіта, психопрофілактична робота з батьками учнів і підтримка...
А що означає – бути підготовленим до навчання в першому класі? Що...
Від того, як ви підготували дитину до школи, залежать його успіхи в навчанні, а отже, відчуття радості та задоволення від кожного...
НАГАДАЙТЕ ШКОЛЯРИКУ! ЙДУЧИ ДО ШКОЛИ
Та оскільки це далеко не так, треба нав­чити своє маля правильно поводитися на вулиці. Аби дитина прислухалася до порад і нічого...
Скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
Бачу у вас гарний настрій. А це є надією на плідну роботу протягом уроку. Я впевнена, що ми подаруємо одне одному чудовий урок –...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка