План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр Тема семестру: Про що розповідає музика


Скачати 93.32 Kb.
Назва План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр Тема семестру: Про що розповідає музика
Дата 28.10.2013
Розмір 93.32 Kb.
Тип План-конспект
bibl.com.ua > Музика > План-конспект
... План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр .. .
Тема семестру: Про що розповідає музика

Тема уроку: Подорож країною музичних інструментів
Мета уроку:

Навчальна:

  • навчити визначати особливості емоційного змісту, засобів музичної виразності, які відігрівають вирішальну роль у створенні музичних образів;

  • ознайомити дітей із музичними інструментами: клавесином, волинкою, скрипкою.

Розвиваюча:

  • через емоційний зміст музики Й.-С. Баха, сучасних композиторів, вплинути на емоції та почуття учнів;

  • розвивати вокально-хорові та музично-ритмічні навички;

  • розширювати та закріплювати знання дітей про музичні звичаї, традиції різних народів;

  • формувати зорово-слухове сприйняття, творчі здібності учнів;

  • допомогти учням сформувати уявлення про вплив тембрів музичних інструментів та засобів музичної виразності на характер та емоційний зміст музичних творів.

Виховна:

  • виховувати емоційну чутливість, здатність до емоційних хвилювань, розуміння почуттів і думок, які виражені в музичних творах;

  • виховувати інтерес до творчості композиторів, музичних інструментів.


Методи уроку: словесні, наглядно-слухового показу, порівняння, емоційної

драматургії, роздумів про музику.

Тип уроку: урок-подорож з удосконаленням умінь і навичок.

Твори для слухання: Й.С. Бах «Менует», Й.С. Бах «Волинка».

Хорове музикування: Т. Димань «Пісня скрипаля».

Відеоряд: «Менует», презентація «Менует» та «Краса життя».

Додатковий матеріал: відеоуривок з фільму «Три горішка для Попелюшки» (бал, менует).

Інформаційно-методичне забезпечення:

Обладнання: фортепіано, музичний центр, DVD, телевізор, відео, аудіо

записи, портрет Й.-С. Баха; ілюстрації музичних інструментів – клавесина, волинки. скрипки; ноти; шумові музичні інструменти (дудочки, металофон, дзвоники).

Дошка: епіграф

«Звуки співали, дрижали так дзвінко,

Завмирали, співали спочатку…

Звуки скрипки так дивно звучали, А.Толстой

Розливаючись в тиші у ночі…»


Хід уроку:
I.Організаційна частина:

1.1. Вхід учнів: під звучання твору Й.С. Баха «Менует» ( з французької сюїти с-moll), клавесин.

Вітання: «Дзвоник продзвенів, добрий день!»



1.2.Вступне слово вчителя, мотивація навчальної діяльності: Сьогодні вас зустріла незвичайна старовинна музика, яку написав німецький композитор Й.С. Бах.

Показ портрета композитора:







Вчитель: Як ви думаєте, який музичний інструмент звучав? Чи відомий вам цей інструмент?

Це предок сучасного фортепіано і інструмент має ім’я клавесин. Зовнішній вигляд інструменту надзвичайно виточений і красивий.

Показ ілюстрації:

Клавесин був розповсюджений ще у 14 ст., а голос цей інструмент (звук) мав відносно гучний, металевий, але одноманітний і відривистий. Звучання клавесину сильно відрізняється від звучання сучасного фортепіано:
Слухання уривку №1а

II. Оголошення теми, мета уроку та очікуваних результатів.

Вчитель: У народі говорять, що людина починається зі знання історії рідного краю та свого родоводу. Ми знаємо, що на світі існує величезна кількість музичних інструментів, але мало що знаємо про них. Сьогодні ми торкнемося цієї історії, слухаючи музику різних країн у виконанні різних музичних інструментів. Сьогодні ми будемо подорожувати країною музики і музичних інструментів.

Тому тема нашого уроку: «Подорож країною музичних інструментів»

Я знаю, що ви любите співати, танцювати, веселитися.

Чи знаєте ви, що є речі, які допомагають нам у цьому? Що це за речі?(демонструє музичні інструменти). Так, це музичні інструменти. Здавна наш народ любив пісні, музику і звеселяти своє серце за допомогою музичних інструментів. Нині важко встановити, які музичні інструменти виникли раніше, а які - пізніше.

Ми вже знаємо, що музика може розповісти про будь –що, будь-кого, а значну допомогу у цій справі їй надають саме музичні інструменти.

Сьогодні на уроці ми познайомимося з прекрасними музичними інструментами, а якими саме, спробуємо дізнатися з кросворду, за допомогою малюнків-підказок. Тож правильно розташуємо у клітиночках слова і прочитаємо назву музичних інструментів, про які буде йти мова на уроці.








К










Л

А

В

В

Е

О

С

Л

И

И

і

н

с

т

р

у

м

е

н

т

и




К




К




Р

А

И



П

К

А





діти розгадують кросворд

III. Надання нової інформації:

Вчитель: 3.1. Вас зустрів старовинний танець під назвою «Менует». Його танцювали парами, а з’явився він ще у 16 ст. при французькому дворі. Й. С. Бахом створено велику кількість творів під назвою «Менует», з одним з них ми познайомимося.
Слухання уривку №2а (слайди «Менует»),

«Менует» - Й.С. Бах

«Мену»- маленький крок, «ет» - танець, тобто це танець, який виконувався маленькими кроками, з постійними поклонами, присіданнями і поворотами, галантними і граціозними рухами.

Вчитель: - Який характер танцю: спокійний, веселий, урочистий, блискучий, запальний, сумний?

- Що на вашу думку хотів сказати Й. С. Бах, про що розповіла його музика?

- На якому музичному інструменті виконувалась музику?

Вчитель: 3.2. З блискучого урочистого балу ми помандруємо нашою красунею Землею.
Слухання уривку №3а (слайди «Краса Землі),

«Волинка» - Й.С. Бах

Музикування: під час слухання і показу твору діти по черзі групами приєднуються до загального звучання використовуючи шумові інструменти, повторюючи ритмічний малюнок за вчителем:

Дудочка:2

4

Метелафон:2

4

Дзвоники:2

4

  • Сподобалась музика? Якого вона настрою: весела, сумна, стрибуча, протяжна, величава, спокійна, урочиста, тривожна?

Й.С. Бах назвав свій твір «Волинка». Це не знайоме для вас слово, воно означає старовинний музичний інструмент пастухів, який виготовлювали із міха (мішка зі шкіри або міхура тварин) з уставленими в нього трубками. З часом волинка стала супроводжувати урочисті свята.

Показ ілюстрації:




Звук видобувають шляхом надування і натискання на міх.

Назва «волинка» походить від місцевості, де вона побутувала (Волинь). На Україні відомі також інші назви цього інструмента: коза, міх, дуда. Інструмент був поширений переважно у сільських місцевостях серед чабанів в усіх європейських народів, особливо його шанували шотландці. З часом волинка зазвучала у театрах Італії, Франції, Шотландії і України.
IV. Вокально-хорова робота:

Вчитель: 4.1. Сьогодні ми познайомимося ще з одним музичним інструментом. Відгадайте, будь ласка, ще загадку:

У лісі родилася,

В майстерні робилася,

А в руках плаче.

І називається цей музичний ….. (скрипка). Показ ілюстрації:
Слухання уривку №4

на фоні музики складання кластера-квітки на дошці:










Примінення прийому технології критичного мислення

4.2. Виконання пісні: Т. Димань «Пісня скрипаля».

  • Розпівування «Соловей заграв на скрипці»:









  • Увага на ритмі, мелодії, темпі пісні, диханні, унісоні.

  • Передачі емоційного змісту засобами музичної виразності.

4.3. Фізкультхвилинка: Хто ж там дуже так стомився і на ліво похилився?

Треба дружно всім нам встати, фізкультпаузу почати.

Лапки в боки, вушка вгору, скачуть білочки по бору.

Кожний ранок ведмежата лапки в гору піднімають,

Їх з напругою тримають і до долу опускають!

Відпочили всі звірята знов пісні пошли співати. (сідають на місця)
4.4. Музикування, виконання в русі: О. Юдахіна «Слон і скрипочка».

V. Узагальнення, підсумок уроку:

Вчитель: Сьогодні на уроці ми вчились слухати, бачити і розуміти мову музики і музичних інструментів. Ми познайомились з німецьким композитором Й.С. Бахом і його творами.

Ми познайомились зі старовинним танцем і музичними інструментами, історією їх виникнення і особливістю звучання. Які музичні інструменти вам запам’ятались, ми зараз перевіримо:

  1. Грати вміє на форте й піано,

Тому назвали його…..(Фортепиано)

  1. Як смичок струни торкнеться,
    вона піснею озветься.
    Дуже ніжну душу має,
    що сміється і ридає… (Скрипка)

  2. Елегантний і красив звучний, дзвінкий …. (Клавесин)

  3. Має шкіряний міх, звук чаруючий всіх, грав на ній пастух, військовий і музика оркестровий.

Міх і трубки чарівні - музику дають вони… (Волынка)

  1. Граціозно робить пірует

Старовинний бальний танець….(Менует)

VI. Домашнє завдання:(за бажанням)

  • Дізнатися у своїх батьків, дідусів та бабусь про те, на яких музичних інструментах, можливо, грали вони та їх родичі.

  • Знайти загадку про музичний інструмент, який найбільше сподобався під час уроку.

  • Намалювати музичний інструмент, який найбільше сподобався під час уроку.

VII. Виконання пісенки-прощання:



Ми зу- стрі- не- мось знов днів так че- рез сім,

пам- я- та- є- мо всі пі- сень- ки но- ві.


......



Схожі:

План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр Тема семестру: Про що розповідає музика
Додатковий матеріал: відеоуривок з фільму «Три горішка для Попелюшки» (бал, менует)
План-конспект уроку з природознавства 6 клас Тема уроку
Мета освітня: закріпити знання учнів про прості механізми, ознайомити з поняттям «складний механізм»; визначити взаємодію простих...
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема
Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас
Урок музики з ігровими елементами в 1 класі Тема семестру
П.І. Чайковського, закріплювати знання про довгі та короткі тривалості музичних звуків, напрямки мелодії
Календарно-тематичний план 2 клас І СЕМЕСТР 35 годин на рік 2 клас
Д. Кабалевський. „Три кити”, С. Рахманінов. “Італійська полька”; Є. Адамцевич. “Запорізький марш”
Тема семестру
Цикл уроків музики з використанням взаємодії мистецтв, як засобу формування креативної особистості учнів
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
Урок №6 Тема: Музика вокальна, інструментальна, театральна. Жанри і форми вокальної музики
Ого мистецтва; систематизувати загальні відомості про вокальну музику; визначити її жанри і форми; виховувати естетичний смак, здібності...
Уроку №15 10 клас Тема уроку : Духовна музика
Століттями духовну музику писали кращі представники музичної культури. Виконання багатоголосного твору багатоголосним хором викликає...
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка