Урок музики з ігровими елементами в 1 класі Тема семестру


Скачати 130.13 Kb.
Назва Урок музики з ігровими елементами в 1 класі Тема семестру
Дата 03.11.2013
Розмір 130.13 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Музика > Урок
Зимові розповіді музикиimages (1).jpg

Урок музики з ігровими елементами в 1 класі
Тема семестру «Музика розповідає»

Тема уроку «Музика сніжинок»

Мета:

а) дидактична — доповнювати знання дітей про змістовні можливості музики, вчити визначати настрій музичного твору за допомогою виразних характеристик, виражати словесно і в рухах зміст і характер музики, ознайомити з творчістю П.І.Чайковського, закріплювати знання про довгі та короткі тривалості музичних звуків, напрямки мелодії;

б) розвиваюча — розвивати музичні здібності (почуття ритму, музично-слухові уявлення, музична пам'ять), вокально-хорові навики (артикуляція, дикція, тверда атака, дихання), навики художнього виконання музичного твору (фразування, динаміка), психічні процеси (мислення, пам'ять, увага, уява, мовлення);

в) виховна — виховувати особистісне ставлення до музики.

Методи: пояснення; бесіда; гра «Сумно — весело», інсценізація, пластичне інтонування, гра «Мікрофон».

Тип уроку: комбінований.

Музичний і нотний матеріал: «Марш» Л. Шульгіна, музичне привітання «Добрий день», розспівка «У зимовому ліску» — в кількох варіантах; А.Філіпенко «То сніжинки, мов пушинки»; Б.Фільц «Морозець»; Я.Степовий «Сніжинки»; П.І.Чайковський «Танець Феї Драже» з балету «Лускунчик».

Наочність, підручний матеріал: портрет П.І.Чайковського, плакати з настроями музики, ім'ям композитора і назвою твору, напрямами руху мелодії; малюнки з зображенням зими, сніжинок, арфи, челести, сцен з балету «Лускунчик», зображення Феї Драже та «музичних» сніжинок.

Обладнання: музичний інструмент – фортепіано, комп’ютер, DVD-програвач, шкільна дошка, магнітна дошка з ялинкою, музична фонотека, мультимедійна версія уроку.
Хід уроку
І. Організаційна частина

1. Діти входять до класу під український народний танець «Метелиця».

2. Музичне привітання «Добрий день!». Привітаємося весело, чітко вимовляючи слова.

«Добрий день!»

Учні: «Перший - Б прийшов у клас,

Привітає він всіх нас!»

Вчитель: «Добрий день вам, діти!»

Учні: «Добрий день!»

Наш девіз уроку: «Слухаємо і чуємо!»images.jpg

II. Мотивація.

Оголошення теми уроку

Учитель.

Розповідає музика, про все, що є на світі!
Як вдалину біжить ріка, милуючись у літі.
Як сонце в синіх небесах промінням землю гріє,
про кожну квітку у лісах, про спогади та мрії.
Про щиру пісню солов’я, про верби і калину,
про землю, що навік моя, — співучу Україну.
Як хуртовина білий сніг розсипала навколо,
І як дзвінкоголосий сміх збирає друзів в коло.
Як грізно за вікном бурчить зимова завірюха,
Як важко, коли друг мовчить або немає друга.
Про дзвін джерельного струмка й ліси, дощами вмиті.

Розповідає музика про все, що є на світі!
— Музика супроводжує людину в різні моменти її життя: у радості і в горі, у праці і у відпочинку. Вона є скрізь. І народжується вона серед
безлічі кольорів, звуків, рухів.

Послухай, музика навкруг.

Вона є скрізь: в самій природі.

Чарує нас, і при нагоді

Дарує радість кожен звук.

А часом так воно буває —

Вона із нами розмовляє...

А про що розмовляє, розповідає музика, ми будемо говорити сьогодні на уроці.

Послухайте загадку до кінця, а потім всі разом дайте відповідь, про що саме нам буде розповідати музика:
Завірюха, сніг кружляє,

Морозець, ой-ой, щипає.

В річці — крижана вода,

Вже до нас прийшла...

(Зима.)

Учитель. Так, зима! Гарна все ж таки пора року, зима! Нас усюди супроводжує музика, вона створює святковий настрій і розповідає про зиму. А з чим у вас асоціюється зима?(зі святами, морозом, снігом, санчатами, ковзанами)

Учитель. Так, із снігом. А з чого складається сніг? Із сніжинок!

Тема нашого уроку сьогодні —

«Музика сніжинок».
(Гра «Мікрофон»).


  • Чи могли б ви жити без музики? Чи були б цікавими канікули без музики? Дійсно, важко уявити життя людини без музики.


III.Вивчення нового матеріалу

  1. Створення ігрової ситуації.

(відгадування загадки)

Срібна зірка біла-біла

На долоню мені сіла,

А як сіла, то розтала

Голуба водиця стала.

(Сніжинка)
Учитель: Діти, у нас сьогодні святковий урок. А яке ж Новорічне свято без ялинки? Погляньте – ялинка у нас є, але вона не прикрашена. Давайте її прикрасимо! До нас на урок прилетіли різнокольорові сніжинки: веселі, добрі, сердиті, плаксиві, святкові. Вони принесли з собою музику про зиму. Саме вони і прикрасять нашу ялинку. А ви будьте уважними, гарно співайте та слухайте, щоб сніжинки від нас не полетіли. Зараз одна зі сніжинок починає свою розповідь.

Пропоную виконати пісню Аркадія Філіпенка «То сніжинки, мов пушинки», але спочатку давайте розспіваємося нашою поспівкою.



  1. Вокально-хорова робота. Музична грамота.


2.1. Розспівка; музична грамота: напрями руху мелодії, довгі та короткі звуки.

  • Співацька постава (хто найкрасивіший у класі?).images (24).jpg

  • Послухайте тишу.

  • Послухайте перший звук і про себе його заспівайте.

  • Виконайте перший звук і послухайте, чи збігається голос із ким.

  • Виконайте поспівку (артикуляція звуку «о», низько опускати підборіддя (рука під ним), чітка дикція).

2.2. Музична грамота:

  • напрями руху мелодії (вчитель пояснює за плакатами)

2.3. Тривалість музичних звуків. Ритмічний рисунок.

Виконання пісні А.Філіпенка «То сніжинки, мов пушинки»(караоке)
Якою сніжинкою ми прикрасимо ялинку? (радісною)
Учитель. Діти, а ви знаєте, що не існує двох однакових сніжинок? Вони, немов звуки музики, рухаються то вгору, то донизу, то завмирають. Уявіть себе сніжинками і давайте продовжимо розучування пісні Богдани Фільц «Морозець».
(Спів пісні з рукавичками, потім під караоке з рухами.)

images (24).jpg


Учитель. Діти, а яка сніжинка принесла цю пісню, який у неї настрій? (Веселий.)
Пограємо в гру «Сумно — весело».
(Учням необхідно сидіти при сумній музиці і вставати під акомпанемент у веселому настрої. Словесна позитивна оцінка роботи учнів.)
Учитель. Яку сніжинку ми собі оберемо? (сумну)

Учитель. А чи ви знаєте точну кількість пісень про зиму? Звичайно – ні! Я сумніваюсь, що хтось може їх порахувати. Напевно їх стільки, скільки й сніжинок. До речі сьогодні ми познайомимося з піснею українського композитора Якова Степового, яка так і називається – «Сніжинки». Отож, прослухаймо пісню Якова Степового «Сніжинки» та розпочнемо її розучування.


  1. Розучування пісні «Сніжинки» муз. Я. Степового, слова народні.


1.Ми білії сніжиночки

Із неба – царини,

Легенькі, як пушиночки

Летімо всі сюди.
2.Ось хмаронька сіренькая

Вона була наш дім,

Ми з неї всі спустилися

Тут сядьмо, відпочнім.

3.Лягти на землю хочеться

А вітерець лихий

Все віє розганяє нас

Тож швидше полетім.
Робота над І куплетом:

  • виконавська постава (хто найкрасивіший: спина рівна, плечі розправлені, голова прямо);

  • виконання І куплету:

  • послухати тишу;

  • перший звук послухати і заспівати про себе;

  • заспівати тихо перший звук і послухати, чи збігається голос із
    оригіналом.

(Завдання: фразування (музичний олівець), (спроба без мелодії).)

  • дихання;

  • артикуляція (звук «о»);

  • дикція;

  • окрема робота над фразами;

  • робота над кульмінацією, паузою в музиці («Послухайте,
    музика вам відповідає»);


  • виконання під аккомпанемент, з урахуванням усіх зауважень.


Робота над II куплетом:

  • Зверніть увагу на дикцію.

  • Художні виконання І і II куплетів з рухами.


Яку сніжинку ми собі оберемо? (Добру)



  1. (фізкультхвилинка).

А зараз устанемо і пригадаємо, які ще явища відбуваються в природі, як лютує і сердиться зима? Якими рухами ми можемо ще зобразити?

Дме вітер (дмухати, нахилившись уперед).
Завірюха (кругові рухи руками).
Хаотично летить сніг (розтискати пальці на різній висоті).
Дерева гнуться од вітру (нахили, кругові руки тулуба).
Щипає мороз за щічки (пальцями пощипати себе за щічки).
Мерзнуть звірі, пташки (імітація холоду).

(Виконання. Словесна позитивна оцінка учнів.)
ІV. Сприйняття, аналіз музичного твору.736-300x184.jpg

1. Підготовка до сприйняття.


Учитель.

— Сьогодні на урок до нас завітала чудова музика П. Чайковського. Він написав музичну казку про святкування дітьми новорічного свята і про пригоди чарівного Лускунчика. Музика в казці зображує Лускунчика, дітей, злого Мишачого короля і навіть казкову фею цукерок – Фею Драже!

Сядьте зручно, але красиво. Уявіть себе чарівними цукерками Феї Драже, які прикрашають новорічну ялинку і танцюють разом з дітками.

Послухайте уважно до кінця музичний твір і скажіть, яка сніжинка принесла цю музику?

1.1.Сприйняття музичного твору. П.Чайковський «Танець Феї Драже» слухання.
1.2.Аналіз музичного твору:характеристика твору;

— Яка була музика за настроєм? Що ви собі уявили, що побачили? Що хоче нам розповісти вона, які почуття передає?

Музика П. Чайковського привела нас в казку. Композитор написав багато казкової музики: про Сплячу красуню, Лускунчика, Бабу Ягу...
1.3.знайомство з творчістю П.І Чайковського.

tchaykovskiy_main.jpg


Учитель. Яка з цих сніжинок принесла нам цей музичний твір? (казкова, чарівна) Чому ви так вирішили?

Про кого — злого чарівника чи добру фею — розповідає музика Чайковського? Якими музичними фарбами (засобами) композитор створив образ феї Драже?
(Нагадати фрагмент твору в запису чи власному виконанні.)
Виберіть, у якій колонці слова найбільше підходять (учитель може прочитати) (див. табл.).
Таблиця

Настрої музики


Веселий

Роздратований

Ніжний

Сумний

Радісний

Сердитий

Добрий

Плаксивий

Святковий

Розлючений

Спокійний

Знесилений

Піднесений

Насуплений

Лагідний

Тихий

Учитель. А чи змінювався настрій музики? (Так.) Яка сніжинка хотіла продовжити розповідь (нагадати фрагмент другої частини)! (Добра.)

Яка сніжинка закінчила музику (нагадати фрагмент третьої частини)! (Насуплена.)

А яку назву ви б дали цьому твору, якби були композиторами?( «Зимовий сонячний ранок», «Тихо кружляють сніжинки», «Казковий вечір»)

Учитель. Висновки: про що розповіла ця музика? (відповіді дітей)
Розповідь про «Танець Феї Драже»
Музика танцю Феї Драже незвична – тут звучить інструмент, який дуже рідко використовують – ЧЕЛЕСТА. Він схожий на маленьке фортепіано, тільки молоточки б’ють не по струнах, а по металевих пластинах, що звучать, як дзвіночки. У середині танцю чутні переливи АРФИ, які нагадують дзюрчання струмка.images (27).jpgimages.jpg
1.4.Робота в парі.
Учитель. Поверніться до сусіда і повторіть, як звати композитора і як називається твір, назви нових музичних інструментів.

1.5. Інсценізація, повторне сприйняття .
Учитель. Діти, а це та сама Фея Драже, що роздає роздає цукерки, чи та, що все заморожує? (Відповідь.)

Так, це Фея, що роздає цукерки, це солодка і добра Фея. І за правильні відповіді вона вам передала своїх вірних помічників – цукерок.

(Нагородження всіх дітей солодкими подарунками від феї Драже)

V. Підсумки уроку
Учитель. Діти, давайте закріпимо наші знання і пограємо в гру «Мікрофон». Про що ж вам сьогодні розповіла музика? Що саме про зиму розповіла вона? Що найбільше сподобалося? Запам'яталося? Удома пригадайте або придумайте пісню святкової сніжинки.

Які музичні інструменти допомогли композитору розповісти про Фею Драже? Назвіть композитора, який написав пісню «Сніжинки». Хто автор музики до пісні «То сніжинки, мов пушинки».

VI.Заключна частина

Учитель. Сьогодні на уроці ми подорожували царством сніжинок. Повторили пісню «То сніжинки, мов пушинки», продовжили працювати над піснею «Морозець», розпочали розучування пісні «Сніжинки», прослухали «Танець Феї Драже» із балету Петра Чайковського і звернули увагу на засоби , якими музика розповіла про казкових героїв, а також познайомилися з музичними інструментами челеста та арфа. «Лускунчик»

Музичне прощання.
Вихід із класу під звучання українського народного танцю «Метелиця».
images (29).jpg


Схожі:

Урок музичного мистецтва з ігровими елементами в 4 класі Вчитель...
Відділ освіти Зборівської районної державної адміністрації Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим
Тема семестру
Цикл уроків музики з використанням взаємодії мистецтв, як засобу формування креативної особистості учнів
Урок з елементами дослідження Мета
Тема: «Драма-казка «Микита Кожум’яка» Олександра Олеся» (урок з елементами дослідження)
План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр Тема семестру: Про що розповідає музика
Додатковий матеріал: відеоуривок з фільму «Три горішка для Попелюшки» (бал, менует)
План-конспект уроку музики 1 клас, 1-й семестр Тема семестру: Про що розповідає музика
Додатковий матеріал: відеоуривок з фільму «Три горішка для Попелюшки» (бал, менует)
Урок позакласного читання з елементами інтерактивного навчання
...
Урок №6 Тема: Музика вокальна, інструментальна, театральна. Жанри і форми вокальної музики
Ого мистецтва; систематизувати загальні відомості про вокальну музику; визначити її жанри і форми; виховувати естетичний смак, здібності...
Правознавство. Крок до громадянської зрілості
Традиційно свято в школі проводиться для учнів 11-х класів в кінці І семестру навчального року. Зала прикрашена предметами та елементами...
Урок №22 Тема: Значення творчості С. Гулака-Артемовського, М. Калачевського,...
Тема: Значення творчості С. Гулака-Артемовського, М. Калачевського, М. Вербицького в розвитку національної музики. Історія створення...
Тема: Іграшки. Слова: “
Мета. Освітня: ознайомити дітей з ігровими традиціями, вчити весело та з користю проводити час
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка