Тема уроку


НазваТема уроку
Дата08.02.2014
Розмір59.9 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Медицина > Урок

Урок-подорож

Українська мова 6-й клас "Повторення вивченого про іменник"

Тема уроку: Повторення вивченого про іменник.


Мета уроку: Повторити теоретичні знання про іменник. Вдосконалювати вміння грамотно писати іменники, визначати рід незмінюваних іменників. Розвивати логічне мислення, пам’ять, монологічну мову учнів. Розширити кругозір дітей. Познайомитися з новорічними звичаями різних країн світ. Виховувати шанобливе ставлення до традицій і звичаїв різних країн світу.
Хід уроку

1.Організаційній момент.
2. Запис дати уроку. Слайд 2.

Бесіда.

- Яким з точки зору походження є слово «грудень»? (Це слово запозичене).

Воно походить від латинського числівника «децембер», що означає «десятий».

- Чому в нашому календарі назва останнього, дванадцятого, місяця походить від слова «десятий»? (Календар до нас прийшов з давнього Риму, а там новий рік починався 1 березня, тому грудень був десятим місяцем у році) У Японії і сьогодні відзначають Новий рік 1 березня.

- Грудень - місяць приємних клопотів. Що це за клопоти?

- Перевірка індивідуального завдання.

3. Організація навчальної діяльності. Слайд 3.

Сьогодні у нас незвичайний урок. Урок - подорож, на якому ми побуваємо в різних країнах, дізнаємося, як зустрічають Новий рік різні народи, а заодно повторимо все, що вивчили про самостійну частину мови - іменник.

4. В путь! Слайд 4.

5. Почнемо подорож з України. Слайд 5

Розповідь учителя.

В Україні, як хліборобській країні, Новий рік наші пращури святкували в березні, і це було пов’язано з початком весняно-польових робіт. А з кінця 15 століття Новий рік , як за церковним так і за світським календарем, почали відзначати 1 вересня.

- А хто з вас знає, коли на Русі початок нового року стали відзначати 1 січня?

Звична для нас дата 1 січня з’явилася після указу російського царя Петра І, який успадкував традицію святкування Нового року взимку із Західної Європи, а вона, у свою чергу – від стародавнього Риму. З 1700 року зустрічали 1 січня Новий рік. У наказі царя було прикрашати будинки ялиновим гіллям, кататися з гірок.

6. Завдання: спишіть текст, розкривши дужки, поясніть правопис. Слайд 6.

Текст.

(Не) січень, а березень відкривав рік на Україні. Люди раділи закінченню зимової (не) годи. Вірили, що весна прожене усі (не) щастя і (не) вдачі.

-Як розпізнати, разом чи окремо пишеться НЕ з іменниками?

7.Пояснення учнів.

Не січень, а березень відчиняв рік на Україні. Люди раділи закінченню зимової негоди (холоднечі). Вірили, що весна прожене всі нещастя (біди)) і невдачі (відсутність удачі, фіаско).

8. Тепер перенесемося в Італію. Слайд 7.

Розповідь учителя.

В Італії в новорічну ніч прийнято позбавлятися від старих речей. Розбитий посуд і обридлі меблі викидають прямо у вікно, бо вірять, що це принесе багатство. А італійські діти уважно стежать за пічної трубою. Через неї в будинок повинна проникнути чарівниця Бефана і покласти в їх черевички подарунки, а неслухняним дітям дістаються вуглинки.

- Який іменник в останньому реченні називає людину за родом діяльності? (Чарівниця)

- А чи знаєте ви назви людей за професією і родом занять?

9. Складіть пари іменників, які називають осіб за професією і родом занять в чоловічому та жіночому роді. Слайд 8.



Чоловічий рід



Жіночий рід





чарівниця




доярка

професор







балерина

лікар




режисер




директор






10.. Перевіримо себе! (Самоперевірка). Слайд 9

Бесіда.

- Хто з вас додав до таблиці слова «лікарка», «директорка»? Чому не можна вживати ці слова для назви осіб жіночої статі за професією?

- Хто не допустив помилок?

- Усно складіть пропозицію щодо слова «лікар», щоб було зрозуміло, особа жіночої або чоловічої статі воно позначає.

Учні складають речення і зачитують їх.

- Зверніть увагу на те, що в парі «дояр - доярка» назва особи.Чому одні і ті ж слова ми вжили і в чоловічому і в жіночому роді? (Деякі іменники чоловічої статі за професією утворилося від іменника жіночого роду, а не навпаки, безсуфіксним способом словотворення.

11. Японія. Слайд 10.

Розповідь учителя.

У Японії замість звичних дванадцяти ударів дзвони лунають аж сто вісім разів. За переконаннями японців, кожен удар вбиває людські хиби: жадібність, злість, дурість, легковажність, нерішучість, заздрість. До того ж кожен з них має вісімнадцять відтінків. Після того, як усі хиби буде “вбито”, потрібно голосно й щиро сміятися – це приносить щастя.

12.Слайд 11.

Спишіть текст, поясніть всі відомі вам орфограми.

З останнім ударом, японці лягають спати, щоб потім встати ще до світанку, і зустріти новий рік з першими променями сонця. Вважається, що саме в ці хвилини в Японію припливають на своєму чарівному кораблі сім богів щастя.

- Розберіть словосполучення: припливають в Японію

13. Шотландія. Слайд 12.

Розповідь учителя.

У Шотландії в новорічну ніч всією родиною збираються біля каміна, дивляться на вогонь, який, за переказами спалює всі знегоди старого року, загадують на майбутнє, а коли стрілка годинника наближається до 12, глава сім'ї мовчки відкриває двері навстіж - поки годинник б'є, в неї , вважається, виходить Старий рік і входить новий. Санта - Клаус вночі проникає в будинок і приносить дітям подарунки.

14. Спишіть речення, зробіть його синтаксичний розбір. Слайд 13.

Санта Клаус вночі проникає в будинки і приносить дітям новорічні подарунки.

- Чи потрібен розділовий знак в реченні перед сполучником і ? Чому?

- Розбір виконується на дошці.

15.Франція. Слайд 14.

Французького Діда Мороза називають Пер Ноель. Він приходить до кожного будинку, роздає подарунки, а діти для нього танцюють, співають, читають вірші.

Франція подарувала нашій мові слова: кашпо, пюре, купе.

- Як називаються ці слова і чому? (Ці слова невідмінювані, тому що вони не змінюються за відмінками)

- Чи можна показати рід цих іменників? (Рід цих іменників можна показати за допомогою залежних прикметників або дієслів у минулому часі)

16. Утворіть словосполучення, підставивши потрібні закінчення імен прикметником (у цьому завданні використані не тільки слова, які прийшли до нас з французької мови). Слайд 15.

Тепле пальто, картопляне пюре, зручне купе, сумний поні, суворе журі, красивий тюль, міцна кава, солодке какао, веселий какаду.

- Хто такий какаду? (Какаду - папуга)

- У чому особливість вимови слів: «пюре», «купе»?

- Назвіть слова, в яких неоднакова кількість звуків і букв? ( тюль, пальто) Чому?

- Виконайте фонетичний розбір слова «тюль».

17. І закінчуємо свою невелику подорож ми в Австралії. Слайд 16.

Розповідь учителя.

Мешканці Австралії зустрічають Новий рік одними з перших. Вони святкують його відповідно до тих же традицій, що і в Європі, от тільки снігу в Австралії немає. У цей час на континенті стоїть сильна спека, адже січень у Австралії - це розпал літа. До цього свята австралійці наряджають красуню ялину, сосну або могутній кедр.

Ялинки в Австралії не ростуть, але австралійці хочуть відзначати свято, як європейці. Тому спеціально з північної півкулі в Австралію привозять живі ялинки. Також у своїх будинках австралійці встановлюють і штучні ялинки. На ялинках розвішують ласощі.

18. Завдання (робота в парах): визначте усно, якою частиною мови є слова (ласощі - 1 варіант, (на) ялинках - 2 варіант) і доведіть приналежність слів до частини мови. У своєму міркуванні використовуйте слова послідовності думки, мови: по-перше, по-друге, по-третє, отже. Слайд 17.

(Доказ приналежності слова до іменників будується за зразком усного розбору цієї частини мови:

Ялинка - це іменник, тому що, по-перше, відповідає на питання «що?» І означає предмет. По-друге, слово «ялинка» має морфологічні ознаки іменника: неживий предмет, загальна назва, жіночий рід, 1 відміна, однина, місцевий відмінок. По-третє, в реченні це слово з прийменником є ​​обставиною. Отже, слово ялинка - іменник.)

19. Ось і закінчилася наша подорож. Слайд 18.

Підведемо підсумки!

«Мікрофон»

- Чого я навчився на уроці?

-Що ми повторили про іменник?

-Що нового ви дізналися про традиції святкування Нового року в різних країнах ?

- Для чого знайомитися з традиціями інших країн?

20. Домашнє завдання. Напишіть, як зустрічають Новий рік у вашій родині.

Схожі:

УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
УРОК 13 Тема уроку
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка