Уроку математики у 6 класі на тему: «Розв ’ язування рівнянь на основну властивість пропорції»


Скачати 99.63 Kb.
НазваУроку математики у 6 класі на тему: «Розв ’ язування рівнянь на основну властивість пропорції»
Дата18.12.2013
Розмір99.63 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок


Розробка уроку математики

у 6 класі
на тему:
«Розвязування рівнянь на основну властивість пропорції».

h:\фото\dscn2385.jpg

вчителя математики

Ганнівської ЗШ І – ІІІ ступенів

Грязнової

Наталії Олександрівни

Тема: Розвязування рівнянь на основну властивість пропорції.

Мета уроку:

Навчальна складова мети (формування предметних компетенцій): сформувати свідоме розуміння правил знаходження невідомого середнього та крайнього членів пропорції шляхом складання логічних ланцюжків розв’язання рівняння; відпрацювати вміння практичного використання складених алгоритмів розв’язування рівнянь.

Розвивальна складова мети ( розвиток навичок мислення високого рівня): розвивати навички розуміння, використання аналізу, синтезу, оцінювання.

Виховна складова мети ( формування поведінкових компетенцій): формувати самостійність, активність.

Обладнання: картки.

Підручник: Янченко Г., Кравчук В. Математика. Підручник для 6 класу.-Тернопіль: Підручники і посібники, 2006.- 272 с.
Хід уроку


Викладання

Учіння

Організація й управління навчально – пізнавальною

діяльністю учнів

І. Організація учнів до уроку

(перевірка готовності дітей до уроку, психологічний настрій на роботу)

Слухове сприйняття інформації. Перевірка робочих місць

Бесіда

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

Слова вчителя:

- На попередньому уроці ми опрацювали зміст поняття «пропорція» та «основна властивість пропорції», а сьогодні ми навчимося розв’язувати завдання на застосування названих понять


Слухове сприйняття інформації.


Розповідь

ІІІ.Актуалізація понять.

1.Математичний диктант ( додаток 1)

2. Перевірка виконаних завдань за картками для самоперевірки

( додаток 2)

3.Виявлення характерних помилок та організація корекційної роботи в гетерогенних парах.

Слухове сприйняття інформації.

Швидке реагування на сформульоване питання, фіксація відповідей в зошитах.

Індивідуальна самостійна робота над перевіркою математичного диктанту за карками для самоперевірки

( додаток 2)

Корекція, робота в гетерогенних парах

Виконання учнями завдань математичного диктанту (Індивідуально)

Самоперевірка правильності відповідей за записами, заздалегідь зробленими на окремих аркушах

( додаток 2)

Учні виконують корекцію, працюючи в гетерогенних парах. За потреби – консультування учнів вчителем

ІV.Робота із випереджальним домашнім завданням

1.Інструктаж учнів щодо способу заповнення таблиці 1 за алгоритмом у таблиці (додаток 3).

2. Фронтальна робота на виявлення помилок.

3.Робота над помилками

Самостійна робота

( додаток 3)

Презентація напрацьованого матеріалу

Самостійна робота з виправлення помилок

Фронтальна перевірка

За потреби – консультування учнів вчителем

За потреби – консультування учнів вчителем

V.Формування свідомого розуміння матеріалу

(Узагальнення результатів виконання роботи з випереджальним домашнім завданням)

Проведення роботи щодо узагальнення висновків, формування алгоритмів «Як знайти невідомий середній член пропорції».



Самостійна робота зі складання висновків


Фронтальна бесіда з приводу алгоритмів, що створюються

VI. Відпрацювання практичних умінь(закріплення матеріалу)

1. Самостійна робота. Заповнення таблиці 2 (додаток 4) з класифікації.

2. Самостійна робота на класифікацію

( додаток 5) з наступним розв’язуванням рівнянь за відповідним алгоритмом.

3.Фронтальна бесіда з виявлення характерних помилок (за складеними запитаннями), формування гетерогенних груп з подолання проблеми, що виникла

Самостійне розв’язування вправ, класифікація за вказаними ознаками (додаток 4)

Самостійна робота:

а)класифікація рівнянь ( додаток 5);

б) розв’язування рівнянь за відповідним алгоритмом;

в) у разі виникнення питань, самостійне складання запитань на виявлення розуміння алгоритмів.

Робота у групах, корекція помилок.

Спонукання до формування висновків

Спонукання учнів до формування висновків. За потреби – консультування учнів вчителем

Фронтальна бесіда з виявлення характерних помилок, формування гетерогенних груп учнів з подолання проблеми, що виникла.

З учнів, які впорались із завданням успішно, створюється група консультантів (Якщо таких учнів немає, то роль консультанта бере на себе вчитель)


VIІ.Підсумок уроку.

1. Перевірка здобутих протягом уроку знань під час виконання

бліц – тесту.

2. Фронтальна бесіда з перевірки правильності виконання завдань

бліц – тесту.

3. Підбиття підсумків виконаної роботи. Спонукання учнів до самооцінки.

Самостійне обмірковування запитань та завдань,виділення правильних відповідей.

Самооцінка виконаної роботи


Виконання учнями вправ бліц – тесту та здійснення самоперевірки та самооцінки своїх досягнень.

Самооцінка фіксується кожним учнем на аркуші паперу за допомогою зображення , яке означає наступне:

  • Мені все було зрозуміло, я впорався зі всіма самостійними завданнями.

- Мені було зрозуміло майже все, але під час виконання самостійних завдань я припустився кількох помилок.

- Мені важко було виконувати запропоновані вправи, але я розумію, що причина – недостатність знань; цей недолік я буду намагатись виправити.

Презентація здійснюється за бажанням

VІIІ. Домашнє завдання

1. Виконати вправи з підручника: № 673,

№ 677 ( а).

2. Випереджальне домашнє завдання: ознайомитися із прикладом 1

( підручник, п.24)

У разі вибору учнем цього завдання передбачено письмове розв’язування вправ.

У разі вибору учнем цього завдання передбачено складання логічного ланцюжка розв’язання задачі

За потреби – консультування учнів вчителем. Презентація виконаного завдання на наступному уроці.

За потреби – консультування учнів вчителем. Презентація виконаного завдання на наступному уроці.



Додаток 1

Математичний диктант

Варіант 1



1.Закінчіть речення: Рівністю двох відношень називається...
2.Запишіть пропорцію 7:21 = 1: 3 Підкресліть її середні члени.

3.Закінчіть речення: У пропорції добуток середніх членів дорівнює..
4.Відомо, що За =5b. Які пропорції можна скласти, виходячи з того, що дані рівності правильні?

5.Які рівності є правильними?


а) =12; б) = ; в) = 6.
Варіант 2


1.У пропорції добуток крайніх членів дорівнює...

2. Запишіть пропорцію 3 :4 = 9 :12.Підкресліть її крайні члени.

3.Рівністю двох відношень називається...

4. Відомо, що 7х=3у. Які пропорції можна скласти, виходячи з того, що дані рівності правильні?

5. Які рівності є правильними?
а) =12; б) = ; в) = 6.

Додаток 2
Картка для самоперевірки математичного диктанту




п/п

Варіант 1

Варіант 2

1

Пропорція

Добутку середніх членів

2

7 : 21 = 1 : 3

3 :4 = 9 :12

3

Добутку крайніх членів

Пропорція

4

= = =

= ; = =

= = =



= = =

5

б , в.

б , в.


Додаток 3

Таблиця 1




п/п

Запитання

Відповіді

1.

Яку пропорцію дано у прикладі 1?




2.

Який член пропорції невідомий ( що невідоме)?




3.

Які члени пропорції відомі ( що відоме)?




4.

Яка властивість пропорції використана під час розв’язування рівняння?




5.

Як можна прочитати рівність х = , використовуючи назви цих чисел у пропорції?





Додаток 4

Таблиця 2




п/п

Пропорції

Різне

Подібне

Групи за схожістю

Корекція

1

9 : х = 3 : 7













2

х : 5 = 21 : 15













3

=













4

4,5 : 0,6 = х : 24















Додаток 5
Класифікуйте пропорції за невідомим членом:
1) 6 : х = 36 : 30 ; 2) 12 : 7 = 3 : х ;

3) = ; 4 ) = ;

5) = ; 6) 2,5х : 14 = : 30.
Додаток 6
В якому з варіантів правильно розв’язано рівняння?
1) = , х = ; 2) = , х = ;
3) = , х = ; 4) = , х = .

Схожі:

Урок №42 Тема. Пропорція, члени пропорції. Основні властивості пропорції
Мета: сформувати уявлення учнів про зміст понять пропорція, чле­ни пропорції, основна властивість пропорції та виробити вміння засто­совувати...
Тема уроку: Розв’язування тригонометричних рівнянь
Навчальна: ознайомити учнів з іншими способами розв'язування тригонометричних рівнянь; навчити раціонально вибирати метод їх розв'язування;...
Уроку І. Актуалізація опорних знань
Мета. Продовжити формувати вміння та навички учнів застосовувати основну влас­тивість пропорції до розв'язування задач і вправ
Тема. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ВИЩИХ СТЕПЕНІВ Заняття 1
Розв'язування рівнянь виду (х+а)(х+b)(х+с)(х+d) = А за умови, що а + b = с + d, або а + с = b + d, або а + d = b + с, де А Розв'язування...
Деякі приклади штучних способів розв'язування цілих раціональних...
Математики, доповнюють ці знання відомостями,які виходять за межі навчальної програми, навчаються працювати над математичними проблемами,...
Тема. Розв’язування тригонометричних рівнянь
Мета: узагальнити і систематизувати матеріал за темою “Розв'язування тригонометричних рівнянь ”, розвивати логічне мислення, уяву,...
Урок з алгебри та географії у 7 класі. Тема уроку
Освітня: узагальнити та систематизувати знання учнів про системи рівнянь, способи їх розв’язування, формувати навички  розв’язувати ...
УРОК №71 Тема уроку. Системи рівнянь
Мета уроку: формування понять: «система рівнянь з двома змінними»; «розв'язки системи лінійних рівнянь з двома змінними»; «ознайомлення...
УРОК №76 Тема уроку. Розв'язування вправ на розв'язування систем...
Мета уроку: формування вмінь учнів розв'язувати системи лінійних рівнянь з двома змінними способом додавання
Графічний спосіб розв’язування систем лінійних рівнянь із двома змінними
Учитель Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати тему «Розв’язування систем лінійних рівнянь з двома змінними графічним способом»....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка