Уроку I. Організаційний момент


Скачати 17.53 Kb.
НазваУроку I. Організаційний момент
Дата14.11.2013
Розмір17.53 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Раціональні числа. Додавання і віднімання раціональних чисел.

УРОК 65.

Тема. Додатні та від'ємні числа. Число 0

Мета. Розширити поняття числа. Формувати основні поняття додатних та від'ємних чисел. Систематизувати уявлення учнів про напрями на координатній пря­мій — «праворуч або ліворуч, угору або вниз».

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Моделі термометрів.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Організація робочих місць учителя та учнів.
II. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

  1. Задача про туристів.

  2. Задача про температуру.

  3. Розміщення предметів над рівнем моря.

  4. Історична довідка.

Перша згадка про від'ємні числа з'явилася в Китаї в І ст. до н. є. в зв'язку з розв'язуванням рівнянь. Оскільки в ті часи знаків «плюс» і «мінус» ще не було, то від'ємні числа, на відміну від додатних, зображували іншим кольором. Додатними числами позначали майно, наявні гроші, прибуток. їм раділи і зображували їх червоним кольором (китайці їх називали «чен»), від'ємними числами позначали борг, збиток і зображали їх чорним кольором (їх називали «фу»).

У Європі вперше про від'ємні числа згадує італійський математик Леонардо Пізанський (Фібоначчі, ХІІ-ХШ ст.). Він називає їх «числами, меншими ніж ніщо» (меншими від нуля), і пише: «Нуль міститься між істинними й абсурдними числами».

У XVII ст. французький математик Рене Декарт у відомій книзі «Геометрія» зобразив від'ємні числа за допомогою монорейкової дороги. «Монос» слово грецьке і означає «один». Отже, монорейкова дорога — дорога з однією рейкою, як лінійка. Але на лінійці відкладено лише додатні числа (праворуч від нуля). А на монорейковій дорозі, крім того, ліворуч від нуля відкладають від'ємні числа.

Від'ємні числа важко проникали в математику. Німецькі релігійні фана­тики називали їх «числами від Сатани», «породженням диявола». Німецький математик М. Штіфель (1486-1567) називав від'ємні числа «абсурдними», бо «все в них навпаки».

Італійський математик Дж. Кардано (1501-1576) при розв'язуванні рів­нянь користувався від'ємними числами, але називав їх «фіктивними». У Росії від'ємними числами вперше почав займатися М. В. Остроградський.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Усно: №№ 889, 890, 892.

  2. Письмово: №№ 894, 897, 898, 902.


IV. Пояснення домашнього завдання.

§5, п. 30. №№ 895, 899, 901.



О.Ензельт Уроки математики у 6 класі Урок 65

Схожі:

Урок №11
...
УРОКУ І. Організаційний момент
...
Уроку Організаційний момент
Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення: (Слайд – 1)
Хід уроку Організаційний момент
Переглянь малюнки, на яких зображено прогноз погоди на тиждень. Знайди правильну відповідь
Уроку І Організаційний момент
Мета: удосконалювати навички постановки й аргументування розділових знаків між простими реченнями в складному
Уроку I. Організаційний момент
За 1,2 кг цукерок заплатили 8,64 грн. Скільки потрібно заплатити за 1,4 кг таких же цукерок?
1. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку
Обговорення важливого аспекту нашого життя «Злочин та покарання», застосування знань з предмету «Правознавство»
Уроку I. Організаційний момент
Довжини сторін трикутника відносяться як 3 : 4 : Знайдіть периметр цього трикутника, якщо його найбільша сторона дорівнює 30 см
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики...
Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?)
Уроку І. Організаційний момент
У книжці є 180 сторінок. Учень прочитав усієї кількості сторінок. Скільки сторінок йому залишилося прочитати?
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка