Урок №34 Тема. Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом


Скачати 48.08 Kb.
НазваУрок №34 Тема. Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом
Дата23.06.2013
Розмір48.08 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок

ІІ. Звичайні дроби Тема 3. Множення і ділення звичайних дробів.

Урок № 34

Тема. Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом

Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму розв'язування задач на знаходження числа за його дробом (відсотками); повторити алгорит­ми розв'язування інших задач на ділення; виробляти вміння розв'язу­вати задачі на застосування названих алгоритмів.

Тип уроку: засвоєння знань та вмінь.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Виконайте ділення: ; ; ; ; .

  2. Розв'яжіть рівняння: ; ; ; ; .

  3. Відрізок довжиною дм розділити на 3 рівних частини. Чому дорівнює довжина однієї частини?

  4. Знайдіть швидкість пішохода, якщо шлях у 5 км він долає за години.

  5. Дане число збільшили у раза і дістали . Яке було число до збільшення?

  6. Як знайти від 2000 м2? 40 % від 2000 м2?

  7. Виразіть дробом (десятковим або звичайним): 50 %; 3 %; 25 %; 37 %;
    137%; 180%; %.


II. Систематизація знань. Мотивація діяльності

 Після розв'язування усних вправ (№ 3, 4, 5) робимо висновок: з деякими видами задач на ділення ми знайомі (1) задача на знаход­ження швидкості руху за відомим часом і відстанню; 2) знаходжен­ня числа, яке менше від даного у разів; 3) також задачі на знаходження частки від ділення цілого на кілька рівних частин та ін.); але є ще один вид задач, що розв'язуються діленням.
III. Засвоєння знань (фронтальна робота)

  1. Задача. Розчистили від снігу ковзанки, що становить 800 м2. Знай­діть площу ковзанки.

Розв'язання. Нехай площа ковзанки х м2.

За умовою від х (м) дорів­нює 800 м2. (*)

Отже, · х = 800, тобто х = 800 : . (**); х = 800 · = 2000.

Відповідь. Площа ковзанки 2000 м2.

Порівнявши (*) і (**), робимо висновок:

Щоб знайти число за даним значенням його дробу, треба це значен­ня поділити на дріб.

 Для «сильних» учнів цей матеріал можна записати у вигляді формули.

Якщо від х становить с, х = с : .

Приклад

  1. Задача. Житом засіяно 2 400 га, що становить 0,8 усього поля. Знай­діть площу поля.

Розв'язання. Оскільки відомо, що 0,8 від (х) поля становить 2 400 га,

то х = 2400 : 0,8 = 3000 га.

  1. Задача. Маса сушеної риби становить 55 % маси свіжої риби. Скільки треба взяти свіжої риби, щоб дістати 231 кг сушеної риби.

Розв'язання. Зрозуміло, що треба знайти х, якщо 55 % від х становить 231 кг.

Задача відрізняється від задачі в п.1 тільки величиною «55 %». Але ж

55 % = 0,55, тому.

(кг).

Висновок. Щоб знайти число за значенням його відсотків, треба:

  1. записати відсотки дробом;

  2. поділити значення відсотків на цей дріб.

Приклад

Збільшивши продуктивність праці на 7 %, робітник виконав за той самий час на 98 деталей більше, ніж було заплановано. Скільки деталей повинен був виготовити робітник за планом?

Розв'язання. 7 % = 0,07; 98 : 0,07 = 1 400.

Відповідь. За планом 1 400 деталей.

У зошитах маємо запис у вигляді конспекту 21.





Конспект 21

Знаходження числа за значенням його дробу (відсотків)

Правило 1) Знайдіть х, якщо від х становить с: х = с : .

2) Знайдіть х, якщо р % від х становить с: а) р % виражаємо у вигляді ;

б) х = с : .

Приклад

1) Знайдіть число, якщо його 21.

.

2) Знайдіть число, якщо 30 % його становить 90:

а) 30% = 0,3; б) 90 : 0,3 = 300.


IV. Засвоєння вмінь

 Задачі такого типу, які розв'язуються на цьому уроці, вже зустріча­лися учням (5 клас). Але, на відміну від вивченого раніше способу, подібні задачі ми повинні тепер навчитися розв'язувати діленням. Тому слід переконати учнів у тому, що розібраний на уроці спосіб є кращим, і вимагати від учнів знаходити число за його дробом (відсотками) тільки діленням!

І рівень

Усні вправи

  1. На присадибній ділянці зібрали 8 кг огірків, що становить зібраних овочів. Скільки кілограмів овочів зібрали?

  2. На присадибній ділянці зібрали 8 кг огірків, що становить 0,4 зібра­них овочів. Скільки кілограмів овочів зібрали?

  3. На присадибній ділянці зібрали 8 кг огірків, що становить 40 % зібра­них овочів. Скільки кілограмів овочів зібрали?


II рівень

  1. Який шлях пройде група туристів за 1 год, якщо км вона проходить за год; год; год?

  2. За м тканини заплатити 183 грн 75 к. Яка ціна одного метра тканини?

  3. Довжина земельної ділянки прямокутної форми 40 м, а ширина —
    в раза менша. Знайдіть площу ділянки.

  4. Одна сторона трикутника дорівнює м, а друга і третя — відповідно
    в і раза довші від першої. Знайдіть периметр трикутника.

  5. Знайдіть число: а) якого дорівнює 21; б) якого дорівнює 30; в) 0,7 якого дорівнює 14; г) 0,21 якого дорівнює 0,609.

  6. Кукурудзою засіяли 78 га поля, що становить площі всього поля.
    Яка площа всього поля?

  7. Знайдіть число: а) 15 % якого дорівнює 36; б) % якого дорівнює 41.

  8. Із жита отримують 75% борошна. Скільки жита треба змолотити, щоб
    отримати 60 кг борошна?

  9. Ширина пасовища прямокутної форми 30 м, що становить 48 % дов­жини. Яка площа пасовища? — Задачі на знаходження числа за його
    дробом (відсотками).

Додатково (на повторення)

  1. Знайдіть значення виразу:

а) 8,45 · 9,6 – 7,8 · 8,45; б) 37,5 + (62,8 – 27,5): 4.

  1. а) 31,2 : х + 6,7, якщо х = 10; б) 38,5+ а : b, якщо а = 19,8, b = 90.


V. Підсумки уроку

Який з виразів є розв'язком задачі?

На лінію вийшло 56 автобусів, що становить усіх автобусів авто­парку. Скільки автобусів у автопарку?

1) · 56; 2) : 56; 3) 56 : ; 4) 56 + .
VI. Домашнє завдання

  1. Знайдіть число: а) якого дорівнює 25; б) якого дорівнює .

  2. Автомат розфасовує желатин у пакетики по 0,03 кг. Скільки пакетиків
    потрібно для розфасовки кг желатину?

  3. Велосипедист рухається зі швидкістю 21 км/год, що становить швидкості автомобіля. Яка швидкість автомобіля?

  4. Знайдіть число: а) 35% якого дорівнює 7; б) % якого дорівнює 1,5.

  5. У класі три відмінники, що становить 12 % усіх учнів класу. Скільки
    учнів у класі?






С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас

Схожі:

УРОК №66 Тема. Уявлення про звичайні дроби
Мета: закріпити знання учнів щодо читання, запису звичайних дробів та розв'язування задач на знаходження дробу від числа, а також...
Урок №28 Тема. Задачі на множення дробів
Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значен­ня дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на...
Урок №32 Тема. Ділення звичайних дробів
Мета: закріпити знання алгоритму знаходження частки звичайних дробів, а також поширити його застосування на випадки ділення як міша­них...
Урок №119 Тема. Знаходження числа за його відсотком
...
Урок №120 Тема. Знаходження числа за його відсотками
Мета: сформувати в учнів уяву про тип здач, аналогічних до №1072; виробляти вміння розв'язувати подібні задачі на застосування алгоритму...
Урок №1 Тема. Дільники натурального числа. Прості і складені числа
Оскільки теми «Ділення натуральних чисел» і «Ділення десятко­вих дробів» була опрацьована учнями в 5 класі на достатньому рівні,...
Урок №16 Тема. Ділення дробів
Наочність та обладнання: опорний конспект «Множення та ділення дробів. Піднесення дробу до степеня»
Урок №29 Тема. Задачі на множення дробів Мета: закріпити знання алгоритму...
Мета: закріпити знання алгоритму знаходження дробу (відсотків) від числа та відпрацювати навички виконання завдань, що передбачають...
УРОК 76 Тема: Розв'язування задач на знаходження числа за величиною його дробу
Мета: Формування навичок розв'язування задач на знаходження числа за величиною дробу; закріплення нави­чок знаходження дробу від...
УРОК 27 Тема: Ділення. Компоненти ділення. Самостійна робота № Мета:...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка