Урок №29 Тема. Задачі на множення дробів Мета: закріпити знання алгоритму знаходження дробу (відсотків) від числа та відпрацювати навички


Скачати 37.09 Kb.
Назва Урок №29 Тема. Задачі на множення дробів Мета: закріпити знання алгоритму знаходження дробу (відсотків) від числа та відпрацювати навички
Дата 19.07.2013
Розмір 37.09 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

ІІ. Звичайні дроби Тема 3. Множення і ділення звичайних дробів.

Урок № 29

Тема. Задачі на множення дробів

Мета: закріпити знання алгоритму знаходження дробу (відсотків) від числа та відпрацювати навички виконання завдань, що передбачають множення дробових чисел.

Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Індивідуальні завдання

  1. Кільком учням можна запропонувати розв'язати домашні задачі біля
    дошки (умову заздалегідь записати на дошці).

  2. Фронтальна робота

1) Знайдіть: ; ; ; ; ; від 120 см3.

2) Знайдіть: 1 %; 5; 10; 35; 108; 110; 160; 200 від 800 г. Порівняйте
здобуті відповіді з 800 г.

3) У саду 40 дерев. Серед них є яблуні й груші. Скільки в саду яблунь, якщо: а) яблунь усіх дерев; б) груш усіх дерев; в) яблуні станов­лять 20 % усіх дерев; г) груші становлять 40 % усіх дерев?

4) Виконайте дії: ; ; ; .
II. Актуалізація опорних знань

Запитання до класу

  1. Як знайти дріб від числа? Наведіть приклад. Складіть задачу.

  2. Як знайти відсотки від числа? Наведіть приклад. Складіть задачу.

 Слід звернути увагу учнів на те, що дріб / відсоток від числа можна взяти будь-який. Але в задачах, якщо мова йде про частину цілого, дріб (сума дробів), на який ділиться число, не перевищує 1 (100 %).
III. Відпрацювання навичок

 На уроці слід звернути увагу на розв'язування саме таких задач, в яких розглядається частина від цілого, що зводиться до 1.

  1. Екскаватор вирив траншею завдовжки 150 м за 3 дні. За перший день він вирив 40 % траншеї, а за другий — тієї частини, що залишилася. Скільки метрів траншеї вирив екскаватор за третій день?

  2. Велосипедист за першу годину подолав 40 % дистанції, а за другу — 70% решти дистанції. Скільки відсотків дистанції проїхав велосипе­дист за ці 2 год?

  3. Автотуристи проїхали 520 км за 4 дні. За перший день вони проїхали , за другий — усього шляху, а за третій — на 40 км менше, ніж за четвертий. Скільки кілометрів проїхали автотуристи за четвертий день?

Додаткові задачі

  1. Один кран наповнює ванну за 15 хв, а другий — за 12 хв. Чи напов­ниться ванна за хв спільної роботи кранів?

  2. Збільшіть число 100 на 20 %, а одержане при цьому число зменшіть
    на 20 %.

 Бажано показати учням два способи розв'язування цих задач.


1-й спосіб

У поіменованих величинах

2-й спосіб

У дробах

Вантажний автомобіль проїхав 240 км за 4 год. Який шлях проїде за цей час легковий автомобіль, швидкість якого становить 120 % швидкості вантажного авто­мобіля?

1) 150 · 0,4 = 60 (м) — за 1-й день;

2) 150 — 60 = 90 (м) — залишиться після 1-го дня;

3) 90 · = 50 (м) — за 2-й день;

4) 90 – 50 = 40 (м) — за 3-й день. Відповідь. 40 м

Уся траншея 100 % = 1.

1) 100 % - 40 % = 60 % — залишок після 1-го дня;

2) — за 2-й день;

3) — за 3-й день;

4) % від 150: 150·:100 = =(м) — за 3-й день.

Відповідь. 40 м


IV. Підсумки уроку
Самостійна робота


Варіант 1

  1. а) Обчисліть: ; ; ; . б) Спростіть вираз .

в) Обчисліть .

  1. Розв'яжіть задачі:

а) 1 кг печива коштує грн. Скільки коштуватиме кг; кг, 200 г цього печива?

б) Турист подолав за три дні 32 км. За перший день він пройшов 37,5 % шляху, за другий день остачі. Скільки кілометрів шляху подолав ту­рист за 3 дні?

Варіант 2

  1. а) Обчисліть: ; ; ; . б) Спростіть вираз: .

в) Обчисліть .

  1. Розв'яжіть задачі:

а) Яку відстань подолає потяг зі швидкістю 75 км/год за год? за год? за 2 год 36 хв?

б) За три дні виплатили 480 грн. За перший день 12,5 % цієї суми, за
другий день — остачі. Скільки грошей витратили за третій день?
V. Домашнє завдання

  1. Довжина кімнати 6 м, її ширина становить 75 % довжини, а висота — ширини. Знайдіть масу повітря в цій кімнаті, якщо 1 м3 повітря має масу 1,29кг.

  2. До магазину завезли 1,2 т картоплі. За перший день продали 0,2 усієї
    картоплі, а за другий — остачі. Скільки кілограмів картоплі продали за другий день?

  3. Зменшіть число 200 на 10%, а одержане при цьому число збільште на 10%.

  4. Задача. Спочатку пройшли 30 % усього шляху, а потім 20 % остачі.

  5. Скільки відсотків шляху залишилося пройти?



С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас

Схожі:

Урок №28 Тема. Задачі на множення дробів
Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму знаходження значен­ня дробу від числа (відсотків від числа) як добутку даного числа на...
УРОК №66 Тема. Уявлення про звичайні дроби
Мета: закріпити знання учнів щодо читання, запису звичайних дробів та розв'язування задач на знаходження дробу від числа, а також...
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Мета. Учити учнів розв'язувати задачі на множення дробів (знаходити дріб від чис­ла, відсотки від числа), закріпити навички множення...
УРОК 76 Тема: Розв'язування задач на знаходження числа за величиною його дробу
Мета: Формування навичок розв'язування задач на знаходження числа за величиною дробу; закріплення нави­чок знаходження дробу від...
Урок №34 Тема. Задачі на ділення дробів. Знаходження числа за його дробом
Мета: домогтися засвоєння учнями алгоритму розв'язування задач на знаходження числа за його дробом (відсотками); повторити алгорит­ми...
Урок №119 Тема. Знаходження числа за його відсотком
...
Тема Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 3
Мета Формувати навички табличного множення числа 3, уміння розв’язувати задачі і приклади на множення числа 2 і 3; розвивати логічне...
Урок №32 Тема. Ділення звичайних дробів
Мета: закріпити знання алгоритму знаходження частки звичайних дробів, а також поширити його застосування на випадки ділення як міша­них...
Множення чисел 1 і Множення на 1 і Задачі на дві та три дії
Мета: навчити дітей множити числа 1 і 0, множити на 1 і 0; розв’язувати задачі на дві і три дії; розвивати навички усного рахунку;...
Урок №120 Тема. Знаходження числа за його відсотками
Мета: сформувати в учнів уяву про тип здач, аналогічних до №1072; виробляти вміння розв'язувати подібні задачі на застосування алгоритму...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка