УРОК №5


Скачати 53.43 Kb.
НазваУРОК №5
Дата29.04.2013
Розмір53.43 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Математика > Урок

Найпростіші геометричні фігури

УРОК № 5

Тема. Кут. Вимірювання кутів

Мета: повторити, узагальнити і систематизувати знання учнів щодо означення елементів та видів кутів, а також про властивість вимірювання кутів, відомі учням з п'ятого класу, а також доповнити ці знання новим поняттям «внутрішньої області кута» та нових для учнів одиниць вимірювання кутів — мінута і секунда. Виробити первинні вміння учнів виконувати зображення кутів певного виду або певної градусної міри і позначати зображені кути, виробити вміння виконувати додавання та віднімання градусних мір кутів, що виражені в різних одиницях вимірювання.

Тип уроку: повторення, систематизація знань.

Форма проведення: фронтальна практична робота.

Обладнання: таблиці № 3 «Відрізки», № 4 «Кути».

Хід уроку

I. Організаційний етап

Учитель запрошує учнів до самоперевірки готовності до уроку і повідомляє тему і план роботи на уроці.
II. Перевірка домашнього завдання

Цей етап уроку можна провести або у формі самостійної роботи, або зібравши зошити учнів на перевірку.

Самостійна робота № 1

Варіант 1

  1. Точка N лежить між точками М і К. MN = 8,4 см, KM = 18,3 см. Обчисліть NK.

  2. На рис. 13 АС = 9 см, СB = 4 см, BD = 12 см. Знайдіть АВ, CD, AD.



  1. На прямій позначено точки А, В, С, причому АВ = 24 см, BC = 18 см. Знайдіть відстань від точки А до середини відрізка ВС. Скільки розв'язків має задача?

Варіант 2

  1. Точка С лежить між точками А і В. АВ = 8,3 см, СВ = 4,8 см. Обчисліть АС.

  2. На рис. 14 LN = 15 см, NK = 16 см, MK = 24 см. Знай­діть MN, LK.



  1. На прямій позначено точки А, В, С, причому АВ = 24 см, а відстань від точки С до середини відрізка АВ дорівнює 17 см. Знайдіть довжину відрізка АС. Скільки розв'язків має задача?


III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

Створенню позитивної мотивації навчальної діяльності учнів на уроці може сприяти робота з вивченими поняттями геомет­рії, а саме з поняттями точка, пряма та їх властивості, а також «відрізок та властивість вимірювання відрізків» в контексті з'ясування логічного зв'язку між ними (наприклад, складання схеми, тощо).

Схема № 2


Властивості та вимірювання відрізків і кутів

Відрізки

Вимірювання

Властивості



АВ = а; а > 0

Точка С належить відрізку

АС + ВС = АВ

Кути

Вимірювання

Властивості



ABC = ?

α?

?


Згідно з логікою цієї схеми учні мають усвідомити, що наступним кроком у вивченні геометрії має бути питання про геометричну фігуру, що утворена двома променями, після чого вчитель формулює дидактичну мету уроку, а учні разом з учи­телем формулюють завдання на урок.
IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Перед формулюванням означення кута, властивостей вимірювання кутів доречно буде повторити відповідні твер­дження для відрізків.
V. Систематизація знань учнів

План бесіди

  1. Означення кута. Елементи кута. Позначення кутів.

  2. Внутрішня область кута, її позначення.

  3. Розгорнутий кут.

  4. Градусна міра кута та її властивості. Одиниці вимірю­вання кутів і зв'язок між ними.

  5. Види кутів за градусною мірою. Інструменти для вимірю­вання кутів.


Таблиця № 4


Кути

1. Означення

або

Кут ABC (ABC, В): В — вершина кута (точка); ВА, ВС — сторони кута (два промені, що виходять з точки);

 — внутрішня область кута (частина площини, об­межена променями)

2. Розгорнутий кут



Промені ВА і ВС — до­повняльні, тому ABC — розгорнутий

3. Вимірювання кутів

а) одиниці вимірювання:

1° (1 градус) — це частина розгорнутого кута;

1' (1 мінута) — це частина 1 градуса;

1" (1 секунда) — це частина мінути, тому розгорнутий кут — 180°, 1° = 60', 1' = 60"

б) властивості вимірювання



ABC = α, α > 0,

α — градусна міра ку­та ABC



BD — внутрішній промінь кута ABC: ABD + DBC = ABC

4. Рівні кути



ABC = MNK , бо вони суміщаються при накладан­ні, або



ABC = MNK , бо мають однакову градусну міру, α > 0

5. Бісектриса кута



BD — внутрішній про­мінь кута ABC, причому ABD = CBD, тому BD — бісектриса кута ABC


Методичний коментар

Поняття відрізка, так само, як і поняття кута, загалом відоме учням ще з п'ятого класу. Тому основна задача полягає в тому, щоб спонукати учнів до відновлення їхніх знань, і, спи­раючись на ці знання учнів, сформулювати достатньо строгі математичні твердження (означення та властивості).

Слід звернути увагу на те, що означення кута, яке подається в підручнику, відрізняється від традиційного (це буде перший новий момент), а також уже на цьому уроці учні знайомляться з такими одиницями вимірювання кутів, як мінута і секунда (це буде другий новий момент).
VI. Закріплення знань, усвідомлення нового матеріалу

Усні вправи

  1. Чи можна кут, зображений на рис. 15, позначити так:

AOM , AMO, AMB, OMA, MOA, AMK, OMK, ABO, KMB, OKA?

  1. Назвіть усі кути, зображені на рис. 16.

  2. Назвіть вісім кутів, що зображені на рис. 17.



Письмові вправи

  1. Графічні вправи № 67, 69, 71.

  2. На закріплення знань про нові одиниці вимірювання кутів Х° 73, 75 (б).


VII. Підсумки уроку

На рис. 18 зображено кути. Які з них можна вважати зоб­раженням кута: 30°, 172°, 179 градусів 60 мінут, розгорнутого кута?


VIII. Домашнє завдання

  1. § 3, с. 19—22 — вивчити теорію.

  2. Письмово: № 68, 70, 74, 90.



Бабенко С. П. Геометрія. 7 клас: Розробки уроків Урок № 5

Схожі:

УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок по темі «Тварини. Охорона тварин»
Вч.: Сьогодні у нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок природознавства з уроком англійської мови. А щоб урок минув приємно,...
Сучасний урок: основні вимоги щодо підготовки та проведення
Вони стверджували: «Урок як форму організації навчання придумав Я. А. Коменський ще чотири століття тому. Отже, урок – це архаїка....
Урок це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, мірило...
Урок –це логічно закінчений цілісний, обмежений певними рамками відрізок навчально-виховного процесу
Урок № Тема
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо...
ЯКИЙ ВІН НЕТРАДИЦІЙНИЙ УРОК?
Що взагалі криється під терміном «нетрадиційний урок»? Мода, бажання бути оригінальним чи пошуки ефективних форм навчання? Пропонуємо...
Урок-подорож, урок-дослідження. 1
«Кримські сонети» Адама Міцкевича – ностальгія за батьківщиною; їх відлуння в українській та російській літературах
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження
ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА”
Урок №41 Тема. Урок узагальнення та
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, які вони дістали з теми «Многочлени»
Урок на тему «Обробка лускатої риби»
Відкритий урок є дзеркалом усієї роботи викладача, демонстрацією його можливостей, творчості, співробітництва з учнями
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка