Дидактичний матеріал зі світової літератури до вивчення творчості Миколи Гоголя. Поема «Мертві душі».(9 клас) Картка 1


Скачати 32.92 Kb.
Назва Дидактичний матеріал зі світової літератури до вивчення творчості Миколи Гоголя. Поема «Мертві душі».(9 клас) Картка 1
Дата 03.01.2014
Розмір 32.92 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Дидактичний матеріал зі світової літератури до вивчення творчості Миколи Гоголя.Поема «Мертві душі».(9 клас)
Картка 1.


  1. Глава 6, де розповідається про зустріч Чичикова з Плюшкіним, відкривається авторським відступом: «Прежде, давно, в лета моей юности, в лета невозвратно мелькнувшего моего детства, мне было весело подъезджать в первый раз к незнакомому месту…» Прочитайте весь цей відступ. Чому саме ним розпочата 6 глава?

  2. Гоголь не розповідає детально про життя Манилова, Коробочки, Собакевича чи Ноздрьова. А біографія Плюшкіна викладена детально. Чому?


Картка 2.


  1. Як використовує автор портрет, інтер’єр, пейзаж для розкриття образу Собакевича?

  2. Зображуючи торг Собакевича і Чичикова, автор вперше дає зрозуміти читачеві, що купівля мертвих душ – справа нечиста і злочинна. Яким прийомом скористався Гоголь для цього?


Картка 3.


  1. Розповідь про те, як Чичиков покидає моєток Коробочки, переривається відступом: «…Не то на свете дивно устроено: веселое мигом обратится в печальное, если только долго застоишься перед ним, и тогда Бог знает что взбредет в голову… …зачем же среди недумающих, веселых, беспечных минут сама собою вдруг пронесется иная чудная струя: еще смех не успел совершенно сбежать с лица, а уже стал другим среди тех же людей, и уже иным светом осветилось лицо…» На що звертає увагу автор цим відступом читачеві?

  2. Гоголь пише про Ноздрьова: «Ноздрев был в некотором отношении историческим человеком…»; «Ноздрев во многих отношениях был многосторонний человек…» Який зміст вкладений автором у ці визначення?


Картка 4.

  1. Починаючи розповідь про Манилова, автор говорить: «… вот эти все господа, которых много по свету, которые с вида очень похожи между собой, а между тем как приглядишься, увидишь много самых неуловимых особенностей, - эти господа страшно трудны для портретов. Тут придется сильно напрягать внимание, пока заставишь перед собою выступить все тонкие почти невидимые черты, и вообще далеко придется углублять уже изощренный в науке выпытывания взгляд». Які ж риси випитав автор у Манілова?

  2. Які прийоми, художні засоби допомогли Гоголю вирішити цю задачу?


Картка 5.


  1. Чому Гоголь розповів біографію Чичикова не на початку поеми, а в 11 главі, що завершує перший том твору?

  2. З якою метою автор розповів в 11 главі «Мертвих душ» притчу про Кифу Мокієвіча та Мокія Кифовича ?

  3. Чому Гоголь назвав «Мертві душі» поемою?


Картка 6.


  1. Гоголь писав про «Мертві душі»: «Один за одним следуют у меня герои один пошлее другого». Чому саме так він побудував систему образів цієї поеми?

  2. Охарактеризуйте відношення Гоголя до самодержавно-кріпосницької Росії. Як відобразилась громадська позиція письменника у задумі поеми «Мертві души»?

  3. Пояснить зміст назви поеми «Мертві душі».

  4. Розкрийте зміст поняття «маниловщина». Чи відійшло воно у минуле разом з епохою, про яку розповів Гоголь?


Картка 7.


  1. У нотатках до першого тому поеми Гоголь розкрив одну із сторін свого задуму: «Идея города. Возникшая до высшей степени пустота». Як втілений цей ідейний мотив в зображенні мешканці губернського міста NN?

  2. Прізвище героя «Повісті», яку розповідає чиновникам поштмейстер, взята Гоголем із народних листів про волзького розбійника Копєйкіна. Чим ви можете це пояснити?


Картка 8.


  1. Деякі критики – сучасники Гоголя – докоряли його у тому, що в «Мертвих душах» він сміявся над російським народом. Доведіть несправедливість цих дорікань.

  2. Пригадайте, як змальовував Гоголь простих людей у повісті «Тарас Бульба». У чому причина відмінності у змалюванні народу в цій повісті і в поемі «Мертві душі»?

  3. Які риси російського народу розкрив Гоголь у 7 главі поеми, розповідаючи, як Чичиков «задумався» над реєстром куплених мертвих душ?

Картка 9.


  1. Чому саме Плюшкін завершує галерею поміщицьких типів, змальованих Гоголем?

  2. Чому 7 глава, яка слідує за розповідями про зустрічі Чичикова з поміщиками, відкривається авторським відступом про різні типи письменників?

  3. Яке ідейне значення має в поемі «Повість про капітана Копєйкіна»?


Картка 10.


  1. Чому у В. Белінського викликали занепокоєння рядки з глави поеми: « …может быть, в сей же самой повести почуются иные, ещё доселе небранные струны, предстанет несмешное богатство русского духа, пройдет муж, одаренный божескими доблестями, или чудная русская девица, какой не сыскать нигде в мире, со всей дивной красотой женской души, вся из великодушного стремления и самоотвержения».

  2. Які особливості світогляду Гоголя и задуму поеми відобразились у цьому відступі?

Схожі:

Радищев писав у книзі «Путешествие из Петербурга в Москву»: «…кто...
Дидактичний матеріал до уроків світової літератури за темою «О. Пушкін. Лірика. (9 клас)»
З Україною в серці Шляхи творчої долі Миколи Гоголя
М. В. Гоголя, складність його ідейних шукань, показати поеднання романтичних та реалістичних тенденцій у спадщині Гоголя на прикладі...
Завдання до семінарських занять зі світової літератури по роману...
Завдання до семінарських занять зі світової літератури по роману О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» (9 клас)
Тема уроку: Золотий фонд світової літератури. Мета уроку
Обладнання: світова література 8 клас; роздатковий матеріал, малюнки учнів, художні ілюстрації
Урок світової літератури у 5 класі Девда Марія Іванівна учитель світової...
Мета: ознайомити учнів із самобутньою культурою Японії, розвивати навички самостійного пошуку потрібної інформації, вміння донести...
Юрчак В. А., методист світової літератури Черкаського ОІПОПП Інформаційно-комунікаційні...
«українським інтелектуальним дивом». Зміст предмета логічно продовжує матеріал уроків із рідної мови та літератури, розширює межі...
Проблеми аналізу художнього твору на уроках світової літератури в школі
Як зазначається у пояснювальній записці до програми із світової літератури, основна мета предмета – «залучити школярів до скарбниці...
Конспект уроку зі світової літератури у 6 класі
Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Ч. Діккенса, з історією створення повісті та особливостями «різдвяних оповідань»;...
Вивчення народнопоетичної творчості фольклору
Віра у наявність душі чи духу в явищах природи, речах та предметах навколишнього світу – це…
Ущільнення навчального матеріалу зі світової літератури в 5-11-х...
Керуючись наказом Департаменту освіти і науки від 27. 08. 14р. №31 «Про зміни в структурі 2014/2015 навчального року у навчальних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка