Урок 1 Тема: Шаблон документа, створення документа за допомогою майстра. Друк документів


Скачати 81.97 Kb.
НазваУрок 1 Тема: Шаблон документа, створення документа за допомогою майстра. Друк документів
Дата24.12.2013
Розмір81.97 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Література > Урок
Урок 1
Тема: Шаблон документа, створення документа за допомогою майстра. Друк документів.
Навчальна мета: Познайомити учнів з основами роботи із текстовим редактором, поняттями шаблон документа, створення документа за допомогою майстра та друком документів.
Розвивальна мета: Розвиток пізнавальних інтересів, уміння запам’ятовувати.
Виховна мета: Виховання уважності, акуратності, дисциплінованості, посидючості.
Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.
Структура уроку

  1. Організаційний момент

  2. Етап орієнтації

  3. Етап проектування

  4. Етап навчальної діяльності

  5. Закріплення матеріалу

  6. Контрольно-оцінювальний етап

  7. Домашнє завдання

Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Етап орієнтації
Отже, сьогодні ми будемо знайомитися з темою «Шаблон документа, створення документа за допомогою майстра. Друк документів.». Запишіть до вашого робочого зошита сьогоднішнє число, класна робота, тема уроку.

IIІ. Етап проектування


  1. Актуалізація опорних знань

  2. Вивчення нового матеріалу (лекція)

  3. Закріплення матеріалу

  4. Домашнє завдання



ІV. Етап навчальної діяльності

Актуалізація опорних знань

Вчитель проводить теоретичне опитування по матеріалу 9 класу.
Об’єкти документа та сторінки та їх властивості

Об’єкти текстових документів: символ, слово, речення, рядок, абзац, сторінка, таблиця, графічний об’єкт тощо.

Найменшою складовою тексту є символ, групи символів утворюють слова, зі слів складються речення, які, в свою чергу, групуються в абзаци.

Символнайменша одиниця тексту, яка позначає літеру, цифру, знак пунктуації, арифметичну операцію чи спеціальний знак.

Слово – послідовність символів, відділена від інших пробілом або знаком пунктуації і пробілом.

Реченняце послідовність слів, яка починається з великої літери та закінчується крапкою, знаком питання, знаком оклику або трьома крапками.

Абзац – послідовність символів, розташованих між двома символами кінця абзацу.

Рядок – послідовність символів, розміщених на одному горизонтальному рівні.

Редагуванняце виправлення помилок, внесення додаткових слів і речень, зміна їх розташування, вилучення зайвих фрагментів, тобто зміна змісту матеріалу.
Правила введення тексту:

  • Робити один пробіл між словами;

  • Розділовий знак не відривати від слова, за яким він стоїть;

  • Після розділового знаку ставити пробіл;

  • Після відкритих лапок або дужок зразу писати текст;

  • Закривати лапки або дужки зразу за текстом;

  • До і після дефісу не ставити пробіл;

  • До і після тире ставити пробіл;

  • Примусово не переходити на новий рядок;

  • Слова на склади не розбивати, переноси не робити, це робиться автоматично;

  • Не ставити символ пробіл між літерами, щоб зробити заголовок розтягнутим, для цього є спеціальні засоби;

  • Не робити пробілами відступів від лівого краю;

  • Не робити пустих рядків між абзацами, для цього є засоби між абзацних інтервалів;

  • Не нумерувати списки, це робить текстовий редактор;

  • Для створення нового абзацу натискати клавішу Enter.

Щоб набирати з клавіатури текст, потрібно знати призначення спеціальних клавіш:


Клавіша

Виконувані дії

Backspace

Видалення символу ліворуч від курсору

Delete

Видалення символу в позиції курсору (або праворуч від нього)

Caps Lock

Режим введення великих букв. Після натискання клавіші починає світитися індикатор у правій верхній частіші клавіатури. Повторне ЇЇ натискання переводить клавіатуру в режим введення молях букв (індикатор гасне)

Ctrl, Alt

Ці клавіші натискають у комбінації з іншими, після чого призначення останніх змінюється

Enter

Перехід на новий абзац

End

Переміщення курсору в кінець рядка

Home

Переміщення курсору на початок рядка

PgDn

Перехід до наступної сторінки тексту

PgUp

Перехід до попередньої сторінки тексту

Shift

Потрібно утримувати для введення великих літер, а також символів, зображених на клавішах верхнього ряду алфавітно-цифрового блоку

Tab

Створення відступів у тексті

Для введення тексту також використовуються спеціальні сполучення клавіш, наприклад, щоб додати новий рядок (без абзацу) потрібно натиснути  Shift+Enter.




Часто виникає необхідність додати символ, якого немає на клавіатурі. Для цього потрібно скористатись командою меню Вставка → Символ і вибрати в діалоговому вікні “Символ” необхідний значок, вказавши перед тим набір символів в полі Шрифт.
За допомогою цього діалогового вікна можна також призначити сполучення клавіш будь-якому символу для введення його з клавіатури.

Щоб вводити текст з дотриманням правил набору (не робити кілька пропусків між словами, не додавати зайві абзаци тощо) потрібно відобразити недруковані символи. Для цього слугує кнопка ¶ на стандартній панелі інструментів.

Значення деяких символів:

· (точка) – пропуск між словами;
¶ – кінець абзацу;
º – нерозривний пропуск;
↵ – перехід на новий рядок без розбиття на абзаци.
Сособи виділення об’єктів:

  • Слово – двічі на ньому клацнути;

  • Рядок – клацнути на вільному полі ліворуч рядка;

  • Речення – утримуючи CTRL клацнути по реченню;

  • Абзац – двічі клацнути на вільному полі ліворуч абзацу або тричі по самому абзацу;

  • Документ – тричі клацнути ліворуч на вільному полі, або CTRL+A, або меню Правка → Виділити все.


Об’єкти сторінки та їх властивості

Сторінка, як об’єкт текстового документа має свої властивості: Розмір, орієнтація, колонтитули, вирівнювання тексту, формат аркуша та ін..

Сучасні принтери дають можливість друкувати документи на папері різноманітного формату – це може бути і фотографія розміром 10×15 см, і документ А4 формату, і будь- який інший розмір, заданий вручну.
Тому перед створенням документу потрібно задати необхідні параметри сторінок: вказати розміри полів (відступи від країв аркуша з правого боку, зліва, внизу та вгорі сторінки), орієнтацію (книжкова, альбомна), розмір паперу тощо. Для цього потрібно виконати команду меню Файл → Параметри сторінки і задати необхідні характеристики у відповідних полях діалогового вікна.

Розміри сторінки – висота та ширина сторінки або стандартні розміри А4, В5 та ін..

Поля – області сторінки вздовж її країв. (верхнє, нижнє, ліве та праве поле)

Орієнтація сторінки – спосіб розміщення сторінки на площині(книжна чи альбомна)



Брошура – кількість сторінок кратна 4, друк в режимі 1+остання, 2+передостання і .т.д.

Дзеркальні поля – внутрішні та зовнішні поля сторінок (для двостороннього друку)
Колонтитули – це службові повідомлення, які розміщуються на полях сторінки документа.(верхні, нижні та бічні колонтитули, парних та непарних сторінок, розділів)

Меню Вид – Колонтитули –далі вводимо текст в верхній чи нижній колонтитул та натискаємо на кнопку Закрити.

У колонтитул крім надрукованого тексту можна вставити номер сторінки –кнопка Номер сторінки , поточну дату і час – кнопка Дата та час , рисунок – кнопка Рисунок та ін. Розміщення вмісту колонтитула відносно верхнього чи нижнього краю сторінки регулюється відповідними лічильниками в групі Розташування( меню Файл-Параметри сторінки).


Шаблон документа

Шаблон – відформатований певним чином документ-заготовка, який зберігається в окремому файлі й використовується як основа для створення нових документів певного типу.

Вікно програми має вигляд:


  1. Рядок заголовка — містить значок і назву програми та ім’я відкритого документу;

  2. Рядок меню (Головне меню) – містить команди, при натисненні на які відкриваються додаткові меню, в яких зібрано по групах функції і команди, що можна виконувати над певним об’єктом;

  3. Панелі інструментів (містять ряди кнопок для швидкого доступу до найбільш поширених команд): стандартна, форматування, малювання;

  4. Кнопки керування вікном (згорнути, розгорнути, закрити);

  5. Лінійки – за допомогою маркерів та позначок на них можна змінювати значення деяких властивостей об’єктів документу (поля, відступи тощо);

  6. Робоча область – містить область документу, в якій можна вводити та редагувати текст;

  7. Смуги прокручування (з’являються, якщо документ не “поміщається” повністю на екрані);

  8. Область завдань – містить додаткові набори функцій і властивостей для деяких команд;

  9. Рядок стану – відображає поточний стан документу.

Щоб налаштувати вигляд вікна на власний смак (додати/ прибрати панелі інструментів, лінійки тощо), потрібно вибрати необхідну команду в меню Вигляд (Вид).
Наприклад, щоб викликати область завдань потрібно виконати команду меню Вигляд → Область завдань (Меню Вид → Область задач) або натиснути сполучення клавіш Ctrl+F1

За замовчуванням шаблон документа має такі параметри: верхнє поле – 1,5 см, ліве поле – 2,5 см, нижнє поле – 1,5 см, праве поле – 1,5 см, розмір сторінки – А4, орієнтація – книжкова, колонтитули-порожні.

Фідформатувати документ за власними параметрами можна за допомогою меню Формат – Абзац, Формат – Шрифт, Формат – Границі і заливка, Файл – Параметри сторінки, Вид – Колонтитули.

Розміри полів можна встановлювати на вертикальних лінійках перетягнувши межу вздовж лінійки в потрібне місце.
Створення документа за допомогою майстра.

Формат файлу -  це спосіб організації даних у файлі.

Найпоширеніші формати файлів текстових документів:

  • .txt – у файлі зберігаються тільки текст з розбиттям на абзаци і без форматування.

  • .doc – у файлі зберігаються текст, рисунки, вставлені об’єкти, значення їх властивостей.

  • .rtf — у файлі зберігаються текст, рисунки, вставлені об’єкти, значення їх властивостей. Крім того, містяться додаткові відомості про форматування об’єктів, що дозволяє опрацьовувати ці документи в різних системах опрацювання текстів різних операційних систем.


Друк документів.

Перед тим, як друкувати документ, потрібно переглянути, який він матиме вигляд на папері:
меню Файл → Попередній перегляд або кнопка на стандартній панелі інструментів.

Друк документу:
меню Файл → Друк або кнопка на стандартній панелі інструментів.
Після цього в діалогову вікні “Друк” вказати необхідні параметри друку: розмір паперу, якість паперу і друку, кількість копій, номери сторінок, що потрібно надрукувати, тощо.

При друці можна задати номера сторінок для друку або діапазон сторінок, наприклад,1,5-8

Можна задати кількість копій друкованого тексту(сторінок), кількість сторінок на одному аркуші паперу, двосторонній друк, друк парних чи непарних сторінок та ін..

Якщо планується друкувати документ з обох сторін то доцільно встановити дзеркальні поля.
V. Закріплення матеріалу
Запитання до учнів у ході викладення нового матеріалу

  1. Які ви знаєте види орієнтації сторінки?

  2. Що таке шаблон документа?

  3. Що таке поле сторінки? Як його можна встановити?*(2 способи)

  4. Як пронумерувати сторінки документа?

  5. Що таке колонтитули? Які вони бувають та як їх встановити?

  6. Як надрукувати декілька сторінок документа? Діапазон сторінок? Парні? Непарні сторінки?поточну сторінку?

  7. Як надрукувати документ не відкриваючи його?




VІ. Контрольно-оцінювальний етап
Учитель виставляє оцінки за роботу на уроці та аргументує їх.
VІІ. Домашнє завдання





Схожі:

2010-2011 навч рік гр 101-104
Форматування документа: створення структури документа, використання стілів для форматування документа
Урок 6 Тема: Автоматичне створення змісту документа. Настроювання...
Навчальна мета: Познайомити учнів з основами роботи із текстовим редактором, поняттями автоматичного створення змісту документа,...
Тема. Використання стилів, поняття про схему документа. Правила стильового...
Мета: ознайомити учнів з поняттями стилю, схеми документа, правилами стильового оформлення документів
П Л А Н
Створення текстового документа. Введення тексту. Установка параметрів сторінки. Розмір паперу. Прокрутка документа
Паспорт документа
Стислий опис документа: встановлює ціни на платні послуги з науково технічного опрацювання документів; підготовки і надання довідок...
ТЕМА: Робота з документами та журналами. Введення документа в Журнал операцій
МЕТА: Навчити учнів вводити інформацію про господарські операції за допомогою документів
Урок 7 Тема: Практична робота №4 «Автоматичне створення змісту документа....
Тема: Практична робота №4 «Автоматичне створення змісту документа. Настроювання параметрів сторінок. Створення колонтитулів»
Тема Створення і редагування табличного документа в середовищі Excel
Запустити MS Excel. У заголовку поточного вікна з'явиться назва табличного документа «Кніга1». Дайте йому ім'я «Оцінки», виконавши...
Урок 3 Тема: Таблиці в текстових документах. Використання стилів,...
Навчальна мета: Познайомити учнів з основами роботи із текстовим редактором, поняттями стилі та таблиці в текстових документах. Використання...
ПОНЯТТЯ ДОКУМЕНТА ЯК ДЖЕРЕЛА ДОКАЗІВ У КРИМІНАЛЬНОМУ СУДОЧИНСТВІ
Пропонувалося виді-лити загальні для усіх документів ознаки, що характеризують 'їх самостійне поняття роте в правовій літературі...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка