Марійка Підгірянка «Розмова про сонце»


Скачати 157.34 Kb.
НазваМарійка Підгірянка «Розмова про сонце»
Дата17.12.2013
Розмір157.34 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Література > Документи
Тема уроку. Марійка Підгірянка «Розмова про сонце»

Вправа « Вилучи зайве»

  1. Обираю загадку (або гасло, прислів’я ), що стосується даної теми.

  2. Вставляю в слова загадки назви птахів.

  3. Записую на дошці зашифровану загадку.

  4. Завдання для учнів:

- Вилучіть назви птахів, прочитайте і відгадайте загадку.


Щошпаксхо дитьчиж

безсиницяна

сінграк няголуб?


(Загадка: Що сходить без насіння? )

Тема уроку. Білоруська народна казка «Легкий хліб»

Вправа «Вилучи зайве»



  1. Обираю прислів’я або гасло, що стосується даної теми.

  2. Вставляю в слова прислів’я (гасла) назви цифр.

  3. Записую на дошці зашифроване прислів’я (гасло)

  4. Завдання для учнів:

- Вилучіть назви цифр і прочитайте прислів’я.


Легсімко годвахлі баодин

нічотириде нетри машість.
(Прислів’я: Легкого хліба ніде нема. )

Тема уроку. Англійська народна казка «Сорочаче гніздо»

Вправа «Вилучи зайве»


  1. Обираю прислів’я або гасло, що стосується даної теми.

  2. Вставляю в слова прислів’я (гасла) назви дерев.

  3. Записую на дошці зашифроване прислів’я (гасло)

  4. Завдання для учнів:

- Вилучіть назви дерев і прочитайте прислів’я.

Прадубця іграб терберезапіння

весоснадуть докаштанумібукння.
(Прислів’я: Праця і терпіння ведуть до уміння. )


Тема уроку. «Рідна домівка, рідна сім’я – тут виростає доля моя». Іван Гнатюк «Наша хата»

Вправа « Роз’єднай слова»



  1. Обираю тему уроку (або гасло, прислів’я , крилатий вислів).

  2. Записую усі слова разом.

  3. Завдання дітям:

  • Роз’єднайте слова і прочитайте тему уроку.


Ріднадомівка, ріднасім’я- тутвиростаєдолямоя.



Тема уроку. У дружному колі

Вправа « Дешифрувальник»

  1. Визначаю ключове слово або фразу уроку.

  2. Зашифровую його за допомогою цифр.

  3. Завдання дітям:

- Розшифруйте тему уроку.



7 2673557 4654 (У дружному колі)

Тема уроку. Анатолій Костецький «Батьківщина»

Вправа « Гронування»

  1. На дошці –центральне слово або фраза уроку.

  2. Пропоную учням називати слова або фрази, що спадають їм на думку із заданої теми.

  3. Записую всі слова та фрази довкола центрального слова.

мова

край сади

Україна ліси



поля

земля

шахти

пісні річки

озера

Тема уроку. Тарас Григорович Шевченко – великий український поет і художник

Вправа «Морський бій»

1.Визначаю ключове слово уроку.

2.Зашифровую його за допомогою букв і цифр.

(Завдання дітям:

- Розшифруйте ключове слово теми уроку)



В-8, Г-7, А- 4, Е – 9, Г – 7, Б – 6, Б -3, Б -7. (Шевченко)

Тема уроку. Вірші українських поетів

Вправа «Криголам».

(Завдання дітям:

- Покажіть вірш за допомогою малюнка, рухів, міміки, жестів.)

  1. Визначаю вірш, який можна намалювати, показати за допомогою рухів, міміки, жестів.

  2. Читаю його за допомогою малюнків або жестів.

  3. Пропоную учням повторити цей «криголам»:

Як дитиною, бувало,

Упаду собі на лихо,

То хоч в серце біль доходив,

Я собі вставала тихо.

«Що болить?» - мене питали,

Але я не признавалась,

Я була малою горда,

Щоб не плакать,

Я сміялась.

Леся Українка

Тема уроку. Лариса Вахніна «Кордон»

Вправа «Читання з передбаченням»

1. Визначаю текст для читання .

2. Розбиваю його на частини.

3. Добираю запитання до кожної частини.

4. Після кожної зупинки веду діалог з дітьми.

- Як ви думаєте, про що ця історія?

- Чому ви так думаєте?

- Що, на вашу думку, може статися далі?

- Що ви думаєте про хлопчика Сашка?

- А як би ви вчинили на місці Наталочки?

- Чи виправдалися ваші передбачення?

- Що вас здивувало в оповіданні?

Тема уроку. Всеволод Нестайко «Руденький»

Вправа «Добре – погано».

1.Оголошую дітям питання для обговорення.

  • Що автор схвалює у своєму творі, а що засуджує?



Добре

Погано







2.Пропоную учням розглянути це питання та визначити, що у ньому добре, а що погано.

3.Діти складають таблицю «Добре – погано» і аргументують свої відповіді.

Тема уроку. Вірші - безконечники

Вправа «Абетковий суп»

1.Готую картки з літерами абетки, вилучаю з неї літери «ь», «и», «й», «ї».

2.Завдання учням:

  • Витягніть з чарівної торбинки картку з літерою, придумайте підсумкове речення на тему уроку, яке починалося б з цієї літери.

Наприклад, букви «че», «ха»:

  • Чи сподобались вам твори, прочитані на уроці?

  • Хто автори творів - безконечників?



Тема уроку. Тарас Григорович Шевченко – великий народний поет і художник

Вправа «Інтерв ‘ю».

1.Об’єдную дітей у пари.

2.Розподіл ролей: кореспондент і респондент.

3.Кореспондент складає три запитання щодо теми уроку, а респондент відповідає.

4.Учні міняються ролями.

Кореспондент:

  • З якими віршами Т.Шевченка ми познайомились на уроці?

  • Який сподобався найбільше?

  • Чого вчать твори поета?

Респондент.

  • Ми познайомились з такими віршами: «Світає…», «Встала й весна, чорну землю…», «Вранці», «Зацвіла у лузі червона калина…».

  • Мені найбільше сподобався вірш… .

  • Твори поета вчать любити і оберігати природу, любити край, де ти народився, рідну мову.

Тема уроку. Казки народів Європи

Вправа «Крісло автора»

(Завдання для учнів:

- Прочитайте свої твори для всього класу у «Кріслі автора».)

1.Цю вправу я використовую під час підсумкової бесіди за прочитаним твором.

2. Пропоную учням за 3хв записати свої думки щодо прочитаного тексту.



Тема уроку. Казки українських письменників

Вправа « Тестування»

І рівень – репродуктивний (завдання 1-2).

Відтворення фактичного матеріалу.

ІІ рівень – частково – пошуковий (завдання 3-4).

Застосування знань на практиці.

ІІІ рівень – творчий (завдання 5- 6).

Кожне завдання – 2 бали.

1.Закінчіть речення.

Казки, у яких відомі автори, називають…

а) народними;

б) авторськими.

2.Продовжіть речення.

Розділ має назву: «Казки…»

а) українських письменників;

б) російських письменників.

3.Оберіть.

Головній думці якої казки відповідає прислів ‘я «Яке частування, таке і дякування»?

а) «Як Лиска собі голосок кувала».

б) «Лисичка і Журавель».

4.Прочитайте назви казок. Підкресліть назви тих, які ви вивчали у цьому розділі.

«Соловей і Жук», «Зайчаткова казочка», «Колобок», «Курочка Ряба», «Бузиновий цар».

5.З’єднайте назву казки з прізвищем автора, який написав цю казку.

а)«Безкінечні казочки» Іван Франко

б)«Про дівчинку Наталочку і Марійка Підгірянка

сріблясту рибку».

в) «Лисичка і Журавель» Микола Трублаїні

6. Складіть прислів’я. Яке з них виражає головну думку казки «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»?

Два хитрих мудрого в біді.

Хто людей питає, не переважать.

Друзі пізнаються той і розум має.

Тема уроку. Урок позакласного читання «Осінь щедра, осінь золотава»

Вправа « Сенкан»

Це вірш у п’ять рядків, який синтезує інформацію і факти у стисле висловлювання, що описує і віддзеркалює тему.

1. Пропоную учням тему для вірша.

2. Об’єдную учнів у пари або у групи.

3.Даю завдання скласти вірш за опорною схемою ( схема у кожної групи):

1 –й рядок – слово - іменник, яке позначає тему уроку.

2 –й рядок –це опис теми, який складається з двох прикметників.

3 –й рядок - визначає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох дієслів.

4 –й рядок є фразою, яка складається з чотирьох і більше слів і виражає ставлення до теми, особисті почуття.

5 –й рядок – це слово – асоціація до теми, синонім до першого.

Осінь

золотава, чарівна

прийшла, прилинула, намалювала

Природа зачарувала все навкруги.

спокій

Тема уроку. Василь Сухомлинський «По волосинці»

Вправа «Кубування»

  1. Готую невеликий кубик з коробки.

  2. На кожній грані пишу по одній вказівки.

  3. Демонструючи грані куба, пропоную учням в усній формі (або на папері) висловити свої думки на запропоновану тему.

На гранях куба запис: назва твору, автор, жанр, тема твору, головні герої, чому вчить твір.



Тема уроку. В’язка народних прислів’їв

Вправа «Прислів’я в лабіринтах»

Р

О

Б

Ц

Ь

У

А

Ф

О

М

Ч

У

Л

Т

І

Є

Г

Б

И

Т

І

П

Л

Ї

В

Е

К

С

А

Т

Г

О

І

З

С

О

М

С

П

Д

Т

В

С

А

Е

Г

Б

А

Р

У

Д

В

Н

І

Е

Ц

И

К

П

А

И

Ш

К

Ь

Без труда нема плода.

Тема уроку. Наче вулик, наша школа

Вправа «П’ ять слів – три слова»

1.Оголошую тему для обговорення.

2.Об’єдную учнів у групи .

3.Кожному членові групи пропоную записати 5 слів, що спадають на думку під час роботи над оголошеною темою.

4.Об’єднані групи обговорюють записані слова та відкидають ті, що повторюються.

5.Секретарі груп записують 3 слова, що найбільш вдало характеризують тему обговорення.

6. Доповідачі груп зачитують дібрані слова.

7.Аналізую всі записані слова, відкидаю повтори.

Після обговорення в групах залишаються такі слова:

1- ша група – дзвоник, вчителька, знання;

2 - га група –підручники, портфель, ручка;

3 - тя група –учні, урок, перерва;

4 - та група –праця, навчання, старання;

5 - та група –свята, загадки, конкурси;

6 – та група –друзі, сміх, канікули.

Тема уроку. Небилиці - небувалиці

Вправа «Банани»

1.Обираю ключове слово уроку.

2.Добираю фразу, за допомогою якої буду зашифровувати це слово.

3.Завдання учням:

- Прочитайте зашифроване ключове слово, знайшовши і закресливши фразу.

Пранцюевабтиичалсинацстіав.

( Фраза: Працювати час настав. Слово: небилиці.)

Тема уроку. Українська народна казка «Лисиця та Їжак»

Вправа «Система позначок «Допомога»

1.Актуалізація знань.

2.Записую на дошці отриману інформацію.

3.Класифікую інформацію.

4.Учні індивідуально заповнюють таблицю.

« + » «Я це знав».

« - » «Я цього не знав».

« ! » «Це цікаво!»













  • Який розділ опрацьовуємо?

  • Який вид казок розглядаємо?

  • Хто головні герої цих казок?

  • Чого вчать казки?

  • Чим подобаються вам народні казки?

  • Читаючи записи з дошки, зробіть позначки у таблиці.

Тема уроку. Валентина Осєєва «Сини». Василь Сухомлинський «Сьома дочка»

Вправа «Незакінчені речення»

1. Визначаю тему, з якої школярі будуть висловлюватись у колі ідей.

2. Формулюю незакінчені речення і пропоную учням закінчити їх.




  • Цей урок мене навчив…

  • Прочитані оповідання спонукають мене…

  • Дідусь відповів: «Я тільки одного сина бачу!» тому, що…

  • Я вважаю, що по-справжньому любила матір…

  • Хто щиро любить матір, той…


Тема уроку. Дмитро Павличко «Звернення», Степан Жупанин «Буду я природі другом»

Вправа «Мозковий штурм»

!. Об’єдную дітей у групи по 4-6 чоловік.

2. Визначаю проблему.

3. Обираю спікера групи.

4. Обмін ідеями.

Проблема:

  • Що, на вашу думку, означає вислів: «Буду я природі другом»?

Ідеї:

  • Не вирубувати дерев.

  • Не рвати квітів.

  • Не шуміти в лісі під час висиджування пташок.

  • Не залишати в лісі сміття, вогнище.

  • Не вбивати пташок та звірів.

  • Насаджувати дерева і кущі.

  • Оберігати рослини і тварин.

  • Допомагати пташкам узимку.

Тема уроку. Сергій Носань «Ялинка», Олександр Олесь «Ялинка»

Вправа «Обери позицію»

  1. Пропоную учням дискусійне запитання і прошу їх визначити власну позицію.

  2. Готую таблички з написами: «За», «Проти», «Не знаю».

  3. Учні стають біля таблички, яку вони обрали.

  4. Пропоную кожній групі обгрунтувати свою позицію, виробити спільні аргументи на захист своєї точки зору.

  5. Запитую, чи не змінив хто - небудь своєї думки, чи не хоче перейти до іншої таблички.

  6. Узагальнення обговорення дискусійного питання.

Питання:

Потрібно заборонити рубати і продавати ялинки.

За Проти Не знаю



Схожі:

На що, за словами мами, погляне сонечко, коли прокинеться ?
На що, за словами мами, погляне сонечко, коли прокинеться ? ( «Розмова про сонце» Марійка Підгірянка)
Вірші Марії Підгірянки Марійка Підгірянка – дітям
Мета. Розширити і поглибити знання учнів про творчий і життєвий шлях поетеси. Вчити учнів виразному читанню поезії Виховувати любов...
Нашої зустрічі «Людина починається з добра». Доброта це один з виявів,...
Учитель: Друзі! Готуючись до сьогоднішньої зустрічі я хотіла провести її так, щоб у нас з вами вийшла щира розмова, така розмова,...
Розмова про щастя ( Проведена 16. 10. 2008 року у 8-Б класі)
Мета: допомогти учням зрозуміти складну філософську категорію, вчити бути щасливими
Відстань до Землі 149597890 км або 1 а е
Сонце – найближча до нас зірка. Сонце величезне як по розмірах, так і по масі. Його діаметр в 109 разів перевершує діаметр Землі,...
37. «Відверта розмова» факультативний курс для учнів 7-8 класів
Разом з тим, рівень поінформованості про шкідливі наслідки вживання алкоголю на організм людини у підлітків є досить низьким
Розмова кореспондента «Урядового кур'єра» із заслуженим юрис¬том України, Людмилою ХОДОС
Розмова кореспондента «Урядового кур'єра» із заслуженим юрис¬том України, Людмилою ХОДОС. [1 квітня 2008]
Любов, як сонце,світу відкриває
Вчитель: Сьогодні ми з вами поговоримо про найсвятіше, найсвітліше і найпрекрасніше почуття – про любов. Почуття, про яке відомий...
Завдання ІІІ (обласного) етапу
Напишіть казку про сонечко. Не забудьте розказати про мандрівку його по небу, побачене ним із висот. Пам’ятайте при цьому, що сонце...
Самостійна робота №3
Мишко за 15 цукерок сплатив 8 грн, а Марійка за 20 цукерок — 11 грн. У кого з дітей кожна цукерка кошту­вала дорожче?
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка