Урок дослідження


Скачати 65.64 Kb.
НазваУрок дослідження
Дата02.11.2013
Розмір65.64 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Історія > Урок
Складні випадки слововживання числівника та

іменника (грошові одиниці)

Урок - дослідження

Творчий доробок нестандартного уроку з українського мови

в 11 класі



Повага до національної валюти, як до інших атрибутів державності, - наш патріотичний обов'язок.

Усі ми повинні пам'ятати, що сила і могутність України, авторитет на міжнародній арені, наш з вами добробут залежить від стабільності і міцності грошової одиниці

Голова

Національного банку України




Тема. Складні випадки слововживання числівника

та іменника ( грошові одиниці)

Мета. Практично навчати учнів використовувати

в діловому та розмовному мовленні форми іменника " гривня " у поєднанні з числівниками.

Розвивати усне та писемне мовлення учнів; творчі та пошукові здібності.

Виховувати любов до рідного слова, мови, національних надбань; бажання навчатися.

План уроку

I. Організація класу.
II. Повідомлення теми і мети уроку.

1. На сьогоднішньому уроці ми з вами розглянемо складні випадки слововживання числівника та іменника, зокрема грошової одиниці як в діловому так і в розмовному мовленні.

2. Актуалізація знань.

Пригадайте які теми ми з вами вже розглядали, що були пов'язані із складними випадками слововживання в українському діловому мовленні (явище паронімії, написання чоловічих та жіночих імен по батькові)

3. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні Вашій увазі пропонується урок- дослідження, яке провели учні 11 класу, що пов'язане з українською грошовою одиницею « гривнею»


Справа в тому, що з уведенням в Україні «гривні» досить часто виникають труднощі з уживанням у мовленні цього іменника у поєднанні з числівниками.

Досить часто можна почути такі форми цього іменника як "гривна; грівнів; гривнов''

Щоб урізноманітнити вивчення цієї теми учням були запропоновані завдання.
III. Робота над новим матеріалом.

1. Історична довідка.

Слово надається історику - досліднику грошової одиниці" гривні"

2. Робота в зошитах. Творчий диктант.

1. Поставте слово «гривня» у тій формі, якого вимагає числівник, запишіть словами.

2. Доповніть речення.

1). На рахунок Національного Банку України було

переведено ( 21117349 гривень )

2). Студенти отримали стипендію у розмірі (47гривень) 3). Пенсійним фондом визначено розмір так званої соціальної пенсії, яка в середньому становить (1073 гривень)
3. Народознавча сторінка.

Наступне дослідження проводили наші народознавці «Народна мудрість про гроші» ( див. додатки)
Завдання.

1) Поясніть значення прислів'я.
2) Чи погоджуєтесь ви з даними висловами. Висловіть свою точку зору на дані аргументи. Прислів'я, які найбільше сподобались запишіть у зошити.
3) Дослідження щодо вживання грошових одиниць в

діловому мовленні, а саме в ділових паперах проводили

наші мовознавці.

4) Час рухається вперед. Змінюється життя, а з ним і люди, їхні думки, погляди. Інколи ми навіть і не помічаємо, як самі несвідомо творимо історію. Комусь хотілось би зазирнути у минуле, а комусь навпаки у майбутнє.

Отож, деякі учні спробували зазирнути у майбутнє і намагалися створити грошову одиницю України в майбутньому. ( Група учнів презентує малюнки майбутньої гривні)

5) Ні для кого не новина, що валюти розвинених країн мають свої знаки. Так, наприклад, США вважають свою валюту символом стабільності і достатку, знаком стійкої валюти. Умовні позначки має валюта європейської спілки (євро ), британський фунт.

А свої проекти щодо умовних позначок гривні зараз представлять наші учні.
6) Аукціон.

Практичне вживання грошової одиниці у мовленні було запропоновано ученицею…. Отже, запрошуємо прийняти участь в аукціоні.


Аукціон
Запропоновані товари на продаж.
1. Глечик з глини.

Українські панянки зберігали у ньому масла для омолодження своєї шкіри. Початкова ціна 35 гривень. Хто більше?

2. Найточніші ваги давніх українських крамарів. Початкова ціна 75 гривень.
3. Ця праска зацікавить справжнього колекціонера українського старовинного побуту. Початкова ціна 15 гривень.

7. Юні "Нумізмати"

Грошові одиниці кожної країни є своєрідними історичними свідками їх економічного розвитку.

Наука , яка вивчає та досліджує грошові одиниці, монети, називається "нумізматика".

"Нумізмат" в перекладі з грецької означає - монета. А люди, які монети колекціонують, звуть нумізматами. З'ясувалось, що у Вашому класі є нумізмат. З деякими грошовими одиницями різних країн нас ознайомить юний нумізмат …(учень демонструє колекцію)
IV. Підсумок уроку

• Що найбільше Вас зацікавило на уроці?

• Що нового дізналися?

• Які висновки зробили для себе?


Додатки
Матеріали до уроку

«Складні випадки слововживання числівника та іменника»
- Історична довідка

Здавалося б, проста річ - гроші. Хіба без них можна обійтись у наш час? Мабуть, на думку нікому і не спаде, а як же в сиву давнину без них обходились?

Отож і пропоную Вам зробити історичний ракурс, тобто повернення в минуле.

Поки гроші не з' явилися, люди як торгували? Хтось приносив на умовлене місце продукти. Хтось інші товари на обмін .Зустрічалися з сусідами і свої товари залишали. А потрібне забирали. Потім стала людина в діло пускати кольорове намисто і листя тютюну, шматки металу і навіть зуби тварин. У Стародавній Монголії грошима слугували плитки чаю. А в Китаї особливо цінували бронзові дзвіночки. Були ще такі гроші, як бруски солі, металеві лопати і сокири, мотики і ножі. А чи цікаво Вам дізнатися, що означає всім нам знайоме слово "монета".

У Бога Юпітера дружина була. І звали її Юнона – Монета. А коли нашою мовою, то Юнона - Порадниця. Чи Юнона – Застережниця. І коли траплялися в житті країни труднощі, то слухали пророчества богині. А що ж могла порадити богиня? Є така легенда. У Ш ст. до н.е. римляни вели важку війну з царем Пірром. То брали верх одні, то переможцями виходили інші .І тоді почали благати римляни небеса:

- Скажи ,о богине Юноно - Монето, яким буде кінець війни?

Можете уявити, як радів народ, коли богиня запевнила в благополучному закінченні війни. Що повіщала Юнона, те й збулося. Із тих пір вдячні римляни почали вибивати зображення божества на своїх грошових знаках. А водночас і самі гроші із зображенням Монети почали зватися «Монетами». Та було б недоречним закінчити свою розповідь, не пояснивши походження слова гривня.

Гривня: 1.У Стародавній Русі- срібний злиток, вагою близько фунта, який служив основною грошовою одиницею.

2. Мідна монета в три, а в деяких місцях-дві з половиною копійки.

3. Гривеник, срібна монета в десять копійок.

Гривна. Існує в українській мові і слово гривна, на позначення металевої прикраси у вигляді обруча, яку носили на шиї. Наприклад: На шиї похованого була лита золота гривна із зображенням кінних скіфів на кінцях, руки прикривали золоті браслети.(Нариси стар. Укр. Історії).

Єдиний знак великокняжого роду - золота гривна.

- Слово вчителя
У наш час сучасне суспільство не може обходитися без грошей. За їх допомогою ми купуємо їжу, одяг, рухомість і нерухомість, задовольняємо свої матеріальні і духовні потреби. У кожній країні зараз своя грошова одиниця. Проте якою вона може стати в майбутньому ніхто не знає. Ось запропонована грошова одиниця майбутнього. На ній зображені чоловік та жінка - в рівних обов'язках, шануючи та поважаючи один одного. Бо наше суспільство тільки тоді буде міцним і успішним, коли не буде пригноблення і дискримінації за статтю. Звичайно, планета на якій ми живемо потерпає від сучасних проблем, дуже серйозних, і які потребують негайного вирішення. Кожному з нас треба вже зараз усвідомити глобальність цих проблем і розпочати вирішення екологічних питань у своєму масштабі, щоб мати квітучу і безпечну планету у майбутньому. Треба поєднати вишуканість минулого з сучасним життям, втілити досвід віків у відкриття сьогодення. Тоді матимемо суспільство, в якому гроші будуть відігравати не найголовнішу роль.
-У народі говорять
Хоч у голові пусто, аби грошей густо.

Біда з грошима, біда і без грошей.

Від грошей усе лихо на світі.

За наші гроші ми всім хороші.

Не май сто рублів, а май сто друзів.

Гроші ховай на чорний день та лиху годину як поміч єдину.

Совісті менше - грошей більше.

З грошима і в грязі чистий.

Гроші той знає берегти, хто не знає з чого жити.

Схожі:

Урок з елементами дослідження Мета
Тема: «Драма-казка «Микита Кожум’яка» Олександра Олеся» (урок з елементами дослідження)
Урок-подорож, урок-дослідження. 1
«Кримські сонети» Адама Міцкевича – ностальгія за батьківщиною; їх відлуння в українській та російській літературах
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження
ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА”
Тема Сутність педагогічного дослідження
На практиці, як правило, дослідник використовує як теоретичні, так і емпіричні методи дослідження. Таке дослідження прийнято називати...
ПО КУРАЦІЇ ТА ОФОРМЛЕННЮ ІСТОРІЇ ПОЛОГІВ
Об’єктивне дослідження: а загальне об’єктивне дослідження; б спеціальне акушерське дослідження
Урок- проект
Мета нашого дослідження зібрати і опрацювати інформацію про різноманітність рослин на Черкащині
Урок-дослідження
М. В. Гоголя “Тарас Бульба”, прослідкувати зображення історичних подій в Україні, побуту та звичаїв Запорізької Січі
Урок №30 Дата: ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ. ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ Й ДОСЛІДЖЕННЯ...
Південної Америки; забезпечити розуміння особливостей географічного положення Південної Америки; удосконалити практичні вміння та...
 Урок пояснення нового матеріалу
Тема. Вибір типу осцилографа для дослідження того чи іншого сигналу. Цифрові осцилографи. 
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка