Урок пояснення нового матеріалу


Скачати 38.42 Kb.
Назва Урок пояснення нового матеріалу
Дата14.04.2013
Розмір38.42 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

Група
















Дата проведення

















Тема. Вибір типу осцилографа для дослідження того чи іншого сигналу. Цифрові осцилографи. 

Мета. Ознайомити учнів з правильним вибором типу осцилографа при проведенні вимірювань, а також розглянути цифрові осцилографи.

Тип уроку. Урок пояснення нового матеріалу.

Структура   уроку.

І.  Організаційний момент.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

1)       Для чого призначений осцилограф?

2)       Які основні складові осцилографа?

3)       Які ви знаєте характеристики осцилографа?

 

ІІІ.  Викладення нового матеріалу.

Осцилографічні методи вимірювання частоти.  Осцилографічні методи являють собою методи порівняння вимірюваної частоти із зразковою. Перевагою цих методів є їх простота і зручність при достатній точності; застосовують їх в широкому діапазоні частот 10 Гц  ¸  (10 – 20) МГц.

Метод Ліссажу. Суть цього методу в тому, що горизонтальні та вертикальні пластини осцилографа подаються напруги різних, але кратних частот, відповідно fг і fв , при цьому на екрані осцилографа отримується зображення – фігура Ліссажу.

При цьому справедливе відношення  fв/fг = nг/nв  ,  де nг та nв число точок переперетину фігури Ліссажу із горизонтальною та вертикальною прямими, які не проходять через точку перетину ліній самої фігури.  Для  рис. 5  fв/fг = nг/nв  = 6/4 = 3/2.h:\vimir_35_17\metod_inf\urok\u_16.h1.jpg

Метод характеризується високою точністю, яка в основному визначається точністю генератора зразкової частоти.  Недолік методу : визначити відношеня  nг/nв  можливо лише при співвдношені частот не більше 10 і при нерухомому положені або повільному обертані фігури.

 

Метод кругової розгортки. Якщо напругу одної частоти (зразкової f0) використовувати для отримання кругової розгортки на екрані осцилографа, а напругу іншої (більшої частоти fx) подати на електрод (модулятор), який керує яскравістю світіння трубки (рис. 6.а), то в додатній півперіод цієї напруги яскравість розгортки буде збільшуватись, а у від’ємний зменшуватись. В результаті коло буде складатися з n темних та n світлих штрихів. При чому n = fx/f0 .  При цілому значені n осцилограма буде нерухомою. Схема досліду і зображення на екрані осцилографа для співвідношення частот fx/f0 = 6 подано на рис. 6.б .h:\vimir_35_17\metod_inf\urok\u_16.h2.gif

Основні властивості цифрових осцилографів:

·       можливість індикації стану досліджуваних сигналів до момента синхронізації (момента виникнення збою);

·       вбудовані пастки для поодиноких імпульсів досліджуваних сигналів;

·       зв'язок з управляючою ЕОМ з допомогою стандартних інтерфейсів (IEEE 488, VXI).

Цифрові осцилографи мають вбудовані в собі мікропроцесор, оперативний запам’ятовуючий пристрій для запам’ятовування сигналів. На цифровому осцилографі можна дивитись будь-які сигнали, як періодичні так і неперіодичні.h:\vimir_35_17\metod_inf\urok\u_16.h3.jpg

Також можна дивитись передісторію (до моменту синхронізації) оскільки в цифрових осцилографах використовується запис в пам'ять.

Цифрові осцилографи мають більш складну структуру в порівнянні з аналоговими осцилографами. Зараз цифровий осцилограф – це персональний комп'ютер з платою аналогово-цифрового перетворювача.

Цифровий осцилограф має вбудований в собі мультиметр.

Інформація від осцилографа зберігається на флопі-диску.

Також до осцилографа можна під'єднати принтер. Цифровий осцилограф має в собі вбудовані інтерфейси RS232, HPIB.

Ціна цифрового осцилографа може досягати $20 000.

 

ІV.  Закріплення.     

1)    Як можна виміряти частоту за допомогою осцилографа?

2)    Які особливості цифрового осцилографа?

V.  Домашнє завдання.     

1). А. М. Гуржій, Н. І. Поворознюк «Електричні і радіотехнічні вимірювання»

§9.1, 9.2.

Конспект.

Схожі:

 Урок пояснення нового матеріалу
Мета. Дати учням поняття осцилографа, визначитися з його призначенням та основними технічними характеристиками
 Урок пояснення нового матеріалу
Тема. Підготовка осцилографа до роботи, вибір режиму роботи осцилографа. Дослідження амплітудних і часових параметрів сигналу за...
ІV. Вивчення нового матеріалу. (пояснення вчителя з елементами бесіди)
МЕТА. Засвоїти поняття змочування і капілярності, з’ясувати їх закономірності; показати практичне значення цих явищ
План-конспект уроку№4 Тема. Встановлення зв’язків між таблицями
Мета: формувати навички впорядкування (сортування), навчити встановлювати зв’язки між таблицями, розвивати навички швидкого запам'ятовування...
Урок з основ здоров ’ я
Перш ніж приступимо до нового матеріалу відгадаємо кросворд і зашифроване слово і дізнаємося про що будемо говорити на уроці
Урок засвоєння нового матеріалу з елементами дослідження та експерименту
Учитель української мови та літератури вищої категорії Миколаївської гімназії №4, вчитель-методист
Урок вивчення нового матеріалу
«балет», «лібрето», «антрепренер», «адажіо» «балетмейстер», «танцівник»,видатними композиторами та виконавцями російського балету...
Урок вивчення нового матеріалу
Тема. «Народні оповідання» Марка Вовчка – «нехудожнє» зображення нетипових епізодів із кріпацького життя чи художнє викриття
1. Пояснення сторін, третіх осіб та їхніх представників
Пояснення сторін, третіх осіб та їхніх представників є одним із засобів доказування. Ці пояснення мають статус доказів за умов, що...
Урок вивчення нового матеріалу. Методи і прийоми: «робота в групах»
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка