ПРО СИСТЕМУ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ


Скачати 276.66 Kb.
Назва ПРО СИСТЕМУ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ
Сторінка 1/3
Дата 09.04.2013
Розмір 276.66 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3
ТИМЧАСОВЕ ПОЛОЖЕННЯ

ПРО СИСТЕМУ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ


ТА ВИЗНАЧЕННЯ РЕЙТИНГУ СТУДЕНТІВ

У КРЕДИТНО - МОДУЛЬНІЙ СИСТЕМІ

ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ

Система оцінювання знань та визначення рейтингу студентів має за мету стимулювання систематичної та самостійної роботи студентів денної форми навчання усіх освітньо-кваліфікаційних рівнів, підвищення якості знань та об'єктивності їх оцінки, запровадження здорової конкуренції між студентами у навчанні, спонукання їх до активного, свідомого навчання, самостійного оволодіння знаннями, виявлення і розвитку їх творчих здібностей.

1. ОЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНІВ ТА ПОНЯТЬ

Кредит - одиниця виміру («вартість») обсягу роботи, необхідного середньому студенту для оволодіння компетенціями, визначеними освітньо-кваліфікаційною характеристикою. Кредит є узагальненою величиною, яка відображає повні витрати часу середнього студента для засвоєння навчального матеріалу з метою оволодіння необхідними компетенціями.

Компетенції - знання та вміння студента, що характеризують його здатність розуміти, виконувати, відображати та пізнавати те, що вимагається освітньо-кваліфікаційною характеристикою фахівця після завершення процесу вивчення навчального матеріалу окремого модуля (навчальної дисципліни) або навчання на певному освітньо-кваліфікаційному рівні.

Модуль (навчальна дисципліна) - поіменована, цілісна, чітко структурована та певним чином документована змістова частина програми підготовки фахівця, яка повинна бути засвоєна студентом шляхом реалізації різних форм навчального процесу (аудиторні заняття -лекційні, лабораторні, практичні тощо та самостійна робота) і забезпечує здобуття ним відповідних компетенцій. Модуль включає контроль (екзамен, диференційований залік) знань та вмінь студента, які він здобув після завершення процесу вивчення модуля.

Змістовий модуль - логічно завершена частина модуля (навчальної дисципліни), засвоєння якої дає змогу студенту здобути одну або декілька компетенцій.

Засоби оцінювання знань та вмінь - набір завдань (тестів), проектів та робіт, які використовують для прийняття рішення щодо рівня засвоєння модуля студентом. Засоби оцінювання використовуються навчальним закладом для формального визначення рівня оволодіння студентом необхідними для зарахування кредитів результатами навчання, а також можуть використовуватися студентом для самооцінювання та самоконтролю.

Результати навчання - результати оцінювання компетенцій, набутих студентом після завершення процесу вивчення навчального матеріалу окремого модуля (навчальної дисципліни) або завершення навчання на певному освітньо-кваліфікаційному рівні. Результати навчання (тобто те, що студент повинен знати, розуміти або вміти продемонструвати після завершення процесу навчання) визначаються за відповідними критеріями оцінювання знань та вмінь.

Критерії оцінювання знань та вмінь - система вимог (опис та кількісний вимір) до рівня знань та вмінь студента, які він повинен продемонструвати для підтвердження набутих ним компетенцій.

Поточний контроль - оцінювання практичної компоненти інтегрованих знань студента з конкретного змістового модуля.Він реалізується у формі захисту лабораторних, розрахункових, графічних або розрахунково-графічних робіт, практичних завдань, рефератів тощо, передбачених робочою програмою модуля (навчальної дисципліни).

Контрольний захід - оцінювання засвоєння студентом теоретичної компоненти інтегрованих знань студена з конкретного змістового модуля.

Модульний контроль - оцінювання результатів навчання студента із вивчення навчального матеріалу змістового модуля за результатами поточного контролю та контрольного заходу.

Семестровий контроль - екзамен або диференційований залік з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою навчальної дисципліни за семестр.

Диференційований залік - це семестровий контроль, який полягає у підведенні підсумку виконання курсових проектів (робіт), проходження практики, засвоєння студентом навчального матеріалу модуля (навчальної дисципліни).

Підведення підсумку засвоєння студентом навчального матеріалу модуля (навчальної дисципліни) здійснюється виключно на підставі результатів виконання індивідуальних завдань (розрахункових, графічних тощо), контрольних робіт, виконання та захисту лабораторних робіт тощо, передбачених робочою програмою модуля (навчальної дисципліни).

Екзаменаційний контроль - оцінювання під час екзамену засвоєння студентом теоретичної компоненти інтегрованих знань студента з конкретного модуля (навчальної дисципліни).

Екзамен - оцінювання результатів навчання студента із вивчення навчального матеріалу модуля (навчальної дисципліни) за результатами поточного та екзаменаційного контролів.

Підсумковий контроль – модульній або семестровий контролі, які проводяться з метою оцінювання результатів навчання на окремих його етапах.

Модульна оцінка - сума балів, одержаних студентом за результатами контрольного заходу та поточного контролю з певного змістового модуля.

Сумарна модульна оцінка - це сума модульних оцінок із змістових модулів певної навчальної дисципліни за семестр. Максимальне значення сумарної модульної оцінки становить 100 балів.

Екзаменаційна оцінка - це кількість балів у 100-бальній шкалі, отриманих студентом на екзамені з врахуванням практичної компоненти інтегрованих знань студента за результатами поточного контролю на протязі семестру.

Залікова оцінка - це кількість балів у 100-бальній шкалі, отриманих студентом з диференційованого заліку.

Семестрова оцінка - це сумарна модульна або екзаменаційна оцінка чи залікова оцінка.

Семестрова оцінка за державною шкалою оцінювання знань -оцінка, яка визначається шляхом трансформації семестрової оцінки, вираженої в 100-бальній шкалі, у систему оцінок за чотирибальною шкалою: "відмінно", "добре", "задовільно", "незадовільно" (див. табл.1).

Атестація студента з модуля (навчальної дисципліни) - виставлення викладачем семестрової оцінки за державною шкалою на підставі семестрової оцінки з цього модуля (навчальної дисципліни). Атестація студента з конкретного модуля (навчальної дисципліни) проводиться під час:

  • останнього тижня навчального семестру;

  • тижнів, відведених для складання екзаменів.

Рейтинг студента — це його порядкова позиція серед студентів певного курсу певної бакалаврської програми або певної спеціальності, визначена після закінчення семестру на підставі його відповідних рейтингових оцінок.

Семестрова рейтингова оцінка (Opcj) - це індивідуальний показник успішності студента, тобто інтегральна числова оцінка його знань та вмінь за окремий (j-й) семестр. Цю оцінку розраховують за семестровими оцінками з модулів (навчальних дисциплін) із врахуванням вагового коефіцієнта кожного модуля (навчальної дисципліни) за формулою:



де - кількість модулів (навчальних дисциплін) в j-му семестрі;

- кількість кредитів з i-го модуля (навчальної дисципліни) в j-му семестрі;

-семестрова оцінка з i-го модуля (навчальної дисципліни) в 100-бальній шкалі в j-му семестрі.

- кількість кредитів за j-й семестр з m модулів (навчальних дисциплін) індивідуального навчального плану студента.

Рейтингова оцінка студента (РО) - інтегральна числова оцінка знань студента, яка визначається за семестровими рейтинговими оцінками та результатами контролю його залишкових знань з певних модулів (навчальних дисциплін), порядок та терміни проведення якого регламентуються відповідним наказом ректора.

Рейтингова оцінка студента за N семестрів визначається за формулою:



де N - кількість семестрів; n - кількість модулів (навчальних дисциплін), з яких проводився контроль залишкових знань студента; К - загальна кількість кредитів згідно навчального плану підготовки фахівця певного освітньо-кваліфікаційного рівня;

- оцінка студента за результатами контролю його залишкових знань з i-го модуля (навчальної дисципліни) в 100-бальній шкалі (до уваги беруться тільки позитивні оцінки);

- кількість кредитів i-го модуля (навчальної дисципліни).

У разі неявки студента на контроль залишкових знань з поважних причин, підтверджених документально, студент за дозволом деканату має право на його проведення у інший час, визначений відповідною кафедрою. В усіх інших випадках приймається рівною нулю.

Конкурсна рейтингова оцінка (КРО) -це підсумкова рейтингова оцінка особи, яка завершила навчання за ОКР «бакалавр» або «спеціаліст» в Університеті, обчислена як сума рейтингової оцінки студента та його оцінки з державної атестації з відповідними ваговими коефіцієнтами за формулою:



де - оцінка студента за результатами державної атестації у 100-бальній шкалі,

,-вагові коефіцієнти: = 0,75, = 0,25

Конкурсна оцінка (КО) - це оцінка, яка складається з суми конкурсної рейтингової оцінки (КРО) особи у 100-бальній шкалі та кількості додаткових балів (ДБ) за її наукові й навчальні досягнення:

КО = КРО + ДБ, (5)

де кількість додаткових балів (ДБ) визначається згідно з додатком 1. Максимальна кількість додаткових балів, які враховуються у конкурсній оцінці, не може перевищувати 5 балів.

Тест - стандартизована діагностична система завдань, яка призначена для оцінювання знань та умінь студентів. Тест характеризується певним рівнем складності/

2. КОНЦЕПЦІЯ СИСТЕМИ:

2.1. Система оцінювання знань та визначення рейтингу студентів (надалі Система) є складовою кредитно-модульної системи підготовки фахівців та визначає особливості організації навчального процесу в умовах
впровадження ідей Болонського процесу.

2.2. Основними концептуальними положеннями Системи є:

  • підвищення якості підготовки і конкурентоспроможності фахівців за рахунок стимулювання самостійної та систематичної роботи студентів протягом навчального семестру, встановлення постійного зворотного зв'язку з кожним студентом та своєчасного коригування його навчальної діяльності;

  • підвищення об'єктивності оцінювання знань студентів за рахунок проведення протягом семестру модульних і семестрових контролів та використання 100-бальної шкали для оцінювання інтегрованих знань студентів із кожного модуля (навчальної дисципліни) із обов'язковим переведенням цих оцінок у державну шкалу (з виставленням державної семестрової оцінки "відмінно", "добре", "задовільно" чи "незадовільно") та у
    шкалу ЕСТS (А, В, С, D, Е, FX, F), згідно з табл. 1.

Таблиця 1.

За 100-бальною шкалою Уныверситету

За державною шкалою

За шкалою ЕСТS

88-100 балів

"відмінно"

А

80-87 балів

"добре"

B

71-79 балів

"добре"

С

61-70 балів

"задовільно"

D

50-60 балів

"задовільно"

Е

26-49 балів

"незадовільно" (з можливістю повторного складання екзамену)



00-25 балів

"незадовільно" (з обов'язковим повторним вивченням модуля)

F


• підвищення мобільності студентів за рахунок забезпечення прозорості і сумісності Системи із будь-якою освітньою системою інших держав, внаслідок використання кредитів ЕСТS для вимірювання обсягу модулів (навчальних дисциплін) освітньо-професійної програми студента та шкали ЕСТS для оцінювання знань студентів;

  • забезпечення індивідуально-орієнтованої організації навчального процесу студентів шляхом організації навчання за індивідуальною варіативною частиною освітньо-професійної програми та індивідуальним навчальним планом;

  • розвиток у студентів інтересу та підвищення мотивації до навчання, запровадження здорової конкуренції у навчанні, виявлення і розвиток творчих здібностей студентів за рахунок:

-систематичного контролю знань та накопичення студентом балів за навчально-наукову діяльність;

-необов'язковості складання студентом екзамену з модуля за умови, коли сумарна модульна оцінка дає підстави атестувати його у державній шкалі з оцінкою "відмінно", "добре", "задовільно";

-використання семестрових рейтингових оцінок як підстави для визначення розміру стипендії студентів, призначення іменних стипендій та надання студентам додаткових заохочень (премій, матеріальних допомог, здешевлення путівок у спортивно-оздоровчі табори університету тощо) за рахунок 10% стипендіального фонду;

-використання рейтингу студента як підстави для: пріоритету при здійсненні переходу із однієї бакалаврської програми на іншу (споріднену), при конкурсному відборі на освітньо-кваліфікаційний рівень «спеціаліст», «магістр» та виборі спеціальності і спеціалізації; -першочергового скерування в аспірантуру, на навчання або на практику за кордон, на роботу у престижні підприємства, організації та установи; пріоритету на отримання путівок для оздоровлення в канікулярний період та вибір кімнати в гуртожитку тощо.

2.3. Критерії оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу модуля (навчальної дисципліни):

  • А - оцінка "відмінно" (88-100 балів) виставляється за глибокі знання навчального матеріалу модуля, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їх взаємозв'язку і розвитку, чітко, лаконічно,логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння
    застосовувати теоретичні положення при розв'язанні практичних задач;

  • В - оцінка "добре" (80-87 балів) виставляється за міцні знання навчального матеріалу модуля, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв'язанні практичних задач;

  • С - оцінка "добре" (71-79 балів) виставляється за міцні знання навчального матеріалу модуля, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені питання, які, однак, містять певні (несуттєві) неточності, за вміння застосовувати теоретичні положення при розв'язанні практичних задач;

  • О - оцінка "задовільно" (61-70 балів) виставляється за посередні знання навчального матеріалу модуля, мало аргументовані відповіді,слабке застосування теоретичних положень при розв'язанні практичних задач;

  • Е - оцінка "задовільно" (50-60 балів) виставляється за слабкі знання навчального матеріалу модуля, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності його викладення за слабке застосування теоретичних положень при розв'язанні практичних задач;

  • FХ- оцінка "незадовільно" з можливістю повторного складання екзамену (26-49 балів) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, суттєві помилки у відповідях на питання, невміння застосувати теоретичні положення при розв'язанні
    практичних задач;

  • F - оцінка "незадовільно" з обов'язковим повторним вивченням модуля (навчальної дисципліни) (00-25 балів)виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, суттєві помилки у відповідях на питання, невміння орієнтуватися при розв'язанні практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.

2.4. Якість дипломних проектів (робіт) оцінюється за такими критеріями:
  1   2   3

Схожі:

ПОЛОЖЕННЯ ПРО МОДУЛЬНО-РЕЙТИНГОВУ СИСТЕМУ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ...
ПОЛОЖЕННЯ ПРО МОДУЛЬНО-РЕЙТИНГОВУ СИСТЕМУ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ III КУРСУ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ 05. 01. 00 „БАНКІВСЬКА СПРАВА”, „ОБЛІК...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК
Методичні рекомендації щодо оцінювання знань і практичних навичок слухачів, курсантів і студентів під час державної атестації / В.І....
Урок №1 Тема. Що вивчає курс “Географія материків та океанів. Джерела...
Мета: сформувати в учнів загальні уявлення про предмет та завдання курсу “Географія материків та океанів”; поглибити систему знань...
ПРОГРАМА вступних випробувань освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавр...
Критерії оцінювання знань (за 200-бальною системою, мінімальна кількість балів – 140)
1. Релігієзнавство як наука
Мета: сформувати систему знань про релігійні феномени, закони та механізми виникнення і функціонування релігії, її основні типи і...
Географія у стародавньому Єгипті
Мета: сформувати уявлення про систему географічних знань у давніх народів; значення античного періоду в історії пізнання Землі
Урок в 10 класі Тема: Федеративна Республіка Німеччини
Мета: сформувати в учнів систему знань про економіко-географічні особливості Німеччини
Урок на тему: Франція розвинута держава
Сформувати в учнів систему знань про економіко-географічне положення Франції, передумови й причини високого рівня розвитку господарства...
Система поточного та підсумкового контролю знань
...
НАКАЗ
Українського центру оцінювання якості освіти від 26. 09. 08 №186 "Про проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання 2009...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка