ТВІР – ОПИС ПРИМІЩЕННЯ НА ОСНОВІ ВЛАСНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ


Скачати 69.57 Kb.
НазваТВІР – ОПИС ПРИМІЩЕННЯ НА ОСНОВІ ВЛАСНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ
Дата04.01.2014
Розмір69.57 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи


ТВІР – ОПИС ПРИМІЩЕННЯ НА ОСНОВІ ВЛАСНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ


РОЗРОБКА УРОКУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

У 6 КЛАСІ




Моя хатина - це мій оберіг,

Бо навіть стіни вдома нам допомагають.

Тепло оселі, як весни привіт, -

В негоді серця душу зігрівають!


Моя хатина - свідок всіх подій,

Що у родині

з дня у день минають,

Бо саме тут радіють разом всі,

І разом всі у горі співчувають !

Ліханська О.Л.







ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА УРОКУ

З ПРЕЗЕНТАЦІЇ

ПРАКТИКО – ЗОРІЄНТОВАНОГО ПРОЕКТУ





Тема уроку.

Твір – опис приміщення на основі власних спостережень

Примітки

Мета : спрямувати роботу учнів на досконале ознайомлення з елементами сучасного інтер’єру; формувати вміння самостійно збирати та систематизувати матеріал стосовно теми, розвивати творчі здібності, художній та естетичний смак учнів; виховувати бережливе ставлення до шкільного майна.




Цілі.

Учні повинні знати : типи і стилі мовлення, за допомогою яких складаються описи приміщення; характерні особливості опису інтер’єру.

Учні повинні вміти : складати усний і письмовий опис приміщення; виділяти окремі елементи інтер’єру, відповідати на питання , презентувати власні проекти.




Очікувані результати : навчити учнів плануванню своєї діяльності, збору та аналізу інформації, застосуванню її на практиці ( створення власного проекту приміщення; удосконалення навичок публічного виступу; оцінювання своєї і колективної праці.




Кінцевий продукт : макет приміщення.




Презентація : учні представляють проект групи , описуючи його.




Опис проекту : поділившись на групи , учні дотримались і виконали всі пункти , що зазначені у картці – плані підготовки до твору.

По закінченню презентації проектів, учні обговорюють результати своєї діяльності.




Рефлексія та оцінювання :

а) усна рефлексія ( «Мікрофон»): «Після цього уроку я навчився..» або «…відкрив у собі…»;

б) письмова взаємооцінка (у кожної групи картка «Оцінка роботи учнів у групі» за А. Фасолею)






КАРТКА – ПЛАН ПІДГОТОВКИ ДО ТВОРУ – ОПИСУ ПРИМІЩЕННЯ НА ОСНОВІ ВЛАСНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ

№п/п

Завдання

Примітки

1.

Визначтесь, яке приміщення Ви хотіли б описати у своєму творі.




2.

З’ясуйте :

а) розмір приміщення, його площу;

б) які елементи інтер’єру переважають у приміщенні ( запишіть назви предметів(іменники) і доберіть до них відповідні прикметники , які характеризують предмет за кольором, формою, матеріалом).




3.

Визначтесь ,у якому стилі мовлення Ви будете викладати свій твір; які типи мовлення будете використовувати.




4.

Запропонуйте власний макет приміщення.




5.

Підготуйтесь до захисту проекту





МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ

ТИПИ МОВЛЕННЯ

Розповідь - це висловлювання . в якому йдеться про послідовні дії

предмета. До розповіді можна поставити запитання : що трапилося?

Опис - це висловлювання , в якому йдеться про ознаки предмета. Вони можуть бути одноразовими або постійними. До опису можна поставити одне з таких запитань : який? яка? яке? які? В ньому подаються ознаки всього предмета та ( або) його частин.

Роздум - це висловлювання , змістом якого є встановлені людиною зв'язки між предметами та явищами. До роздуму можна поставити загальне питання

чому?
СТИЛІ МОВЛЕННЯ


НАЗВА

Де використовується

Висловлювання

Розмовний

У побуті

Розмова на побутові теми., лист до близьких ш

Науковий

У науці та техніці

Наукова лекція, , підручник

Художній

У художній літературі

Вірш, оповідання, повість, казка, п'єса

Публіцистичний

У суспільному житті

Промова, виступ, газетна стаття

Офіційно -

діловий

В офіційних службових стосунках

Документи, закони, оголошення

Назвіть слова

1. Електричний світильник у формі півкулі, закріплений на стелі ( люстра)

2. Нижня частина стіни, виділена оздобленням або фарбуванням ( панель)

3. Велике дзеркало (трюмо)

4. Підлога, викладена маленькими дощечками ( паркет)

5. Тканий барвистий виріб , переважно ворсистий, що використовується для покриття підлоги, стін ( килим )

6. Декоративний килим з художньо витканим зображенням, картиною ( гобелен)

7. Шафа для зберігання посуду, столової білизни, закусок, напоїв (бар, пенал)

8. Переднє помешкання у громадських, рідше житлових будинках (рекреація, хол )

9. Рулони паперу з друкованим візерунком, якими обклеюють стіни приміщень (шпалери ).

10. Завіса на вікно (штора, гардина, портьєра)

Завдання 2.Прослухайте текст, визначте його тему та основну думку. До якого типу і стилю мовлення він належить?

Хата, у яку зайшли подорожні, була чи не найкраща на всю вулицю.

Вздовж двох стін стояли чисто вимиті ослони. У кутку над столом світилися завішані білим рушником образи. Біля запаленої печі метушилася ще нестара жінка в очіпку, з українською привітністю просила сідати.

Подорожні помолилися до образів і попросили дозволу переночувати.( За П.Кулішем )



НАРОДНА МУДРІСТЬ ПРО ПОМЕШКАННЯ ЛЮДИНИ


  • Добре тому хто в своєму дому.

  • Не надійся на чужу хату, бо під тином доведеться умирати.

  • У нас вітер хату мете, а сонечко хліб пече, вода сама ллється, все гаразд ведеться.

  • Хата чужая , як свекруха лихая.

  • Будуй хату з лободи, а в чужую не веди.

  • Чужа хата не гріє.

  • Вдома і солома їдома.

  • В порожній хаті сумно й спати.

  • Де мир, там і лад, там є в хаті благодать.

  • Дорогая тая хатка, де родила мене матка.

  • Само нічого до хати не прийде, крім біди.

  • Хату руки держать.

  • Чим хата багата тим і рада.

  • В своїй хаті легше й помирати.

  • Ліпше своя сяка-така хати, як чужа палата.

  • Своя хатка, як рідна матка.

  • Кожному свій куток милий.

  • Хай буде не пишно, аби затишно.

  • За морем тепліше, а дома миліше.

  • Не пізно до свого дому й опівночі.







Схожі:

Тема : Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі
Тема: Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі
Конспект уроку української мови у 8 класі на тему: «Твір-опис місцевості...
ТЕМА: ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Тема. Усний твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень. Мета
Лю і типу мовлення, аналізувати явища життя, встановлювати причинно-наслідковий зв’язок; розвивати вміння здійснювати змістово-композиційний...
Тема: Зв’язне мовлення. Усний твір-роздум про вчинок людини на основі власних спостережень
Лю і типу мовлення, аналізувати явища життя, встановлювати причинно-наслідковий зв’язок; розвивати вміння здійснювати змістово-композиційний...
Урок розвитку зв’язного мовлення. Форма проведення. Складання колективного...
Твір-опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі за простим планом
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ...
УРОКИ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ №. ПИСЬМОВИЙ ТВІР — ОПИС ЗОВНІШНОСТІ ЛЮДИНИ ЗА КАРТИНОЮ В ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
Тема. Твір-опис предмета (квітки)
Обладнання: книга В. Сухомлинського «Чиста криниця», малюнки квітів, музичний супровід вальс Штрауса
Урок №8 УСНИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ
Ужгород! Федір любив це місто над Ужем з його вузенькими вулицями, крамницями, готелями, ресторанами
ПЛАН проведення семінарського заняття з безпеки праці з особовим складом 2-го караулу
ПА, пункт зв’язку ПЧ, акумуляторна, навчальні башти, пост газодимозахисної служби,теплодимокамера, вогневі смуги психологічної підготовки,...
Урок №9 ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ
Прочитати заголовки висловлювань. З'ясувати, які з них належать текстам-описам місцевості. Виписати їх
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка