Урок №1 Тема. Техніка безпеки під час роботи з комп'ю­тером і правила поведінки в комп'ютерному класі. Перегляд комп'ютерного мультфільму


Скачати 232.67 Kb.
Назва Урок №1 Тема. Техніка безпеки під час роботи з комп'ю­тером і правила поведінки в комп'ютерному класі. Перегляд комп'ютерного мультфільму
Дата 24.12.2013
Розмір 232.67 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Конспекти уроків

«Сходинки до інформатики»

2 клас

Вчитель: Фролов М.А.


Урок № 1

Тема. Техніка безпеки під час роботи з комп'ю­тером і правила поведінки в комп'ютерному класі. Перегляд комп'ютерного мультфільму

Мета: ознайомити дітей з правилами техніки безпе­ки й поведінки в кабінеті інформатики; розвивати вміння і навички роботи з комп'ютером; виховувати почуття порядку, правильної поведінки на уроках ін­форматики.

Обладнання та наочність: роздавальний матеріал, презентація, різні предмети.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Доброго дня, діти! Я дуже радий вас бачити в цьому кабінеті. Урок інформатики — це такий урок, як і всі інші, а тому давайте пригадаємо, як потрібно пово­дитися на уроках. Щоб вам було легше, я підготував для всіх правила спілкування (або ж поведінки) на уроці. Уважно давайте їх прочитаємо: не перебивати; не вигукувати; слухати й чути; говорити від свого імені; бути активним; поважати думку кожного. На вашу думку, це складно, дотримуватися таких пра­вил? Ви будете поводитись відповідно до вимог? От­же, розпочнемо урок!

• Що таке, на вашу думку, комп'ютер? (Обчислю­вальна машина)

• Навіщо потрібен людині комп'ютер? Чому кожен прагне якнайшвидше придбати собі цей при­стрій?

• Чи ви займалися на комп'ютері раніше? Можли­во, в когось удома є комп'ютер?

• Чи відвідували ви комп'ютерні заняття, гуртки? Чи сподобалося вам працювати з комп'ютером? З якими програмами працювали?

• Як довго ви займаєтеся на комп'ютері вдома (в інших місцях)? Скільки часу проводите за комп'ютером?

• Яку користь вам приносять ці заняття? В яких умовах ви працюєте на комп'ютері?

• Чи допомагає вам тато (мама) під час роботи?

• А чи бували ви у і кабінетах інформатики рані­ше? Чим вони відрізняються від інших кабі­нетів?

А зараз за допомогою певного завдання ми перевіри­мо, наскільки добре ви обізнані в галузі такої науки, як інформатика і в комп'ютерах. (Презентація).

Завдання: на екранах своїх комп'ютерів ви будете ба­чити чотири малюнки. Уважно переглядаючи кожен з них, ви повинні визначити, який з них зайвий. Зай­вих малюнків може бути один чи два. Оскільки в нас урок інформатики, то й тема малюнків буде відповід­ною. Вам потрібно визначити: який предмет, що оз­начає і для чого використовується під час роботи з комп'ютером. Всі інші, що не стосуються цього, — зайві. Отож, почали!

II. Вивчення нового матеріалу

У кожного з вас є робоче місце. На кожному комп'ю­тері — номер, тобто номер вашого робочого місця.

А що ж входить до складу робочого місця учня? (Комп'ютер і стіл.)

Що ви бачите перед собою? (Монітор, миша, клавіа­тура, системний блок, акустичні пристрої.)

А які ще пристрої чи додаткові складові може місти­ти комп'ютер? (Принтер, сканер...)

Усі ці предмети можуть входити до складових комп'ю­тера й розміщуватися на нашому робочому місці або поряд. Як ви думаєте, чим ще нам потрібно буде ко­ристуватися на уроках? Якщо вчитель пояснюватиме новий матеріал, дуже цікавий, але, на жаль, до на­ступного уроку ви забудете його, то до чого ви будете звертатися, щоб пригадати? Так, до своїх зошитів, де ви будете записувати основні правила чи поняття уроків інформатики. Не забувайте, що зошит— це обличчя учня, тому ведіть його охайно. Отже, до ро­бочого місця ми додали ще й наш зошит.

• Як, на вашу думку, ми будемо розміщувати всі ці предмети на нашому робочому столі? Де повинна бути мишка? клавіатура? зошит з руч­кою?

• А що ще ви хотіли б покласти на свій робочий стіл? Як ви думаєте, чи всі предмети можна три­мати на робочому місці, біля комп'ютера? Які можна?

• Ось я, наприклад, дуже люблю іграшки. І, звісно, в мене є улюблена іграшка. Чи можу я тримати її на робочому місці? Чому не можу?

• А моя сестра дуже полюбляє їсти і постійно щось споживає. Чи можна їй покласти свою улюблену шоколадку на робочий стіл і поєднувати корисне з приємним — їсти й працювати за комп'юте­ром?

• А якщо у вас був урок малювання чи математики, а потім урок інформатики. Чи потрібно класти на робочий стіл фарби, лінійку, циркуль, олівці? (Заборонено приносити на робоче місце особисті речі, крім зошита й ручки.)

• Якщо на вулиці зима, вам дуже холодно і у вас урок інформатики. Чи підете ви на урок у шубці, шапці, рукавицях і будете в такому вигляді пра­цювати? Правильно, у верхньому одязі не можна йти до кабінету інформатики, бо вам не зручно буде працювати. (Заборонено ходити по класу у верхньому одязі чи приносити його з собою.)

• Якщо ви хочете працювати за комп'ютером і ма­ти гарну осанку, добрий зір, то як потрібно пра­вильно сидіти за столом? (Щоб можна було не на­хиляючись користуватися клавіатурою і водночас повністю бачити зображення на екрані дисплея. Відстань від монітора до очей має бути не менше 50-60 см.)

• Іде урок, вам закортіло подивитися, чим зай­мається ваш друг за сусіднім комп'ютером. Ви встанете й підете до його робочого місця або поч­нете перегукуватись, з'ясовуючи, як у кого спра­ви? (Заборонено ходити по комп'ютерному класу й голосно розмовляти.)

• Якщо вчитель дав завдання надрукувати текст, а вам дуже хочеться помалювати або пограти в комп'ютерні ігри. Що ви будете робити? Слуха­ти вчителя чи виконувати тс, що вам до душі? (Виконувати слід тільки зазначене вчителем за­вдання. Категорично заборонено виконувати інші роботи.)

• Друкуючи текст без особливого бажання, ви бу­дете вислоаіювати своє незадоволення, сильно тиснучи на клавіші клавіатури? (На клавіші клавіатури потрібно натискати плавмо, не при­пускаючи ударів.)

• Якщо під час заняття на комп'ютері виникнуть труднощі в роботі приладів, чи візьметесь ви їх лагодити самостійно? (У випадку виникнення не­поладок треба повідомити вчителя; не намагатися самостійно відрегулювати апаратуру або усувати в ній неполадки.)

• Що після закінчення уроку інформатики ви за­лишите на робочому місці? (На робочому місці не потрібно залишати зайвих предметів.)

• Як ви будете поводитися, якщо помітили не­справності в роботі приладів або відчули дивний запах паленого? (У разі виникнення незвичайного звуку або вимкнення апаратури потрібно негайно припинити роботу й довести це до відома вчителя; у разі відчуття запаху паленого слід припинити ро­боту, вимкнути апаратуру й повідомити про це вчителя. Якщо необхідно, допомогти гасити поже­жу.)

• Подивіться під столи. Що ви там бачите? Багато шнурів. Як, на вашу думку, потрібно сидіти, як ставити ноги? Чи можна розмахувати ногами, крутитися? Цим ми можемо пошкодити роботу пристроїв і своє здоров'я, і тому в разі потрап­ляння людини під напругу необхідно знеструмити відповідне робоче місце, надати першу долі­карську допомогу й викликати «швидку».

• Скажіть, діти, кого ми викликаємо на допомогу під час виникнення пожежі? Яка служба за це відповідає? (У разі виникнення пожежі необхідно знеструмити кабінет, викликати пожежну ко­манду й приступити до гасіння пожежі засобами, які є.)

Молодці, ви впоралися із цим завданням, зрозуміли ситуації і знайшли правильний вихід із кожної з них. Мабуть, трішки стомилися? Давайте відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Трішки ми попрацювали.

Сили наші підупали.

Треба нам відпочити —

Свої сили відновити.

Руки вгору, руки в боки,

І ще декілька підскоків.

Руки вгору, руки вниз —

До навчання знов берись.

III. Засвоєння вивченого матеріалу

Ми обговорювали правила поведінки в кабінеті ін­форматики, які вам потрібно знати. А щоб була мож­ливість ці правила ще раз перечитати й добре вивчи­ти, я кожному їх роздам, а ви вдома вклеїте їх у робо­чий зошит.

Тож, діти, давайте ще раз переглянемо правила, за­писані на розданих вам картках.

Скажіть, будь ласка, який висновок для себе зробив кожен із вас? Над якими актуальними питаннями ми працювали на сьогоднішньому уроці? Чого ви на­вчилися під час уроку? Про що дізналися?

IV. Підсумок уроку

1. Перегляд комп'ютерного мультфільму.

2. Фронтальна бесіда.

• Отже, діти, чи потрібно знати й виконувати пра­вила безпеки та поведінки на уроках інформати­ки? Чому?

• Чи будете дотримуватися правил безпеки й пово­дитися правильно в кабінетах інформатики або під час роботи з комп'ютером?

V. Домашнє завдання

Вивчити правила поведінки й правила техніки без­пеки в комп'ютерному класі.



Урок № 2

Тема. Можливості комп'ютера

Мета: повторити правила з техніки безпеки на уроці; ознайомити учнів з можливостями комп'ютера; роз­вивати увагу, пам'ять, логічне мислення; виховувати дбайливе ставлення до устаткування кабінету.

Обладнання: програма «Стрільці по яблуках»

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

На минулому уроці ви ознайомилися з правилами техніки безпеки в комп'ютерному класі, вчили ці пра­вила вдома. А зараз перевіримо, як ви їх засвоїли.

• Яких правил потрібно дотримуватися в кабінеті інформатики?

• Чи можна в кабінет інформатики приносити їжу чи напої?

• Як потрібно поводитися з клавіатурою?

• Що потрібно зробити, як тільки всі зайшли до класу?

• Чи можна включати комп'ютер без дозволу вчи­теля?

• Де повинна знаходитись миша?

• На якій відстані від екрана монітора треба сиді­ти?

III. Актуалізація опорних знань

Діти, сьогодні ми ознайомимося з можливостями комп'ютера. Отже, тема нашого уроку — «Що може комп'ютер».

Давайте подумаємо, чи використовують комп'ютер у повсякденному житті?

IV. Вивчення нового матеріалу

Слухання казки «На екскурсії» (с. 6,7) з підручника «Сходинки до інформатики, 2 клас». Знайомство з персонажам й.

• Що зацікавило Елзіка?

• Чим корисний комп'ютер у супермаркеті?

• Для чого використовують комп'ютер у супермар­кеті?

• Навіщо комп'ютер у залізничних та авіакасах?

• Чим корисний комп'ютер для інженерів?

• Яка роль комп'ютера в будинках моделей?

• Як використовують комп'ютер у перукарнях?

Давайте розглянемо таблицю й прочитаємо сфери застосування комп'ютерів і як саме їх використову­ють.

Де і як використовують комп'ютер

Мульти­плікація


3 допомогою ПК можна не лише дивитися мультфільми, а й створювати їх


Супер­маркет


ПК знає ціни всіх товарів у магазині й допо­магає касиру швидко підрахувати вартість твоїх покупок


Бібліотека


Разом з ПК ти швидко знайдеш потрібну книгу в бібліотечному каталозі


Залізниця


ПК містить інформацію про розклад руху поїздів та наявність вільних місць у них


Медицина


ПК допомагає лікарям досліджувати стан здоров'я людини й призначати необхідне лі­кування


Салон краси


Перукар разом із ПК добирає найкращу за­чіску до лиця


Банк


У пам'яті ПК зберігається інформація про грошові рахунки клієнтів та банківські опе­рації


Музика


ПК не лише відтворює музику, а й допома­гає композитору створювати та дописувати нові пісні


Видав­ництво


ПК є незамінним інструментом для ство­рення газет, журналів та книжок


Міліція


У комп'ютерну картотеку міліції заносять інформацію про злочинців. Цс полегшує ро­боту міліціонерів


Будівниц­тво


ПК полегшує архітектору проектування бу­динків


Моделю­вання


Конструктор використовує ПК, моделюючи нові автомобілі



Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири, п'ять —

Треба вправи починать.

Раз, два три, чотири —

Руки в боки, два підскоки.

Раз, два, три —

Нові вправи почали:

Нахил вліво, нахил вправо,

Вгору, вниз подивись,

До роботи знов берись.

V. Практична частина

А зараз ми перейдемо до роботи з комп'ютером. Пригадайте ще раз, на якій відстані від екрана моні­тора треба сидіти?

Сьогодні ми ознайомимося з програмою «Стрільці по яблуках» . Ці веселі скоморохи прийшли збирати яблука. Яблука висять високо — їх не дістати. Але можна збити пострілом із лука, якщо добре прицілитися.

Керуєш подіями ти. Поклади долоню правої руки на мишу так, щоб вказівний палець лежав на лівій кнопці, а середній — на правій.

Коли ти пересуваєш мишу по килимку, по екрану рухається стрілка-вказівник. Стрілкою ти прицілюєшся в яблуко. А коли клацаєш кнопкою миші — подаєш команду стрільцям. За допомогою лівої кнопки ти керуєш лівим стрільцем (він влучає у жовті яблука), а за допомогою правої — правим (він влучає у червоні яблука).

VI. Підсумок уроку

• Що вам сподобалося сьогодні на уроці?

• Як використовують комп'ютер у супермаркеті?

• Як використовують комп'ютер у касах поперед­нього продажу квитків?

• Як використовують комп'ютер інженери?

• Чим корисний комп'ютер у перукарнях?

• Які ще приклади використання комп'ютерів ви можете навести?

VII. Домашнє завдання


Урок № 3

Тема. Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп'ютера.

Мета: продовжити ознайомлення учнів з можливостями комп'ютера; розви­вати логічне та образне мислення; виховувати куль­туру навчальної праці під час роботи з комп'ютером.

Обладнання: програма «Де використовують комп'ю­тер».

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

1. Проведення гри «День-Ніч» («так» — очі заплю­щені; «ні» — відкриті):

• Чи використовують комп'ютери в роботі сучас­них банків?

• Чи використовують комп'ютери для проектуван­ня (створення) нових будинків?

• Чи використовують комп'ютери для вирощуван­ня дерев?

• Чи використовують комп'ютери в роботі метро­політену?

• Чи допомагають комп'ютери під час польоту лі­таків?

IІІ. Вивчення нового матеріалу

Слухання казки «Продовження екскурсії» (с. 8-9) з підручника «Сходинки до інформатики, 2 клас».

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири.

Три, чотири, раз, два —

Розболілась голова.

Треба трошки відпочити,

Щоб нового ще навчитись.

Підтягнулися, присіли.

Пострибали, знову сіли.

Вийшла пауза мала —

До роботи нам пора.

ІV. Практична частина

Запрошую вас у цікаву комп'ютерну подорож. Ви побуваєте в різних місцях, де використовують комп'ютер. Для перегляду слай­дів натискай клавішу «Пропуск» — найдовшу клаві­шу на клавіатурі. Можете також скористатися клаві­шами зі стрілками:

V. Підсумок уроку

• Що нового дізналися на уроці?

Бажаю вам, діти

З інформатикою дружити,

Веселитися і не тужити!

Бути розумними, як процесор!

Бути різнобарвними, як монітор!

Бути багатослівними, як принтер!

Бути швидкими, як «миша»!

Бути спритними, як клавіші клавіатури!

Бути гідними комп'ютерної країни!

На все добре і до побачення!

VI. Домашнє завдання

Урок № 4

Тема. Складові частини комп'ютера. Формування навичок роботи з мишею

Мета: вивчити складові частини комп'ютера; розви­вати логічне та образне мислення; виховувати куль­туру навчальної праці під час роботи з комп'ютером.

Обладнання: програма «Лісові ягоди».

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

Які приклади використання комп'ютерів ви можете навести?

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

Ми знаємо, що слова складаються з частинок (літер), тварини складаються з частинок (ноги, крила, тіло, го­лова, дзьоб). А як ви думаєте, з чого складається комп'ю­тер? (З частини). З ними ми сьогодні й ознайомимося.

IV. Вивчення нового матеріалу

У середині XX ст, а точніше в 1951 році в Україні, у Києві, було створено першу вітчизняну електрон­но-обчислювальну машину (скорочено ЕОМ), її створили науковці під керівництвом академіка Сер­гія Олексійовича Лебедєва. Вона займала площу, яка приблизно дорівнює площі двох класних кімнат, і вміла швидко та безпомилково рахувати.

За своїми обчислювальними можливостями ЕОМ не поступалася відомим американським ЕОМ. Вона стала прообразом наступних машин, розроблених у нашій країні. Слід зазначити, що на той час ЕОМ С. О. Лебедєва була першою ЕОМ у Європі.

Але вміння рахувати — це не все, і навіть не головне, вміння сучасних ЕОМ. Вони можуть складати вірші, музику, розмовляти, перекладати з однієї мови на ін­шу, фати в шахи та ще багато чого. Подивіться уваж­но на цей малюнок.



— На ньому зображена електронно-обчислювальна машина, її ще називають комп'ютером — від англій­ського слова — обчислюю. Ви будете на­вчатися на сучасних ЕОМ, які називаються персо­нальними комп'ютерами (скорочено ПК). Слово «персона» означає особа, «персональний» означає осо­бистий. Отже, можна сказати, що слова «персональний комп'ютер» означають особистий обчислювач.

Складові частини комп'ютера

— Давайте уважно подивимося на прилад, який на­звано персональним комп'ютером. Його можна роз­містити на столі. Найбільше впадає в око телевізор, але це — незвичайний телевізор. Правильно назива­ти його потрібно «монітор». Він дійсно виконує де­які функції телевізора. На екрані монітора відобра­жається інформація, з якою працює комп'ютер.

Попереду монітора знаходиться пристрій, схожий на друкарську машинку. Це клавіатура. На ній розташо­вані клавіші, на яких зображено цифри, букви та ін­ші символи. За допомогою клавіатури вводиться ін­формація в комп'ютер, яка може відтворюватися на моніторі.

Монітор і клавіатура є складовими частинами ди­сплея. За допомогою дисплея відбувається діалог людини й комп'ютера.

Системний блок — це основна складова частина комп'ютера. Зовні він схожий на ящик або скриньку, чарівну скриньку, в якій знаходяться процесор, пам'ять, дисковод для магнітних дисків, динамік, деякі інші пристрої. У системному блоці проводять­ся обчислення, тут зберігається потрібна інформа­ція, здійснюється загальне керування комп'ютером. Слід зазначити, що процесор— це мозок і серце будь-якої обчислювальної машини.

Це слід знати!

Спочатку вмикаємо монітор. Потім — системний блок. Комп'ютер ожив. Засвітився екран монітора, на ньому з'являються написи, комп'ютер перевіряє працездатність, готовність всіх своїх пристроїв, тоб­то готується до роботи.

Процес підготовки комп'ютера до роботи називаєть­ся завантаженням. Завантаження комп'ютера відбу­вається за допомогою спеціального диска, який на­зивається системним диском. Процес закінчився. Комп'ютер, здається, зупинився. Він відгукнувся на ваші дії. Він чекає від вас команд. Команда — це ре­чення, яке спонукає до дії.

Як передати команду? Через пристрій вводу інфор­мації — клавіатуру, яка дозволяє вести діалог між лю­диною і комп'ютером.

До складу комп'ютера можуть входити й інші при­строї. Вони необов'язкові, їх призначення різно­манітне. Використання цих пристроїв дає змогу роз­ширити можливості комп'ютера. Ці додаткові пристрої називають периферійними. Через них комп'ютер обмінюється інформацією з іншими технічними за­собами, з навколишнім світом. Ось кілька з них.

Друкувальний пристрій або принтер дозволяє друку­вати на папері різні тексти, таблиці, малюнки тощо. Комп'ютер і принтер — це, фактично, маленька су­часна типографія.

Дуже часто використовують так звану мишу. Це при­стрій, який здатен іноді замінити клавіатуру і спро­стити керування комп'ютером.

Для введення малюнків чи тексту в комп'ютер без застосування клавіатури використовують сканер.

Для здійснення зв'язку між комп'ютерами по теле­фонних лініях використовують модем. Якщо під­ключити комп'ютер до спеціальних медичних апа­ратів, то він зможе встановити навіть діагноз хворої людини. Список периферійних пристроїв можна продовжувати. Це залежить від того, де саме й для чого їх застосовують, підключивши до комп'ютера.

Словникова робота (на дошці)

Монітор — це екран, на якому відображається інфор­мація, з якою працює комп'ютер.

Системний блок — це пристрій, в якому знаходиться пам'ять, процесор, пристрої для введення і збере­ження інформації.

Клавіатура і миша — за допомогою їх ми вводимо ін­формацію в комп'ютер.

Принтер — це пристрій для друкування текстів і ма­люнків.

Сканер — це пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп'ютер те, що зображено на фотографії.

Модем — це пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп'ютерами, які знаходяться в різних місцях.

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири.

Три, чотири, раз, два —

Розболілась голова.

Треба трошки відпочити,

Щоб нового ще навчитись.

Підтягнулися, присіли.

Пострибали, знову сіли.

Вийшла пауза мала —

До роботи нам пора.

V. Практична частина

Допоможи гномам зібрати гриби та ягоди.

Підведи вказівник до грибочка. Натисни ліву кнопку миші й тримай її натиснутою — ти схопив грибок. Не відпускаючи кнопку миші, пересувай мишу по килимку — перенеси грибок до кошика. Тепер відпусти кнопку миші — грибок опиниться у кошику.

Так само ти можеш перенести у кошик і ягідку.

VІ. Підсумок уроку

• Що нового дізналися на уроці?

VI. Домашнє завдання

Урок № 5

Тема. Істинні та хибні висловлювання.

Мета: навчити розрізняти істинні та хибні висловлювання; розви­вати логічне та образне мислення; виховувати куль­туру навчальної праці під час роботи з комп'ютером.

Обладнання: програма «Мильні бульбашки».

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

  • Викресли "зайвий" предмет:

сканер, клавіатура, принтер, миша, мікрофон.

  • Запиши в перший стовпчик пристрої введен­ня, а в другий — виведення інформації.

Монітор, мікрофон, сканер, колонки, клавіатура, принтер, миша, джойстик.

  • Комп'ютер - це:

1) телевізор, який використовують, щоб пе­реглядати мультики;

2) прилад, створений людиною для того, щоб цікаво проводити вільний час;

3) прилад, створений людиною для обробки, збереження, передачі інформації.

  • Розшифруй слова:

ВІТУАКЛАРА (Клавіатура)

ШАМИ (Миша)

ТЕРПРИН (Принтер)

НЕСКАР (Сканер)

РНІТОМО (Монітор)

  • Клавіатура - це:

1) пристрій виведення інформації;

2) пристрій зберігання інформації;

3) пристрій введення інформації.

  • Процесор — це:

1) пристрій введення інформації;

2) пристрій обробки інформації;

3) пристрій виведення інформації.

  • Монітор - це:

1) пристрій для тимчасового зберігання інформації;

2) пристрій для обробки інформації;

3) пристрій для виведення інформації.

  • Оперативна пам'ять - це:

1) пристрій для друкування інформації;

2) пристрій для тимчасового зберігання інформації;

3) пристрій для виведення інформації.

  • Принтер - це:

1) пристрій для виведення інформації;

2) пристрій для обробки інформації;

3) пристрій для введення інформації.

  • Сканер - це:

1) пристрій для зберігання інформації;

2) пристрій для друкування інформації;

3) пристрій для введення інформації.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

Діти ! Всі ви у своєму житті зустрічалися з певними повідомленнями. Одні з них були правдиві, інші – ні. Сьогодні ми з вами навчимося відрізняти істинні висловлювання від хибних.

IV. Вивчення нового матеріалу

Слухання казки «Після уроків» (с. 12-13) з підручника «Сходинки до інформатики, 2 клас».

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири, п'ять —

Треба вправи починать.

Раз, два три, чотири —

Руки в боки, два підскоки.

Раз, два, три —

Нові вправи почали:

Нахил вліво, нахил вправо,

Вгору, вниз подивись,

До роботи знов берись.

V. Практична частина

Сьогодні ми ознайомимося з програмою «Мильні бульбашки». Як цікаво пускати мильні бульбашки!

Ще цікавіше, коли вони лопаються. Якщо ти хочеш, щоб лопнула порожня бульбашка, підведи до неї вказівник та клацни ліву кнопку миші.

А якщо хочеш звільнити метелика, швидко клацни по бульбашці двічі.

VІ. Підсумок уроку

• Що нового дізналися на уроці? Які висловлювання є істинними, а які – хибними ?

VI. Домашнє завдання

Урок № 6

Тема: Розвиток логічного мислення і математичних здібностей.

Мета: навчати дітей правильно рухатись у лабіринті; розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу; виховувати цікавість до математики.

Обладнання уроку: програма «Розібрані малюнки».

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Повторення правил техніки безпеки. Обговорення ситуацій.

— Діти, ми з вами знаходимось у комп'ютерному класі. Прослухайте ситуації і скажіть, чи правильно поводились учні, прийшовши на урок інформатики до комп'ютерного класу.

1. Неуважний учень дрімав на уроці і не чув по­яснень учителя про послідовність виконання завдань. Потім він прокинувся, згадав про ро­боту і без дозволу вчителя перейшов до іншої парти подивитися, чим займаються одноклас­ники.

— Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

2. Перед уроком інформатики в учнів 2-го класу бу­ла фізкультура. Діти принесли із собою на урок інформатики спортивну форму та лижі.

— Які правила техніки безпеки вони порушили?

II. Перевірка домашнього завдання

Запитання:

— Діти, що ми вчили на попередньому уроці? (Хибні та істинні висловлювання)

— Які висловлювання є хибними?

  • Які висловлювання є істинними?

Висловлення


Істинні


Хибні


1. Не можна розпочинати роботу за комп'ютером без дозволу вчителя






2. У комп'ютерному класі можна бігати






3. Під час роботи за комп'ютером руки мають бути чистими і сухими






4. Можна торкатися проводів, розе­ток, роз'ємів






5. Не можна натискати незнайомі клавіші та кнопки на клавіатурі






6. Можна приносити їжу та їсти за комп'ютером






— Молодці! Ви правильно виконали це завдання. Отже, Мудрунчик та Ганнуся вирушають у подорож на планету Ельзика. І тема сьогоднішнього уроку називається «З Ельзиком по планеті».

III. Вивчення нового матеріалу

1. Казка «З Ельзиком по планеті»

Ганнуся і Мудрунчик відправилися на планету Ель­зика. Вони посадили свій зореліт і швидко вистриб­нули з нього.

• Я відведу вас на стадіон, — сказав Ельзик. — Але на шляху до нього нам зустрінуться перешкоди. Щоб подолати їх, необхідно виконати різні завдання.

Друзі вирушили в дорогу. Згодом підійшли до річки. Дорогу через міст перекрив дуже великий камінь. Щоб звільнити дорогу, треба відгадати загадки, що написані на камені:

• Бідоласі не везе, як кудись вона повзе.

Важко панцир їй носити, зате зручно в ньому жити.

В нім ховається від страху, наче в хатці... (Черепаха)

• Він живе в річках, болотах, всіх страшить зубатим ротом.

Лазить, бо не має крил, цей зубатий... (Крокодил)

• Як тільки під ковдру залізу, до нього потраплю в полон.

Дивлюся, немов телевізор, цікавий, з пригодами... (Сон)

• У моєї тітки Каті невеличка хатка в хаті.

За дверцятами — зима. А у вас її нема? (Холодильник)

Як тільки пролунала остання правильна відповідь, камінь звільнив друзям дорогу через міст. Незабаром вони підійшли до густого лісу. Але єдина стежка че­рез ліс заросла колючим чагарником. Щоб їх знищи­ти, треба розгадати ребуси.



(Відповіді. Акула. Сім. Клей)

Після правильної відповіді чагарники розступилися і звільнили дорогу. Мудрунчик, Ельзик та Ганнуся вирушили далі. Через деякий час вони підійшли до лабіринту. Він була остання перешкода на шляху до стадіону. Щоб пройти лабіринтом і не заблукать, тре­ба зібрати чарівні кульки. На них буде вказано, куди рухатися. На зелених кульках істинні висловлюван­ня, а на жовтих — хибні.

Отже, слід бути уважним — такий висновок зробив гномик Мудрунчик. Друзі успішно пройшли лабіринтом і потрапили на спортивний зореліт. Він до­ставить їх на стадіон.

2. Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся.

Раз нагнувся, ява нагнувся.

Руки в боки він розвів, —

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки стати.

— Діти, як слід тримати спину, сидячи за комп'­ютером?

IV. Практична робота учнів

Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з новою програ­мою «Розібрані малюнки». Ви будете збирати ма­люнки з окремих частин, що знаходяться на екрані монітора.

Щоб перенести кожну частинку на своє місце, треба підвести вказівник миші до частинки. Не відпускаючи кнопки, перенести частинку на потрібне місце за зразком.

Учитель допомагає учням працювати за комп'ю­тером.

Релаксація

1) Витягнути праву руку вперед. Стежити очима, не повертаючи голови, за повільним рухом вка­зівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вгору і вниз. Повторити 4—5 разів.

2) Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1—4. потім перевести погляд-вдалину на рахунок 1—6; повторити 4—5 разів.

V. Підсумок уроку

— Діти, то нам найбільше сподобалося на сьо­годнішньому уроці?

— Які завдання ми виконали, щоб допомогти Ельзику, Мудрунчнку і Ганнусі добратися до стадіону?

— Чи важко було допомагати вашим друзям?

— Яке завдання було найважчим?

V. Домашнє завдання

Схожі:

Програма вивчення дисципліни „ Сходинки до інформатики” /2 4
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному класі. Перегляд комп’ютерного мультфільму
Конспект уроку для другого класу інтегрованого курсу «Сходинки до інформатики»
Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером. Правила поведінки в комп’ютерному класі. Перегляд комп’ютерного мультфільму
1. Основні складові частини і можливості комп’ютера. Висловлювання
Основні складові частини і можливості комп’ютера. Висловлювання Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки...
Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки...
Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки в комп'ютерному класі. Робота з програ­мою на розвиток пам'яті Як...
Техніка безпеки під час роботи з комп'ютером і правила поведінки...

Заголовок, будова тексту. Абзац. Word Pad
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером. Правила поведінки у комп’ютерному класі. Програма «Розгорни серветку»
Тема Що вивчає предмет інформатики. Правила поведінки в кабінеті інформатики
Мета: ознайомити учнів з предметом інформатика і можливостями комп’ютера; ознайомити із правилами поведінки та технікою безпеки в...
Правила техніки безпеки при роботі за комп’ютером
Під час роботи на комп'ютерах можуть діяти такі небезпечні та шкідливі фактори, як
8. Шкільний кабінет інформатики. Комплект навчальної комп’ютерної...
Шкільний кабінет інформатики. Комплект навчальної комп’ютерної техніки і вимоги до нього. Санітарно-гігієнічні норми роботи на комп’ютері....
Правила техніки безпеки та охорони праці при роботі з комп'ютерною технікою
Навчальна дисципліна "Комп'ютери і комп'ютерні технології" дозволяє успішно використовувати комп'ютерну техніку та сучасне програмне...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка