Дубенець Наталія Владиславівна, учитель початкових класів Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Золотоніської міської ради Черкаської області


Скачати 70.12 Kb.
НазваДубенець Наталія Владиславівна, учитель початкових класів Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Золотоніської міської ради Черкаської області
Дата15.12.2013
Розмір70.12 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Дубенець Наталія Владиславівна,

учитель початкових класів

Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3

Золотоніської міської ради Черкаської області

Інтегрований урок. Українська мова. Читання. 3 клас

Тема. Твій друг – книга.

Закріплення чергування приголосних в коренях слів.

Мета. Сприяти усвідомленню учнями знань про чергування приголосних звуків у коренях слів. Формувати вміння правильно писати слова, добирати спільнокореневі, виділяти корінь. Розвивати мислення, уяву, усне й писемне зв’язне мовлення. Зацікавити учнів книгою, викликати потребу в читанні.
Девіз уроку:

Книги-морська глибина:

Хто в них пірне аж до дна,

Той, хоч і труду мав досить,

Дивнії перли виносить.

І.Франко
І. Релаксація

- Доброго дня, діти! Давайте познайомимося, сьогодні на уроці я – бібліотекар, а ви читачі нашої бібліотеки. І зібралися ми з вами в читальному залі. В читальному залі – читають і пишуть, проводять бесіди і дискусії , презентують нові книжки і обговорюють прочитані.

- Отже, посміхніться, хай ваша посмішка буде щирою, сонячною, відчуйте радість та легкість у тілі. Запам’ятайте це відчуття та збережіть його упродовж дня.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Хвилинка каліграфії

Розпочнемо зі слова, яке походить з грецької мови і складається з двох слів «бібліос» і «текс»

(«бібліос» -книга, «текс»- сховище) ДОВІДКОВЕ БЮРО

бб біб бі іб бібліотека

  1. Словникова робота. Кубування.

  • Доберіть синоніми. Книгосховище, книгозбірня.

  • Споріднені слова. Бібліотечка, бібліотекар,бібліотекарка, бібліотечний, бібліотекарський.

  • Словосполучення. Шкільна бібліотека, дитяча бібліотека, міська бібліотека, сільська бібліотека,домашня бібліотека, цікава…

  • Асоціативний кущ.

  • Що виникає в вашій уяві, коли говорите слово «бібліотека»? Бібліотека--- читальний зал, читачі, книжки, бібліотекар, абонемент, каталог, підручники, словники, книгосховище, тиша, поличка,…

  • Цікавинка від учителя. Книгарня.

  • Раз шукали два грузини в нас книжкові магазини, та були зусилля марні - В Україні лиш книгарні . У книжковий магазин не іди і не веди. В нас книжки купують гарні у книгарні, у книгарні.

  • Речення про бібліотеку ( зі словом «тиша»)

  • Наприклад: У бібліотеці дотримуйтеся тиші. Спонукальне речення!

  • Часом виникають сумніви, як правильно написати: у бібліотеці, у книзі, в математиці…

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Завдання уроку.

Отже, сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання про чергування приголосних у коренях слів. Усвідомимо, що найкращий друг в житті людини – книга.

Ваше завдання на уроці :

Не просто слухати , а чути.

Не просто дивитись , а бачити.

Не просто відповідати ,а міркувати.

Дружно і плідно працювати.
ІV. Систематизація набутих знань


  1. Колективна робота . «Дірявий текст»

  • По дорозі до школи я зустріла дівчинку Оленку, яка поспішала до дитсадка. Вона знайшла книжку і написала оголошення. Та Оленка сумнівалась в правильності написання окремих слів і тому залишила нам ось такий «дірявий текст». Давайте допоможемо дівчинці.


Оголошення

20 листопада по доро…і до дитячого садка я знайшла книжку. У кни…і було багато брудних плям, загнутих сторінок. А на заклад…і написано «Гриць». Цю книжку я залишила в шкільній бібліоте…і.

Дру…і, допоможіть знайти власника книжки!

Оленка

( Які знання допомогли тобі правильно вставити букви?)


  • Чергування яких приголосних звуків може відбуватися в коренях слів?

По дорозі-дорога-доріжка

У книзі- книга-книжка

Закладці-закладка

Бібліотеці-бібліотека

Друзі-друг-дружба
Отже, в коренях слів відбувається чергування

[г]-[з]-[ж] [к]-[ц]-[ч] [х]-[с]-[ш]
-Знайдіть і зачитайте спонукальне речення

(Друзі, допоможіть знайти власника книжки!)
2) Перегляд уривку з з мультфільму «Грицькові книжки»
-Мені здається я знаю власника книжки. Увага на екран!

( Уривок з мультфільму «Грицькові книжки»)
3)Поради від бібліотекаря. Прийом «Пантоміма».
-Уявіть себе бібліотекарем. Які б поради ви дали Грицеві?

Покажіть це мімікою і рухами.

-Бери книжку чистими руками.

Не загинай сторінок.

Не малюй в книжках.

Користуйся закладкою.

Не клади в книжку зайві речі.

(Аплодуємо артистам)

4)Групова робота. Гербарій-Коренярій.
Українська мова милозвучна і мелодійна, звуки чіткі і чисті, у ній багато дзвінких , добре поєднуються голосні і приголосні. Кожен з нас повинен навчитися чудово володіти нашою рідною мовою.

Щоб грамотно писати і правильно говорити, треба пам’ятати про чергування приголосних і голосних у коренях слів.

З метою підвищення грамотності, збагачення свого словникового запасу ми й складемо Гербарій-Коренярій
- Об’єднайтеся в групи.

- Добирайте споріднені слова або змінюйте їх за питаннями так, щоб відбулося чергування приголосних в коренях слів.

plant Наприклад:рук-, руц-, руч-

Рука, руці, рученька, ручка, ручний.
І група: вух-, вус-, вуш-.

ІІ група: мух-, мус-, муш-.

ІІІ група: друг-, друз-, друж-.

ІV група: книг-, книз-, книж-.

V група: рік-, ріц-, річ-.

Спільнокореневі слова запишіть на вітах

пальми.

-Отже, чергування яких приголосних звуків може відбуватися в коренях слів?

[г]-[з]-[ж] - [к]-[ц]-[ч] [х]-[с]-[ш]
---Фізкультхвилинка---

Оцей пальчик мій дідусь,

Оцей пальчик – баба.

Оцей пальчик мій татусь,

Оцей пальчик – мама.

А цей пальчик – я, от і вся моя рідня.
5) Диференційовані завдання. Групова робота.
Робота з підручником.(«Українська мова» 3 клас, ст.. 82, впр. 193)

Отже, треба вставити пропущені букви, пам’ятаючи про чергування приголосних в коренях слів. ( читаємо по абзацах)

Поясніть свій вибір.

Про що розповідається в цьому тексті?

Тема тексту.

Яка мета тексту?
Щоб більше нам довідатись про книги, працюємо в групах таким чином:
І група: ДОВІДКОВЕ БЮРО (або ПОШУКОВЦІ)

(Робота з «Тематичним словником)

Попрацюйте зі словничками, відшукайте 2-3 слова з поясненнями, які вказують, з яких частин складається книга.

(Обкладинка, сторінка, палітурка,…
ІІ група: ДОСЛІДНИКИ

Дослідіть, який шлях пройшла книга від виникнення до сьогодення

Користуйтесь текстом з розділу «Читанки» - «Похвала книгам!»
ІІІ група: РЕДАКТОРИ

- Уявіть, що ви редактори дитячого журналу і до вас потрапив цей текст.

Попрацюйте над ним. (І і ІІ абзаци)

Прочитайте текст, випишіть питальні і спонукальні речення.
6) Перевірка групової роботи

РЕДАКТОРИ - Зачитайте питальні речення.

  • Які книги допоможуть дати відповідь на ці та інші запитання?

  • Енциклопедії, довідники,…



ДОВІДКОВЕ БЮРО (ПОШУКОВЦІ)

- Що таке обкладинка?
ДОСЛІДНИКИ: -Який шлях пройшла книга від виникнення до сьогодення? Зачитайте.

Хочу відмітити чудову роботу дослідників, пошуковців, редакторів.

7) Презентація «Який шлях пройшла книга від виникнення до сьогодення»

- Увага на екран. (фільм про Ярослава Мудрого і про сучасну книжку)
V. Дискусія

Технічні засоби інформації: телевізори, комп’ютери, відео- та телетехніка доступні всім.
Чи потрібні бібліотеки сьогодні?

Об’єднайтеся в дві команди:

А- стверджуюча;

Б - заперечуюча.
Користуйтесь словничком

- Я вважаю… Я думаю…

- На мою думку…

- Я з вами частково згоден , але…

-Я поважаю вашу думку , але…

-Я з вами не згоден…

-Це не має значення…
Можливі відповіді:

Б-Ні. Легше і швидше отримати інформацію з комп’ютера.

А-Так. Книга – це диво, створене людськими руками. Коли береш її до рук з яскравими малюнками, відразу хочеться почитати.

Б-Ні. В комп’ютері більший обсяг інформації.

А-Так. Можна піти до бібліотеки з другом, поспілкуватися, обговорити прочитане.

Б-Ні. Комп’ютер – це нове, а отже всім цікаве.

А-Так. Книга – це твій друг, з нею можна піти до парку почитати…

Можна взяти книгу до рук, покласти в неї закладку.

З книгою можна подружитися.
Отже, книга- твій друг!

VІ. Анотація на прочитану книгу.
У кожної книжки свій звук, свій голос, своє тіло. Розкажіть про свого друга-книжку, Хто її автор, головні герої, хто з героїв сподобався найбільше?

Це і буде – АНОТАЦІЯ до прочитаної книги.-------ДОВІДКОВЕ БЮРО
-Я хочу познайомити вас з новою серією книжок для дітей «Українська дитяча проза».


VІІ. Домашнє завдання

Напишіть вдома анотацію на прочитану книгу, створіть до неї малюнок.
VІІІ. Рефлексія

  • Що нового дізналися?

  • Про що ви ще хотіли б дізнатися?

  • Чим цікавий урок?

Схожі:

Дубенець Наталія Владиславівна, учитель початкових класів Золотоніської...
Мета. Повторити таблицю множення числа Закріпити вміння розв’язувати задачі на множення. Розвивати пам’ять, мислення, творчу уяву....
Урок узагальнення і систематизації
Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Золотоніської міської ради Черкаської області
Пропозиції щодо кандидатур фахівців із зарубіжної літератури для...
Учитель-методист Золотоніської ЗОШ №3 Золотоніської міської ради Черкаської області
СТАТУТ Учнівського самоврядування Черкаської загальноосвітньої школи...
Ити демократію в суспільстві, усвідомлюючи відповідальність перед Богом, власною совістю, попереднім, нинішнім та майбутнім поколінням...
Овсієнко Наталія Іванівна, вчитель хімії, Черкаської загальноосвітньої...
Контрольна робота з теми: «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»
Вчитель математики Канівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів...
Канівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4 Канівської міської ради Черкаської області
Касперович Тетяна Володимирівна
Касперович Тетяна Володимирівна,спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель,учитель початкових класів Дебальцівської...
ПРИШКІЛЬНИЙ ТАБІР «ДРУЖБА» ВАТУТІНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ...
ВАТУТІНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ №2 ІМ. М. Ф. ВАТУТІНА ВАТУТІНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
10-й (11-й) клас ЕТИКА ДІЛОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Г. Р. Уперенко, методист методичного кабінету відділу освіти виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області; С....
Упорядник: Бабенко О. А. – учитель математики Черкаської загальноосвітньої...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка