Тема уроку


Скачати 76.56 Kb.
НазваТема уроку
Дата14.12.2013
Розмір76.56 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Вчитель: Комленко Людмила Борисівна,

учитель вищої категорії
Тема уроку: Конспектування висловлювань, що сприймаються на слух. Тематичні виписки на основі баченого й чутого

Підготовка до написання твору на морально–етичну тему

Мета уроку:

  • удосконалювати в учнів навички влучно й грамотно висловлюватися на морально-етичну тему, сприймати на слух аудіо-, відеоматеріал, робити нотатки, висновки за змістом;

  • формувати в учнів ключові компетенції, позитивне й адекватне сприйняття високоморальних цінностей суспільства;

  • розвивати мовні навички, творчі здібності та креативність мислення;

  • виховувати в підлітків морально-етичні норми.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

Форма: урок–дослідження

Обладнання: проектор, комп’ютер, відеоролики, фонограми пісень із дитячих мультфільмів, друкований роздатковий матеріал (заготовка-алгоритм), текст «Дружба як цінність», плакати –«смайли», тематичні плакати для роботи над різними завданнями, для роботи в групах тощо, друковані смайлики, вислови про 1 квітня, т. зв. “Скриня мудрих думок”.

Підготовчий етап:

Окремі учні дістали попереднє завдання:

дібрати матеріал про джерела свята 1 квітня, його історію;

цитати про дружбу, приказки, прислів’я про дружбу, друзів;

учителем дібрано аудіо, відео матеріал для роботи на уроці і для створення «ситуації успіху», мотивації учнівської діяльності.

ХІД УРОКУ:

Перед уроком (на перерві) демонструється в/ролік «От улыбки» (про дружбу) з метою створення позитивного настрою на уроці.
І. ОРГМОМЕНТ. Привітання з класом та гостями.
Слово вчителя про ключову думку, яка звучала в пісні та в/роліку ( «От улыбки станет всем светлей…», « …Дружба начинается с улыбки!…»

ОТЖЕ, саме ПОСМІШКА ( «смайлик») є головним образом нашого уроку, бо сьогодні 1 квітня – ДЕНЬ СМІХУ. (Запис дати в класному зошиті)

ІІ . ЕТАП МОТИВАЦІЇ.

Запитання вчителя до класу:

- Що ви чекаєте в цей день?

Прийом «Мікрофон». На дошці табличка-мотиватор: «Обговорюймо!»

(учні «ланцюжком» дають відповіді)

радості

свята

посмішок

розваг

веселощів тощо.
Створення ситуації успіху:

Учитель бажає всім успіхів у роботі і в житті, пропонує привітати також і всіх гостей, й однокласників (треба посміхнутися один одному)

Учитель запитує учнів про зміст поняття «ДЕНЬ СМІХУ»

Повідомлення учениці, яка дає історичну довідку про джерела свята та його зміст.

Прийом «Асоціативний кущ» → на дошці для порівняння асоціації вчителя (друкований плакат слів-асоціацій до цього поняття).

Демонстрація уривку з м\ф «Просто так!»

Учитель бажає всім радості й посмішок просто так і пропонує кожному невеличкий подарунок – смайлик ( на партах ). Усі присутні мають написати на звороті щось приємне й тепле і подарувати сусідові. (Звучить пісня із м\ф «Крошка Єнот» - в\ролік)
Слово вчителя: визначення ключового рядка (думки) в пісні → «Дружба начинается с улыбки!…»

Отже, предметом нашої розмови буде — ДРУЖБА як цінність.

На дошці табличка-мотиватор: «Обговорюймо!»

(учні «ланцюжком» дають відповіді на питання «Що таке ДРУЖБА»)

Прийом «Асоціативний кущ» → на дошці для порівняння асоціації вчителя (друкований плакат слів-асоціацій до цього поняття).
ІІІ. ЕТАП ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ.

Учитель визначає для запису учнями в зошитах тему уроку, пояснює зміст роботи на уроці та його мету, завдання.
ІV. ЕТАП РЕАЛІЗАЦІЇ МЕТИ.

На дошці табличка-мотиватор: «Увага! Абсолютна тиша»!»

1. Аудіювання учнями тексту «Дружба як цінність» (додаток 1)

Робота учнів під час прослуховування тексту:

в парах: в.р. - скласти тези ( «Мудрі думки») за змістом у “СКРИНЮ МУДРОСТІ” (окремі тези записують учні і складають у скриню після презентації перлин мудрості); д.р. – план за змістом тексту.

індивідуальне творче завдання – малюнок Дружби (за змістом)

колективне завдання згадати прислів’я та приказки про дружбу, афоризми тощо.

презентація домашньої заготовки учня — цитатник про дружбу

презентація роботи груп та окремих учнів: мудрі думки в “СКРИНЮ МУДРОСТІ”, усне словесне малювання тощо.
2. «Перепочинька» (демонстрація в\роліку з м\ф «Пес и Барбос»)

3. Практичні вправи:

На дошці табличка-мотиватор: «Вищий пілотаж!», «Практикум»

А) визначити фразеологізми, стійкі вирази із в\роліку, знайти їм відповідник (УСНО)

Б) складання «привіталки» для друга (т.зв. оди на його честь) за зразком

«Пісенька з варіаціями» - друкований матеріал на парті (додаток 2).

(фоном звучить пісня «Когда мои друзья со мной…»)

4. Тематичні виписки на основі баченого й чутого (під час демонстрації в\р «Друг»). Думки-тези учні беруть з в\роліку

На дошці табличка-мотиватор: «Увага! Абсолютна тиша»

5. Презентація роботи (озвучують по черзі свої наробки).

На дошці табличка-мотиватор: «Обговорюймо!»
VІ. ПІДСУМКИ. РЕФЛЕКСІЯ.

1. Прийом «Незакінчене речення»:

Аби вічно цвіло дерево дружби, треба…. ( «Ланцюжком» учні дають відповіді)

У чому цінність дружби?

Прокоментувати слова К. Прудкова: «У будинку людського щастя дружба зводить стіни, а любов утворює купол» (щодо змісту попередньо розглянутого на уроці тексту)
VІІ. ОЦІНЮВАННЯ ( з коментарем).
VІІІ. Д\З:

Твір на морально-етичну тему «Людина без друзів – що дерево без коріння» (роздум) або «Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти» (довільна форма)

Наприкінці демонструється в\ролік «Песенка друзей»

Додаток 1

Дружба як цінність
У будинку людського щастя дружба зводить стіни, а любов утворює купол. У цих словах К. Пруткова образно визначено роль дружби в людських справах.

Дружба ушляхетнює життя, її шанували і возвеличували мислителі давнини.. Дружба, в оцінці Аристотеля, - найнеобхідніше для життя: адже ніхто не воліє жити без друзів, навіть якби він мав усі інші багатства. Далі він роз’яснював : «Дружба не тільки неоціненна, а й прекрасна: ми уславлюємо того, хто любить своїх друзів; мати багато друзів – це чудово, а деяким навіть здається, що бути хорошою людиною і другом – це одне й те саме».

Надзвичайно високо оцінюється дружба в українській культурі й ментальності. Розкриваючи велику силу дружби, Григорій Сковорода наводить слова Плутарха, що «дружба, супроводжуючи життя, не тільки додає втіхи й чарівності світлим його сторонам, а й зменшує страждання, і Бог, додавши до життя дружбу, зробив так, щоб все було радісним, приємним і милим, коли друг поруч і разом з вами втішається. І як би підлесник не кував лихо, використовуючи насолоди і неприємності, треба знати, що він нічого радісного не вносить у дружбу». Сковорода навчав бути обачливим у виборі друзів.

Нині, коли час спливає надзвичайно швидко, коли ритм життя набуває шаленого темпу, коли не вистачає часу для спілкування, телебачення подекуди замінює людське спілкування, чи актуальні питання глибоких, відданих дружніх взаємин? Чи не заміщуються ці відносини поверховими приятельськими, які засновуються на спільності справ і відпочинку?

Звичайно, час вносить свої корективи, але такі поняття, як дружба, любов завжди залишатимуться найвищими цінностями. Вони являють собою якийсь таємничий процес, який неможливо запрограмувати, наповнюють життя радістю спілкування, взаєморозуміння, емоційно збагачують його.

У психології поняття «дружба» визначається як стійкі індивідуально-вибіркові міжособистісні відносини, які характеризують взаємну прихильність їх учасників, взаємні очікування відповідних почуттів та віддання переваги.

Розвиток дружби передбачає слідування її неписаному «кодексу», що стверджує необхідність взаєморозуміння, відвертості та щирості. Вона передбачає довірливість, активну взаємодопомогу, взаємний інтерес до справ та переживань іншого, щирість та безкорисливість почуттів.

Серйозні порушення подібного кодексу ведуть до її припинення або до поверхових приятельських стосунків, або навіть до перетворення дружби у її протилежність – ворожість.

Найбільшої інтенсивності досягає дружба в юнацькі роки та в період ранньої зрілості, коли відзначається виняткова значущість відносин з друзями, найбільша частота зустрічей і найбільший обсяг спільно проведеного часу. При цьому відносини між друзями наповнені глибоким емоційним змістом.

Дружба виступає іноді своєрідною формою психотерапії. Вона дозволяє висловити потаємні почуття, які переповнюють людину, та знайти підтримку тих, хто поділяє її думки й почуття.
Додаток 2

ЗАГОТОВКА-АЛГОРИТМ

«Пісеньки з варіаціями»

Продовжити рядки (запропонувати кілька варіантів звернень-побажань)

Любий друже!

Я дуже радий(а) бачити, як ти ( посміхаєшся сьогодні)

Як ти ……

Як ти .…..

Ти дивуєш нас своїм чудовим (голосом)

………

…..

Я дивлюся на тебе і …..

(не можу відірвати очі)

( дивуюся, як ….)

…..

Ти схожий(а) на…..

На ….

На …..

І зовсім не схожий(а) на….

На ….

На …..

Тож хай на твоєму шляху (всміхаються …….)

(зустрічаються….)

(будуть….)

Але хай не буде у твоєму житті ………

……

…..

Нехай ти будеш ……

……

…..

І борони тебе, Боже, від …..

Схожі:

УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
УРОК 13 Тема уроку
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка