Урок №36 Тема. Перетворення звичайних дробів у десяткові і навпаки


Скачати 38.49 Kb.
НазваУрок №36 Тема. Перетворення звичайних дробів у десяткові і навпаки
Дата30.03.2013
Розмір38.49 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок

ІІ. Звичайні дроби Тема 3. Множення і ділення звичайних дробів.

Урок № 36

Тема. Перетворення звичайних дробів у десяткові і навпаки

Мета: повторити й систематизувати знання, які учні мають з 5 класу про перетворення десяткових дробів у звичайні і навпаки; доповнити ці відо­мості уявленням про нескінченні періодичні дроби та ознакою дробу, що його можна записати скінченним десятковим дробом; сформувати вміння записувати дробове число у вигляді десяткового (періодичного) дробу.

Тип уроку: систематизація і узагальнення знань учнів.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Обчисліть:




6 : 10

0,2 · 4

5 + 0,8

0,76 – 0,3

0,8 : 2

2,1 ·3

0,23 + 7

2,54 – 2

2,1 : 7

0,7 · 10

0,48 + 0,2

0,82 – 0,02

0,5 : 10

0,5 · 2

0,6 + 0, 34

0,63 – 0,6

4,1 : 2

0,25 · 4

2,7 + 1,12

0,8 – 0,25

  1. Серед виразів знайдіть рівні: ; 3:8; 7:5; ; ; 5:7.

  2. Виконайте ділення: 3:4; 7:20.

  3. Розкладіть на прості множники числа: 4; 6; 8; 15; 20.


II. Повторення і систематизація знань

 Після виконання усних вправ учні повторюють відомості, які вони здобули у 5 класі, а саме:

  1. звичайний дріб означає ділення а і b;

  2. щоб звичайний дріб записати десятковим дробом, можна а : b.


III. Доповнення знань. Мотивація навчальної діяльності

Задача. Обчисліть значення виразу .

Аналізуємо ситуацію і бачимо, що маємо як десяткові, так і звичайні дроби, тому привести їх треба до одного вигляду, але, розпочавши перетворення, бачимо, що = 0,75, але = 0,1666...

Тому виникають запитання:

1) Що це за дроби (0,1666... і подібні), як вони називаються і як їх записують?

2) Що робити у випадку, коли у виразі є десяткові і звичайні дроби?

 Подальше викладення матеріалу уроку ведеться традиційно за планом.

  1. Уявлення про нескінченний періодичний дріб. Поняття періоду десяткового дробу. Запис періодичних дробів у «скороченій формі».

  2. Ознака нескоротного дробу, який можна записати нескінченними десятковими дробами.


IV. Засвоєння вмінь

Усні вправи

  1. Прочитати дроби: 0,3; 1,(5); 1,(57); 1,5(7).

  2. Скінченним чи нескінченним періодичним десятковим дробом запишеться такий дріб: ; ; ; ; ; ?

Письмові вправи

II, IIIрівні

  1. Запишіть десятковим дробом:

; ; ; ; ; ; ; ; ; ; .

Спочатку перевіряємо, якого вигляду десятковий дріб ми дістаємо (скінченний чи нескінченний), потім для нескінченного виконуємо ділення, допоки не встановимо період.

  1. Виконайте дії в десяткових дробах:

а) ; б) ; в) ; г) .

  1. Знайдіть середнє арифметичне чисел:

а) 3,25 і ; б) ; і 4,15; в) 10; і 15,005.

  1. Довжина прямокутника 3,6 дм, а ширина — на 1 дм менша. Знайдіть ширину прямокутника.

  2. Швидкість катера у стоячій воді 22,5 км/год, швидкість течії річки км/год. Знайдіть швидкості катера за течією річки і проти течії. (Задачі, що передбачають дії з десятковими та звичайними дробами)

Додаткові вправи

  1. Обчисліть значення виразу:

а) ; б) ; в) .

  1. Спростіть вираз, використавши властивості дій, та обчисліть його
    значення:

а) а + 0,6а + 4а – 0,1а; а = 0; 1; 4; .

б) 10 + 3,4b + 8b – 2,26; b = 0; 1; 9; 0,1.

  1. Яке число більше і на скільки:

а) 10 % якою становлять 8 або 12 % якого становлять 24;

б) 24 % якого становлять 72 або 12 % якого становлять 60?
V. Підсумки уроку

В яких дробах краще обчислювати значення виразу:

а) + 0,25; б) + 0,25; в) + 0,25?
VI. Домашнє завдання

  1. Виконайте дії в десяткових дробах:

а) – 0,15; б) 3 + 2,125; в) 5,4 – ; г) + 2,03.

  1. Швидкість катера за течією річки 24 км/год, швидкість течії 2,2 км/год. Знайдіть швидкість катера у стоячій воді та проти течії річки.

  2. За першу годину автомобіль проїхав 48 км, за другу — 43,2 км, а за третю — 44 км. Знайдіть середню швидкість автомобіля за ці 3 години.

  3. У спортивних секціях займається 20 учнів 6-А класу, що становить – усіх учнів класу. Скільки учнів у цьому класі?






С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас

Схожі:

УРОК 80 Тема: Десятковий дріб. Читання і запис десяткових дробів
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ
УРОК 82 Тема: Порівняння десяткових дробів
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ
Урок №32 Тема. Ділення звичайних дробів
Мета: закріпити знання алгоритму знаходження частки звичайних дробів, а також поширити його застосування на випадки ділення як міша­них...
Уроках математики 6 клас
Чи можна вважати правильним твердження “Десяткові дроби це певна група звичайних дробів”?
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.)
Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати
Уроки математики в 6 класі Розділ Звичайні дроби
У результаті вивчення теми учні мають навчитися описувати правила ділення звичайних дробів і розв'язувати вправи, що передбачають...
УРОК 102 Тема: Ділення на десятковий дріб
ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА ДІЛЕННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ. ДІЇ З ДЕСЯТКОВИМИ ДРОБАМИ
Урок №16 Тема. Ділення дробів
Наочність та обладнання: опорний конспект «Множення та ділення дробів. Піднесення дробу до степеня»
Уроку I. Перевірка домашнього завдання
Мета. Учити учнів розв'язувати задачі на множення дробів (знаходити дріб від чис­ла, відсотки від числа), закріпити навички множення...
УРОК №66 Тема. Уявлення про звичайні дроби
Мета: закріпити знання учнів щодо читання, запису звичайних дробів та розв'язування задач на знаходження дробу від числа, а також...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка