Тема уроку


Скачати 90.29 Kb.
НазваТема уроку
Дата30.03.2013
Розмір90.29 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
6 клас

Тема уроку:

«Оздоблення виробу торочками, закріпленими “косим хрестиком”
Розробила учитель обслуговуючої праці Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 33 ім. Василя Симоненка Кисленко Тетяна Леонідівна
Мета уроку:

  • Ознайомлення учнів із способами оздоблення країв вишитих виробів;

засвоєння знань технології виконання “торочок”, закріплених “хрестиком”; формування умінь обробки країв виробу “торочками”, закріплених “хрестиком”;

  • виховання акуратності, чіткості, дотримання правил безпечної праці; організації робочого місця й санітарно-гігієнічних вимог під час вишивання; поваги до української стародавньої культури, культурно-історичних традицій;

  • розвиток уваги, пам’яті, естетичного смаку, почуття особистої причетності до збереження традицій українського народу, доброзичливості, взаємоповаги та вміння працювати в групах; сприяння формуванню навичок культури праці вишивальниці.


Обладнання, матеріали та наочність: Зразки вишитих виробів, картки-завдання, демонстраційна рамка, робочі коробки; виріб, що вишивається; папір у клітинку (для виконання вправ),зразки шва “торочки”, інструкційні картки, комп’ютер, мультимедійна дошка, комп’ютерна презентація.

Тип уроку: формування умінь та навичок учнів.
Хід уроку:

І. Організаційний етап.

Перевірка:

  • наявності учнів

  • готовності учнів до уроку

  • наявності робочого одягу.


II . Виявлення знань та вмінь учнів

Учитель: Ми з вами завершуємо вивчати розділ “Технологія виготовлення вишитих виробів”. Перевіримо, як ви засвоїли знання, отримані під час вивчення цієї теми.


  1. Гра «Годинник»

Завдання: Визначити послідовність підготовки тканини, ниток та візерунку для вишивання певного виробу.

  • Визначитись, який виріб будеш вишивати;

  • обрати вид орнаменту ;

  • зробити ескіз композиції серветки на папері;

  • графічно зобразити види швів на ескізі композиції;

  • перенести малюнок для вишивання на тканину за допомогою копіювального паперу.

(Учням роздаються імітовані годинники, які виготовлені із картону та мають декілька «стрілок». На кожній стрілці написано певну дію підготовчого етапу вишивання серветки. Ці «стрілки» потрібно розташувати в правильній послідовності. На виконання завдання надається 1 хв. По закінчені виділеного часу, кожна група перевіряє правильність виконання завдання за слайдом.)



2.Гра «Доміно»

Завдання: знайти співвідношення між назвами та зображеннями орнаментів

  1. Гра «Знайди пару»

(Під час виконання роботи в групах, біля дошки одна учениця виконує завдання «Знайди пару»: з'єднати лінією зображення шва із його назвою.)

  1. Гра «Блеф-клуб».

Учитель: Ваші знання я вже перевірила, а тепер спробуймо перевірити мої знання. В цьому нам допоможе гра «Блеф-клуб». Умови цієї гри такі:

ви повинні погодитися або не погодитися з моїми твердженнями. Якщо твердження правильне, ви піднімаєте руку великим пальцем догори, якщо ні - вниз, таким чином ми одночасно з вами приготуємо ручки для роботи з голочкою.

Гра «Блеф-клуб»

(демонструються слайди з відомими техніками вишивання та правилами безпечної праці під час вишивання, і учням пропонується визначити правильні і помилкові твердження. Кожне помилкове зображення на слайді виправляється на правильну відповідь)

  1. Для вишивання використовують такі інструменти і матеріали: (мал.. 1)(-)

  2. Так потрібно передавати ножиці один одному: (мал..2) (+)

  3. На малюнку показано схематичне шва косий хрестик по діагоналі (- по
    горизонталі)

  4. Голки та кравецькі шпильки необхідно зберігати в спеціальній подушечці

(+)

5. Шви штапівка, косий хрестик відносяться до наскрізних швів (- глухі, або

поверхнево-нашивні)

6. Штапівка - це двосторонній шов (+)



Молодці! Ви вже маєте певні знання з цієї теми.




III. Актуалізація опорних знань учнів (чуттєвого досвіду, опорних умінь тощо).




  • Учитель: Скажіть, будь ласка, які вироби ви можете оздобити вивченими швами? (серветки, рушники, скатертини, фартух, халат, сорочку, штани, джинси, кожух інше.)




  • Учитель: А якщо повернутись на багато віків назад у минуле, то, на вашу думку, що спонукало людей взяти голку в руки і почати вишивати?

(Відповіді учениць: кожна людина бажає бути неповторною, тому мама своїм діточкам вишивала різними кольорами і різними орнаментами сорочки та фартушки.

Кожна наречена теж бажала мати свій неповторний наряд, тому дівчата заздалегідь вишивали на весілля сорочки і рушники.)

  • Доповідь учениці:

З цього приводу складено дуже багато легенд і я розповім одну з них:

У дивовижно красивому місці, у маленькій хатинці жила чарівна україночка Василинка. Ця тендітна добра дівчинка була зачарована красою навіть маленької пелюстки від квітки, різнокольорових пір’їнок дивовижних пташок. Одного сонячного, весняного ранку дівчина, оглянувши всю красу, що навколо, відчула дивовижне піднесення: “О, якби я хотіла ці квіти, оці пташечки, оцю красу природи побачити на своєму одязі.”

І вирішила Василинка оздобити свою лляну сорочку, яку зшила їй бабуся. Взяла вона лляні нитки пофарбувала у жовтий колір в цибулинні, з калинових ягід - у червоний колір, з березових бруньок - у зелений, а з волошок - у блакитний. І вишила вона на безкінечній лінії блакитного неба - жовте сонечко, промені якого ніжно торкалися кетягів червоної калини. І коли Василинка вишивала, вона мріяла лише про одне - уберегти своїх рідних від всього злого, що є на землі. Бо вона бажала їм синього чистого неба, жовтого теплого сонця, гарячої, як червона калина - любові.

Саме тому вишивки на сорочках і рушниках стали для українського народу оберегами!



Учитель: Ви прослухали цікаву легенду. Скажіть , будь ласка:

- Що ж використала Василинка для пофарбування ниток:

  • в жовтий колір? (цибулиння)

  • в червоний колір? (калинові ягоди)

  • в зелений колір? (березові бруньки)

Як бачите, для пофарбування ниток в різні кольори можна використовувати не лише спеціальні фарби, але й природній матеріал.
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель: На попередніх уроках ви вишивали серветки обраними швами за власним ескізом, але зверніть увагу на краї серветки!

  • Покажіть, будь ласка, свої майбутні серветки.

  • А тепер порівняйте свою серветку із тими, що зображені на слайді, на стенді, на зразках виробів, які лежать перед вами. Чим вони відрізняються?

  • Чого не вистачає на вашій серветці для того, щоб її можна було б подарувати чи прикрасити нею свою кімнату, та й ще щоб вона тривалий час приваблювала б своєю красою?

(Відповіді учениць)

Учитель: Отже, будь-яка вишита річ потребує відповідного оформлення. Особливо це. стосується обробки краю готового виробу.

Можливо ви вже здогадалися, що сьогодні ми будемо робити на уроці і самі запропонуєте тему уроку?

Як ви гадаєте , яке завдання ви повинні сьогодні виконати?

Отже, темою сьогоднішнього уроку є:
V. Представлення теми та завдань уроку:





  1. Формування умінь та навичок учнів.

Практична робота

Інструменти і матеріали: нитки, голка, ножиці, тканина.

5.1. Вступний інструктаж

  • Пояснення учителя послідовності виконання торочок, закріплених швом
    хрестик.

  • Демонстрація слайду та показ виконання на демонстраційній дошці.






До якості готового вишитого виробу ставляться такі вимоги:
1. На вивороті не повинно бути вузликів.

2. Верхні стібки хрестиків мають йти в одному напрямку.

3. Після прання виробу нитки не повинні полиняти (перед вишиванням нитки перевірити).
Учитель: За вишитими виробами слід уміло доглядати:

1. Прати вручну.

2. Обов’язково підкрохмалювати.

3. Прасувати через вологу марлю по виворотній стороні в напрямку нитки основи.

4. Дотримуватись правил безпечної праці під час прасування виробу.

5.2. Поточний інструктаж

  • Учні самостійно виконують практичну роботу.

  • Учитель контролює виконання, звертає увагу на недоліки, інструктує, як їх виправити, проводить поточний інструктаж з правил ТБ.

  • Здійснюється самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

  • Під час виконання практичної роботи можна використати загадки.


1. Шов тоненький як пунктир,

Вишивала я на шовку.

Шов цей, яке ручай із гір,

Зветься він – “вперед голку”.
2. Вишивати можна ним

Стебла квітів і рослин.

І красивий він такий,

Ну а зветься “стебловий”.
3. Для розпилювання дров,

Часто їх кладуть на козли.

Є на козли схожий шов.

І тому він зветься “козлик”.
4. Як двоколірна змія,

Звиті в шві цім ниток кілька.

Вишивала ним рушник я,

Називається він “Змійка”.


  1. Я блискуча, гостренька,

маю вушко маленьке.

За собою несу довгу,

довгу косу (голка)


  1. Вона тоненька та міцна

Латає нам кожух і свитки

І зветься штука чарівна

Ви здогадались дітки.. .(нитка)
8. Два кінця, два кільця,

А посередині гвіздок (ножиці)

5.2. Заключний інструктаж

  • Висновки практичної роботи:

  • Демонстрація кращих робіт;

  • аналіз недоліків та шляхи їх усунення;

  • оцінювання виконання завдань практичної роботи.


Якщо залишається вільний час:

Догляд за вишитими виробами

  • Звичайне прання проводжу у теплому мильному розчині при температурі 60 град. С, використовуючи пральні порошки, які не містять речовин, що відбілюють (пероксид, хлор) .

  • Перу дуже обережно, тру легенько лише ті місця, де немає вишивки. Випрані вироби одразу полощу в теплій воді, злегка віджимаю і струшую.

  • Якщо при пранні колір води змінився, то прополіскую до тих пір, поки вода не буде прозорою.

  • У центрифузі не викручую, а ретельно споліскую.

  • Кладу у холодну воду з оцтом у розправленому вигляді. Знову віджимаю, струшую.

  • Не рекомендую тримати вологі речі спресованими, особливо після першого прання.

  • Сушу у розправленому вигляді з виворітного боку.

  • Прасую вишиті вироби з виворітного боку. Під вишивку кладу м’яку тканину, покриту зверху білим полотном.

  • Праску рухаю вздовж нитки основи, щоб тканина з вишивкою не деформувалась.

Якщо дотримуватися цих рекомендацій, то вишиті вироби будуть мати привабливий вигляд довгий час.

V I. Осмислення учнями вивченого матеріалу.




Гра “Лови помилку»”

VІI. Підсумок уроку

Сьогодні на уроці ви працювали в якості майстра народної вишивки, навчилися виконувати торочки, закріплені швом «косий хрестик», і тепер ви зможете оздоблювати вироби декоративно-прикладного мистецтва.

8.1. Виставлення та мотивація оцінок

8.2. Рефлексія: -

  • Про що ви дізналися на сьогоднішньому уроці?

  • Де знадобляться знання, отримані на сьогоднішньому уроці? (Короткі відповіді учениць)


V ІІI. Домашнє завдання


IХ. Прибирання робочих місць

Додаток



- визначитись, який виріб будеш вишивати;

- обрати вид орнаменту


- зробити ескіз композиції серветки на папері;

- графічно зобразити види швів на ескізі композиції;

- перенести малюнок для вишивання на тканину за допомогою копіювального паперу.














Схожі:

УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Уроку Тема уроку: Пристрої введення-виведення інформації. 
Структура і тип уроку повністю відповідають меті і завданням уроку, тобто науковий рівень уроку відповідає сучасним вимогам
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №35 Тема уроку
Тема уроку. Розв'язування текстових задач складанням систем рівнянь з двома змінними
УРОК 43 Тема уроку
Тема уроку: Використання формул комбінаторики для обчислен­ня ймовірностей подій
ТЕМА УРОКУ
ТЕМА УРОКУ: Українська національно демократична революція: тріумф чи трагедія українського народу
УРОК 13 Тема уроку
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка