СТРУКТУРА бізнес-плану ТА вимоги щодо його виконання ОСОБАМИ, які приймають участь У іі міжнародному інвестиційному ФОРУМІ


Скачати 99.21 Kb.
Назва СТРУКТУРА бізнес-плану ТА вимоги щодо його виконання ОСОБАМИ, які приймають участь У іі міжнародному інвестиційному ФОРУМІ
Дата 16.03.2013
Розмір 99.21 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
СТРУКТУРА бізнес-плану ТА вимоги щодо його виконання ОСОБАМИ, які приймають участь У іі міжнародному інвестиційному ФОРУМІ


  1. Вимоги до оформлення титульної сторінки

Титульний лист повинний бути лаконічним і привабливим. Якщо Ви маєте у своєму розпорядженні таку можливість, то найкраще на титульному листі розташувати емблему і логотип Вашого підприємства. На титульному листі обов'язково повинні бути присутніми:

  • Назва підприємства;

  • Назва проекту (або інше призначення Вашого бізнес-плану);

  • Прізвище, ім'я, по батькові (цілком) розробника бізнес-плану;

  • Дата (місяць і рік) складання.




  1. Структура за якою має бути виконано бізнес-план

    1. Резюме бізнес-плану

Пояснення і рекомендації зі складання Резюме бізнес-плану

У цьому розділі в декількох пунктах у стислій формі викладається весь бізнес-план, розкриваючи сутність і ціль Вашого підприємства. Основою для написання цього розділу служить інформація, що міститься у всіх розділах розробленого бізнес-плану.
Структура, що рекомендується, резюме.

  • Короткий опис проекту, його мети і задачі;

  • Ресурсне забезпечення;

  • Механізм реалізації;

  • Унікальність або конкурентноздатність продукції або послуги;

  • Обсяг необхідного зовнішнього фінансування;

  • Прогноз обсягу продажів і прибутків;

  • Повернення позик інвесторам.

Основна вимога до резюме - простота і лаконічність викладу, мінімум спеціальних термінів. Обсяг не повинний перевищувати 1-2 машинописних сторінок.


  1. Опис галузі, фірми та її продукції

Інформація про підприємство і галузь

Призначення розділу - показати і довести реальність Вашого підприємницького започаткування шляхом опису форми практичних дій з урахуванням реальної ситуації в обраній Вами сфері бізнесу. В цьому розділі мають бути чітко і коротко пояснені два основних моменти:

  • Що являє собою підприємство, як засіб одержання прибутку;

  • На чому буде базуватися його успішна діяльність;

  • Чим підприємство займається (буде додатково займатися), що являє собою продукт (послуга), хто є клієнтами;

  • Опис ситуації у Вашій сфері бізнесу (як Ваше підприємство вписується в обрану сферу бізнесу, стан справ у цій сфері, оцінка перспектив розвитку);

  • Організаційно-правова форма підприємства, організаційна структура, засновники, персонал і партнери, дата створення;

  • Фінансово-економічні показники діяльності підприємства;

  • Місце розташування підприємства (коротко описати: адреса підприємства, характеристика будинку або приміщення, власність або оренда, необхідність реконструкції, чим гарне місце для Вашого бізнесу);

  • Специфіка роботи (сезонність, час роботи (години і дні тижня), і інші особливості, зв'язані зі сферою бізнесу або використовуваних ресурсів).

Якщо підприємство тільки створюється, то цей розділ має додатково містити обґрунтування майбутнього успіху створюваного підприємства.

Якщо проект реалізується в рамках індивідуальної підприємницької діяльності, то приводиться опис бізнесу, яким Ви займаєтеся. Інформація цього розділу повинна переконати потенційного інвестора в надійності і перспективності фірми, що пропонує проект.

Пояснення і рекомендації з опису продукції (послуги)

Любою підприємницький проект базується на тій продукції (послузі), що буде запропонована споживачеві (покупцеві) і принесе прибуток підприємцеві.

Необхідно наочно і переконливо представити товар або виріб (послугу), зроблених за допомогою вашої технології. Найкраще, якщо це буде натуральний зразок, його фотографія, малюнок або його опис, розкриття ідеї, задуму. У бізнес-плані дається опис по кожній продукції (послузі) окремо.

Орієнтовна структура розділу:

  • Найменування продукції (послуги);

  • Призначення й область застосування продукції;

  • Короткий опис і основні характеристики;

  • Конкурентноздатність продукції (послуги), по яких параметрах випереджає конкурентів, по яким уступає їм;

  • Патентоспроможність і авторські права;

  • Наявність або необхідність ліцензування випуску продукції;

  • Ступінь готовності;

  • Наявність сертифіката якості продукції;

  • Безпека і екологічність;

  • Умови постачання й пакування;

  • Гарантії і сервіс;

  • Експлуатація;

  • Утилізація після закінчення експлуатації.




  1. Огляд ситуації на ринку

Розділ має містити наступну інформацію:

  • Розмір (потенціал) ринку товару (послуги) даного профілю;

  • Тенденції (зростання, стабілізація, звуження) характерні для ринку даного продукту (послуги) в останні роки;

  • Прогнози щодо майбутнього розвитку ринку;

  • Основні чинники які впливали і впливатимуть у майбутньому на тенденції розвитку даного ринку;

  • Хто є споживачами (потенційними споживачами) продукції фірми;

  • Що є специфічним саме для ваших наявних або потенційних клієнтів (особливі потреби, пріоритети, звички, географічні, демографічні, соціально-економічні ознаки тощо);

  • Фактори що визначають конкурентоспроможність фірми на ринку даної групи товарів (послуг);

  • Найближчі конкуренти фірми (конкретні назви);

  • Сильні та слабкі сторони конкурентів;

  • Переваги вашої фірми перед конкурентами;

  • Зовнішні фактори (законодавчого, екологічного, санітарного та іншого характерові), які впливають або можуть впливати за певних обставин на бізнес фірми.




  1. План маркетингу

Розділ має включати наступні елементи:

  • опис ринку збуту продукції (послуги);

  • Опис постачання товару від місця виробництва до місця продажу або споживання. Повний опис містить у собі: пакування, складування на місці виробництва, комплектування для відправлення, транспортування до місця продажу, передпродажний сервіс, продаж та післяпродажний сервіс. Опис каналів збуту продукції (послуги);

  • Стратегія залучення споживачів, виходячи з Ваших можливостей. Ціна й обсяг збуту Вашої продукції;

  • Прогнозовані обсяги продаж (за часом, за окремими видами товарів (послуг) фірми, за певними групами споживачів. Прогнози мають бути виконані в трьох варіантах: песимістичний прогноз, найімовірніший та оптимістичний;

  1. Виробничій план

Головне завдання виробничого плану як розділу бізнес-плану фірми виробничого спрямування полягає в тому, щоб переконати заінтересованих фізичних та юридичних осіб (потенційних інвесторів), що фірма: а) реально спроможна організувати відповідне виробництво; б) здатна продукувати необхідну кількість товарів належної якості; в) має можливість придбати необхідні для цього ресурси.

В складі виробничого плану мають бути такі блоки (підрозділи):

  • Основні виробничі операції;

  • Машини та устаткування;

  • Сировина, матеріали й комплектуючі вироби;

  • Виробничі н невиробничі приміщення;

  • Вплив зовнішніх факторів.

У підрозділі «Основні виробничі операції» варто навести схему виробничих потоків, яка має дати можливість зрозуміти:

  • Звідки фірма отримує сировину, матеріали й комплектуючі вироби;

  • В якій технологічній послідовності виготовляється продукція;

  • Куди і кому готову продукцію фірма буде поставляти (продавати).

Крім того, у цьому розділі (за потреби) визначають види операцій, що їх виконуватимуть субпідрядники, і дають характеристику кожному з них.

Підрозділ «Машини та устаткування» складається:

  • З повного списку машин та устаткування, потрібного для здійснення технологічного процесу;

  • Розрахунків витрат, пов'язаних з придбанням або орендою (лізингом) технологічного обладнання;

  • Інформації щодо строків служби та амортизаційних відрахувань. У разі потреби можна надати характеристику основних техніко-експлуатаційних показників устаткування.

У підрозділі «Сировина, матеріали й комплектуючі вироби» необхідно навести відомості щодо:

  • Усіх основних видів матеріальних ресурсів, котрі будуть використані у виробничому процесі;

  • Конкретних постачальників сировини, й матеріалів;

  • Закупівельних цін на всі види матеріальних ресурсів;

  • Фінансових та інших умов постачання цих ресурсів фірмі;

  • Обсягів потрібних запасів сировини, матеріалів і комплектуючих виробів, а також відомості щодо особливих умов їх зберігання.

Підрозділ «Виробничі й невиробничі приміщення», має включати інформацію про потреби фірми в конкретних виробничих і невиробничих приміщеннях (включаючи адміністративні, складські, підсобні). Причому приміщення характеризуються щодо їх розмірів, територіального розміщення, забезпечення майданчиками для навантажувально-розвантажувальних робіт, транспортними засобами тощо.

Насамкінець у виробничому плані обов'язково визначається можливий вплив зовнішніх факторів на виробничо-господарську діяльність фірми. До таких факторів належать:

  • Зміна цін на окремі види матеріальних ресурсів з ініціативи постачальників або під впливом економічної ситуації в країні;

  • Імовірність появи нових технологій виготовлення окремих видів продукції;

  • Юридичні обмеження стосовно виробничих процесів (санітарно-екологічні норми, вимоги до утилізації відходів виробництва, безпеки праці тощо).



  1. Організаційний план

В цьому розділі мають бути висвітлені наступні питання:

  • Обґрунтування вибору юридичної форми організації бізнесу;

  • Визначення потреби в персоналі з розподілом по категоріях працівників, кваліфікації (досвіду), необхідної чисельності, вартості та джерелам покриття потреб в персоналі (рекомендуємо виконати в табличній формі);

  • Створення організаційної структури управління фірмою на якій мають бути показані всі організаційні одиниці фірми їх ієрархія і зв’язки. До схеми необхідно додати коротке пояснення особливостей організаційної побудови і розкриває окремі її деталі (1-2 сторінки).




  1. Оцінка ризиків

Розділ має включати питання:

  • Можливі ризики та причини їх виникнення;

  • Оцінка ступеню ризику (визначення потенційних негативних наслідків);

  • Кількісний та якісний аналіз ризиків;

  • Механізми реагування на можливі негативні наслідки;

  • Заходи для нейтралізації, мінімізації або компенсації можливих негативних наслідків тієї або іншої діяльності.




  1. Фінансовий план

Фінансовий план має містити наступні основні підрозділи:

  • План доходів та видатків (план прибутків і збитків);

  • План грошових надходжень і виплат (план руху готівки);

  • Плановий баланс.

  • Очікувані фінансові коефіцієнти.


План доходів і видатків, має характеризувати загальні суми прогнозованих доходів фірми від започаткованої бізнесової діяльності та її витрат за певний (у більшості випадків — трирічний) період. Він має складатися за стандартною формою і містити такі розрахункові показники:

  • Загальний обсяг продажу товарів;

  • Собівартість проданих товарів — усього, зокрема: матеріальні витрати й прямі витрати праці;

  • Валовий прибуток;

  • Операційні витрати — усього, зокрема: заробітна плата персоналу (за винятком прямих витрат праці), нарахування на заробітну плату, рентні платежі, комунальні послуги, витрати на утримання офісу й відрядження, реклама, страхові платежі, послуги зовнішніх консультантів, інші операційні витрати;

  • Операційний прибуток;

  • Сплата процентів за кредит;

  • Чистий прибуток до сплати податків;

  • Податок з прибутку;

  • Чистий прибуток.

В плані необхідно подати структуру доходів і видатків у середньому по галузі бізнесу (у процентах до загального обсягу продажу товарів), а фінансові показники навести в помісячному й поквартальному розрізі відповідно для першого року нової бізнесо­вої діяльності та інших двох років.

У процесі розробки підрозділу фінансового плану «План доходів і видатків» необхідно спрогнозувати майбутні обсяги продажу товарів з помісячним розподілом для першого року і поквартальним — для другого й третього років нової бізнесової діяльності. Майбутній обсяг продажу має бути спрогнозованим окремо по кожному виробу та по всій сукупності таких на основі продажної ціни за одиницю й кількості проданих товарів у фізичних одиницях. При цьому необхідно давати чітке пояснення припущень, які обґрунтовують прогнозування обсягів продажу продукції

У цьому підрозділі фінансового плану мають бути здійснені аналіз і розрахунок точки беззбитковості виробництва та реалізації продукції майбутнього бізнесу.

План грошових надходжень та виплат має: а) визначити період діяльності, коли фірма відчуватиме брак або надлишок готівки; б) визначати кількість позикових коштів, які необхідні на цей період; в) по­казати, на що конкретно позичені кошти будуть витрачені; г) з'ясувати термін повернення позикових коштів.

План грошових надходжень і виплат має бути сформовано в наступній послідовності: 1) визначено готівкові кошти фірми на початок місяця (перший рік діяльності) чи кварталу (другий і третій рік діяльності); 2) обчислено всі передбачувані грошові надходження у ті самі проміжки часу; 3) розраховано обов'язкові платежі; 4) визначено чистий потік готівки як різниця між загальними сумами грошових надходжень та обо­в'язкових платежів; 5) розраховано суму готівкових коштів на кінець відповідного періоду.

Плановий (очікуваний) баланс фірми

Баланс будь-якої фірми, який складається на певну дату, має бути стандартної форми й містити три складові: активи, пасиви, власний капітал.

Очікувані фінансові коефіцієнти

В підрозділі мають бути розраховані наступні коефіцієнти: ліквідності, платоспроможності та рентабельності.




Схожі:

Теми рефератів з дисципліни «Організація та планування підприємств»
Склад бізнес-плану і технологія його розробки. Характеристика основних розділів бізнес-плану
Список ліцеїстів, школярів та студентів технікумів, які приймають...
Список ліцеїстів, школярів та студентів технікумів, які приймають участь в роботі
Типові питання та відповіді щодо заповнення декларації про майно,...

Управління персоналом у системі менеджменту організацій
Сукупність усіх працівників організації, які приймають участь у здійсненні господарської діяльності підприємства
1. Наука, що вивчає процеси взаємоперетворення теплоти і роботи в...
Наука, що вивчає процеси взаємоперетворення теплоти і роботи в теплових двигунах і машинах, а також теплофізичні властивості робочих...
35. Агропромисловий комплекс України: галузева структура і особливості...
Форми територіальної організації АПК. АПК багатогалузевий комплекс, який включає в себе всі галузі вир-ва, які інтегруючись спільно...
Реєстраційна анкета
Форум є відкритий для будь – кого з учасників, єдине обмеження це місткість шатра та кількість стендів. Тому просимо попередньо зареєструвати...
ПРОГРАМА БІЗНЕС-ЗУСТРІЧІ
Бізнес-зустріч розрахована для громадян країн не членів ЄС, які потенційно розглядають можливість інвестувати свої кошти, час та...
БІЗНЕС-ПЛАН розвитку Лозівського професійного ліцею на 2013-2015 роки
Розробка складових елементів бізнес-плану відбулася під час трьох робочих зібрань
Р еєстраційна форма учасника Українсько-Канадського Бізнес-Форуму
Запрошуємо до участі в Українсько-Канадському бізнес-форумі, який відбудеться 05-07 вересня 2011 року на базі туристичного комплексу...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка