Урок 1-2 «Види палива. Бензин. Крекінг»


Скачати 224.62 Kb.
НазваУрок 1-2 «Види палива. Бензин. Крекінг»
Сторінка1/3
Дата18.12.2013
Розмір224.62 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Химия > Урок
  1   2   3




ЗМІСТ
1. Про автора стор. 2
2. Предмет «Трактори» (спеціальність

«Тракторист-машиніст с/г виробництва»).

Тема 1 «Вступ. Двигуни».

Уроки 3-4 «Класифікація і загальна будова двигунів

внутрішнього згоряння» стор. 3 - 7

Додаток 1. Опорний конспект з предмета «Трактори» стор. 8
3. Предмет «Будова й експлуатація автомобілів»

(спеціальність «Водій автотранспортних засобів», категорія С).

Тема 4 «Особливості будови двигунів вантажних

автомобілів та основи їх ТО».

Уроки 5-6 «Основи роботи і загальна будова двигуна» стор. 9 - 13
4. Предмет «Хімія» (спеціальність «Водій

автотранспортних засобів», категорія С).

Тема 11 «Роль хімії в житті суспільства», СПЕЦКУРС

«Автомобіль і хімія».

Урок 1-2 «Види палива. Бензин. Крекінг» стор. 14 – 21
5. Предмет «Хімія».

Тема 11 «Роль хімії в житті суспільства», СПЕЦКУРС

«Автомобіль і хімія».

Урок 19-20 Презентація проектів «Автомобіль і хімія » стор. 22 – 24

Додаток 2. Тематичний план предмета «Хімія» стор. 25

Додаток 3. Поурочний план викладу матеріалу теми 11.

Роль хімії в житті суспільства. СПЕЦКУРС

«Автомобіль і хімія» (20год.) стор. 26

Методичні рекомендації щодо самостійних і дослідницьких робіт освітлювалися в багатьох методичних посібниках. Але сьогодні, коли проходять зміни в учбових програмах і здійснюється перехід до нових підручників, забезпечується впровадження державних стандартів професійно-технічної освіти, ці посібники не можуть в повній мірі задовольнити вчителя. Виникає проблема внесення коректив, як в зміст робіт, так і в методику їх проведення для підвищення ефективності навчання. Особливо це відноситься до професійно-технічних навчальних закладів.

Мета даного зошиту – помогти викладачам:

  • в проведенні самостійних і дослідницьких робіт;

  • в реалізації профільованої програми для учнів за спеціальністю «тракторист - машиніст с/г-машин »;

  • в перевірці ступеня засвоєння учнями матеріалу, зрозуміння вивченого матеріалу і практичного використання набутих знань і навиків;

  • а також надати можливість максимально полегшити проведення самостійних і дослідницьких робіт.

Про автора

  1. Вікулова Ірина Геннадіївна

  2. Викладач вищої категорії, викладач-методист

  3. Педагогічний стаж – більш 25 років

  4. Працює у Бердичівському професійному

аграрному ліцеї понад 20 років викладачем.

  1. Вікулова І.Г. створює свої програми навчання,

пов’язані з професіями, які здобувають учні у

БПАЛ (досвід висвітлювався у Житомирському інституті післядипломної освіти, в обласному методкабінеті проф.-тех. освіти), пропонує власні спеціальні зошити для проведення лабораторних та практичних робіт для учнів ПТНЗ (хімія, біологія) та зошит-підручник з хімії для учнів І курсу , розробляє методичні рекомендації щодо проведення уроків та позакласних заходів, розв’язання розрахункових задач з хімії, бере участь у всіх методичних конкурсах (дипломант Всеукраїнського конкурсу методичної літератури 20006р., дипломант Всеукраїнської естафети інноваційних проектів 2007р.), впроваджує інноваційні (екологічні) проекти. Роботи Вікулової І.Г. надсилалися у методичні журнали України, друкувалися у «Віснику профтехосвіти», журналі «Хімія» (видавництво «Ранок»), збірнику «Дослідна та проектна діяльність учнів під час навчання хімії», висвітлювалися у мас-медіа: газетах м. Бердичева, на телебаченні.

  1. Адреса ліцею: Житомирська область, м. Бердичів, вул. Трикутник, тел. (04143)2-10-64



Предмет «Трактори».
«Життя техніки – це гра, а деталі в ній - актори»

(майже за Шекспіром)

Тема 1 Вступ. Двигуни

Уроки 3-4 Класифікація і загальна будова двигунів внутрішнього згоряння.
Навчальний зміст теми(за ДСПТО):

Класифікація і загальна будова двигунів внутрішнього згоряння. Поняття та принцип дії двигуна внутрішнього згоряння. Робочий процес чотиритактного дизельного двигуна. Переваги та недоліки двотактного двигуна порівняно з чотиритактним. Багатоциліндрові двигуни, їх переваги. Порядок роботи циліндрів багатоциліндрових двигунів. Економічність роботи двигуна, їх призначення та розміщення. Розвиток конструкцій двигунів внутрішнього згоряння.
Завдання теми (ви повинні знати):

  • принцип роботи тракторного двигуна;

  • класифікаційні ознаки і марки тракторних двигунів внутрішнього згоряння;

  • складові дизельного двигуна;

  • основні показники, що характеризують роботу двигуна.


На основі набутих знань ви повинні вміти:

  • визначати сутність поняття «двигун внутрішнього згоряння»;

  • розрізняти за класифікаційними ознаками марки тракторних двигунів;

  • аналізувати за довідковими матеріалами економічні показники роботи тракторних двигунів;


Основні терміни та поняття:

  • двигун внутрішнього згоряння;

  • механічний коефіцієнт корисної дії;

  • ефективний коефіцієнт корисної дії;

  • питома витрата пального;

  • механізми двигуна;

  • системи двигуна;

  • горюча суміш;

  • сумішоутворення;

  • робочий цикл;

  • такт;

  • крутний момент;

  • потужність.



Самостійна робота.


  1. Запишіть визначення :

Двигун – це ___________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Двигун внутрішнього згоряння – це ______________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Користуючись підручником запиши схему класифікації ДВЗ:


ДВЗ












а




а




а




а




а




а




































































3. Поршневий ДВЗ складається з :…( допиши:)

а) ________________________________________________________________________

б) ________________________________________________________________________

в) ________________________________________________________________________

г) ________________________________________________________________________

ґ) ________________________________________________________________________

д) ________________________________________________________________________

е) ________________________________________________________________________


  1. Виконайте конструктивний поділ двигуна внутрішнього згоряння на механізми та системи, в таблиці запишіть їхні назви та призначення.




Назва механізму, системи

Призначення

1. Кривошипно-шатунний механізм

Перетворює зворотно-поступальний рух поршня на обертовий рух колінчастого вала

2.




3.




4.




5.




6.




7.




  1. Впишіть назви частин одноциліндрового двигуна.

Які Вам відомі недоліки

одноциліндрового двигуна?




1 – _____________________________

2 – _____________________________

3 – _____________________________

4 – _____________________________

5 – _____________________________

6 – _____________________________

7 – _____________________________

8 – _____________________________

9 – _____________________________

10 – ____________________________

11 – ____________________________

12 – ____________________________

13 – ____________________________

14 – ____________________________

15 – ____________________________

16 – ____________________________

17 – ____________________________

18 – ____________________________




Схема одноциліндрового поршневого двигуна


Відповідь: ________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Запишіть визначення, користуючись підручником чи словником :

Горюча суміш - ____________________________________________________________

Робоча суміш - _____________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________

Мертві точки - _____________________________________________

__________________________________________________________

Верхня мертва точка - ______________________________________

__________________________________________________________

Нижня мертва точка - _______________________________________

__________________________________________________________

Хід поршня - ______________________________________________

__________________________________________________________

Камера згоряння - __________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________

Повний об’єм циліндра -_____________________________________

__________________________________________________________________________

Робочий об’єм циліндра - ____________________________________________________

__________________________________________________________________________

Літраж двигуна - ___________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Ступінь стиску - ___________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Робочий цикл двигуна - _____________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Такт - ____________________________________________________________________

За числом тактів двигуни поділяються на : _____________________________________

__________________________________________________________________________

Робочі процеси чотиритактного дизеля:

а) ________________________________________________________________________

б)_ _______________________________________________________________________

в) ________________________________________________________________________

г) ________________________________________________________________________

Робочі процеси двотактного карбюраторного двигуна:

а) ________________________________________________________________________

б) ________________________________________________________________________
7. Дайте відповідь на запитання:

Яки переваги мають двотактні двигуни порівняно з чотиритактними? ______________

__________________________________________________________________________

Що дає збільшення кількості циліндрів?________________________________________

__________________________________________________________________________
8. Користуючись додатками до підручника та довідковими даними, доберіть до кожної марки трактора відповідну марку двигуна. Відповідь запишіть парою цифр (наприклад, 1-2).

Відповідь:

____________

____________

____________

____________


  1. Запишіть визначення і формули:

Основні показники, що характеризують роботу двигуна, це: _______________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Потужність – це ____________________________________________________________

__________________________________________________________________________

______________________, позначається _________

Потужність

______________________, позначається __________
Механічний коефіцієнт корисної дії (ККД) двигуна – це __________________________

__________________________________________________________________________


Економічність роботи двигуна характеризується ________________________________

__________________________________________________________________________

Питома витрата палива визначається відношенням_______________________________

__________________________________________________________________________

Годинна витрата палива - ___________________________________________________

__________________________________________________________________________

Ефективний коефіцієнт корисної дії – це _______________________________________

__________________________________________________________________________

Паливна економічність двигунів оцінюється ____________________________________

_________________________________________________________________________:

, де ________________________________ ________________________________

________________________________

Літрова потужність _________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Розв’яжіть задачу:

Визначте літраж (Vh) чотирициліндрового двигуна, якщо відомо, що діаметр його циліндрів 110 мм, а хід поршня 125 мм. Vh = ?__________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Відповідь: ___________________________________________________________________
11. Утворіть нові слова (терміни), пов’язані з будовою трактора, шляхом приєднання до слова-основи певного префікса.

Актор – ____________________

Бра – ____________________

Метр – ____________________

Маг – ____________________

Тиск – ____________________

(ре, с, тр, нетто, тер)

Наприклад: Актор – Трактор
12. Відгадайте кросворд. У виділеному стовпчику – прізвище вченого, фундатора теорії сільськогосподарських машин. У відповіді вкажіть його прізвище, ім’я та по батькові


1 – джерело механічної енергії;

2 – самохідний транспортний засіб, призначений для переміщення і приведення в дію робочих органів с\г-х машин та знарядь;

3 – той, що належить до землекористу-вання, землеволодіння;

4 – двигун внутрішнього

5 –місто у Росії, де виготовляють гусеничні трактори Т-130, Т-170М;

6 – сума робочих об’ємів всіх циліндрів двигуна;

7 – частина двигуна внутрішнього згоряння у вигляді круглої пустотілої закритої металевої коробки, всередині якої рухається поршень.




1














































2














































3














































4














































5














































6














































7















































Відповідь: _________________________________________________________________
Додаток 1

Предмет «Будова й експлуатація вантажного автомобіля».
«Життя техніки – це гра, а деталі в ній - актори»

(майже за Шекспіром)

  1   2   3

Схожі:

Урок №55 Тема: Теплота згоряння палива
Мета уроку: Показати, за рахунок чого виділяється енергія з палива; ознайомити учнів з основними видами використовуваного палива;...
Вид палива, енергії Середній калорійний еквівалент для перерахунку...

Урок Види мистецтва та специфіка художньо-образної мови. Створення кросвордів "Види мистецтва"

Інформаційна картка послуги
Виплата грошової компенсації інваліду на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобіля і на транспортне обслуговування
УРОК 39. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета. Систематизувати знання...
Запишіть, використовуючи позначення: градусна міра кута МОК дорів­нює 35° [кута АВС дорівнює 25°]
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
Дніпропетровська обласна санепідстанція запрошує Вас взятии участь у торгах за процедурою запит цінових пропозицій на закупівлю за...
ПРОЕКТ
ВИКОРИСТАННЯ ВІДХОДІВ ПЕРЕРОБКИ НАСІННЯ СОНЯШНИКА (БІОМАСИ) У ЯКОСТІ АЛЬТЕРНАТИВНОГО ВИДУ ПАЛИВА
Повторювально-узагальнюючий урок по темі
Які види з’єднання споживачів в електричне коло ви знаєте? Охарактеризуйте їх за допомогою
УРОК 42. ПРЯМОКУТНИК. ТРИКУТНИК ТА ЙОГО ВИДИ Мета
Обчисліть периметр шестикутника, довжини сторін якого дорівнюють 6 см, 8 см, 14 см, 20 см, 22 см і 25 см
МІНІСТЕРСТВО ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Затвердити Інструкцію про порядок складання акта екологічної, аварійної та технологічної броні електропостачання
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка