Повторювально-узагальнюючий урок по темі


Скачати 67.61 Kb.
НазваПовторювально-узагальнюючий урок по темі
Дата14.04.2013
Розмір67.61 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
ЧЕРКАСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА I – III СТУПЕНІВ №4

ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Повторювально-узагальнюючий урок по темі:

"Закони постійного струму"

Розробка вчителя Кузнєцової Лариси Сергіївни

Черкаси—2009

Тема : Повторювально-узагальнюючий урок по темі:

«Закони постійного струму»


Освітня ціль: Узагальнити і поглибити знання учнів за

темою «Закони постійного струму».

Закріпити уміння і навички розв’язування

розрахункових та експериментальних задач.

Виховна ціль: Формувати навички колективної праці в

поєднанні з індивідуальною. Вчити культурі

спілкування у процесі співпраці. Показати

значення математики для пояснення законів

фізики. Виховувати прагнення до поповнен-

ня знань.

Розвиваюча ціль: Розвивати логічне мислення, вміння

застосовувати знання у нестандартних

ситуаціях. Формувати творчі здібності та

навички самостійної роботи з дидактичним

матеріалом.

Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань.

Прилади: випрямляч струму; демонстраційний вольт-

метр з додатковим опором на 15В, демонстра-

ційний амперметр з шунтом на 3А; штепсель-

ний реостат; повзунковий реостат; картки з

формулами по темі; таблиця «Будова металів»;

таблиця «Послідовне і паралельне з’єднання

провідників»; саморобний стенд «Метали»;

портрети Ома, Ампера, Вольта; набір повзун-

кових реостатів для всього класу; роздатковий

матеріал.
Етапи:

  1. Повідомлення цілі, плану роботи.


Девіз:

«У всьому хочу я дійти

До глибини, до суті.

В роботі, в пошуках шляхів,

В душевній смуті.

До істини минулих днів,

До їх причини

Дістатись хочу я до дна,

До серцевини.

Хапаю нитку повсякчас

Подій і долей,

Щоб жити, думати, любить

Й творити нове».

Б.Пастернак

Завдання перед класом: узагальнити і поглиблити знання

учнів за темою «Закони постійного струму».


  1. Повторення матеріалу.

Запитання з теми: «Закони постійного струму»


    1. Що таке електричний струм?

    2. Умови існування електричного струму?




    1. Що таке джерело електричного струму?




    1. З чого складається електричне коло?



    1. Що таке сила струму? Одиниці виміру? Прилад

вимірювання сили струму?


    1. Що таке напруга? Одиниці виміру? Прилад

вимірювання напруги.


    1. Що таке опір? Одиниці виміру опору? Від чого

залежить опір?


    1. Який закон пов’язує три фізичні величини:

силу струму, напругу, опір? Як він формулюється?


    1. Які види з’єднання споживачів в електричне коло ви знаєте? Охарактеризуйте їх за допомогою

фізичних величин: сили струму, напруги, опору.
10.Які дії здійснює електричний струм,

проходячи по колу?
11.Що визначаємо за допомогою закону Джоуля-

Ленца?
12.Що таке потужність електричного струму?

Одиниці вимірювання?



  1. Експериментальне підтвердження закону Ома


1.Встановимо на досліді залежність між силою струму

і напругою, R – стала величина.
На столі зібране коло, яке складається з джерела

струму, амперметра, спіралі з нікелінового дроту,

вимикача і вольтметра.
Висновок: сила струму в провіднику прямо

пропорційна напрузі на кінцях провідника.
2. Встановимо залежність сили струму в колі від опору.

U – стала величина.



Висновок : Сила струму обернено пропорційна

опору.
Сила струму в ділянці кола прямо пропорційна напрузі на кінцях цієї ділянки і обернено пропорційна її опору.


Чи існує зв’язок між трьома величинами, які характеризують електричне коло: силою струму, напругою, опором?

1. Позиція
Я вважаю, що …

(висловіть власну думку, проявіть вашу точку зору).

2. Обґрунтування

… тому, що …

( наведіть, на чому ґрунтуються докази на підтримку

вашої позиції).

3. Приклад

… наприклад, …

( наведіть факти, що підтверджують ваші докази).

4. Висновки

… тому, …

(узагальніть свою думку, зробіть висновок).


IV. Біографія Ома

Ом Георг-Сімон – німецький фізик (1784-1854р.р.).

Народився в місті Ерлангені.Закінчив університет, працю- вав вчителем в гімназіях. В 1823 році професор Нюрнберзь-

кої політехнічної школи, а з 1843 року працював професор-

ром Мюнхенського університету. Ом виконав основополож-

ні експерименти і дослідження властивостей кола постійно-

го електричного струму. У 1826 році сформулював основн-

ний закон електричного кола, що пов’язує опір проводника,

силу струму і напругу, який було названо законом Ома.Цей

закон, без якого тепер не уявляється жодний підручник з

електрики, не відразу був прийнятий фізиками і увійшов в науку тільки в кінці 30-х на початку 40-х років після того,

як його успішно використали в своїх дослідженнях Ленц,

Якобі, Кірхгоф. У 1881 році на Міжнародному конгресі

електриків у Парижі ім’ям Ома було названо одиницю опо-

ру. Досліджував Ом також нагрівання електричним струмом

провідників, виконав важливі праці з акустики та оптики.

Ом – автор численних наукових праць. Був обраний

членом Лондонського королівського товариства.

Роботу Ома в Германії зустріли добре. Але за кордоном,

у Франції та Англії, його роботи тривалий час залишались

невідомими. Через 10 років французький фізик Пульє на

основі експериментів прийшов до подібних результатів.

Але Пульє було указано, що цей закон відкрив Ом.

Цікаво, що францзуські школяри і досі вивчають закон

Ома під ім’ям Пульє.


V. Творча лабораторія
За допомогою лінійки дізнатися, з якого матеріалу виготовлена обмотки реостата.



Прилади: реостат, лінійка.


Приклад розв`язку
1.На реостаті написаний його максимальний опір. R=6 Ом

2.Щоб знайти площу поперечного перерізу, відлічимо від краю N1 витків дроту, визначимо їх загальну товщину L1, тоді діаметр дроту становитиме

, а площа перерізу

3.Визначимо довжину обмотки. Для цього треба знайти довжину одного витка і кількість витків.



Щоб не лічити всі витки, обчислимо їхню кількість, поділивши загальну довжину намотаної частини обмотки на діаметр дроту d



4.Із формули опору провідника знаходимо ρ питомий опір матеріалу обмотки реостата.


VI. Розв’язування задач
Зб. Кирика, стор.139.
Високий рівень

  1. Якої довжини треба взяти нікеліновий дріт з перерізом

0,84 мм² , щоб виготовити нагрівач на 220 В за допомогою

якого можна було б нагріти 2 л води від 20ºС до кипіння

за 10 хв. при ккд 80%?




  1. Домашнє завдання.

Збірник Л.А.Кирик

«Самостійні та контрольні роботи»

Стор 139.Високий рівень №5,7.
VIII. Презентація проекту.

Тема: «Застосування металів»

Схожі:

Закон Кулона. Увести поняття точкового заряду, роз’яснити учням фізичний...
Домашнє завдання сплановано згідно підручника «Фізика. 9 клас: Підручник/ Ф. Я. Божинова, М. М. Кірюхін, О. О. Кірюхіна. – Х.: Видавництво...
Узагальнюючий урок по темі
Тому я вам сьогодні пропоную взяти участь у уроці – грі «Чи знаємо ми Північну Америку?». На нашому уроці ми весь час будемо змінювати...
Узагальнюючий урок за темою «Національно-визвольна війна українського...
...
Урок по темі «Тварини. Охорона тварин»
Вч.: Сьогодні у нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок природознавства з уроком англійської мови. А щоб урок минув приємно,...
АТМОСФЕРА Узагальнюючий урок – змагання
Мета: Повторити, узагальнити, перевірити знання, уміння і навички, отриманні під час
Міністерство освіти і науки, молоді і спорту України
Тема : М. Хоросницька «Звідки в міста назва Львів», узагальнюючий урок з теми «Прикметник»
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК
В роботі подано розробку підсумкового уроку-узагальнення вивченого матеріалу, проведеного і перевіреного на практиці вчителем. Приведено...
Уроку
Анотація. Урок доцільно провести як узагальнюючий з метою закріплення знань учнів про означення, додаток та обставину як другорядні...
Урок № Тема уроку
...
Урок №5 Тема: Остап і Андрій
Створення 1-2 слайдів фрагменту презентації по темі: «Втілення в образі Тараса Бульби кращих рис запорозького козака»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка