Величко Л. П. Органічна хімія, 10-11 кл. (підручник для класів хімічного профілю та з поглибленого вивчення хімії)


НазваВеличко Л. П. Органічна хімія, 10-11 кл. (підручник для класів хімічного профілю та з поглибленого вивчення хімії)
Дата23.10.2013
Розмір272 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Химия > Документи

11 – А клас

Поглиблене вивчення хімії

(6 год на тиждень, усього 210 годин із них 20 год - резервних)
Календарно-тематичне планування для 11 класу складено згідно

Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень та поглиблене вивчення. Хімія 10–11 класи – Тернопіль: Мандрівець, 2011.

Підручники:

  1. Боєчко Ф.Ф. Найдан В.М., Грабовий А.К. Органічна хімія, 10-11 кл.(підручник для класів хімічних профілів та з поглибленим вивченням).-К.: Вища школа, 2001.

  2. Величко Л.П. Органічна хімія, 10-11 кл. (підручник для класів хімічного профілю та з поглибленого вивчення хімії). – К.: Перун, 2002.

  3. Бобрівник Л.Д., Руденко В.М., Лезенко Г.О.Органічна хімія: Підр. для студ. вищ. навч. закладів. –К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2005.-544с.

Посібники:

  1. ПМК навчального призначення «Органічна хімія, 10-11 клас» для ЗНЗ. ДП «Інститут педагогічних інформаційних технологій».

ІІ семестр

104.




Властивості білків: гідроліз, денатурація, кольорові реакції. Дем.34. Розчинення й денатурація білка.

Л.Д.19. Кольорові реакції білків.

Інструкція з БЖД №1,3,6,8-12.

1







105.




Успіхи у вивченні і синтезі білків. Поняття про біотехнологію.

1







106.




Успіхи у вивченні і синтезі білків. Поняття про біотехнологію.

1







107.




Нуклеїнові кислоти. Склад нуклеїнових кислот. Роль нуклеїнових кислот у життєдіяльності організмів.

1







108.




Будова подвійної спіралі ДНК.

1







109.




Узагальнення знань з теми «Нітрогеновмісні сполуки».

1







110.




Підсумковий урок.

Оцінювання й коригування знань учнів.

1







Тема 7. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі

(18 год. + 1 год.)

111.




Методи синтезу високомолекулярних речовин: полімеризація і поліконденсація. Лінійна, просторова та розгалужена будова полімерів.

1







112.




Залежність властивостей полімерів від їхньої будови. Термопластичні й термореактивні полімери. Л.Д. 20. Дослідження властивостей термопластичних полімерів. Інструкція з БЖД №1,3,6,8-12.

1







113.




Поліетилен, поліпропілен, полівінілхлорид.

1







114.




Полістирол, поліметилметакрилат.

1







115.




Фенолоформальдегідні смоли.

1







116.




Склад, властивості, застосування пластмас на основі: поліетилену, поліпропілену, полівінілхлориду, полістиролу, поліметилметакрилату, фенолоформальдегідних смол. Дем.35. Зразки пластмас.

1







117.




Синтетичні каучуки, їхні властивості й застосування. Гума. Дем.35. Зразки каучуків. Л.Д. 21. Порівняння властивостей каучуку і гуми.

1







118.




Синтетичні волокна. Поліестерні та поліамідні волокна, їх склад, властивості, застосування. Л.Д. 22. Відношення синтетичних волокон до розчинів кислот і лугів. Дем.35. Зразки синтетичних волокон.

1







119.




Практична робота №9. Розпізнавання деяких пластмас і волокон.

1







120.




Розв’язування розрахункових задач.

1







121.




Багатоманітність органічних речовин, причини багатоманітності.

1







122.




Природні і синтетичні органічні речовини.

1







123.




Рівні структурної організації органічних речовин (молекулярний, полімерний, супрамолекулярний) та їх ієрархія.

1







124.




Практична робота №10. Функціональний аналіз органічних речовин.

1







125.




Генетичні зв’язки між органічними речовинами.

1







126.




Генетичні зв’язки між органічними речовинами.

1







127.




Розв’язування розрахункових задач.

1







128.




Практична робота №11. Розв’язування експериментальних задач із вивченого курсу (генетичні зв’язки між органічними речовинами, дослідження їх властивостей).

1







129.




Підсумковий урок.

Оцінювання й коригування знань учнів.

1








ЗАГАЛЬНА ХІМІЯ


Тема 1. Основні поняття, закони та теорії хімії (15 год.+ 4 год.)

130.




Атомно-молекулярне вчення (поява та розвиток атомістики; основний зміст атомно-молекулярного вчення, його значення для розвитку хімії як науки). Поняття про дискретні частинки речовини: атоми, молекули, йони, радикали.

1







131.




Основні закони атомно-молекулярного вчення.

Закон збереження маси речовин. Закон еквівалентів

1







132.




Закон об’ємних відношень.

Закон Авогадро та наслідки з нього.

1







133.




Обчислення об’єму газуватої речовини у хімічних реакціях за законами Авогадро та об’ємних відношень газів.

1




РЗ

134.




Речовини сталого та змінного складу. Сталість складу речовин. Межі застосовності закону сталості складу речовин.

1







135.




Виведення молекулярної формули речовини.

1




РЗ

136.




Сучасні уявлення про будову атома.

Розвиток знань про хімічні елементи.

1







137.




Класифікація хімічних елементів. Форми існування хімічних елементів. Ізотопи.

1







138.




Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.Менделєєва. Дем. 3. Таблиця – періодична система хімічних елементів.

1







139.




Стан електронів у атомі (поняття про атомну орбіталь, енергетичні рівні та підрівні; s-, p-,d-електрони).

1







140.




Поняття про квантові числа (головне, побічне, магнітне, спінове). Послідовність заповнення електронами атомних орбіталей (принцип найменшої енергії, принцип Паулі, правила Гунда та Клечковського).

1







141.




Електронні та графічно-електронні формули хімічних елементів.

1







142.




Будова електронних оболонок атомів елементів малих періодів. Місце Гідрогену, лантаноїдів і актиноїдів у періодичній системі.

1







143.




Характеристики атомів елементів (радіус, енергія йонізації, спорідненість до електрона, електронегативність). Закономірності зміни їх у періодах і групах і вплив на неметалічні та металічні властивості елементів. Дем. 3. Таблиця – електронегативність.

1







144.




Характеристика хімічного елемента за його положенням у періодичній системі та будовою атома.

Явище алотропії. Алотропні видозміни за складом і будовою. Дем.2. Зразки алотропних видозмін Карбону і Сульфуру.

1







145.




Теорія будови органічних речовин. (Поняття про ізомерію та взаємний вплив атомів у молекулі.) Закон залежності властивостей речовин від їх складу та будови. Дем.1. Просторова будова молекул за допомогою кулестержневих моделей або компютерної графіки.

1







146.




Розв`язування задач і вправ.

1







147.




Узагальнення і систематизація знань з теми.

1







148.




Оцінювання й коригування знань учнів.

1







Тема 2. Розвиток наукових знань про хімічний зв'язок і будову речовин (7 год. + 2 год.)

149.




Сучасні уявлення про природу хімічного зв’язку; основні типи хімічного зв`язку.

1







150.




Ковалентний зв’язок (його характеристики, механізми утворення (обмінний і донорно-акцепторний; насиченість і напрямленість ковалентного зв’язку). Полярний і неполярний ковалентний зв’язки. Дем. 4. Утворення хлороводню або води (взаємодія водню з хлором або киснем).

1







151.




Гібридизація електронних хмар (- , -, -гібридізація). - та - зв’язки.

1







152.




Валентні можливості елементів. Ступінь окиснення.

1







153.




Йонний, металічний і водневий хімічні зв’язки, їх утворення та особливості. Міжмолекулярна взаємодія.

1







154.




Поняття про комплексні сполуки (хімічний зв’язок у комплексних сполуках; роль комплексних сполук у живих організмах). Дем.5. Добування комплексних сполук.

1







155.




Кристали (типи хімічних зв’язків у кристалах; типи кристалічних ґраток). Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої кристалічної будови.

1







156.




Рівні структурної організації речовини.

1







157.




Оцінювання й коригування знань учнів.

1







Тема 3. Хімічні реакції (12 год. + 4 год.)

158.




Суть хімічних реакцій. Енергетика хімічних реакцій (поняття про внутрішню енергію речовин, енергію активізації, екзо- й ендотермічні процеси, тепловий ефект реакції, ентальпію). Дем.6. Приклади екзо- та ендотермічних реакцій.

1







159.




Обчислення за термохімічними рівняннями реакцій.

1







160.




Механізми хімічних реакцій: радикального заміщення (ланцюгові реакції) та електрофільного приєднання (йонні реакції).

1







161.




Гомогенні та гетерогенні системи. Швидкість хімічної реакції. Чинники, що впливають на швидкість реакції (природа реагентів, стан і величина поверхні твердого реагенту, концентрація реагуючих речовин, температура, каталізатор). Дем.7. Досліди, що підтверджують залежність швидкості реакції від концентрації реагуючих речовин і температури.

1







162.




Практична робота №1. Швидкість хімічної реакції.

1







163.




Обчислення середньої швидкості реакції.

1







164.




Закон діючих мас. Каталізатори й інгібітори. Каталіз (механізм каталітичної дії; каталіз у живих організмах і в хімічній промисловості). Дем.8. Розкладання гідроген пероксиду за участю каталізатора манган(ІV) оксиду або взаємодія алюмінію (алюмінієвий пил) з йодом (дрібнокристалічним) за участю води як каталізатора.
9. Уповільнення швидкості реакції між залізом (залізні ошурки) та хлоридною кислотою інгібітором (формалін).


1







165.




Оборотні та необоротні реакції. Хімічна рівновага. Константа рівноваги (умови зміщення хімічної рівноваги: тиск, температура, концентрація реагуючих речовин). Принцип Ле Шательє (його значення в керуванні хімічними процесами). Дем.10. Зміщення рівноваги у розчині амоніаку при нагріванні або в системі нітроген(ІІ) оксид – нітроген(ІV) оксид.

1







166.




Класифікація хімічних реакцій у неорганічній та органічній хімії, її критерії. Значення хімічних реакцій у хімічній промисловості, живих організмах, довкіллі.

1







167.




Окисно-відновні реакції. Дем.11. Приклади окисно-відновних реакцій розкладу солей (калій перманганату, амоній дихромату).

1







168.




Практична робта №2. Окисно-відновні реакції.

1







169.




Електроліз водних розчинів солей (електроліз як один із способів добування активних металів). Дем.12. Електроліз розчину купрум(ІІ) хлориду та купрум(ІІ) сульфату.

1







170.




Практична робта №3. Вправи на генетичний зв’язок між неорганічними та органічними сполуками.

1







171.




Практична робта №4.

Якісні реакції на неорганічні речовини.

1







172.




Практична робта №5.

Якісні реакції на органічні речовини.

1







173.




Оцінювання й коригування знань учнів.

1







Тема 6. Хімічний практикум (10 год.)

174.




Узагальнення знань про якісні реакції на катіони та аніони неорганічних речовин.

1







175.




Практична робота 1. Розв’язування експериментальних задач з хімії неорганічних речовин.

1







176.




Узагальнення знань про хімічні властивості органічних речовин, якісні реакції на них.

1







177.




Практична робота 2. Розв’язування експериментальних задач з хімії органічних речовин.

1







178.




Практична робота 3. Порівняння властивостей органічних і неорганічних речовин.

1







179. 180.




Практична робота 4. Розв’язування розрахунково-експериментальних задач.

2







181. 182.




Практична робота 5. Генетичний зв’язок між неорганічними та органічними речовинами.

2







183.




Діагностична контрольна робота.

1







184.




Аналіз діагностичної контрольної роботи

1







Тема 4. Дисперсні системи (12 год.)

185.




Загальні уявлення про дисперсні системи. Класифікація дисперсних систем і їх характерні ознаки.

1







186.




Колоїдні розчини. Поняття про колоїди, адсорбцію, десорбцію, міцелу (розпізнавання колоїдних розчинів, ефект Тіндаля; значення колоїдних розчинів у природі та на виробництві). Коагуляція колоїдів, коагулянти. Дем. 13. Зразки колоїдних розчинів.

Л.д.1. Приготування колоїдного розчину каніфолі.

1







187.




Істинні розчини (їх характерна ознака, розчинність речовин, механізм і енергетика процесу розчинення, чинник розчинності). Криві розчинності твердих речовин. Насичені, пересичені та ненасичені розчини. Кристалогідрати. Дем.14. Ознаки розчинності речовини: енергетичні ефекти (виділення та поглинання теплоти), зміна кольору та об’єму. 15. Зразок пересиченого розчину. Л.р.2. Розчинення йоду у воді та спирті.

1







188.




Обчислення коефіцієнту розчинності речовин на підставі кривих розчинності.

1







189.




Способи кількісного вираження складу розчину. Обчислення масової частки та молярної концентрації розчиненої речовини (комбіновані задачі).

1







190.




Розчини електролітів. Теорія електролітичної дисоціації. Ступінь і константа дисоціації (механізм електролітичної дисоціації; класифікація електролітів за ступенем дисоціації: сильні та слабкі; чинники, від яких залежать ступінь і константа дисоціації). Дем. 16. Взаємодія оцтової та хлоридної кислоти з цинком або магнієм.

1







191.




Реакції у розчинах електролітів (йонні реакції; напрямок їх перебігу; йонні рівняння реакцій, алгоритм їх складання). Л.д.3. Умови перебігу реакцій йонного обміну.

1







192.




Практична робота №7. Умови перебігу реакцій йонного обміну.

1







193.




Кислоти, основи, солі в світлі теорії дисоціації електролітів. Практична робота №8. Вирощування кристалів солей (домашній експеримент).

1







194.




Дисоціація води, йонний добуток води.

Водневий покажчик (рН).

1







195.




Гідроліз солей різних типів. Значення гідролізу в природних процесах, життєдіяльності людини та живленні рослин. Л.р. 4. Визначення рН середовища водних розчинів солей.

1







196.




Практична робота №6. Гідроліз водних розчинів солей.

1







197.




Оцінювання й коригування знань учнів.

1







Тема 5. Роль хімії у житті суспільства (9 год. + 1 год.)

198. 199.




Роль хімії у створенні нових матеріалів для сучасної техніки, розвитку біо- та нанотехнологій, розв’язанні сировинної проблеми.

2







200. 201.




Роль хімії у розв’язанні продовольчої та енергетичної проблем.

2







202.




Розвиток хімічних виробництв в Україні. Роль вітчизняних науковців у розвитку хімії.

1







203.




Хімічні сполуки і здоров’я людини.

1







204.




Шкідливий вплив алкоголю, наркотичних речовин, тютюнокуріння на організм людини.

1







205.




Хімічні сполуки в побуті. Попередження забруднення довкілля під час їх використання.

1







206.




Роль хімії у розв’язанні екологічної проблеми.

1







207.




Місце хімії серед наук про природу.

1







208.




Значення хімії для розуміння природничо-наукової картини світу.

1







209.




Екскурсія «Підприємство з переробки нафти».

або до аптеки «Робота провізора, фармацевта»

1







210.




Підсумковий урок.

Семестрове та річне оцінювання.

1

























Схожі:

8 клас Поглиблене вивчення хімії
Програма для 8-9 класів з поглибленим вивченням хімії. (Збірник навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим...
Розробки сучасних уроків з хімії (за інтегральною технологією). 10...
Овчаренко Ірина Юріївна (вчитель хімії Черкаської загальноосвітньої школи I-III ступенів №32 Черкаської міської ради)
ПРОГРАМА З ХІМІЇ для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Програмою передбачено вивчення хімії металічних і неметалічних елементів і їхніх сполук (10-й клас) і основних класів органічних...
Уроку
Буринська Н. М., Величко Л. П. Хімія: 9: підруч для загальноосвіт навч закл./К.; Ірпінь: Перун, 2009. 232с.: іл
1 година на тиждень, разом 35
Хімія природнича наука. Хімія в навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії
Буринська Н. М. та ін. Підручник для 10 класу ЗНЗ (профільний рівень)
Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень...
Вікторина "ЦІКАВА НАУКА ХІМІЯ" Мета
Мета: зацікавити учнів предметом вивчення хімії, розвивати ерудицію, логічне мислення; вміння аналізувати та узагальнювати
Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів
Для цих профілів математика є базовим (обов’язковим для вивчення) предметом, близьким до профільних навчальних дисциплін – хімії,...
Факультативний курс «Хімія в побуті» Автор: Замулко О.І., методист...
Факультативний курс «Хімія в побуті» призначений для допрофільної підготовки учнів 8 класу. Зміст програми розрахований на 34 години...
Тест зовнішнього незалежного оцінювання з математики перевіряє: відповідність...
Міністерством освіти і науки України для класів універсального, природничого, фізико-математичного профілів, а також для класів,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка