План-конспект виховної години Тема: Людина творець власної долі


Скачати 39.92 Kb.
НазваПлан-конспект виховної години Тема: Людина творець власної долі
Дата03.01.2014
Розмір39.92 Kb.
ТипПлан-конспект
bibl.com.ua > Фізика > План-конспект
План-конспект виховної години

Тема: Людина — творець власної долі

Мета: довести до   свідомості учнів, що доля людини у першу чергу залежить від того, як вона вміє долати життєві перешкоди, позитивно чи негативно сприймає навколишній світ, які цінності, матеріальні чи духовні, вважає головними для себе; формувати в учнів позитивний світогляд; виховувати людяність, гуманність, духовність.

Обладнання: чистий аркуш паперу, ручки чи олівці.

Педагогічна технологія: бесіда.

План заняття

  1. Організаційний момент – перевірка присутніх;

  2. Повідомлення теми та мети;

  3. Проведення бесіди;

  4. Обговорення і підведення підсумків.

Хід виховного заходу

Слово вчителя.

Напринці життя російський поет Сергій Єсенін написав рядки:

В этой жизни умирать не ново,

Но й жить, конечно, не новей.

Після його смерті інший поет, Володимир Маяковський, відповів:

В зтой жизни умереть не трудно.

Сделать жизнь достаточно трудней.

Запитання до учнів.

Як ви вважаєте, що важливіше — будувати життя чи прилаштовуватися до нього?

Чи згодні ви з думкою, що на долю людини впливає її характер? Чому?

Тестування «Чи впевнений ти у собі?»

Учитель читає ствердження, кожен учень обирає для себе найбільш підходящу відповідь щодо нього: 

Так, часто — 3 бали; нечасто, але трапляється — 2 бали; дуже рідко — 1 бал; ніколи — 0 балів.

1.   Коли мама купує мені одежу, а вона мені не дуже подобається, я не наважуюсь сказати про це мамі.

2.   Я захоплююсь здібностями свого друга: у мене ніколи не виходило так намалювати (написати вірш та ін.).

3.   Якщо я заблукав, я ніколи не попрошу незнайому людину показати мені дорогу.

4.   Мені стає ніяково, я хвилююся, якщо доводиться відмовляти у проханні комусь.

5.   Я ніколи не вдягну светр (сукню), якщо мої друзі скажуть, що він (вона) мені не личить.

6.   Я ніколи не запрошую до танцю дівчину (хлопця), яка (який) мені подобається, щоб вона (він) не подумала (не подумав), що я нав'язуюсь.

7.   Якщо мені кажуть, що я маю добрий вигляд, мені стає ніяково. Я ж знаю, що це не так!

8.   Я ніколи не виступаю зі сцени, бо дуже соромлюсь.

9.   Якщо я чую за спиною чийсь сміх, то впевнений(на), що сміються з мене.

10. Мені часто сняться жахливі сни.

11. Якщо домашнє завдання виявляється занадто складним, я його не виконую.

Результати тесту:

О—11 балів. Ти дуже впевнена у собі людина, можливо, навіть занадто. Прислухайся до думки друзів щодо тебе. Це буде корисно тобі для об'єктивної самооцінки.

12—ЗО балів. Ти-іноді соромишся і буваєш невпевнений у власних здібностях та можливостях. Постарайся бути впевненішим — і позбавишся багатьох труднощів у житті та навчанні.

31—36 балів. Може здатися, що у тебе взагалі немає власної думки, ти постійно озираєшся на більш упевнених осіб. Тобі важко самостійно прийняти рішення або вільно висловити власну думку. Твоя сором'язливість і невпевненість — головна причина твоїх невдач.

Кожен із нас сподівається на щасливу долю. Але одних супроводжує успіх, а інших вперто обминає. Успіх частіше приходить до людей, які сприймають життя позитивно. «Учіться радіти життю, поспішайте робити добро, тримайтеся з гідністю за будь-яких обставин — і будете щасливі!» — вчить житейська мудрість. Доброта, чуйність, уміння розділити чужий біль, підтримати друга у важку хвилину, розрадити в горі й біді — це риси характеру, завдяки яким людина завжди відчуває потрібною, корисною, атому і щасливою.

Бесіда

Яку роль, першочергову чи другорядну, відіграють у житті людини матеріальні цінності, гроші? Чи здатні вони зробити людину по-справжньому щасливою?

Чи існує різниця між поняттями «щаслива людина» й «заможна людина»?

Яку думку ви поділяєте: «доля людини визначена від самого її народження, і життя — це певний шлях, який їй належить пройти» чи «людина сама прокладає свій життєвий шлях і сама будує свою долю»?

Які, на ваш погляд, риси має виховати у собі людина, щоб побудувати щасливу долю?

Існує чудова книга «Листи до сина» Василя Сухомлинського, в якій він спробував визначити, у чому полягає щастя людини і якою має бути особистість, щоб бути по-справжньому щасливою.

Виховуй у собі Людину — ось що найголовніше. Виховай у собі людську душу, а основний засіб самовиховання душі — краса. Це і мистецтво, і музика, і сердечні стосунки з людьми. Знай, що в житті нашому є речі ні з чим не зрівнянні. Це Батьківщина, рідний народ. Без будь-кого з нас Батьківщина може обійтись, але будь-хто з нас без Батьківщини — ніщо. Прагни бути справжньою людиною.

Треба виховувати у собі жалість до всього живого і прекрасного. І від того, як маленька дитина ставиться до птахів, квітів, дерев, залежить її ставлення до людей.

Уникай поганого і прагни до хорошого. Сенс життя — у служінні людям. І найголовніше, на чому триматиметься

людина, — її розум, совість, гідність — це те, що завжди вона добуватиме хліб-своєю працею. Кожен має пишатися тим, що він робить для людей.

Запитання до учнів

Чи згодні ви з думкою, що щастя людини полягає у самовдосконаленні і прагненні творити добро на землі?

Заключне слово вчителя

Важко доповнити ще щось, не можна з чимось не погодитись. Усі ми з вами такі різні. Та якби кожен з нас зробив на одну злу справу менше та на одну добру справу більше, наскільки б світлішим стало наше життя.

Схожі:

Людина — творець власної долі. Мета
Учитель читає ствердження, кожен учень обирає для себе найбільш підходящу відповідь щодо нього: 
План-конспект виховної години Тема
Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки
План-конспект виховної години Тема
Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки
План-конспект виховної години Тема
Виховувати в учнів гуманність, справедливість і вимогливість до людей, уміння цінувати дружбу, здатність до самооцінки й потребу...
План-конспект виховної години Тема: Шкідлива їжа. Що ми їмо? Мета
Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки
План-конспект виховної години Тема
Алкогольні напої – це напої, що містять алкоголь (етиловий спирт), воду та речовини, що надають йому запаху та смаку
План-конспект виховної години Тема: Україна моя Батьківщина
Мета: Поглибити знання учнів про символи України, розширити поняття про те, що «я – громадянин України», виховувати любов і повагу...
План-конспект виховної години Тема: «Закон і ми»
Мета: ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, з найбільш поширеними прикладами правопорушень...
ТЕМА виховної години : ПРАВА дитини – ЩАСЛИВЕ ДИТИНСТВО
МЕТА виховної години: ознайомити учнів з їхніми правами, вчитись розпізнавати ситуації, де порушуються права дітей, вчитись відстоювати...
План-конспект виховної години Тема: Віртуальна залежність
Мета: формувати критичне відношення до інформації, що подається з екрану телевізора, дисплея комп’ютера, сформувати критичне відношення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка