План-конспект уроку   Розділ: «Теплове обладнання». Тема: «Апарати для смажіння і випічки»


Скачати 84.53 Kb.
НазваПлан-конспект уроку   Розділ: «Теплове обладнання». Тема: «Апарати для смажіння і випічки»
Дата30.04.2013
Розмір84.53 Kb.
ТипПлан-конспект
bibl.com.ua > Фізика > План-конспект
План-конспект уроку

 

Розділ: «Теплове обладнання».

Тема: «Апарати для смажіння і випічки».

Тема уроку: «Електричні плити».

Мета: -    вивчити види електроплит, призначення, будову, принцип роботи,        правила експлуатації та техніки безпеки;

-         розвивати логічне мислення, просторову уяву, уважність;

-         виховувати інтерес до майбутньої професії, відчуття взаємоповаги, обов’язку, естетичний смак.

Тип уроку: комбінований.

Міжпредметні зв’язки: організація виробництва, охорона праці, технологія приготування їжі, санітарія та гігієна.

Забезпечення уроку: - плакати: «Смажійно – пекарські шафи», «Плита електрична секційна модульована ПЕСМ-4Ш»;

                         - кольорова ілюстрація плити;

                                    - стенд «Нагрівальні елементи»;

                         - наплитний посуд;

                         - інструктивно-навчальний елемент «Електроплити»;

                         - слайд-фільм «Експлуатація електроплит»;

                         - персональний комп’ютер.

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина:

а) привітання з учнями;

б) перевірка присутності;

в) перевірка готовності до уроку.

 

II. Актуалізація опорних знань.

 

Ми продовжуємо вивчати розділ «Теплове обладнання» і на попередньому уроці ми вивчили  смажійно-пекарські шафи. Перевіримо, як ви засвоїли цю тему.

(фронтальне опитування учнів)

 

1.     Давайте згадаємо організацію виробництва. У яких цехах встановлюють смажійно-пекарські шафи?

-         у соусному відділенні гарячого цеху, кулінарних, кондитерських цехах.

2.     На технології приготування їжі ви вивчали способи теплової обробки продуктів. Для яких способів теплової обробки продуктів ми використовуємо смажійно – пекарські шафи?

-         смаження великих шматків м’яса, запікання кулінарних виробів, випічки кондитерських виробів.

3.     Які типи шаф ви знаєте?

-         смажійно-пекарські, пекарські, секційно-модульовані, несекційні, одно- і багатокамерні.

Розшифруйте умовні позначення шаф (запис на дошці умовних позначень шаф): ШЖЕ-3 (шафа смажильна електрична трьохкамерна);

           ШЖЕСМ-2 (шафа смажильна електрична секційно-модульована на дві секції).

4.     Із яких конструктивних елементів складаються смажійно-пекарські шафи? Показати на плакаті.

(Один із учнів працює біля плакату)

-         зварна рама;

-         облицювання;

-         ніжки;

-         дверцята з ручками;

-         блок керування (перемикачі, терморегулятори, сигнальні лампи);

-         ТЕНи;

-         настил;

-         направляючі для дек;

-         теплоізоляція.

5.     Поясніть принцип роботи  смажійно-пекарської шафи.

-         робоча камера обігрівається трьома верхніми і трьома нижніми тенами. Температурний режим встановлюється за допомогою терморегуляторів, ступінь нагріву тенів регулюється перемикачами.

6.     Як підготувати шафу до роботи?

-         перевіряємо санітарно – технічний стан шафи;

-         вмикаємо загальний пусковий пристрій;

-         встановлюємо терморегулятор на потрібну температуру;

-         вмикаємо шафу на повну потужність за допомогою перемикачів;

-         після досягнення потрібної температури (гаснуть лампи) завантажують вироби.

У процесі роботи можуть виникнути різні проблемні ситуації. Вашим домашнім завданням було продумати можливі проблеми, їх причини і способи  виправлення. Обговоримо це завдання.

(Один учень пропонує проблемну ситуацію, а інший формулює причину і можливий спосіб її виправлення ).

 

III. Повідомлення теми і мети уроку.

 

Отже, ми вивчили смажійно-пекарські шафи і знаємо, що з їх допомогою можна запекти, посмажити, випекти вироби. Але є теплові апарати, у яких можна поєднати ці види теплової обробки із іншими, а саме із варінням припусканням ін.

Жодне підприємство громадського харчування не можливо уявити без плит, які і в побуті є незамінним обладнанням. Саме електричні плити є темою нашого уроку. (Запис у зошит теми уроку).
 Мета уроку – вивчити призначення, види електроплит, будову, принцип роботи і правила експлуатації їх. Працювати будемо за відповідним планом з допомогою навчального елементу «Електричні плити», який лежить у вас на столах.

 

IV. Формування нових знань.

 

(Вивчення нового матеріалу проводиться з використанням навчального елементу «Електричні плити», який лежить в учнів на партах. Із нього учні занотовують у зошит  необхідну інформацію)

 

1.     Призначення  електроплит.

Електроплити є універсальним тепловим обладнанням. Поясніть, будь ласка, чому?

-         вони призначені для різних видів теплової обробки продуктів (варіння, смажіння, тушкування і їх різновидів).

Плити  застосовуються у гарячих, кулінарних, кондитерських цехах ПГХ і в побуті.

Занотуйте у зошит із навчального елемента (далі НЕ).

Чи може використовуватися електроплита в овочевому цеху? Чому?

 

2. Види електроплит.

 

В залежності від призначення, способу використання плити бувають секційно-модульованими і несекційними.

Скажіть, яке обладнання називають секційно-модульованим?

-         це обладнання, що використовується у лінії теплового устаткування, має однакову ширину і висоту, схожий дизайн. Кожен апарат є окремим модулем  у лінії.

Знайдіть у НЕ види електроплит. Ви бачите окремі секційно-модульовані плити і лінію, у яку вони можуть встановлюватися. По якій ознаці ми можемо визначити, що дані плити є секційно-модульованими?

-         по маркуванню.

 

Несекційні плити використовуються як самостійні теплові апарати.

 

В залежності від конструкції плити можуть бути:

- двох і багатоконфоркові з прямокутними конфорками;

- двох і багато конфоркові з круглими конфорками;

- з бортами і без бортів;

- з шафами і без них.

 

Занотуйте у зошит види електроплит.

 

Уявіть, що ви працюєте на крупному ПГХ і вам доручено підібрати плиту у гарячий цех. Яким буде ваш вибір і з яких міркувань ви оберете саме таку плиту?

 

3.     Будова електроплити.

 

Тепер розглянемо будову електроплити.

 Усі електроплити мають схожу конструкцію, тому візьмемо за приклад плиту, у якій поєднуються елементи багатьох плит – це ПЕСМ-4Ш.

 

Зверніть, будь ласка, увагу на плакат. Тут зображено загальний вигляд плити (а) і розріз (б).

 

Із загального вигляду ми бачимо, що плита являє собою металевий каркас, облицьований із боків емалевими листами і має чотири ніжки(12).

Робочу поверхню утворюють  4 конфорки (3), які розміщують на підйомному столі. Стіл кріпиться до каркасу за допомогою петель і фіксується у піднятому положенні (під кутом 45˚) за допомогою упора (2).

Конфорки можна відрегулювати по висоті за допомогою регулювального гвинта (1).

Нагрів конфорок встановлюється за допомогою перемикачів (5).

Пролита рідина збирається у піддоні (6).

Плита ПЕСМ-4Ш має духову шафу, що являє собою двохстінний короб, між стінками якого знаходиться теплоізоляція (10). Шафа має 3 верхні (7) і 3 нижні (11) тени, подовий лист, напрямні для дек, дверцята (9) з оглядовим вікном і  ручкою, вентиляційний патрубок (8), що закривається заслінкою.

На передній панелі знаходяться перемикачі потужності ТЕНів, сигнальні лампи, терморегулятор, важіль заслінки.

Обов’язковим є наявність болта заземлення. Навіщо?

 

Перепишіть із НЕ будову плити у зошит.

 

Що є робочою поверхнею плити?

-         конфорки.

 

Зверніть увагу на стенд. Нагрівальні елементи якого типу із представлених на ньому використовують у якості конфорок у даній плиті?

-         конфорки закритого типу.

 

Для чого  у плиті передбачено упор?

-         для фіксації стола у піднятому положенні.

 

4.     Принцип роботи.

 

Прочитайте і запишіть у зошит принцип роботи електроплити.

(Учні записують відповідний матеріал із навчального елемента)

 

Поясніть, яким чином нагрівається робоча поверхня плити і духова шафа?

Про що свідчить загорання сигнальної лампи?

-         про нагрівання конфорок.

 

5. Правила експлуатації електроплити.

 

Розглянемо правила експлуатації електроплит та техніку безпеки при роботі з ними. Це питання нам допоможе засвоїти слайд – фільм, який було створено у програмі PowerPoint, з якою ви знайомилися чи ще будете знайомитися при вивченні інформаційних технологій.

 

Нам потрібно вияснити, як підготувати плиту до роботи, на що звертати увагу у процесі роботи, як обробити плиту після роботи.

 

(Викладач демонструє слайди по черзі, коментуючи їх, а учні записують у зошит необхідну інформацію із НЕ)

 

1.     Перш за все  слід перевірити наявність і справність заземлення, гумових килимків.

Яким чином заземляється плита?

 

2.     Перевіряємо санітарний стан плити.


3.     Перевіряємо стан конфорок (рівність, цілісність, співпадання робочих поверхонь, чистоту).

Чи можна використовувати робочі поверхні з таким дефектом, як у конфорки на стенді? Чому?

4.     Перевіряємо справність перемикачів, сигнальних ламп.

5.     У процесі роботи вмикаємо загальний пусковий пристрій, потім за допомогою перемикачів -  необхідну кількість конфорок.

6.     Спочатку встановлюємо максимальний нагрів, а потім перемикаємо на середній чи слабкий відповідно до вимог технологічного процесу. Плита ПЕСМ-4Ш розігрівається до повної потужності протягом години.

7.     Заборонено залишати незавантажені  конфорки у режимі сильного нагріву. Чому?

8.     Наплитний посуд повинен бути невисоким, з широким потовщеним дном. Чому?

Який посуд називають наплитним?

(Демонстрація наплитного посуду)


 9.     Наплитний посуд заповнюють на 80%. З яких міркувань?

Забороняється залишати увімкнену плиту без нагляду.




10. Після роботи плиту охолоджують, конфорки очищають сухим способом, інші поверхні протирають вологою тканиною, піддон миють з миючим засобом і просушують.

 

Давайте ще раз проглянемо слайди і хтось із вас їх прокоментує.

 

(викладач змінює слайди, а учні за бажанням коментують їх, закріплюючи матеріал)

 

V. Узагальнення і систематизація нових знань.

 

Отже, ми з вами з’ясували призначення і види плит, їх будову , принцип роботи, правила експлуатації та техніки безпеки при роботі з ними.

 

Давайте згадаємо:

 

-         Які види плит ви знаєте?

-         Покажіть на плакаті основні елементи будови плити ПЕСМ-4Ш.

-         Поясніть принцип роботи електроплит.

-         Яких правил слід дотримуватись при експлуатації електорплит?

 

У кожного із вас у навчальному елементі є тест. Для того, щоб вияснити, як кожен із вас індивідуально засвоїв сьогоднішню тему пропоную на кожне із питань тесту  обрати правильний на вашу думку варіант відповіді. За кожну правильну відповідь - 1бал. Час на виконання – 5 хв.

Результати тестування буде повідомлено на наступний урок.

 

 

VI. Виставлення оцінок за урок і їх мотивація.

 

(Враховуючи домашнє завдання і роботу на уроці виставляємо оцінки за урок, обов’язково мотивуючи їх)

 

 

VII. Видача домашнього завдання.

 

Черкунов І.С. Обладнання підприємств громадського харчування., ст.65-68., конспект.

 

  

 

Схожі:

План-конспект уроку Тема програми: Сучасне теплове устаткування
Навчитись вирішувати проблемні ситуації, які виникають під час експлуатації устаткування
План-конспект інтегрованого уроку з української літератури та фізики...
Організаційний момент ( 2 хв.) – привітання, перевірка присутніх, рефлексія (Який настрій у вас перед уроком?)
План-конспект уроку трудового навчання Т
Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
План-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою...
Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- Екзюпері...
ПЛАН КОНСПЕКТ для проведення занять по технічній підготовці с особовим...
Сучасні резервуарні апарати на стисненому повітрі підрозділяються на два типи; автономні і комбіновані. Принципова відмінність полягає...
План-конспект для проведення заняття по технічній підготовці з радіотелефоністами...
Тема 3: ТТХ техніки та аварійно-рятувального обладнання, що знаходиться на озброєнні в гарнізоні
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення лекційного заняття з функціональної...
ТЕМА: Злочини у сфері службової діяльності (Розділ XVII Кримінального кодексу України)
План конспект відкритого уроку з української мови у 3 класі (розвиток...
Обладнання : медіапроектор, мультимедіапрезентації, словники, листочки для визначення настрою, оповідання В. О. Сухомлинського «Чому...
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема
Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка