Тема. Створення звітів за допомогою майстра


Скачати 69.21 Kb.
Назва Тема. Створення звітів за допомогою майстра
Дата 22.12.2013
Розмір 69.21 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Бухгалтерія > Документи

Лабораторна робота № 6.


Тема.

Створення звітів за допомогою майстра.

Мета.

Формування вмінь та навичок використання майстра при створенні звітів. Закріплення вмінь та навичок використання майстрів для формування об'єктів додатку. Систематизація та застосування знань стосовно джерела даних, рівнів групування, порядку сортування даних, формування зовнішнього вигляду проміжних та загального підсумків звіту. Усвідомлення ролі встановлених зв'язків між таблицями при формуванні багатотабличних звітів.

Теоретичні відомості


Звіти багато в чому схожі на форми, але мають інше функціональне призначення – вони використовуються для форматованого виведення даних на друкуючі пристрої і, відповідно, при цьому повинні враховувати параметри принтера і параметри аркуша паперу, що використовується.

Велика частина того, що було сказане про форми, відноситься і до звітів. Тут також існують засоби автоматичного, автоматизованого і ручного проектування. Засоби автоматичного проектування реалізовані автозвітами (Создание  Отчет).

Засобом автоматизованого створення звітів є Майстер звітів. Він запускається натисненням кнопки Мастер отчетов закладки Создание. Майстер звітів працює максимум в шість етапів. При його роботі виконується вибір базових таблиць або запитів, на яких базується звіт, вибір полів, що відображаються в звіті, вибір таблиць і полів групування, вибір полів і методів сортування, вибір форми друкарського макету і орієнтації сторінки.

Структура готового звіту відрізняється від структури форми тільки більшою кількістю розділів. Окрім розділів заголовка, приміток і даних, звіт може містити розділи верхнього і нижнього колонтитулів. Якщо звіт займає більше однієї сторінки, ці розділи необхідні для друку службової інформації, наприклад номерів сторінок. Чим більше сторінок займає звіт, тим важливіша роль даних, що виводяться на друк через ці розділи. Якщо для якихось полів звіту застосоване групування, кількість розділів звіту збільшується, оскільки оформлення заголовків груп виконується в окремих розділах.

Редагування структури звіту виконують в режимі Конструктора (режим запускається кнопкою Конструктор закладки Создание для виділеного звіту). Прийоми редагування ті ж, що і для форм. Елементи управління в даному випадку виконують функції елементів оформлення, оскільки друкарський звіт – не інтерактивний об'єкт, на відміну від електронних форм. Створення додаткових елементів управління виконують за допомогою групи Элементы управления закладки Конструктор на стрічці меню, яка по складу практично не відрізняється від такої ж групи режиму конструктора форми. Важливою особливістю звітів є наявність засобу для вставки в область верхнього або нижнього колонтитулу поточного номера сторінки і повної кількості сторінок. Цю операцію виконують за допомогою кнопки Номера страниц цієї ж закладки.

Практичні завдання


Підготовчий етап

  1. Завантажте Access та відкрийте розроблену раніше БД ТуристичніМаршрути.

  2. Перейдіть на закладку Отчеты.

Створення звітів на основі даних таблиць

  1. Створіть за допомогою майстра звіт АлфавітнийСписокКраїн1 для відображення списку назв країн, відсортованого в алфавітному порядку, виконуючи наступні дії

    1. Завантажте майстер створення звітів натисненням кнопки Мастер отчетов закладки Создание на стрічці меню

    2. На першому кроці майстра сформуйте перелік полів, що будуть відображатися в звіті. Для цього оберіть в списку Таблицы и запросы таблицю Країни та перенесіть зі списку доступних полів в список обраних полів поля, призначені для відображення даних звіту (в даному випадку – це лише поле НазваКраїни)

    3. На другому кроці оберіть поле НазваКраїни, згідно якого мають сортуватися дані звіту, вкажіть порядок сортування даних обраного поля за зростанням, встановивши кнопку-перемикач біля списку поля в положення по возрастанию та натисніть кнопку Далее

    4. На третьому кроці майстра оберіть на власний розсуд макет звіту, встановіть книжну орієнтацію сторінки та натисніть кнопку Далее

    5. На останньому кроці майстра введіть назву звіту та натисніть кнопку Готово

    6. Перегляньте отриманий звіт. Як називається режим використання звітів? Звідки майстер створення звітів скопіював текст заголовка поля? Яка різниця у відображенні даних режимами експлуатації форм та звітів?

  2. Створіть аналогічні звіти АлфавітнийСписокКраїн2 та АлфавітнийСписокКраїн3, обираючи на третьому кроці майстра інші макети звітів. Яка різниця у відображенні даних створеними звітами? Серед трьох створених звітів оберіть той, що найкраще та найкомпактніше відображає дані базової таблиці (з табличним макетом), знищіть два інші подібні звіти та перейменуйте залишений звіт, зберігши його під назвою АлфавітнийСписокКраїн.

  3. Самостійно створіть звіти на основі відповідних таблиць:

    1. АлфавітнийСписокНаселенихПунктів – для відображення в алфавітному порядку назв населених пунктів, їх типів, країн та місць розташування кожного з населених пунктів. На другому кроці майстра відмініть створений автоматично рівень групування даних, перенісши поле КодКраїни назад з макету у список полів за допомогою відповідної кнопки.

    2. АлфавітнийСписокТуристичнихПунктів – для відображення в алфавітному порядку назв туристичних пунктів та назв відповідних населених пунктів.

  4. Порівняйте відображення даних створеними звітами та запитами з аналогічними назвами. Які об'єкти наочніше відображають дані таблиць?

Створення звітів на основі запитів

  1. Створіть звіт КількістьЗамовленьПоТурах для перегляду та друку алфавітного списку назв турів та кількості замовлень по кожному туру. Для цього

    1. Розпочніть створення звіту за допомогою майстра

    2. Оскільки всі необхідні дані для формування звіту містяться лише в запиті КількістьЗамовленьПоТурах, то на першому кроці майстра, формуючи перелік полів для відображення в звіті, виберіть назву саме цього об'єкта в списку Таблицы и запросы та перенесіть зі списку доступних в список обраних всі його поля

    3. На другому кроці майстра не формуйте рівні групування

    4. На третьому кроці оберіть поле НазваТуру, згідно якого мають сортуватися дані звіту та вкажіть порядок сортування даних обраного поля за зростанням

    5. На четвертому кроці майстра оберіть макет звіту табличный та встановіть книжну орієнтацію сторінки

    6. Самостійно завершіть створення звіту та переконайтеся в його дієздатності.

  2. Самостійно створіть звіти на основі відповідних запитів:

    1. РейтингТурів – для відображення в алфавітному порядку назв турів та сум внесених платежів по кожному туру

    2. СумиЗамовленьПоКлієнтах – для відображення в алфавітному порядку назв клієнтів та сум, на які ними зроблені замовлення;

    3. КількостіЗамовленьПоКлієнтах – для відображення в алфавітному порядку назв клієнтів та кількостей зроблених ними замовлень на туристичні подорожі.

Створення звітів з рівнями групування

  1. Створіть звіт ВартістьТуруНаОднуОсобу для перегляду та друку алфавітного списку назв турів, дат встановлення наявних цін на тури, загальної вартості туру, кількості місць та вартості туру на одну особу. Для цього

    1. Розпочніть створення звіту за допомогою майстра та самостійно перенесіть у список вибраних з відповідного запиту необхідні поля

    2. На другому кроці майстра погодьтеся з видом подання даних по таблиці Тури;

    3. На третьому кроці не створюйте нові рівні групування;

    4. На четвертому кроці задайте ознаку сортування даних за зростанням по полю ДатаВстановлення;

    5. На п'ятому кроці майстра оберіть макет звіту ступенчатый та встановіть книжну орієнтацію сторінки

    6. Самостійно завершіть створення звіту та переконайтеся в його дієздатності.

  2. Створіть звіт НедоплаченіЗамовлення для відображення недоплачених повністю замовлень. Для цього:

    1. Розпочніть створення звіту за допомогою майстра

    2. Оскільки всі необхідні дані для формування звіту містяться лише в запиті НедоплаченіЗамовлення, то на першому кроці майстра, формуючи перелік полів для відображення в звіті, виберіть назву саме цього об'єкта в списку Таблицы и запросы та перенесіть зі списку доступних в список обраних всі його поля

    3. На другому кроці майстра для забезпечення можливості в подальшому групування даних по клієнтах оберіть вид представлення даних згідно з таблицею ЗамовленняТурів, що дозволить відмінити групування по даних цілих таблиць;

    4. На третьому кроці майстра додайте рівень групування по полю НазваКлієнта;

    5. На четвертому кроці майстра оберіть сортування по зростанню за полем НазваТуру;

    6. На п’ятому кроці майстра оберіть макет звіту ступенчатый та книжкову орієнтацію сторінки;

    7. Самостійно завершіть створення звіту та переконайтеся в його дієздатності

Завершальний етап

  1. Роздрукуйте звіти ВартістьТуруНаОднуОсобу та НедоплаченіЗамовлення, використовуючи команду ФайлПечать.

  2. Стисніть створену БД.

  3. Завершіть роботу Access.

Контрольні запитання


  1. Як завантажити майстер створення звітів?

  2. Які об'єкти можуть бути джерелами даних при створенні звітів?

  3. Які поля переносяться в список обраних полів на першому кроці майстра?

  4. Навіщо у звітах використовуються рівні групування?

  5. Коли обираються поля сортування області даних звіту при його створенні за допомогою майстра? Як змінюється принцип сортування по значенню поля?

  6. Які варіанти вигляду звіту пропонуються майстром на четвертому кроці? В яких випадках доцільно використовувати кожен з цих варіантів?

  7. Де бере інформацію майстер Access про зв’язки між таблицями при генерації звітів?

  8. Звідки копіюються властивості полів при створенні звітів?




Схожі:

Тема. Створення звітів за допомогою майстра
Систематизація та застосування знань стосовно джерела даних, рівнів групування, порядку сортування даних, формування зовнішнього...
Урок 1 Тема: Шаблон документа, створення документа за допомогою майстра. Друк документів
Навчальна мета: Познайомити учнів з основами роботи із текстовим редактором, поняттями шаблон документа, створення документа за допомогою...
Тема. Створення звичайних, підпорядкованих та пов'язаних форм за...
Формування вмінь та навичок створення форм за допомогою майстра для коригування та аналізу даних. Закріплення вмінь використання...
Тема уроку. Створення форм і звітів
Мета: навчальна: ознайомити з поняттями «форма» та «звіт», з призначенням цих понять; формувати навички створення форм та звітів...
Тема: Створення звітів та макросів у Microsoft Access. Мета
«звіт», «заголовок звіту», «область даних», «макрос»; пояснити учням основні принципи створення звітів та макросів
Створення звітів та корегування їх властивостей в режимі конструктора....
Формування вмінь та навичок створення звітів та елементів керування звітів в режимі конструктора. Закріплення вмінь та навичок використання...
Тема. Комплексне використання форм, запитів та звітів для автоматизації...
Формування вмінь та навичок комплексного використання форм, запитів та звітів. Закріплення вмінь та навичок створення вільних форм,...
Тема по програмі
Тема уроку: Поняття запиту. Створення запитів. Виконання обчислень у запитах. Створення та редагування звітів
Тема. Публікація статичної та динамічної інформації з БД в локальних...
Рінок різних типів засобами СУБД MS Access. Закріплення вмінь і навичок використання запитів для аналізу інформації БД. Усвідомлення...
Тема по програмі
Мета уроку: Ознайомити учнів із принципом побудови та налагодження параметрів діаграм, діаграми з областями та точкової діаграми...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка