Людина — живий організм У природі все взаємопов'язане І варіант


Скачати 186.01 Kb.
НазваЛюдина — живий організм У природі все взаємопов'язане І варіант
Дата12.03.2013
Розмір186.01 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Біологія > Документи
Людина — живий організм

У природі все взаємопов'язане
І варіант
1. Шкіра допомагає людині відчувати:



овал 150 смак

овал 149 світло

овал 148

овал 147 запах

овал 146 тепло
овал 145 холод

овал 144 біль



дотик
2. Яке значення для організму людини мають скелет і м'язи?
овал 143захищають внутрішні органи від ушкоджень

ковал 142ерують роботою всіх органів

цовал 141е опора тіла людини, її сила
цовал 140е органи руху
3. Укажи стрілкою послідовність проходження їжі органами травлення.
прямоугольник 137прямоугольник 139прямоугольник 138


ротова порожнина шлунок стравохід


прямоугольник 136прямоугольник 135

пряма кишка тонка кишка
4. Через що псуються зуби?


овал 134 через розкушування горіхів
овал 133 через чищення зубною щіткою
овал 132овал 131 через вживання гарячої і холодної їжі

овал 130 через недостатню кількість вітамінів


5. Познач органи, які беруть участь у диханні:

овал 128овал 129


бронхи
овал 127овал 126 легені

овал 124овал 125 печінка

овал 122овал 123 шлунок

носоглотка

овал 121

трахеї
гортань

овал 120

серце


6. Познач правила гігієни харчування:
овал 119добре мий овочі та фрукти перед вживанням

овал 118


ковтай їжу, не пережовуючи

повал 117еред сном добре поїж

овал 116

завжди їж у той самий час

7. Щоб забезпечити свій організм чистим повітрям, треба:
овал 115витрушувати одяг і чистити взуття у кімнаті

овал 114

витирати пил у кімнаті вологою ганчіркою, користуватися пилососом
овал 113гуляти на свіжому повітрі у парку, в лісі

8. Як поживні речовини і кисень потрапляють до різних органів тіла?
вовал 112они вдихаються з повітрям
їовал 111х приносить кров по артеріях і капілярах
вовал 110они потрапляють через органи травлення

9. Для поліпшення роботи мозку і нервів необхідні:


аовал 107овал 108овал 109лкогольні напої поживні речовини і кисень відпочинок

10. Що шкодить очам?
овал 106витирання брудними руками

вовал 105итирання чистою носовою хусткою
човал 104итання лежачи

11. Найбільша цінність людини:

ровал 101овал 102овал 103озум зріст здоров'я

II варіант
1. Яке значення для організму людини має шкіра?
новал 100адає форми тілу людини

овал 99

є опорою тіла людини

зовал 98ахищає організм людини від спеки, холоду, мікробів
зовал 97ахищає внутрішні органи

2. Які кістки скелета мають рухоме з'єднання?
овал 96кістки черепа
овал 95кістки верхніх і нижніх кінцівок
овал 94кістки грудної клітки

3. Познач, який орган не належить до органів травлення:


овал 93ротова порожнина

овал 92


овал 91хребет

овал 90


овал 89стравохід

овал 88


овал 87шлунок
тонка кишка
товста кишка
пряма кишка



4. З'єднай стрілками частини скелета з органами, які вони захищають.
прямоугольник 85прямоугольник 86


кістки черепа
прямоугольник 84


грудна клітка
прямоугольник 83


хребет
спинний мозок
прямоугольник 82


головний мозок
прямоугольник 81


серце, легені, печінка



5. Неперетравлені рештки їжі виводяться назовні:


товал 80овал 79онкою кишкою

товстою кишкою
повал 78рямою кишкою

6. Познач правила гігієни харчування:
їовал 77ж чотири рази на день, не поспішаючи і добре пережовуючи їжу
довал 76обре повечеряй перед сном
вовал 75живай різноманітну їжу
повал 74еред вживанням їжі мий руки з милом
7. У якій послідовності повітря проходить через органи дихання?

овал 73овал 72овал 71легені носоглотка трахеї

овал 70овал 69 гортань бронхи

8. Судини, по яких кров, насичена вуглекислим газом, повертається до серця, називаються:
аовал 68овал 67овал 66ртеріями венами капілярами

9. Для зміцнення нервової системи ти:
овал 65дотримуєшся режиму дня

вовал 64ідпочиваєш, гуляєш на свіжому повітрі

совал 63пиш 7 годин на добу
овал 62чергуєш розумову працю з фізичною

10. Щоб зберегти нюх, намагайся:
овал 61більше нюхати квіти

повал 60ромивати ніс водою
овал 59захищати себе від застуди
11. Здоров я зміцнюється, якщо ти:
овал 58пізно лягаєш спати

довал 57отримуєшся правил гігієни

совал 56истематично загартовуєш свій організм

Практичні роботи

Тема. Знаходження основних кісток скелета, м’язів.

Мета. Вчити учнів знаходити основні кістки скелета, м'язів на тілі. Стежити на правильною осанкою свого тіла.

1. Назвати, з яких частин складається скелет людини. Його значення.

2. На своєму тілі або на тілі товариша намацати деякі кістки.

3. Показати рухливе і напіврухливе з'єднання кісток (виконати нескладні гімнастичні вправи). Зробити висно­вок про те, які кістки брали участь у рухах і як вони з'єднані.

4. Стежити за своєю осанкою, сидячи за партою, за столом, під час ходьби. (Показати практично).

5. Зігнути у лікті ліву руку, правою промацати м'яз. Опустити руку, розслабити м'яз і промацати знову. Зро­бити висновок про роботу м'яза.

6. Навести приклади, показати, яку ще роботу викону­ють м'язи.

7. Розповісти, що потрібно робити для того, щоб роз­вивати свої м'язи.
Тема. Спостереження за пульсом

Мета. Закріпити уявлення про кров, судини, серце та їх роботу. Формувати навички та вміння учнів визначати пульс.

1. Визначити, з якого боку і де знаходиться у людини серце.

2. Прислухатися, як б'ється серце вашого товариша, приклавши вухо до лівого боку його грудної клітини.

3. Поклавши вказівний та середній пальці на свій зап'ясток, на горло чи скроню, знайти пульс. Порахуйте його.

4. Вийти з-за парти, у швидкому темпі кілька разів присісти. Сісти на місце й порахувати пульс. Порівняти з попередніми результатами. Зробити висновки.

5. Щоб зберегти серце здоровим необхідно:

— регулярно займатися фізкультурою;

— обов'язково відпочивати вдень та вночі;

— їсти необхідні продукти, корисні для зростаючого ор­ганізму;

— захворівши, лежати у ліжку стільки часу, скільки призначив лікар.

6. Розглянути схему та назвати органи кровообігу.

Тести


Тест 1. Людина - частина природи.
1.Як людина ставиться до природи:

1) людина - частина природи

а) так;

б) ні.

2. Людина - частина живої природи:

а) так‚

б) ні.

3.Людина має дещо спільне з твариною:

а) так‚

б) ні.

4. Для людини спільним з твариною є :

а) живлення‚

б) дихання,

в) ріст‚

г) смерть.

5. Відмінні риси людини і тварини :

а) народження,

6) мова‚ мислення,

в) праця‚ мова‚ мислення.

6. Людина залежна від природи :

а) так‚ б)ні.

7. Чи може людина допомогти природі ?

а) так‚ б) ні.

8. Моя роль в житті‚ як частини природи.

(свій варіант відповіді).
Тест 2. Організм людини.
1. Організм людини складається з :

а) кісток‚

б) м’язів.

в) органів.

2. Органи є:

а) зовнішні,

б) внутрішні,

в) зовнішні і внутрішні.

3.До органів відносяться :

а) серце‚ легені‚

б) шкіра‚ скелет‚ м’язи‚

в) свій варіант відповіді.

4. Серце виконує функцію :

а) постукування,

б) перекачування крові‚

в) руху.

5. Легені потрібні для :

а) мислення,

б) дихання‚

в) життя.

6. Органи травлення забезпечують:

а) рухомість організму,

б) перетравлювання і засвоєння їжі‚

в) працездатність.

7. Органи забезпечують людині:

а) ріст‚

б) життєдіяльність,

в) працю.

8. Внутрішні органи захищають :

а) шкіру‚ м’язи‚

б) скелет‚

в) зовнішні органи.
Тест 3. Щоб бути здоровим і все встигати робити.
1. Щоб ти встиг зробити все‚ що запланував :

а) багато рухайся,

б) дотримуйся режиму дня‚

в) багато спілкуйся.

2. Часто люди хворіють :

а) від переохолодження,

б) мікробів‚

в) перегрівання.

3. Мікроби живуть у :

а) будинках,

б) книгах‚

в) повітрі, воді‚ ґрунті‚ роті людини.

4. Ворогами мікробів є :

а) мило і вода‚

б) носовичок,

в) чисте взуття.

5. Першу допомогу може надати :

а) книга‚

б) аптечка‚

в) бинт.

6. Найбільша аптека:

а) міська аптека‚

б) Земля‚

в) районна аптека.

7. Лікувальними є такі рослини :

липа‚ шипшина ... (продовжити перелік).
КАРТКИ

прямоугольник 55

Тема: Будова шкіри та її властивості

Завдання

1. Розглянь шкіру на своїй руці. Що ти спостерігаєш?

2. Відтягни двома пальцями правої руки шкіру на тильному боці лівої руки. Що ти спостерігаєш? Про яку властивість шкіри це говорить?

3. Потягни за шкіру сильніше. Чи руйнується, рветься вона? Про яку властивість шкіри це говорить? Чи боляче тобі? Чому відчу­ваєш біль?

4. Розглянь шкіру через лупу. Що ти бачиш? Що виділяється через ці отвори-пори? Подумай, яке значення це має для всього орга­нізму людини.

прямоугольник 54

Тема: Будова системи травлення

Завдання
1. Візьми невеликий шматочок чорного хліба, спробуй

Обережно його проковтнути. Поміркуй, чому це зразу не

вдається зробити.

2. Спробуй шматочок чорного хліба на смак, а потім пожуй

його протягом 1—2 хвилин. Проковтни його. Поміркуй,

чому він тепер легко проковт­нувся і став солодкуватий

на смак.

3. Подумай, де і за допомогою чого починається процес

травлення.

Перелічи всі органи травлення людини.

прямоугольник 52


Тема: Тіло людини
Завдання
Запиши, які арабські цифри відповідають римським цифрам.



І — Органи кровообігу

II — Органи травлення

  1. — Нервова система

  2. — Органи дихання



  1. Капіляри.

  2. Головний мозок.

  3. Нерви.

  4. Печінка.

  5. Вени.

  6. Спинний мозок.

  7. Гортань.

  1. Носоглотка.

  2. Шлунок.

  3. Серце.

  4. Легені.

  5. Трахея.

  6. Кишечник.

  7. Стравохід.

  8. Бронхи.

  9. Артерії.

  10. Ротова порожнина.


прямоугольник 50

Тема: Тіло людини
Завдання

группа 47Запиши, які арабські цифри відповідають римським цифрам.


І — Скелет 1. Пори. 9. Хребет.

2. Око. 10. Язик.

II — Шкіра 3. Потові залози. 11. Шкіра.

4. Череп. 12. Ребра.

III — Органи чуття 5. Суглоб. 13. Лопатки.

  1. Сальні залози. 14. Таз.

  2. Ніс. 15. Капіляри.

  3. Вухо.

прямоугольник 46


Тема: Тіло людини. Органи чуттів
Завдання
Запиши, які арабські цифри відповідають римським цифрам.







Органи чуттів
І — Око

ІІ — Вухо

ІІІ — Ніс

ІV — Язик

V— Шкіра
Що сприймають


  1. Запахи.

  2. Гірке.

  3. Солодке.

  4. Світло.

  5. Солоне.

  6. Кольори.

  7. Кисле.

  1. Звук.

  2. Тепло.

  1. Біль.

  2. Холод.

  3. Форму предметів.

  4. Розмір предметів.

прямоугольник 40


Тема: Тіло людини

Завдання
Запиши, які арабські цифри відповідають римським цифрам.



Системи органів

І — Кровоносна

II — Нервова

  1. — Дихальна

  2. — Травнева

V — Скелет і м'язи

VI — Шкіра
Функції

  1. Опора тіла.

  2. Перетравлення їжі.

  3. Захист внутрішніх органів.

  4. Газообмін: поглинання кисню

і виділення вуглекислого газу.

  1. Постачає всім органам кисень та поживні речовини.

  2. Об'єднує організм в єдине ціле.

прямоугольник 38

Тема: Тіло людини

Завдання

  1. Хто така людина?

  2. Які системи органів має людина?

  3. Доведи, що людина — частина живої природи.

  4. Чим людина відрізняється від тварини?

прямоугольник 37


Тема: Шкіра
Завдання

  1. Що таке шкіра?

  2. Які складові частини шкіри ти знаєш?

  3. Доведи, що шкіра — орган захисту.

  4. Поясни, чому шкіра не тільки орган захисту, а й орган чуття.

Тпрямоугольник 36ема: Скелет і м’язи
Завдання

  1. Що таке скелет і м'язи?

  2. Перелічи основні кістки та великі м'язи людини.

  3. Доведи, що скелет і м'язи — опора тіла людини.

Чим і чому скелет людини відрізняється від скелета інших ссавців?

прямоугольник 35


Тема: Органи дихання
Завдання

  1. Що називається дихальною системою людини?

  2. Перелічи, які органи утворюють дихальну систему.

  3. Доведи, що легені — органи дихання.

  4. Чому організму людини потрібен кисень? Як він надходить до всіх органів і клітин тіла людини?

прямоугольник 34


Тема: Органи кругообігу
Завдання

  1. Що називається кровоносною системою?

  2. Перелічи, які основні органи утворюють кровоносну систему.

  3. Доведи, що серце — орган кругообігу.

  4. Чому серце — м'язевий орган — ніколи не втомлюється і не вимагає такого відпочинку, як інші м'язи людини?

прямоугольник 33


Тема: Органи чуттів

Завдання

  1. Що називається органами чуттів?

  2. Перелічи всі органи чуттів людини. Що вони сприймають?

  3. Доведи, що шкіра — орган дотику.

  4. Без якого органу тіла людини не спрацює ні один орган чуттів? Чому саме без нього?

прямоугольник 32


Тема: Органи чуттів

Завдання



  1. Розташуй на магнітній дошці малюнки органів чуттів в один ряд, а малюнок мозку — окремо.

  2. Підпиши, як називаються ці частини тіла людини, які це органи чуттів, що вони сприймають.

  3. Покажи стрілками, що їх робота пов'язана з головним мозком.

Зразок виконання завдань



Око Вухо Ніс Язик Шкіра

прямая со стрелкой 30прямая со стрелкой 29прямая со стрелкой 31прямая со стрелкой 28прямая со стрелкой 27

орган зору орган слуху орган нюху орган смаку орган дотику

прямая со стрелкой 22прямая со стрелкой 26прямая со стрелкой 25прямая со стрелкой 24прямая со стрелкой 23
світло, звук запах солодке, тепло,

колір, солоне, форму,

форму, гірке, біль

прямая со стрелкой 21прямая со стрелкой 20 величину кисле

прямая со стрелкой 17прямая со стрелкой 19прямая со стрелкой 18


группа 14



Тпрямоугольник 13ема: Гігієна тіла людини

Завдання.

  1. Розташуй малюнки правил гігієни у дві групи.

  2. Підпиши їх.

  3. Сформулюй ці правила.



Зразок виконання завдань



группа 6
Неправильно

Схожі:

Ледве дихнуло весняним теплом, набубнявіли на деревах бруньки ось,...
Все в природі оживає, неначе одягається в коштовні шати. Ясне сонечко покликало в гості ранню весну. Попливли у небесній височині...
План. Поняття про генетично модифіковані (трансгенні)
ГМО) – це організм, що утворюється в результаті застосування технологій генної інженерії, які дозволяють вбудовувати гени одного...
В прокаті з 4 жовтня 2012 року
Те, що я розповідаю вам цю історію, аж ніяк не означає, що коли вона скінчиться, я буду живий. Це той тип історій, де все виходить...
Сьогодні я знову напився, як свиня. Що відчуває п’яна людина?
Можливо, звідси пішли анекдоти про жінок, які, напившись, дзвонять колишньому. Почуття. Це ніби ти починаєш розуміти найголовніше....
Галогени як сильні окисники перебувають у природі у відновленому...
Ці солі перебувають у вигляді покладів, походження яких пов'язане з висиханням давніх соляних озер, або в розчиненому виді у воді...
Іван Франко Франко (псевдоніми Джеджалик, Живий, Кремінь, Мирон та ін.) Іван
Франко (псевдоніми Джеджалик, Живий, Кремінь, Мирон та ін.) Іван (27 серпня 1856 р.—28 травня 1916 р.), письменник, поруч Шевченка...
Біосфера це середовище нашого життя, це та природа, яка нас оточує,...
Біосфера це середовище нашого життя, це та природа, яка нас оточує, про який ми говоримо в розмовній мові. Людина перш за все своїм...
Роль прокаріотів у природі та житті людини. Розробка уроку, 10 клас
Епіграф уроку: «Людина повинна вірити, що незрозуміле можна зрозуміти, інакше вона не стала б розмірковувати про це». Гете І
КОНТРОЛЬНА РОБОТА. Варіант 1 Рівень І
Визначте варіант, у якому правильно вказаний порядок розташування підкреслених художніх засобів у запропонованому тексті
У зв'язку з цим навіть виник новий термін десинхроноз, або порушення...
Особливо напруженими ці дні перебудови є для людей хворих та похилого віку. Тому якщо їхня діяль­ність не є строго регламентованою,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка