Урок з основ здоров’я та алгебри у 8 класі «Суд над шкідливими звичками»


Скачати 162.56 Kb.
НазваУрок з основ здоров’я та алгебри у 8 класі «Суд над шкідливими звичками»
Дата01.11.2013
Розмір162.56 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Біологія > Урок
Інтегрований урок з основ здоров’я та алгебри у

8 класі

«Суд над шкідливими звичками»

із створенням учнівських міні – проектів:

І проект « Палити чи бути здоровим?»

ІІ проект « Алкоголь – це небезпечно»

ІІІ проект «Ні – наркотикам! Обери життя»
Вчитель з основ здоров’я

Тараненко Віта Петрівна – спеціаліст «вищої» категорії

Вчитель алгебри

Задорожна Олена Сергіївна - спеціаліст «вищої» категорії


Тема з предмету «Основи здоров’я» : «Фактори ризику статевого

дозрівання»

Тема з алгебри: Розв’язування рівнянь на відсотки
Мета: виховувати негативне ставлення до нікотину, алкоголю, наркотиків. розширити знання про згубну дію даних звичок на організм людини, розвивати здібність до самоаналізу та спостереження, показати на прикладах згубність шкідливих звичок, виховувати здоровий спосіб життя. Закріпити навички процентних розрахунків у ході вирішення прикладних завдань; розвивати усні та письмові обчислювальні навички, вміти зіставляти та робити логічні висновки за текстом, що містить процентні дані.
Назва учнівського проекту: «Шкідливі звички»

Тип проекту: інформаційно – дослідницький

Кількість учасників: три групи

Питання для дослідження: І проект « Палити чи бути здоровим?»

ІІ проект « Алкоголь – це небезпечно»

ІІІ проект «« Ні – наркотикам! Обери життя»

Мета проекту: розвиток вміння та навичок свідомого вибору здорового способу життя, довести руйнівну дію алкоголю, цигарок та наркотиків на організм людини за допомогою мультимедійних презентацій та математичних завдань, розвивати навички дослідницької роботи, усного мовлення, уміння висловлювати власну думку.

Очікувані результати: розвиток почуття відповідальності за свої дії, набуття учнями навичок дослідника,усвідомлене ведення здорового способу життя.

На уроці використовуються мультимедійні презентації, діти сидять по групам. На столах підписи з назвами груп.
Хід уроку

І. Повідомлення теми, завдань уроку, його мотивації.

Вчитель ОЗ: - Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми разом з вами за допомогою конкретних статистичних даних, даних з літератури і преси спробуємо визначити згубний вплив на організм людей такий шкідливих звичок, як паління, вживання алкоголю та наркотиків.

Всі використані цифри на уроці – це реальні дані про паління, алкоголізм, наркоманію. Тому у нас сьогодні урок, урок – суд над шкідливим звичками.

Вчитель алгебри: на минулих уроках ми вивчили три види задач на процентні розрахунки. Ці задачі і дані використовують у різних сферах життя, науки, особливо у статистиці. На цьому уроці ми узагальнюємо всі знання про процентні розрахунки при вирішенні прикладних завдань. Всі вони об’єднанні єдиним змістом: показати негативний вплив шкідливих звичок на організм людини.

Вчитель ОЗ: Для того, щоб розпочати суд над шкідливими звичками, нам необхідно довести руйнівну дію цигарок, алкоголю та наркотиків на організм людини.

Ви завжди повинні пам’ятати, що здоров'я не існує саме по собі, воно не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини. Значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкідливих звичок самої людини, порушення санітарно-гігієнічних норм, від неправильного харчування, відсутності режиму праці й відпочинку.

Скажіть, будь ласка, як на вашу думку, від чого ж залежить наше здоров'я?

( думки учнів записуються на дошці)

А що говорять вчені та експерти з цього приводу

Слайд № 1

Наше здоров'я залежить від таких основних чинників:

• Спадковості - на 20 %,

• Рівня медицини - на 10 %,

• Екології - на 20 %,

• Способу життя - на 50 %.

Отже, подивившись на статистику можемо зробити висновок, що найбільший відсоток припадає на здоровий спосіб життя.

Давньоримський філософ Сенека говорив: «Люди не помирають, вони вбивають самі себе». Дуже часто діти хочуть стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку, випити пива на людях, як це показують у фільмах і як це роблять батьки. Такі діти із задоволенням попробують викурити цигарку із наркотичною травкою, чи нанюхатись різних речовин, щоб «зловити кайф». Вони знищують не тільки своє здоров'я, а й здоров'я своїх майбутніх дітей.

Ви є учасниками проекту « Шкідливі звички».

Було створено три групи учасників, які отримали завдання дослідити кожну із шкідливих звичок.

І група. Тема міні – проекту «Палити чи бути здоровим?»

ІІ група. Тема міні – проекту «Алкоголь – це небезпечно»

ІІІ група. Тема міні - проекту «« Ні – наркотикам! Обери життя»

Вчитель ОЗ: За допомогою мозкового штурму, ми з вами визначимо причини: «Чому люди палять, вживають алкоголь та наркотики?» і «Чому люди не палять, не вживають алкоголь та наркотики?»

Класна дошка розділена навпіл.

Учні по черзі називають вчитель записує їх міркування.
Причини
Чому люди палять,

вживають алкоголь, наркотики ? Чому люди не палять, не вживають

алкоголь та наркотики?
- Модно - Щоб зберегти здоров’я

- Щоб виглядати дорослим - Щоб зупинити погіршення здоров’я

- Самоствердження за допомогою - Знають про шкідливий вплив тютюну цигарок

- За компанію - Прагнуть не мати шкідливих звичок

- Щоб бути «як усі» - Мають сильну волю, характер

- Наслідують «авторитета»

- Бачать з дитинства як палять батьки

і вважають це за норму

- Не впевнені в собі

- Цікавість

- Бажання схуднути

- Вплив реклами
Вчитель ОЗ:

Ми переконались, що причини чому люди палять, вживають алкоголь та наркотики можуть бути різними, все тільки залежить від вас, від вашого характеру, сили волі, від вашого вибору на користь здоров’я.

А зараз я хочу навести статистичні дані по палінню

Слайд № 3 – 6
Вчитель ОЗ: Запитання до учнів.

  1. Що найбільше вразило Вас при розгляді статистики?

  2. Чи дізнались ви щось нове? Чи ви про це знали?

  3. Кому б ви хотіли розказати про ці дані?


Вчитель ОЗ: А зараз розпочнемо суд над шкідливим звичками.
Суддя: Встати! Суд іде! На розгляд громадського суду виноситься позов проти шкідливих звичок. Позивач – Здоровий спосіб життя - звинувачує шкідливі звички у згубному впливові на здоров’я, мораль, заподіяній шкоді сім'ї, суспільству, державі. Проти них виступає Громадський обвинувач, а відстоює їх права Громадський захисник. Обвинувач, вам слово.
Обвинувач: Шановний суддя і присутні в залі! Я хочу звинуватити таку шкідливу звичку, як паління. Слово надаємо І групі.
Міні – проект носить назву «Палити чи бути здоровим?»

Слайдова презентація. Питання для дослідження.

  1. Історія знайомства людини з тютюном.

  2. Склад тютюнового диму.

  3. Вплив тютюну на організм людини

  4. Фотокартки, які свідчать про згубний вплив паління на організм людини та дитини.

  5. Виступ лікарів: «онколога» та «пульманолога»

  6. Якщо вам пропонують цигарку, згадайте про це…

Вчитель ОЗ: Дитя цигарку витягає,

Бо хочеться дорослим стать.

Та сильним, гарним він не стане!

Бо зріст вповільнюватись став.

Усе, що в світі є погане,

Хлопчина в організм запхав.

Та ще й в залежність від цигарки

Потрапив хлопець, як в капкан.

Не допоможуть слово й лайки,

Тепер над ним лиш дим цигарки.
Обвинувач: Дякуємо, можете сісти! Багато курців почали палити в шкільному віці, десята частина – після школи до 18 років, 2% - після 18 років. Скільки ж відсотків курців прочинають палити в шкільному віці?
Розв’язання задачі:

0,1 = 10% починають палити після школи до 18 років;

2%+10% = 12% - починають палити після школи;

100% - 12% = 88% - починають палити в шкільному віці
Обвинувач: Вдумайтесь у ці цифри! 88% курців замість відпочинку на перервах і після уроків палять і цим шкодять своєму здоров’ю і здоров’ю оточуючих, адже на них тютюновий дим теж згубно впливає.

А якого збитку завдає паління сім'ї? Адже якщо в сім'ї палить одна людина, то вона витрачає на сигарети 9 грн. на день, а середня заробітна плата 1900 грн. в місяць . Скільки відсотків витрачає курець протягом місяця на сигарети?

Розв’язання задачі:

  • 1 день – 9 гривень

  • Заробітна плата в місяць – 1900 грн

  • 9 ·30 = 270 (грн.) – в місяць витрачається на сигарети

Для процентних розрахунків складемо пропорцію:

1900 грн. – 100%

270 грн. – х %

Тоді х = 1900 · 100 : 270 = 14 % своєї заробітної плати курець витрачає на сигарети

365 · 9 = 3285 ( грн..) витрачає курець в рік
Середня вартість ноутбука 7000 тис. Який відсоток вартості ноутбука прокурює курець?

Для процентних розрахунків складаємо пропорцію:

7000 – 100%

3285 – х%

3285 · 100 : 7000 = 47%
Обвинувач: Це означає, що курець за рік прокурює половину вартості ноутбука
На інформаційному стенді відкривається заклик: «Курець! Зупинись! Ти за 2 роки прокурюєш ноутбук»
Обвинувач: - Не менше страждає від куріння і суспільство! Дорослий курець витрачає в середньому на паління 2 хвилини на годину. Скільки це відсотків?
Розв’язання задачі:

У годині 60 хвилин.

Для процентних розрахунків складемо пропорцію:

60 хв. – 100%

2 хв. – х%

Тоді х = 2·100% : 60 = 3,3%
Обвинувач: - Якщо ви вважаєте, що 3% - це не багато, то ви помиляєтесь. Робочий день триває 8 годин, а в році – 260 робочих днів. Порахуйте, скільки часу у робочого йде на перекури?
Розв’язання задачі:

У році 260 · 8 = 2080 ( робочих годин)

Для процентних розрахунків складаємо пропорцію:

2080 год. – 100%

х год. – 3,3%

Тоді х = 2080 · 3,3 : 100 = 69,3 (години)
Обвинувач: - А це більше ніж 8 робочих днів! Більше тижня робочого часу йде у кожного курця на перекури. Це величезний матеріальний збиток, якого завдають курці економіці держави! Я вважаю, ваша честь. Що провина цілком і повністю доведена!
Суддя: - Суду достатньо фактів, які підтверджують, що паління шкідлива звичка. Що ви можете сказати про алкоголізм?
Вчитель ОЗ: Я хочу всіх присутніх ознайомити із статистичними даними про алкоголь
Слайд № 7 – 8
Обвинувач: Шановний суддя і присутні в залі! Я хочу звинуватити таку шкідливу звичку, як алкоголь . Надаємо слово ІІ групі.
Виступ ІІ групи. Міні – проект « Алкоголь – це небезпечно»

Слайдова презентація. Питання для дослідження

  1. Історія виникнення алкоголю

  2. Характерні ознаки залежності від алкоголю

  3. Вплив алкоголю на організм людини.

  4. Фотокартки, які свідчать про згубний вплив алкоголю на організм людини та дитини.

  5. Виступ «лікаря – нарколога»

  6. Якщо вам пропонують випити, згадайте про це…

Вчитель ОЗ: Тепер друга погана звичка,

Заходить, часом, наче гість.

Бо в хаті свято, часом, сяє.

Горілка в пляшці на столі.

Хлопчина, деколи буває,

Ще й вип’є чарочку малий,

Бо теж попробувати хоче,

Що то татусь біленьке п п’є.

А потім й сам собі захоче

Й тихцем горілочки наллє.

А яд такий усе руйнує,

Найперш страждає голова.

Всі центри там паралізує...

Біда великою бува.
Обвинувач: - У мене достатньо прикладів для звинувачення алкоголізму. Почну, на мій погляд, з найпереконливішого факту. Вживання алкогольних напоїв спричинює захворювання на алкоголізм. Це такий стан людини, коли вона не може обходитись без спиртних напоїв. А в результаті постійно перебуває у стані алкогольного сп’яніння. У нашій країні зареєстровано близько 9% дорослого населення, хворих на алкоголізм. З них лише 5% виліковується повністю. Скільки % дорослого населення є хронічними алкоголіками?
Розв’язання задачі:

Оскільки виліковується лише 5% хворих, то залишаються хворими

100 – 5 = 95%

95% від 9% - це 95·9 : 100 = 8, 55 % дорослого населення хворі на алкоголізм
Обвинувач: - У Черкасах 300 000 мешканців , 60% становить доросле населення. Скільки людей серед населення міста – алкоголіки?
Розв’язання задачі:

  1. Знайдемо кількість дорослого населення

Для процентних розрахунків складемо пропорцію:

300 000 осіб – 100%

Х осіб – 60%

Тоді х = 300 000 · 60 : 100 = 180 000 ( осіб) дорослих у місті

  1. Знайдемо кількість алкоголіків у місті

Для процентних розрахунків складемо пропорцію:

180 000 осіб – 100%

х осіб – 8,55%

тоді х = 180 000 · 8,55 : 100 = 15 390 ( осіб) – хронічно хворих на алкоголізм в

300 тис. місті
Обвинувач: - Величезна цифра! А кожен з них починав з пляшки пива, келиха вина на свято. Багато хто говорить, що від пива не можна сп’яніти. Зробіть висновки самі. У горілці – 40% спирту, а в пиві – 4% спирту. Якій кількості горілки відповідають 2 пляшки пива?
Розв’язання задачі:

2 пляшки пива – 1 л пива або 1000 г. У ньому 40 г спирту.

Для процентних розрахунків складемо пропорцію:

40 г – 40%

х г – 100%

Тоді х= 40 · 100: 40 = 100 (г) горілки містять стільки ж алкоголю, скільки й дві пляшки пива.
Обвинувач: - Статистика стверджує, що на молодіжних тусовках вживання пива доходить до двох – трьох і більше літрів на людину. Від такої кількості пива можна не тільки сп’яніти, а й при постійному вживанні захворіти на алкоголізм. Я багато розповів про шкоду алкоголізму для здоров’я, Про шкоду суспільству скажу лише на одному прикладі. Вартість алкогольних напоїв навіть невисокої якості в 4 – 5 разів вища за вартість сигарет. Порахуйте, якого матеріального збитку завдає алкоголік сім'ї?
Розв’язання задачі:

За рік на сигарети курець витрачає 3285 грн., а алкоголік – 3285 · 4 = 13140 (грн.)

3285 · 5 = 26 425 ( грн.)
На інформаційному стенді відкривається заклик: «Алкоголік! Зупинись! Ти за рік пропиваєш 2 ноутбуки і одну мобілку»
Обвинувач: - А що таке п’яний на робочому місці? Це автомобільні аварії, браковані вироби, нервова обстановка, яка призводить до зниження якості й продуктивності праці тих, хто перебуває поряд. За статистикою, після масових вживань алкоголю під час свят продуктивність праці зменшується на 20%.
Суддя: - Достатньо, пане обвинувач. Ці цифри підтверджують, що алкоголізм – шкідлива звичка. Перейдемо до наркоманії.
Вчитель ОЗ: А зараз давайте подивимось дані по наркоманії в Україні
Слайд № 9 – 12

Вчитель ОЗ: Надаємо слово ІІІ групі.
Виступ ІІІ групи. Міні – проект « Ні – наркотикам! Обери життя»

Слайдова презентація. Питання для дослідження.

  1. Історія знайомства людини з нароктиками

  2. Що таке наркоманія

  3. Причини наркоманії

  4. Наслідки наркоманії

  5. Фотокартки, які свідчать про згубний вплив наркотиків на організм людини .

  6. Виступ «лікаря – нарколога»

  7. Якщо вам пропонують наркотики, згадайте про це…

Вчитель ОЗ:: Дівчата й хлопці - слабаки.

Під вплив частенько підпадають.

Спочатку все це, наче, сміх,

Та час летить, вони страждають.

Наркотики страшна біда.

І молодими помирають...

А вороття нема... Шкода...

Поглянь, яке чарівне небо

Нас кличе в синю висоту!

Яке життя довкіл прекрасне!

Яке чарівне сонце ясне!

І неповторна кожна мить!

Й життя у кожного єдине.

А ти у світі цім - Людина!

І хай біда тебе мине.

В хворобі щастя не буває.

Лише в здоров’ї щастя є!

Здоров'я, лиш, дурний псує.

Обвинувач: - Найбільша біда наркоманії та найстрашнішої хвороби нашого часу – СНІДу в тому, що вони невиліковні. Звикання до наркотиків надзвичайно високе. Людина після двох – трьох разів вживання наркотиків вже може стати наркоманом. А наслідки цього жахливі. Від них страждають діти, народжені в цих сім’ях. Багато наркоманів заражаються СНІДом, інфекцією, яка з 19877 року йде Україною. На 1 червня 2005 року зареєстровано 9665 ВІЛ – інфікованих дітей. Майже всі вони інфіковані своїми матерями. 360 з них захворіли на СНІД, а 165 померли. Від 20% таких дітей відмовилися родичі. І вони перебувають під опікою держави. Який відсоток інфікованих дітей, що захворіли на СНІД? Скільки % хворих дітей померло? Скільки дітей залишилось без батьківської опіки? Скільки дітей в середньому інфікувалось в день?
Складання задач на цю тему дається як домашнє завдання.
Обвинувач: - Відповіді на ці питання страшні, як і страшні хвороби – наркоманія та СНІД! У мене все, Ваша честь!
На інформаційному стенді відкривається заклик: «Наркоман! Зупинись! Вживаючи наркотики, ти вбиваєш себе і своїх власних дітей»
Суддя: - Що скаже захист?
Захисник: - На захист я можу сказати лише те, що шкідливі звички рано чи пізно призводять до хвороби. А від хвороб потрібно лікуватись. На жаль, від паління виліковуються, тобто кидають палити, лише 10% курців, від алкоголізму повністю виліковуються і не повертаються до цієї звички – 2% хворих, а від наркоманії – 0,5 наркоманів. У скільки разів алкоголізм є не безпечнішим за паління, а наркоманія – не безпечнішою за алкоголізм?
Розв’язання задачі:

10 :2 – 5 ( раз) – у стільки разів менше виліковується алкоголіків, ніж курців

2: 0,5 – 4 ( рази) – у стільки разів менше виліковується наркоманів, ніж алкоголіків
Захисник: - До цього можу додати, що всі ці люди потребують вашої уваги. Аргументів на захист найшкідливіших звичок не маю і вважаю їх винними в усіх пред’явлених звинуваченнях.
Суддя: - Суд виносить вирок. Паління, алкоголізм, наркоманія – шкідливі звички, які гублять здоров’я, заподіюють шкоду сім'ї, державі, майбутньому поколінню. Суд звинувачує їх у всіх перелічених злочинах.

Проте ці шкідливі звички не існують самі собою. Винна власне людина, яка починає палити, пити алкогольні напої або вживати наркотики. Тому суд звертається до всіх присутніх у залі:

  • Запам’ятайте цифри, названі сьогодні , і передайте цю інформацію іншим як застереження проти шкідливих звичок.

  • Не починайте палити, пити, вживати наркотики!

  • Ведіть здоровий спосіб життя.


На інформаційному стенді відкривається заклик:

« Обирай здоров’я. Все в твоїх руках»
Вчитель ОЗ:

А зараз ми підведемо підсумок.

Питання до дітей:

  1. Чи вразили Вас сьогодні презентації, підготовлені вашими товаришами?

  2. Яка із презентацій Вас вразила більше всього? Чим?

  3. Чи задумувались ви коли – небудь раніше над питаннями, які сьогодні були озвучені на уроці?

  4. Чи хотіли б Ви, щоб Ваші близькі та знайомі, які палять, мали такі ж хвороби, про які сьогодні йшла мова?

5. Чи передасте ви комусь інформацію із сьогоднішнього уроку? Кому?
А зараз завдання групам.

Кожна група отримує лист ватману, на якому діти, порадившись, повинні написати пам’ятки «Як не стати залежними від куріння», «Як не стати залежними від алкоголю», «Як не стати залежними від наркотиків», тобто пам’ятку «Здорового способу життя»
Показ слайду № 13: Ти не зобовязаний:

Бути з людьми, які завдають тобі шкоди.

Виконувати незрозумілі вимоги.

Повторювати погані вчинки дорослих
І на закінчення я хочу звернутися до Вас такими словами:
Ми увійшли в нове століття,

Ми на порозі нового життя.

Але чому навколо нас страхіття,

Із кожним днем ідемо в небуття?

Чому ніхто не мріє про майбутнє,

Не прагне жити без куріння й наркоти ?

І пляшку десь закинути, забути

Ніхто не хоче, скільки не проси.

Малий хлопчина, років сім, не більше,

Іде по вулиці з цигаркою в зубах.

Не знає, що йому від того буде гірше.

Шкідливій звичці він говорить: «Так!»

Наркотики увесь безмежний світ заполонили

Дівчата й хлопці, попадаючи під вплив,

Страждають, помирають молодими,

А вороття нема, хоч як би цього він хотів.

Горілки пляшка часто прикрашає стіл,

І алкоголь панує в організмі.

Але є такі, що звикли жить, і п’ють без міри

Бо твердо мовить : «Ні!» не має сили.

Найголовніше у житті здоров’я

То ж думай про майбутнє ти.

Не дай перемогти курінню й алкоголю

І обійдись без наркоти.

Поглянь у чисте і безхмарне небо ,

Яскраве сонце світить з висоти

Шкідливим звичкам вірити не треба,

Лиш про здоров’я думай ти.

Яке життя коротке і прекрасне!

Цінуй його і бережи щомить.

Здоров’я хай в тобі не гасне,

І радість весело в душі бринить.

ІІІ. Підведення підсумків уроку. Виставлення оцінок.
ІУ. Завдання додому. З алгебри: Скласти задачі на тему: «Шкідливість наркоманії». З основ здоров’я: § 6 робочий зошит стор. 34 - 35


Схожі:

Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
«Суд над шкідливими речовинами»
Мета: ознайомити учнів із небезпечними для організму людини речовинами; показати галузі їх застосування; розвивати логічне мислення...
Урок алгебри для 9 класу на тему «Відсотки»
Електронний матеріал може бути використаний на уроках алгебри у 9 класі рівня стандарт, а також для 9 класу з поглибленим вивченням...
О.І. Ващенко Використання усної народної творчості, віршів, афоризмів...
Підготувала: О.І. Ващенко – учитель основ здоровя, Бахмацька гімназія. Матеріали до уроків. Основи здоров’я. 2012. 56 с
УРОК 1 Тема : Вступ. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського...
Формування навичок роботи в групі, виховання відповідального ставлення до свого життя і здоров’я
УРОК КАЗКА З АЛГЕБРИ У 7 КЛАСІ НА ТЕМУ: "МНОГОЧЛЕНИ"
На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш, їх не завжди на терезах, і ціни не підбереш
Рольова гра «Суд над вірусними гепатитами» Мета
Підвищення рівня розвитку компетентностей школярів, що сприяють збереженню і зміцненню їх власного здоров’я. Стимулювання розвитку...
«Впровадження в закладах освіти Довгинцівського району інтерактивних...
Підвищення професійної майстерності педагогів на шляху впровадження здоров`я зберігаючих технологій креативної освіти для розвитку...
Урок з основ здоров’я в 2 класі Тема. Права та обов’язки дитини Мета
Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини....
Урок з основ здоров’я. 1 клас
Підготувала вчитель Миколаївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17 Зуєва Наталя Олександрівна
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка